Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Látom te komoly tapasztalatokkal bírsz e téren. Az egekig magasztalt kék Husqvarna XP olajról mi a véleményed?
Én jelenleg Shell fullszintit használok, de hamarosan elfogy. Ezzel sincs gondom, a sírból visszahozott, a télen, teljes felújításon átesett Stihl 018-as fűrészembe is ezt használtam. Új dugattyút, gyűrűt kapott, tehát még bejáratós. Az újraélesztés óta három tank benyát pöfögött el. Eddig 1:33-as turmixot kapott, tekintettel az új dugattyúra, most már járt annyit, hogy innentől 1:40-et keverek neki. Nekem az 1:33-as Shell-lel semmi füst, még hidegen se, szaga szinte semmi.
De ma jött el a nagy nap, az új szerzeményem a 323R-es Husqvarna fűkasza is elkészült (gyűrűtörésbe halt bele - gondolom olajhiány miatt).
Itt is totál felújítás volt, új henger, dugó, gyűrű, membránok, szöghajtás - gyakorlatilag minden. Ma este lesz a nagy Újraélesztő Show, remélem beindul. Mivel a kurva sok pénzembe került, szeretném a legjobbat adni neki, nehogy megint kifeküdjön. A Husi XP-t az egyik legjobbnak tartják.
srácok elhagytam az al co -ról a késrögzítő fordítottmenetes csavart .megtudja valaki mondani,hogy mijen méretű ez az anya? Nem akarom cipelni az egész gépet a csavarboltba.előre is köszi
szerintem kitekeredett az állítócsavar a karbin ,majd holnap rakok fel egy képet,hogy hová kell visszatekerni tolómérő segítségével. Nekem ugyanez volt a hibajelenség és egy vadiúj gépen mértem meg,hogy hová kell beállítani azt az egy csavart.azóta nincs vele gond
Rahed Lee: Köszönöm a jótanácsot, Én is utánaolvastam.
Nem akarom szétszedni az öreg Stihl-t. Szinte gyári állapotra hoztam külsőleg, úgy, hogy nem kellet a forgattyúsházat, hengert, hengerfejet megbontani.
Nehéz is lett volna tömítéseket szereznem hozzá.
Nálam valahogy a kora, a presztízse és a jelenlegi állapota, komoly elismerést váltott ki ezért inkább "nyugdíjaznám". csak finom munkákra, inkább amolyan "örömjáratásra" indítgatnám be. Már csak azért is, mert a damilfejet sajnos valamelyik előző tulaja kókányolta, így amikor elrövidül a damil, csak megállással és többperces ügyeskedéssel lehet újra megfelelő hosszra hozni.
Szóval nem túl hatékony a munkamenet, ha olyan a környezet, hogy zabálja a damilt.
Fokozatosan fogok átállni a szintetikusra, gyakran figyelve a kicsikére.
''csiga: Kimerítő és megnyugtató volt az áttekintésed a motorolajjal kapcsolatosan.
Magam is régi motoros vagyok, bár a krossz távol áll tőlem, Én mindig inkább az "utcai", vagy "túramotorozás" híve voltam.
Volt már tucatnyi kisebb nagyobb vasam. Egy kerékpárra szerelt "Dongó" volt az első "robogóm", amit egy Riga követett, majd sorban sok-sok más, egyre nagyobb, gyorsabb és erősebb. Nemrég kellett megválnom egy újszerű, első pillanattól csak az Én tulajdonomat képező Yamaha TDM 900-tól, ami alaposan meg volt igazgatva a kényelem és a túrázás érdekében. Most pedig csak egy 50 cm3-es robogóm van.
Kenőanyagok kérdésébe nem nagyon mentem eddig bele, a motorkerékpárok és a kerti gépek viszonylatában. Vettem amit az ár/érték és gépkímélés alapján a legjobbnak gondoltam.
Nagyvasaknál adott volt a márkaszerviz ajánlata és kínálata, maradta azoknál.
Hektárnyi, ujjnyi vastag málna minden év őszi totális kiirtására kellene valami jó gép. Korábban kölcsön Stihl FS 350-nel és 3 ágú késsel gond nélkül tudtam vágni. Egyébként nincs tapasztalatom, milyen egy jó fűkasza, és nekem milyenre is lenne szükségem.
Az év nagy részében a gép kihasználatlanul állna....
Kérlek titeket, javasoljatok a fenti feladatra gépet. Limitnek max 150 ezer forintot érzem így első körben.....de nyílván minden megspórolt forintot tudnék máshova is tenni.
Motoros ( krossz) oldalakon olvasgattam én is vissza. ( amatőr krosszozók, gyakorláshoz, ill amatőr versenyeken, a profik 7-8 ezer forintos olajakat használnak) Az olcsóbb full szintetikus olajok terén megoszlanak a vélemények.
A Castrol Power1 Racingről ami rosszat írnak, hogy a power szelep hamarabb elkokszosodik, illetve a ’90-es évektől már nem igazán van nagyobb fejlesztés. Addig az volt a „király”, de szép lassan beérte, sőt meg is előzte néhány másik. Ettől függetlenül még jó, de van már jobb is.
A Repsol Moto Comteicion jobban kedvelt, kevésbé kormolja be a power szelepet, és még olcsóbb is. A Repsol a mai napig fejleszt.
Az Elf moto 2 a legolcsóbb, de kedvelt olaj. Rosszat nem írtak róla.
Azt tudni kell, hogy a krosszosok gyakorláskor 1:33 körüli olajjal motoroznak, mert úgy valamelyest nő az üzemidő, üzemóra. Versenyeken 1:50, 1:60 körüli az arány, mert akkor nyernek vele 1-1,5 lóerőt, de sokkal nagyobb a kopás. Valamit valamiért, a dobogón nincs sok hely…
Saját tapasztalatom a legtöbb a Castrol Power1-el van. 1:40-be használom. ( 4 L ) Ott még nem füstöl, de nincs is jó szaga. A Repsol szag terén kétségtelenül jobb. A legjobb illata az Elfnek van. Ráadásul erősen kékre festi a benzint, nem narancsosra.
A kupakja olyan kialakítású, hogy nagyon pontosan tudsz 5,10,15,20 ml-t tenni bele, így nagy biztonsággal a keverési arányt nem tolod el kisebb mennyiségnél sem.
Mindhárom full szint olaj, egetverő különbség nincs, csak kisebbek. Kisgépes környezetben mindegyik teljes biztonsággal használható, rettenetes nagy ( hő) tartalékkal, amit a teljesen szintetikus bázis olaj ad.
A Repsol és a Castrol a kevesebb kormon túl még vastagabb olajfilmmel is megajándékozza felhasználóit. ( adatlap, kinematikai viszkozotás)
Power szelep kisgépeinkben nincs, a Castrollal ( is) gyakorlatilag korom nélkül lehet használni.
Ami a Repsol, vagy Elf felé húzza az irányt, az az ára, és azokat jobban fejlesztik ( motorosok szerint) .
A krossz motoroknál jóval nagyobb fordulat, nyomaték, terhelés, hőteher van, mint a kisgépekben. Ezeket ki kell bírnia a gépnek, olajnak, különben nem használhatóak. Ezekben az olajokban akkora tartalék van, ha kisgépbe teszed, hogy olajzás elégtelenség miatt tönkre csak akkor tudod tenni, ha nem teszel bele, vagy nagyon keveset teszel bele.
Az Elfre visszatérve nekem eddig a legszimpatikusabb, mert jól színez, jó szaga van, jó az adagoló kupakja, mindezt legolcsóbban. Amatőr krosszosok által tesztelve, kedvelve.
A krosszosokat olvasgatva én maradok az 1:40 aránynál, mert vastagabb olajfilm alakul ki a kenendő helyeken az 1:50-hez képest, de még nem füstöl a gépem. AZ 1:50, 1:60-at csak versenyekre használják. Nem véletlenül…
Ha a géped eddig ásványival ment, akkor kockázatos dolog azonnal fullszintetikusra váltani!
A fullszinti oldja a lerakódott kokszot, egy nagyobb darab leválása kárt tehet a motorban. Van aki fokozatosan áll át, egyre nagyobb arányba keveri a szintetikust az ásványival. Bár az eltérő bázisra épülő olajak keverése sem igazán javallt. Én mindig úgy csinálom, hogy szétszedem a motort, és mechanikusan eltávolítom a kokszot. A hengerfejről, a dugó tetejéről és a gyűrűk alól. Utána azonnal mehet neki a fullszintetikus, nincs neki mit leoldani. A szintivel pedig nem képződik újra, mert nem kormol, nem füstöl, nem ég rá a felületekre. Én már minden gépemet szintetikussal használom.
Szerintem árban és minőségben is magasan a többi olaj felett áll. A láncfűrészesben kérdezz rá, sokan megvizsgálták és használják is.
Full szintetikus, 220fokon ég el! Szag és füstmentes. Szerintem a legjobb választás.
Rengeteg motoros, fórumon is olvashatsz róla. Ha nekik 12-15ezres fordulatra megfelelt, nem gondolom, hogy egy keti gépbe ne lenne jó,.
Ami minőségben jó lehet még, az a castrol, a Repsol. + ugye a nagyok, de ne tévedjünk el, a 3700ft os Stihl adalék félszintetikus, mint a HQ. A full szintetikus Husi és stihl is 5000Ft - felett van.
Megérkeztek a legujabb FUXTEC 4ütemű fákaszák. A kétütemű felszereléséve, tehát ezekre is csatlakoztatható minden adapter.
A motor első próba alatt kicsit gyengébbnek tűnik a réginél, de cserébe igen kifinomult inditási technikát találhatunk, mondhatom , két ujjal be lehet inditani.