Tudom hogy nem véletlenül! De azért mégiscsak rácsodálkoztam hogy 2000-utáni (mondhatni új fejlesztésű készülékbe) beletettek egy 40-50 éves technológiát ami működött egykor de ez katasztrofálisra sikerült! Tudom hogy a Webastonak is ilyen zsákutcája a Top V és társai de az legalább új elmélet volt de nem jött be van ilyen! Az elmúlt három hétben szabad időmben végig olvastam az egész topic-ot az elsőtől az utolsó hsz ig. Voltak itt cifra dolgok időnként igen jókat mosolyogtam.
Jesszusom ezt az Ardic912-t hogy találta ki az eber? Mintha egy Sirocco barkasfűtés lenne vizesre átalakítva persze beüzemelhetetlen még vezérlő nélkül sem. Azt hittem behu...zok. gyorsan összeraktam és vissza a gazdinak ne is lássam! Röhej!
te tudsz diagolni,merre vagy található mert én Vác és Pest között vagyok.
mert ha úgy van amiért a héten megyek azt ha úgy van akkor azt diaggal megnézzük,és ha van rá lehetőség javítsuk. ha esetleg még a másik lehetőség hogy még melyik kocsiban van manuális kályha ami megbízható mert azt jobban vennék bele.
menyi az utánfutás modul mert sajnálnám ezt a panelt lecserélni mert nagyon hibátlanul működik,ha odafigyelek az üzemidőre meg teszek rá kapcsolót ha rövid utat megyek ne kapcsoljon be,mert hamar besül akkor jól fog sokáig működni mert megbízható amúgy.két hete vettem egy BMW kályhát 15-ért csak a panelért de nem volt benne jó de viszont az égőkosár izzítógyertyával zsír uj volt benne,meg a keringető is rajta volt, meg az üzemanyagpumpa is gyári hibátlan ventilátor is rendben volt szóval panelon kívül hibátlan az egész.
héten megyek egyért állítólag az is folyamatosan szellőztet,de ha úgy van csak külön a panelt lehet vagy csak kályhával diagolni? enyémben van gyárilag hibátlanul bekötöttem mint álló csak azt szeretném hogy a kályha vezérelje a szivattyút is. mert amikor beállítom órával mindig mire lejár addigra lemegyek beindítani a kocsit mert a kályhával együtt megáll a szivatyú is és túlmelegedhet a panel, de
szia hát az egyik el sem indul de ha a szellőztetés kapcsolóját (panelon háromlábú) rövidre zárom egy pillanatra akkor a szellőztetést végigcsinálja és izzítási fázisnál megáll. A másik folyamatosan csak szellőztet.
Elsősorban a mesterek véleményét szeretném kikérni, de bárkit meghallgatok.
Lassan autó cserén gondolkozom. Mostani autoban van egy Eber 5 kw vizes fütés. Az utód egy 2006 körüli 2.2es accord kombi lenne.
A mostani kályhát szedjem ki és egy full szerviz.után rakassam át az újba, vagy hagyjam és az akkordba rakassak egy frissebb webastot vagy ebert?
Gondolom ha átrakatom ugy jövök ki olcsóbban mert az extrákat úgysem szeretik megfizetni, de vajon hosszútávon hogy jönnék ki jól? Megbizhatóság, kompatibilitás, élettartam terén.....
Szép estét mindenkinek! Olyan kérdésem lenne hogy BMW-ben manuális vezérlőpanel van,elméletileg Rover-ben is ahogy én néztem,meg szeretném kérdezni hogy melyik autóban van még olyan kályha amit órával meg tudok vezérelni és kezeli a keringető kismotort. Van két hibás BMW panelem de ahogy látom elég megbízhatatlan,Rover-ét nem ismerem de a ti tapasztalatotok milyen, vagy esetleg valamelyik típus ami stabil és megbízhatóan működik tudnátok ajánlani. Segítségeteket előre is köszönöm .
a vége igen jó meglátás.....otthon ritkán sikerül jól megfabrikálni.nem lehetetlen,de egy db kályháért nem érdemes akkor hátteret tartani ami a korrekt javitáshoz kell.
az meg h nem használják a keresőt és nem olvasnak.....nem jó dolog.van aki már megunta az állandó ismételgetést és ezért be sem néz már ide.lassan én is eljutok erre a szintre.már azt veszem észre magamon h nincs kedvem kifejtni mi miért és hogyan van,egész egyszerűen leirom a végeredményt és vagy elfogadják vagy nem.ha nem akkor persze megy az acsarkodás....én anno örültem volna ha akad egy olyan ember akinek a kezébe nyomhatom a kályhámat és megjavitva visszakapom,nem pedig vegyél újat szavak hangzanak el.
az a bajom a magyarázgatással h mire elmondom tövire hegyire a dolgokat és megérti a másik fél ez önmagában nem kevés idő,és nem azért mert mintha fogyatékosokkal lennék körbe véve! a végén úgy sem fogja tudni megcsinálni,kiköt nálam vagy másnál a kályhája.tehát feleslegesen téptem magam.inkább a családdal vagyok helyette.
Amit írsz az igaz,de nem működik a kezdetek óta.Sem a keresőt nem használják,sem a visszaolvasást.Az állófűtés javítása egyébként is szerelőt igényel,vagy szakszervízt.
mondjuk mielőtt kérdez vki illene valamennyit visszaolvasni és használni a keresőt........hidd el unalmas szezononként 1000x leirni ugyanazt......és ezt szorozd meg mondjuk 30 féle témával itt a fűtés topikban.én is mindig olvasok,rászánom az időt.aztán ha nem boldogulok akkor kérdezek.
igy ebben a formában nem tudsz állót csinálni belőle......ha cserélsz rajta egy vezérlőt ami analóg és még pár dolgot megoldasz akkor már tudna áló lenni.viszont a 3kw igen kevés......
Megírták neked,hogy Opel kályha és az Opel saját szervízprogramjával lehet olvasni.Minden kályhát kapcsol valami jeladó ami kiiktatható.Gondot a CanBus rendszerűek okoznak.Nem tudok segíteni,erre itt vannak a képzett szerelők!Egyedüli oka a kotnyeleskedésemnek,hogy aki segítségre szorul,azt nem kioktatni kell.Kellemes estét kivánok!
A kép el van forditva,, és eddig még nem éreztem hogy működne. igaz eddig nem tudtam hidegben inditani,mivel reggelente nem autóval járok dolgozni! Utána olvasni próbáltam,de csak idegen nyelven találtunk,és eléggé rosszul forditható. értelmezhető..szerintem hiányos is.. Köszi a segitséget..
Ugyanezt írtam le én is. A kapcsolóval te nem tudod kézzel bekapcsolni. Ha a kapcsoló be van kapcsolva akkor is csak akkor fog indulni a kályha, ha adottak a feltételek. Járó motor, 7 fok alatti külső hőmérséklet és hideg motor.
Pisti leginkább hozzád szólna a kérdés, de ha más tud válaszolni, az is jó.
BMW E34 525tds az alany, kályhát akarok majd beletenni. Nem is ez a lényeg, hanem, hogy ebben gyárilag van egy keringtető szivattyú a fűtőradiátor bemenő oldalán. Ezt használhatom én, mint keringtetőt megvezérelve relével? Egy kieg kályhát raknék be állóra alakítva, természetesen szivattyú utánfutással.
Igen ezt értem. De ez gyújtáson is,vagy csak már járómotornál,,,vagy mikor üzemel? és gondolom automatikusan?? nem kell kapcsolni semmit?! És meddig üzemel,? mikor kapcsol ki? sajnos találtam leírásokat,de hézagos,és sok a rizsa benne.. ezeket a fontos dolgokat nem emliti..
nem vicces a dolog....a nem kerámia gyertya tud úgy elhalni h csak a fele izzik mint kéne....vagy az egész,de a belső ellenállás csökkenése miatt nem elég meleg és a ráfolyó üzemanyagot nem képes belobbantani.van pár variáció.....a kerámia gyertyánál már nincs ez a probléma....viszont cserébe nem is 9e-től indul az ára.
Sziasztok! Használ itt vki TP4-es távirányítót? Egy kis segítségre lenne szükségem. Nem tudom összepároztatni a vevővel. Ki kellene sakkozni, hogy a távirányító, a vevő vagy a programóra a szar.
Lenne egy kis problémám van egy ford galaxy 1.9 tdi 2003-as és a kiegészítő fűtésből kől a füst. kivettem az izzító gyertyát és elég szépen el volt feketedve így gondolom hibás a gyertya. Voltam a helyi autósboltba de itt még ilyenről nem is hallottak. A kérdésem az lenne hogy honnan tudok beszerezni ilyen 8v-os izzító gyertyát.
Mi a baja? az enyém látszólag müködik...de azon felül hogy viszonylag hamar jön a langyos,és meleg levegő,,nem tudom hogy jó e! lehet ezt tesztelni? vagy Hány foknál működik egyáltalán?
Sziasztok. itt a kályhám,. sikerült lefotóznom.. ha ezt a tipust ismeri valaki,akkor szivesen vennék némi infót róla. A neten találtam róla de csak idegen nyelvűt,és eléggé hiányos! köszi
a pumpa nem tud sokat küldeni....ez hülyeség.nem fejtem ki,de hidd el.olyat tud h nem nyom üzemanyagot,de többet nem tud magától adni.szeretem az ilyen okos fórumhozzászólásokat.aztán amikor ellocsolsz egy csomó lóvét és még szar akkor mi van?
gondolom mi lehet a baja,de anyag nélkül nem fogod tudni megcsinálni.ezért ajánlottam balut.korrekt és ő velem ellentétben szereti az eber kályhákat.
alap tétel h diag nélkül semmit nem csinálunk ezeknél a kályháknál.főleg ebernél.
Német fórumon olyat találtam hasonló jelenségre, hogy az üzemanyag pumpa küldött túl sok naftát és az égéstér elkormolt, ettől jött a füst és tette tele olajsárral a kipufogót.
Új pumpa, égéstér kitakarítása után megszűnt a füstölés.
Leszedtem a kipufogót, tele van gázolajjal vagy olajsárral. Kipufogó nélkül teszteltem, úgy láttam, hogy csöpög belőle valami, gondolom az elégés nélkül átjutott gázolaj..
Szétszedtem a kályhát, a láng érzékelő le van törve. Ahogy néztem ez nem is pótolható csak a vázzal együtt..
A motor pörög, levegőt kap. A gyertya körül van egy réz háló, az több helyen ki volt lukadva. Lehet, hogy itt tud túl sok nafta kerülni az égéstérbe?
Szerintetek hol kapok ehhez alkatrészeket? Ki foglalkozik ezzel Magyarországon?
Vettem egy Merivát, amiben van egy gázolajos víz előfűtő. Ez tulajdonképpen egy nagyon jó találmány, de a bajom vele az, hogy iszonyatosan füstöl, amikor működik.
Több helyen olvastam, hogy az izzító gyertyát érdemes első körben cserélni. Ezt meg is rendeltem, valszeg hétvégén ki is cserélem.
A kérdésem az, hogy tényleg csak ez okozhatja a füstölést? Tudtok ajánlani valakit, aki ért hozzá? (Ha esetleg nem oldódik meg a gyertya cserével).
Ha minden igaz, akkor egy Hydronic D5W van a gépben.
ha pierburg szivattyút vettél most az nem újabb generációs.....ugyanaz mint bármelyik.a c-s kályhának van saját vezetéke.ez a gyártó szállitotta az eber-nek is a keringetőket és ott olyan a pumpa h csak egy aljzat van rajta.ehhez kell az olyan kábel amit emlitettél.
a lehetséges okokat meg azért irtam,mert ezekkel találkozok.
a leválasztó idomnak pedig minden helyzetben kell műkődnie.bizonyos autókba nincs értelme beépiteni,de ettől még minden autóba beszerelhető.elgondolkoztató miért nem működött rendesen a bekötése.
azt tudd azért h a webo saját ntc-je nem kultiválja a megfőzéseket.......kontroláld le h jól mér.
Szia, a motor nem melegedett meg biztos. A fagyálló kristálytiszta, lila FEBI. Ez egy épített autó, minden patika, minden eleme új a fűtésrendszernek, nincs a rendszerben kosz és egyebek, van benne rendszerszűrő is.
Mindegy, most már pont nem kell, úgyhogy egy hét múlva itt a szivattyú, ez az új generációs, amelyikhez egy olyan vezeték kell amin két csatlakozó van.
Az első megmelegedhetett, egy hét után állt meg: használtam a Pi tagot visszacsapószeleppel és nem volt elégséges a keringés a kályhánál.
Ezt egy magyar úriembertől vettem, új volt, a csatlakozója nem volt ide való, azt át kellett forrasztanom, de egy évig, kb. 200 ciklust elment (belső számláló szerint.) Nem tudom, honnan származott, lehet minőséghibás darab volt.
Amint írtam ,ami érdekes volt, hogy kedden reggel nem ment a kályha telefonos indítás után kb. 15 perccel. Csodálkoztam is, hogy ennyire nem lehet meleg odakint. A víz 58 fokos volt, ezt beírta a kályha is, hogy 58 fokos víznél jött be a hibakód és kiszellőztetett. Innentől fogva a kályhán nem volt 117 fokos víz szerintem, (58 -at mért), a szivattyú pedig a bemenő ágban van, így ott biztosan nem molt 58 -nál több. (A kocsi a parkolóban állt.)
elég hozzá ha a motorban elmegy a viz 117 fokig........ez még az üzemszerű felső határa autónál......
nagyon ritkán szétfagy a műanyag ház az elégtelen fagyálló miatt és bejut a viz magába a motorba......az esetleges anyaghibákat persze nem tudhatom.
nekem is van olyan szivattyúm ami már jobb konstrukció.......gyakorlatilag örökös.
elég egy részben eldugult fűtésradiátor,megtört gumicső......és meg tud lenni a baj a kályhában is.nem tudom hogyan van neked beépitve,de sztem ott a melegedés lehet a fő ludas.évente 2-3 olyannal találkozom ami nem melegedés álltal döglik meg.....és mondjuk 200-al ami meg attól.ez gondolom nevezhető statisztikának.
Te a melegedésről írsz, de pl. az enyém nem melegedett el, az biztos. Mi más tipushibája van egy kefe nélküli motornak? Amiket más helyeken használnak évekig elmennek.
és a kefe nélkülinek sem feltétlen nagy az élettartama.....van rá rengeteg!!!! példa h sajnos akár 1 hónap alatt meghal.ennek megvan az oka......ha visszaolvasol akkor megtudod.
nem tudom mjolyen javitgatotról beszélsz....ha a kefés szivattyúra gondolsz akkor abban a kefecsere sokat segit,főleg ha a gyárinál jobb kefét raksz bele.nem örökös,de rengeteget elmegy.
ha meg a kefenélküli a téma akkor nem tom ott mit is lehet javitani......inkább semmit.
A fűtés, amit tudnék vásárolni, egy 2006-os V70-ből való, ami D5 motoros. Az enyém a régi, adagolós 2,5TD. A kályha típusát nem ismerem, de megpróbálhatom kideríteni. Mi a baj az artic-kal?
Szia, ne haragudj de közben rendeltem hozzá vevőegységet tartozékokkal. Tetszik ez a kis kütyü, ha összetanítható a vevővel akkor megtartom.. Mi baja lett a tiednek? Nem javítható? Csak nem rádió hibás lett?
szia. nem hiszek el semmit,csak egybe vágott amit olvastam ,és a hangja! szerintem állati dögös hangja van,,de már rég túl vagyunk azon hogy V6! már tudom hogy nem az! De nekem igy is nagyon bejön! ennyi....nem kell agyon ragozni.
sosem volt ilyen autóm,és mivel egy rohadt nagy műanyag borítás van rajta ami mindent eltakar,,és a hangja állati öblös,és érezni az erőt,,igen bevettem...egyébbként a használtautó.hu n van egy pár ami hasonló,és V a henger elrendezés! ez a kocsi is igy volt hirdetve!
sztem ha ezt neked eladták h v6 akkor maradj annyinál h tankolod a verdát és ha megfogalmazódott benned az állófűtés igénye akkor keress meg vki hozzáértőt.
b1 és b2 omegában nincs sok féle 2.5 diesel motor.......csak a sima adagolós 12 szelepes és az újabb 24v commonrail......ezt aztán rohad nehéz kibogózni.
jók az ilyen szerelők......ezek szeretik lehúzni a népet. :)
Mint ahogy előttem írták, ez egy sima soros 6 hengeres motor. Nekem BMW-ben van ez a 6 hengeres dízel motor. Nem rég vettem, de feltűnt, hogy indulás után kb 1-2km múlva már üzemmeleg a motor és nincs benne kályha. De fogok bele rakni majd nyáron egyet.
Ezzel kapcsolatban lenne is egy kérdésem. Van ebben gyárilag egy keringtető szivattyú. Ha mondjuk egy kieg kályhát rakok be állóra alakítva, akkor használhatom ezt a szivattyút vezérelve, vagy kell a kályhának még egy?
Az a helyzet hogy lehetséges,bár igy árulták,a gyári spec is ezt irja,,de olyan sokféle motorral létezik,hogy szinte lehetetlen kibogozni hogy ez most melyik széria. az tény hogy a motoron én sem látok semmi V elrendezést,főleg kipufogócsonkokat sem,, igy nem tudom.. ezek szerint a volt tulaj is nagyon képben volt.
A Hangja hibátlan öblös,és simán elhinném hogy 6 hengeres V motor..
Igen, elvileg 6 hengeres BMW motor van benne,a motor kodja : Y25 DTI..
Az lehetséges hogy nem V értelemben V motor,mivel a porlasztók egysorban vannak,hanem eltolva vannak a hengerek. de ahol néztem,érdeklődtem 6 hengeres V nek mondják,,de ezt a hangja is erősíti,,öblöm americai stilusban
Értem mit mondasz,csak azelőtt sosem volt dizel autóm,és főleg olyan nem,amiben fűtés is volt! ez a kocsi egy hete az enyém,és azon kivül hogy gyujtáson hallok valami búgást,,.és talán egyszer éreztem hogy indulás után valami meleget a fúvókákból,,csodálkoztam is hogy ilyen hamar?? a volt tulaj mondta hogy van benne valami kályha,,de fogalma sem volt hogy működik,pedig használta másfél évet,és ráadásul hivatásos autószerelő egy nagy műhelyben! HA ő nem vágja a saját kocsiját,és szerelőként sem akadt még ilyennel össze,,akkor én honnan tudhatnám! minden képp olyannak látnám értelmét ami elő melegíti a motort télen,,akár lehetne elektromos,220 v os,,csak ne lenne horror áron..
jó.köszi,értem. kérdés hogy az ami most benne van,hogy viselkedik télen. A másik hogy ha kellene egy kiegészítő fűtés,állófűtés, azt hova tudnák besuvasztani a szűkös térben! mert bár az Omega hatalmas autó, egy villáskulcs se tudna leesni a motortérben. Az mellett a kockázat,ha elkezdenek bolygatni 14 éves vezetékeket,lehet össze hoznak valami zárlatos katasztrófát,,sajnos már jártam így egy mondeoval! Nem is értem,hogy a tervezők hogyan gondolták egy 2.5 V6 diesel motort állófűtés nélkül...
ha olvastál visszamenőleg akkor a kiegfűtés fogalma is meg kell legyen.......te magad is leirtad:8 fok alatt és járó motornál!én meg odairtam megerősitésnek h a vizet melegiti.........sztem ebből egyértelmű h hidegen inditasz és a hűtővizet segit gyorsan üzemire feltornászni.nyilván a fülkét a saját fűtésventillátorral tudod felfűteni a melegitett vizből.
mielőtt megkérdezed a tiédből nem lehet állót csinálni......a kályhád nem alkalmas rá a vezérlője miatt.ha állót szeretnél akkor vagy vezérlőt kell rajta cserélni,és még onnan is sok a ráforditás.vagy raksz bele egy rendes komplett analóg kályhát......amúgy is a te 3 kw-os kályhád kevés állónak a 6 hengeres motorhoz.
Volvo V70 2,5TDI, 2000-es évjáratú autóba szeretnék állófűtést szerelni. Ebbe a típusba szereltek valaha ilyet? Van valakinek tapasztalata a beépítéssel kapcsolatban? A D5-be szerelt kályhák beépíthetők a régebbi motorral szerelt autóba? Segítségeteket előre is köszönöm!
de hogy müködik? és ha nem a motort melegíti előre akkor mire jó? csak a fülkét melegiti? vagy ha már jár a motor,akkor segít gyorsítani a melegedést? de gondolom akkor mindenképp a dermedt motort kell indítani?!!
szia..és akkor ez mire van,és hogy müködik? mert itt olvastam valahol hogy 8 fok alatt,és járó motornál autómatikusan indul,,de akkor mit fűt? nem a vizet?
a minap vettem egy 2002 Opel Omega 2.5 dti autót. elvileg van benne állófűtés,de semmilyen vezérlő nincs hozzá! sőt az előző tulaj sem tud róla semmit!
ez a kályha nem tipusspecifikus.......sima analóg vezérlésű.
ergo kipróbálható akár otthon is.....
a te nagyboardod meg csak 12v-ot kapcsol ilyenkor.......nem bus rendszerű.
a nyári üzemmód meg szart sem ér....majd rájössz. :)
és az e34-be bármi betehető.......hely is van és nem bus-os az autó......csak amikor azokat gyártották még ezek a kályhák voltak divatban.én kipróbáltam volna kibontás előtt.....ha ott mükszik akkor kell nálad is működjön.
Rendben akkor kedden 9körül felhívnálak ha nem jelent problémát :D am sima a4 1.9 tdi :) 90 lovas próbáltam itt is keresgélni meg sokfelé de erre a ventilátor problémámra nem jutottam dűlőre elmondom majd telefonba mi is a problémám :D meg hogy ,hogy is lett bekötve :D Elérhetőségedet pedig köszönöm szépen! :)
azért elmondanék egy példát pont audiból.......A6 allroad 2.5 v6.......na itt kb 10 perc alatt kinyirható a motor a rossz helyre kötéssel.nem tudom milyen audiból szedted ki és abba pontosan hová volt kötve a vizrendszerben.....viszont kb az autók fele érzékeny a bekötés pontos helyére.....sőt a felhasznált vizcső hosszára,átmérőjére és a kanyarok számára is.
ugyan ugy kötöttembe ahogyan az audiban volt amiből kiszereltem de ha tudnál adni egy telefon szamot es nem lennék terhedre szivesen felhivnálak tanacsert :D
ha te szerelted be akkor azért átnézetném vkivel......nem kritika,de ha nincs meg hozzá a leirásod,márpedig nincs mert akkor tudnád hogyan éleszd meg a klimát,akkor lehet rossz helyre kötötted a vizkörbe a kályhát.
és az adott tipus az egyik ami érzékeny erre.......elég hamar ki lehet nyirni a motorját ezzel.nem mondom h rossz helyre kötötted,mert nem látom.
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne hozzátok hátha tudnátok segíteni egy webasto thermo top c típusú állófűtést szereltem egy mitsubishi l200 típusú kocsiba már a gömbölyűbe.. digit klímás a jószág mindent sikerült meg oldanom csak 1 dolgot nem amiben meg akadtam a fűtő ventilátort hogyan köthetném be és mire kössem? :D Válaszotokat előre is köszönöm! :)
ha ezért most készülsz pénzt adni akkor sztem hanyagold....nincs hozzá már semmi sem.sőt a már ez utáni generációhoz sincs......akkor gondolom el tudod képzelni mi a helyzet.
de ha free és mükszik akkor használd.
nyilván kábeleket nem kaszabolunk....és van egy ac is valahol a tank közelében.nagyjából ennyi.
Egy BMW e34 -ből bontanánk Webasto BBW 46 állófűtést. Az lenne a kérdésem, hogy ehhez a típushoz lehet kapni alkatrészeket , illetve mire ügyeljek a kiszerelésnél?
Szia megjött a panel szép külsőre (na jó ez vicc volt) ez vezérel szivatyút is külön hát jövő héten dől el hogy mit mutat jó vagy rossz akkor viszem diagra. megvettem mert azt írta a tulaj hogy egyszer nem indult szerintem az elektronika vagy jó vagy nem,olyan hogy egyszer megy egyszer nem azt csak a kályha tudja produkálni.na de majd meglátom ,azért ugrottam bele a panelba mert 3100-.-ba megállt. remélem jó lesz,ha nem az sem nagy veszteség.köszönöm szépen eddigi tanácsaidat bármi gondom van írok .további szép estét. Mészáros Csaba
az ötletedre csak annyit h a kókányolás az megy.......csináld már megy egy mondeo motorterében.....
megpróbálom bőviteni a látószögedet.......kikerülöd a tankban lévő nyomásszabályzót és ekkor meglesz az előrejövő ágban a nagyobb nyomás.veszel egy normális szabályzót és azt beépíted a motortérben az előremenő ágba és ekkor már lesz egy visszatérő ágad amit a tankba vissza tudsz vezetni.ergo megvan a táplálás oldva az adott kályhának.
ez lenne a szakmai szemmel elfogadható!!!!!
DE!!!!!!!
egy ilyen install nem olcsó......és ha hozzáteszed a kályha árát akkor már bőven felújított c-s kályhát kapsz annyiért.és még ott van h nincs alkatrész a bw/dw50 kályhához......
elég parttalan ez a beszélgetés......vitának nem nevezném.
Még mielőtt nagyon beleéled magad, nem kötelező írni. De, ha eldöntöm, hogy segítek, akkor segítek, egyébként meg nem reagálok, mert nem kötelező. Nem ma kezdted itt a fórumon, a kérdésből meg tudod itélni, hogy miről van szó...
Az viszont, hogy "nem lehet", "vegyél másikat" az nem segítség, csak szófosás.
Ha leírod, hogy a szelep nem bírja a nyomást, akkor már érthetővé válik a miért, és elfogadható a válasz. (Egyébként ötletelés: egy puffertartályba mágnesszelepen, szintérzékelőn keresztül engeded a tüzelőanyagot, ahonnan gravitációsan táplálod a kazánt...? )
A milliós kárhoz meg nem kell kazán, egyszerűbb szerszámokkal is megy...
az a baj az ötleteléssel h általában semmit sem ér.mivel ez finoman szólva is veszélyes üzem ezért itt nem tippelgetünk!
veszélyes,mert egyrészt adott egy nem éppen kis teljesítményű láng aminél jelen van az autó üzemanyaga.másrészt a vízoldali és elektromos oldallal is simán lehet milliós kárt okozni.......erre is tudok nem egy példát.
és lett volna itt baj ha én vagy vki más akit érdekel a dolog nem szól bele ebbe......az ember megcsinálja a TE ötleted alapján mondjuk az y leágat......ugyanis az a bizonyos szelonoid nem egyből pukkan el......régebben kipróbáltam próbapadon.ha meg baj van akkor biztosan feltetted volna kezeidet,gondolom......hisz te csak ötleteltél.
mint írtam nem a segítség a gond,olyat kell mondani amit már magad is kipróbáltál és nem lett belőle gond.
és igen,ez egy fórum,de attól h itt vagyok NEM kötelező senkinek sem segítenem!aki annyira sem hajlandó h visszaolvasson egy fél órát a topikban az ne háborodjon fel.a másik dolog amikor tök laikusként idejön,olvas a neten ezt azt aztán kész tényként leírja mi a baja a kályhájának.és besértődik ha nem kap segítséget,végül is ha a világháló segítségével fel tudta tárni a hibát akkor lesz rá orvosság is......saját esélyeit rontja így az user.jöjjön ide és kérdezzen,de ne azt írja le h szerinte mi a hiba hanem magát a jelenséget.az egy hozzáértőnek többet segít mint a célbalövés.
ha itt kérdez vki és kap rá választ hozzáértőtől akkor illik elfogadni.ha nem fogadja el akkor sajnálom.nem sok kedvem van állandóan ugyanazt leirogatni.nem ügyfeleket fogni járok ide....azok szerencsére jönnek és nagyrészük a régieken keresztül.
ha vki normálisan nyitja ki azt a bizonyos ajtót akkor segítek neki,erre azért több a példa mint az ellenkezőjére.a diagért sem mindig szoktam pénzt kérni pedig megtehetném.....
és az h te szeretsz írogatni a te gondod.nem ismersz engem és ennél fogva nem értem azt az elvárásodat h kötelező itt bárki hozzáértőnek is segítséget adnia.ez nem nagyképűség hanem egyszerű józan felfogás.én meg vinnyogok ha ehhez van kedvem....megtehetem😉
csak remélni tudom,hogy a saját szakmádban nem ötletelsz.......
Többféle megoldás létezik a nyomás csökkentésére, megszüntetésére akár gravitációs szintig. Miattam nem égett volna le az autója, én nem foglalkozom kivitelezéssel. Ötletszinten próbálkoztam segíteni. Mivel egy egy fórum, így, ha itt vagy, akkor hiába a telefonos segítség, írni kell.
Mindenesetre örülök, hogy sikerült segítened telefonon, mégha ez a topiolvasóknak később derült ki...
Hidd el, más topicban én is leírom hetente ugyanazt, mégsem vinnyogok ezerrel, hogy utálok írni...
Köszönöm a segítséget .Ezek szerint veled beszéltem telefonon gibbonpitti :) Előre menő ágra semmiképp nem kötöm rá. Nem èpìtettem be ilyen kàjhàt mèg csak top s tìpusut az előző autómba. Pont ezért kérdeztem itt meg hogy milyen lehetőségek vannak.Itt nem kaptam kielégítő választ ezért fellapoztam egy ismert hirdető oldalt és kerestem olyat aki javitassal foglalkozik. W124E300TDT4MATIC azt meg megcafolnàm amit te írtál hogy gibbonpitti nem segített. Telefon hìvàsunk elején elmondtam neki hogy szakmai tanácsot szeretnék kérni ès nem rám rakta a telefont hanem elmondta hogy működik és mit tanácsol.
gibbonpitti köszöntem mèg egyszer is a segítséget :) Ezt meghirdetem és top s lesz helyette :) ha valakit érdekel eladó :) lepròbàlva , nem csöpög nem szimeringes a Keringető szivattyúja,kàjha része Szép állapotú nincs szét égve .
nos ő felhívott mielőtt miattad leégett volna az autója......
és amúgy az adott kályha műszaki specifikációja,amiben kifejezetten tiltják a nyomó ágba való kötést!!!!, megtalálható a neten......tudod....a googli a barátod.
a stílus meg neked szólt!
aki veszi a fáradságot és felhív annak szoktam segíteni.....és ez nem kuncsaft lesz-e kérdés!!!!
sztem segítek eleget ahhoz h pont te ne fírtasd ezt a vonalat!
és tegyük hozzá h néha nem ártana visszaolvasni......elhiszem h könnyebb kérdezni,de nekem meg unalmas leirogatni havonta ugyanazt.....ezért jobb a telefon.gyorsabban elmondom mint leirom.
Nos, ha ezt így leírod a kérdezőnek - nem ebben a stílusban - akkor segítettél. (volna)
Továbbgondolva akkor lenne jó ez a topic, ha esetleg megoldást is javasolnál. Neked nem valószínű, hogy kuncsaftod lenne, de a tudat, hogy segítettél... és a kérdező is előrébb lenne.
az megvan h ha csöndben maradsz legalább nem mondasz hülyeségeket?
akkor leirom h te is megértsed és ne adj másnak olyan jótanácsot amitől leég utána a verdája.....
ha oda kötnéd ahová te mondod akkor nyomás alatt lenne.....minimum 3 bar ott a nyomás mivel az ilyen autókban a tankban van a nyomásszabályzója az üzemanyagrendszernek.szóval a kályha üzemanyagtartályában is meglenne a 3 bar.maga a tartály még ki is birná......csakhogy van ott egy szelonoid ami meg nem!!!
ez a szelonoid amúgy is gyenge pontja,sokszor elkezd magától is folyatni.....és ha ez folyat akkor pont a kipuffcsőre folyik az üzemanyag......folytassam????
ha konyitanál vmit az autószereléshez meg az állófűtésekhez akkor nem irnál hülyeségeket!!!!
jó buli a másik autóját a hiradóban látni amikor ég........
tanulj,szerezz gyakorlati ismereteket és majd ezután mondj ötleteket,mert az iránymutatásért illik vállalni a felelősséget is!!!
itt nem a segitségel van a baj hanem annak milyenségével.
Sziasztok .Olyan kérdésem lenne hogy van egy webasto top t 31397A típusú állófűtésem. Ahogy olvasgattam ezt a fajtát a visszatérő benzin ágra kellene kötni .Az a problémám hogy az én autóban nincs visszatèrő benzin vezeték. Ford mondeo mk3 2003 évjárat .Hogyan lehetne ezt bekötni. Vagy milyen lehetőség van a motortèrben ahonnan üzemanyagot tudnék venni a webastonak. Válaszotokat előre is köszönöm .
A szvattyúház az a teljes egybeöntött műanyag vízteret foglalja magában, vagy csak az alsó csonknál kicsavarozható dolgot. Amúgy ez a kupak ami folyat gyárilag ragasztott, préselt, műanyaghegsztett, vagy milyen illesztésű. Ha kiszedhető valahogy, akkor egy próbát megérne hogy eltömítsem. Nyomáspróbánál kiderül.
Ha csere, amit mondasz is. Az mennyire "olcsó"?
Tavasszal amúgy is ki kell vegyem a kályhát, hogy átalakítsam a vízbekötéseket, mert ez a balfék aki beszerelte........ Szóval mind a két cső dörzsölődik itt-ott, s félek hogy hamarosan elhagyom valahol a hűtőfolyadékom.
Szal mennyi is?
Egyébként ha kiszereltem, vállalsz egy karbantartást? Posta oda-vissza. Én meg nyugodt vok, hogy rendbe van a kályha;-)
még csak annyi kérdés hogy honnan tudom megkülönböztetni hogy can-busos vagy w-bus -os nehogy roszba nyúljak bele idáig azért nem mertem venni. esetleg ez nem tudom menyire kivehető ez a BMW-s.
Az előremenő(meleg) vízcsonknál van egy kerek kupak szerű lezárás. Valami gyári dugónak néz ki. Ott szivárog a hűtőfolyadék. Lehet ezzel vAlamiT kezdeni? Nem mertem kifeszegetni, mert úgy tűnik, hogy az nem kivehető. Esetleg van e ötletetek a javítására?
Linkelek egy képet (nem az én kályhámról) ott látszik a felső vízcsőnél a dugó. ( nem a légtelenítőre gondolok)
én építettem ki ki az egész vezérlést már a kapcsolásom is meglenne a túlfutáshoz csak jobban szeretném a gyári panelbol megoldani de akkor esélytelen teljesen a túlfutás kivezérlése, ha esetleg panelcserére folyamodok melyiket ajánlod nekem hogy biztosra menjek?
ez érdekes....aki bekötötte neked állóra az ezt a részét miért nem tudta megoldani?
vagy keresel utánfutásmodult ami sztem az olcsóbb megoldás vagy jó a bmw panel de csak ha analóg és tényleg álló panel.ilyet csak az e34ben fogsz találni......azok meg szeretnek behalni sajnos.
A ventim szépen indul a szivatyú bent van csak az a túlfutás zavar. melyiket javasolod a túlfutás vezérlőt vagy tudok szerezni egy BMW-böl termo /C panelt ha az jó lenne bele .
nem a nyári funkció mozgat hogy ne égjen szét a panelom a túlfutás hiánya miatt. mert most úgy programozom hogy ott legyek a leállításnál és indítom a mocit amikor leállítom a kályhát hogy tovább keringjen a víz. de ha panelt akarok cserélni akkor melyiket ajánlod hozzá mert senkivel nem tudtam idáig beszélni aki tudott volna tanácsot adni. köszönöm.
Köszönöm a gyors válaszod végre tényleg hozzáértővel tudok beszélni. akkor a panel tipusa ami nekem kellene az pontosan melyik lenne??termo top ? köszönöm a gyors válaszod!
ha esetleg van egy olyan panelem ami gyári mazda Z/C-D az esetleg meg oldaná a problémámat mert azt nem mertem beletenni. az egy mazda Mpv böl van enyém meg 6-os . Kompatibilis lehet az enyémhez? tudom nem játék azért is hagytam benne a gyári panelt.
akkor csak a túlfutást elektronikával tudom megoldani vagy esetleg van más megoldás ? vagy nagy gond ha nincsen túlfutása a szivattyúnak ha állófűtésként megy ? vagy valahogy megtudnám vezérelni ha szükséges.Minden hibátlanul megy 6 fok alatt magától beindul viszont a nyári módot is ki szeretném használni ezért lenne jó ha a kályhával tudnám vezérelni mert így megy a nyári módban a szivattyúm is. Köszönöm a segítséged.
Légyszives segítsetek ha valaki járatos a bekötésben hogy tudnám a bekötést megoldani mert minden hibátlanul működik csak a túlfutást szeretném így megoldani a keringető szivatyúval.
Szép napot mindenkinek! webasto termo top z 5 ös láb elméletileg téli nyári kapcs, ami negatívot ír kapcsolóra,amint negatívra tettem azonnal teleszórta hibával a kocsit (Mazda6 2006-os) viszont pozitívon hibátlanul semmi hibakód és megjelent a 4-es lábom is (ventilátor vez.) a pozitív12v,de sajnos folyamatos addig rajta van akár megy a kályha akár nem amíg feszkót kap a 5-ös láb. Kérdésem a következő a 4-es lábbal nem tudok vezérelni relét túlfutással???
Az egyik relé az izzítógyertyát kapcsolja. Az izzítógyertya viszont nem folyamatosan üzemel, hanem ki-be kapcsolgatja(ez az egyik kattogás). Szerintem lángszenzor gond, nem érzékel lángot, leáll újrapróbálkozik, majd a végén teljesen megáll.
Készítettem videót a délután ecsetelt problémáról!
A vezérlőn semmi különöset nem látni. Azt az egy szem elkót is kimértem ESR-re is tökéletes (pedig biztos kapott már meleget életében.) A hőmérőt leválasztva is ugyanezt csinálja, de az egész panelt nem tudtam levenni mert ha leveszem, akkor a két Tempfet ami közös hűtőn van azonnal túlmelegszik, és nem megy a befúvó (gyanítom azt hajtják) Hátha így hátha látsz rajta valamit. Nem akarom szétbarmolni, így hogy mutat életjelet. A Videón mutatott relé nem tudom mit vezérel, gyanítom az üzemanyag adagolást, csak a másik kattogó hangra nem tudok rájönni mi lehet ami akkor hallható amikor indul meg leáll. Lehet hogy az üzemanyagszivattyú nyomás alatt.
a kályhán a nagyobbik stekkerben az 5ös láb a kapcsolja......azt megszakitod és nem fog menni.
pedig azon a fórumon marha okos emberek vannak......megy a kiegből állót csinálunk biznisz csak éppen a szegény userek nem győzik venni a digiklima paneleket meg a ventillátor bus modulját.....
Találtam leírást, viszont abban egy főkapcsolót ír, amelyet kb 3-5 mp-ig nyomva kell tartani, hogy újrainduljon a rendszer. (Ha jól olvastam, a gyenge angol ismereteimmel)
Próbáltam itt a fórumon választ találni a kérdésemre de sajna nem sikerült.
Van egy 2004-es Ulyssém 2.2 JTD. Csak Webasto kiegészítő fűtés van benne, ami sajnos nem kapcsolható. Az ovi közel van és garázsba áll a kocsi. Hazaéréskor mindig beszellőztet a garázsba és ez hosszú távon nem lesz jó a kályhának. (a garázs a házban van).
A kályhán melyik pólus a kapcsoló száll? Neten nem leltem hozzá anyagot. Ha jól tudom, akkor azt egy kapcsolóval megszakítva irányítható az indítása.
Nem nyár miatt van a kikapcsoló (olyankor nem indul el a kályha. Ha pl nagyon rövid távot mész, akkor érdemes lekapcsolni, mert nem szereti a kályha a rövid ki-be kapcsolgatós üzemmódot.
(vagy valami hasonló lehet, vannak itt okosabbak, esetleg mondanak más infót)
Tehát ha jól gondolom, akkor ennek a lényege, hogy hamarabb bemelegszik a kocsi fűtésrendszere, hideg indítás után. A kikapcsolása pedig a nyári idő miatt lehet érdekes?
Remélem tud valaki segíteni. Adott egy Mercedes W168 A170cdi. Van benne, valami kiegészítő fűtés (zuheizsystem)a A kocsi német nyelvű könyvében nem sokat írnak róla. Tudja valaki ezt pontosan mire tudom használni, illetve hogyan?
kifelejtesz pár dolgot.....egyrészt biztos lehetsz benne h ha egész éjjel megy és hacsak nincsen minusz tizen fok akkor a kályha le fog állni és újra fog indulni.....többször is az éj folyamán.mert ugye azért csak el fogja érni a 80 fokot a viz és a venti 1es fokozata nem von el elég gyorsan hőt a vizből.
másrészt ha nem agm aksit használsz akkor nem illik rendszeresen,minden nap,lemeriteni az akkut.a kiveszed a névleges kapacitás 80%-át az már igencsak hátrányos....persze rendszeresen.és az a baj h ez órákon keresztül fennáll ami alatt elkezd lassan szulfátosodni az akku.szóval úgy számolj h a felhasznált elektromos kapacitás az akku 50-60%-át ne nagyon lépje túl.vagy vehetsz 3-4 havonta új aksit.tapasztalat.....
egy jó 100 ah-s akkuval simán ki lehet igy húzni 2 telet.......ez is tapasztalat.
harmadrészt az a 6 amper inkább 7-7.5 és ha még hozzáadod az éjszakai pár újrainditást akkor azért már közel a csomókötés az akkun. :)
Ha folyamatosan megy a kályha, akkor elég 1. fokozatban járatni a ventilátort, ilyenkor 6 A az áramfelvétel, 10 óra alatt ugye elmegy 60Ah, 20 óra alatt 120Ah. Az akksim kapacitása 150 Ah. Szóval egy éjszakai fűtés után reggel fog indulni a gép, ez a lényeg. Lehetne sakkozni még spéci aksikkal, de szerintem ilyen kapacitásnál nem ütöm agyon őket, akár mennyire kommerszek.
Az elvárások: 12V, szárazlevegős,min 2kw, nagyon jó állapotú, biztos működésű, csendes gép. Elég lenne egy ki-be kapcs. és egy termosztát. Fontos lenne, hogy üzembiztos legyen.
ha vizes kályhával akarsz fűteni a fülkében miközben alszol akkor azért kell oda szufla.
csináltam pár barátomnak ilyet és 90-100 ah-s akkut raktam be csak a fűtésnek külön.ez birja akár 8 órán keresztül úgy,hogy nem kerül mélykisütött állapotba.....ugyanis az ekkte állókályha 9.5-9.79 volt között kapcsol ki táphibával.és az ugye már mélykisütés egy savas 12v-os aksinak.
nem az a baj,hogy a levegő nem tudna kimenni a kaszniból hanem hogy a ventillátor ahhoz kevés levegőt szállit hogy érdemben le tudja hűteni az utasteret.mivel ilyenkor ugye kint is meleg van.ha menne a klima és lenne mondjuk 5 fokos levegőnk az más lenne....de nincs.
kisebb fülkénél sem ér semmit nemhogy a long mercinél...sajnos.
Köszönöm a választ...... Gondoltam, hogy ha megreked a meleg ( üvegházhatás ) talán annyit segit a szellőzés mint ha pár percre kinyitnám az ajókat. Ha jól értem az a probléma, hogy a keringető hiába működik a meleg levegő nem tud hol kijönni ?
attól h két 220as merciről beszélünk nem ugyanaz a szitu.......a tiéd gyári.a Zsigmond úréba meg új analógot raktam.......az tudja a nyárit a tiéddel ellentétben.az más kérdés h nem érdemes használni.......
Azt szeretném megkérdezni, hogy nyáron átállitható a kályha, hogy nem fűtsön hanem szellöztesse a kocsit? Ha igy haladunk lassan nem fűteni, hanem hűteni kell, itt a nyár !
én nem ismerem az emberedet,biztos van tapasztalata.és ha nem webasto diaggal nézi hanem autón keresztül akkor lehet az jött le neki h a kályhában van zárás.pedig az autóban és pont ez sokszor a szopó.én visszaadom a kályhát természetesen kipróbáljuk a tulaj szeme előtt próbapadon.és utána az autó nem akarja kezelni.....ezt mindenkinek elmondom aki bus rendszerű kályhát hoz hozzám.
A segítséget természetesen köszönöm, viszont itt -tudomásom szerint- eléggé ismert név, "Vojnó" a beceneve, szerintem Ti is ismeritek a itt a fórumon tehát Vojnics Róbert, BMW diag mester nézte át a kazánomat, ő mondta el a hibáját, illetve a tapasztalatait a kazánokról, elektronikáról, tiltásról.
Ha ő badarságot mondott, akkor én is ezt továbbítottam idáig.
Ha viszont meg lehet oldani a felélesztését, akkor nyitott vagyok mindenre, viszont nem utánaolvastam, szimplán ezt mondták mikor diagosnál voltam. :)
muszály,mert úgy jöttél ide h megvan a diagnózis.......nem az a baj ha utánaolvasol és érdekel a dolog.igy lehet tanulni.viszont ez a fűtéses vonal eléggé összetett........
ha visszaolvasol akkor látod mi a bajom ezzel a dologgal.irnak sokmindent sokféle fórumon meg itt ott.aztán amikor baj van akkor mindenki kussol.és hidd el nem én szopom be a végén hanem a felhasználó.és a szopás lehet az h ellocsolsz egy csomó pénzt feleslegesen mire rájössz h nem ért semmit az addigi munkád vagy lehet rosszabb is mint már volt rá nem egy példa.
ha segitséget kérsz akkor a legcélravezetőbb ha leirod a hibát amennyire tudod alaposan.és ha vki ért hozzá érdemben és szeretne segiteni akkor megteszi ezt.én is szoktam kérni is és adni is segitséget......
ezért cserélem én mindig a lángcsövet is ilyenkor.
és túlmelegedésnél nem tilt a kályha!soha!
amikor lehűl 75 fok alá akkor újból elindul....ennyi.
és olyan sincs h beprogramozott élettartam az izzitógyertyánál......van tervezet üzemórája,de egész egyszerűen ellenállást néz a vezérlő a gyertyán.és a gyertya akár 10 üzemóra után is ki tud purcanni meg van olyanom amiben 10e feletti üzemóra van és köszöni tök jól van.
Pontosan lehetséges a letiltás, ennek már utána néztem.
1. nem olvastam vissza, mivel frissen találtam az oldalra és a keresőt ismerem, kioktatást köszönöm, nem kérem.
2. akkor úgy látszik mégis működésre lehet bírni, de más megoldás nincs ,tehát panelcsere, manuális kapcsolásra alakítás.
Can-bus-os az autóm persze, viszont nincs rajta se board,se navi, ezért is írtam, hogy KIEGÉSZÍTŐ fűtésként üzemel(ne) gyárilag , ezzel tisztában voltam.
Előrébb sajnos ezzel nem jutottam, mivel konkrét árra lettem volna kíváncsi, ahogy kiderült talán a levelemből..
ha visszaolvasnál kicsit meg használnád a keresőt akkor már megkaptad volna a választ,de leirom megint.
a gyertya ha tönkre megy akkor kuka.....csere.....
a vezérlő amit találtál az analóg a te autód meg már bus rendszerű.nem fog működni.hacsak nem akarod analógra átalakitani a fűtésedet azért h tudd mondjuk gsm-el inditani.a mostani panelodat nem tudod sehogy indulásra birni max ha nagy boardod van és arra felprogizod az állófűtést.
a webasto vezérlő soha nem tiltja magát....max ha fentáll még a hiba nem indul el,de javitás után egyből üzemkész.nem kell unlockolni!
és sajnos az alkatrészárakat nem mi határozzuk meg.......
Van egy 2001-es facelift-es E39 520d autóm, amin Webasto thermo top z/c kiegészítő fűtés van gyárilag.
Diaggal átnézve, izzítóstift hibát ír a gép, üzemanyagot a kazán kéri, kapja is, keringető (vagy hűtőszivattyú?) megy, de füst nem jön, ergo nem indul el a kályha sajnos.
Tudna valaki segíteni, hogy mit érdemes tenni vele, érdemes-e felújítani, ha igen akkor mennyiért?
Találtam itthon 30e ft körül utángyártott nem can bus-os elektronikát, mivel állítólag az "tilt le" az izzítóstift öregedése miatt, üzemórás.. megéri ezt felrakni, mivel ezen felül kell rá egy távirányító, vagy gsm modul ,ami még szintén plusz 15-20e ft. Őszintén szólva nem szeretnék rá ennyit költeni, viszont ennél csak elrettentőbb számokat hallottam eddig webasto kályhásoktól..
Várom valaki segítő, akár konkrét ötletekkel teli válaszát. ( off, most tévedtem az oldalra először, nem kereste még a majd 13e hozzászólásból vissza, ha le volt írva már, akkor elnézést a kérdésért újfent)
egy kis story......hirdet emberünk egy webasto ttc fűtést a jófogáson.....szétmetélt kábelköteggel.
az ac-t nem látom a képeken,de gondoltam rákérdezek megvan e hozzá.mindezt a felületen üzenetben.
erre felhiv a pali és kérdezi miért kérdem?
mert ebben be van épitve.....mondom nem van az beépitve.... :)
kérdi merre kell keresni akkor....mondom h a vékony csövet kövesse és meglesz.
erre elkezd b@zdmegolni h mekkora köcsög vagyok h nem segitek neki és ebből mekkora kára fog származni,mert nem mondom meg neki mm pontosan merre is lehet ez az autón......gondolom a nettó 9.5 nm felületű alvázon nehéz ezt megoldani. :)
Nincs esetleg valakinek hibás TT-C kazán vezérlője? Olyan kellene, amiről még nem lett leszedegetve semmilyen alkatrész. Biztosan akad itt valakinek pár felesleges. :)
Köszönöm a kimerítő választ! Értem, így már oké minden, tehát ne próbálkozzak +12V rádugni a tápon kívül:), és akkor mi az "orvosság" keringető ügyben? Tudsz segíteni?
nekem csak 1500 van itt........de leirom megint,utoljára......mivel zárt helyen van a fűtés ezért nyáron amikor igen meleg van simán felmelegszik 107 fok fölé,mert ugye átfolyik rajta állandóan a hűtőviz.amikor klimázol meg dugóban állsz teljesen üzemi még a 110 fokos viz is......na a keringetőben van egy 107 fokos hőkioldó ami ha egyszer kinyit soha nem zár vissza.szóval a bömbikben ezért halnak a keringetők,de van rá orvosság.
a te kályhád nem analóg,az autó inditja bus rendszerű kommunikációval.
az üzemanyagnak meg nem kell folynia ha lehúzod a kályháról a csövet.
Üdv! BMW 520d kisegítő fűtéshez keresek keringető szivattyút, (termotop z/C). Bontóban vagy hol érdemes keresni?
Kérdéseim is lennének:
1. Amikor kivettem a helyéről az egységet, az üzemanyag csőből nem folyt ki gázolaj, ez normális?
2. A soklábú csatin nekem csak két vezeték van, fehér-piros és fekete-piros, melyik lehet az indítószál, vagy melyik pin-en van az indítóvezérlés? Előre is köszönöm!
én meg mondjuk szoptam haver e65ösével és abban kellett....... :)
meg még tudnék pár tipust.....pugok......újabb fósvágenek.....ezért szeretem ha az ilyen kályhát a kezembe nyomják és padon kipróbálom.a bmw amúgy is szereti nem használni a kályháit.
az egyik szűk keresztmetszet az idővihar amiben ilyenkor szezon közben vagyok.
a másik pedig:tegyük fel h kicserélem a rossz alkatrészeket és jó lesz a kályhád,de mivel hibásnak tudja a verdád nem fogja kezelni amig a hiba ki nincs törölve az autóból.....nekem meg nincs bmw diagom.....
Kb hányas évjárattól Can-bus -osak az opel kályhák? Izzító gyertya jó benne, üzemanyag pumpa is, de meg sem nyikkan, még fel sem pörög. Próbáltam diagolni tp5-el, de nem kommunikál vele
Üdv. Ma próbáltam egy opel D3w kályhát, de nem indult, mert elvileg canbus-os. Létezik hogy egy 93-as autó canbus-os volt? Már akkor használták a Can-bus rendszert?
hát ha dw50 akkor sok érte a 30......még a 10 is.ha elromlik nincs hozzá semmi alkatrész.havonta jön vagy 6-8 ilyen emberke akinek nem tudok segiteni.sztem rakj hozzá némi pénzt még és vegyél egy ttc-t.
Köszi az infót azért ha meglesz a kályha megnézem beépítéskor, hogy be lehet-e építeni úgy, hogy a vezérlőt 90 fokkal felfelé elfordítom a hőcserélőről biztos ami biztos. Jelenleg találtam egy 96-os A6-ost amit bontásra ítéltek és benne van bontatlanul ledugózva korrektül az egész apparát programórával kisegítő akkuval mindennel. DW50-et sejtek benne évjáratából ítélve nem tudom milyen volt azokban sajnos úgy be van építve a bal elejébe a váznyúlványra, hogy nem láttam még a kályhát de az biztos hogy Webasto meg a méret is ilyesmit sejtet. Viszont pozitívum, hogy digit klímás mint az enyém és remélem sikerül mindent úgy kifűzni, hogy a klímavezérlést is meg tudjam lesni, hogy hogyan van bekábelezve a szellőztető motor vezérlése miatt. Így látatlanba 30-at ajánlottam érte, hogy nekem kell kivarázsolni valamint ráncba szedni a gépet. Remélem rábólint a gazdi!
Most nézem ezeknél a kis webasto kályháknál az elektronikát ráépítik a hőcserélőre? Nem melegszik az ott túl? hiszen abban télen nyáron a 92fokos víz kering! szerinted ha ilyet szerzek és leépítem róla valami normális hűvösebb helyre természetesen a hőérzékelő ellenállást korrektül kikábelezve visszarögzítem a hőcserélőre nem életképesebb a szerkezet?
Találkoztam ma egy utólag beépitett thermotop z-cd kályhával,a dolog érdekessége,hogy alig volt 15 centi kipufogócsöve,azon kivül,hogy hangosabb,okozhat-e ez bármi más problémát?
Ennek a legnagyobb baja eddig a szikraköz patronok szétrepedező háza volt, valamint a lángérzékelő fotoellenállás elkormolódása. De ez részint köszönhető a kitűnő értelmi képességekkel megáldott sofőröknek is akik néha csak "brahiból" játszanak a kályhával mutogatva a haverjuknak, hogy mekkorát szól induláskor. Szokták mondani nagy az Isten állatkertje....
Egyszerűek, de azért ezek is bedöglenek. :) Nálunk thermo300-asok futnak, azért elég sokszor cserélünk kályhafejet, mert bedöglik. Vagy a szivattyú, vagy a befúvó adja meg magát. De előfordult olyan is, hogy eldugult a kipufogó (ne kérdezd hogyan, sárral volt tele) aztán összeégett a gyújtótrafó meg az elektróda. :)
Elvileg 1984-ben gyártották, 28-vagy 30 kW-os (a típusából és a teljesítményéből ítélve) beépített nagynyomású üzemanyagszivattyúval (nem dosierpumpe, a videón annak a hangja a második sivító hang). Szikragyújtású, nincs benne izzítómű. Borzasztó egyszerű strapabíró készülék azt a cirka 100l fagyállót ami buszban van (motor, radiátorok) -2,5fok-ról 60 fokra 17 perc alatt felfűti! 56-os vízcsonkok 90mm-es kipufogó.
arra lusta lennék.....megmaradnak emléknek a fejemben.
olyanon már ki sem akadok ha megbeszélünk egy ügyfélel egy adott autót és teljesen mást hoz helyette.....nem egyedi a dolog.a legjobb amikor dieselre készülök és benzines az autó........
a másik tipus aki letölt mindent a netről és a kezembe nyom 50 a4 méretű lapot.azzal h ezek szerint szereljem be a fűtést.....mintha a helyszinen totóznám ki h mi merre megy.aztán amikor megmutatom a webastos beszerelési háttérdoksikat akkor meg néz.mondom neki h tartom a tétet és emelem 100al.... :)
most volt nálam egy user......mondta telefonba h hozna egy kályhát javitásra....pesti.mondom hozd,megnézem.
erre beállit egy 20 literes vödörre amiben kályhaalkatrészek vannak.......kijött belőle egy majdnem teljes dw50 meg másfél ttc......mondtam neki h nem erről volt szó......elkezdett magyarázni h ő csak szétszedte h nekem könyebb legyen.mondom neki h ez több mint kettő kályha,de szerinte az egy kályha!én ne hazuttoljam meg.
megmutattam neki h mégis több mint egy kályha az és szépen mondtam neki h eriggy isten hirével.
direkt rákérdeztem a telefonban h egyben van vagy nekiált szétszedni,és azt mondta h bontatlan.
csak tudnám miért kell átbaszni az embert.ha egyben hozza megcsinálom neki és van meleg a verdában.most majd legózhat,még azt sem tudta melyik lángcső hová való.
Úgy néz ki, a gyertyacseréltől meggyógyult, szépen indult a kályha, és tette a hőmérsékleti értékek is rendben, hibakód sincs. Remélem ennyi volt a probléma vele.
na ezért van az h vagy előtte szedem szét vagy ha postán küldi akkor kénytelen megbizni bennem.
mondjuk otthon már stupekolt kályhát szét sem szedem.vissza szoktam küldeni postafordultával.mindig megkérdem h elkezdték e javitani.ha elkezdték akkor fejezzék is be,ha meg nem mondja el és nálam derül ki akkor megy vissza a postával......más szarját már nem vagyok hajlandó takaritani.az más ha rozsdaboglya vagy folyik belőle a viz,gázolaj.ha bontatlanul kapom meg akkor megcsinálom.de a mások által beleszaggatott csavarokat meg szétfurkált meneteket nem én fogom helyrehozni.minden csavart ki lehet szedni a maga trükkjével.és akkor még ott van h pl kartonlapból csinálták otthon a tömitést a lángcső alá......tudnám folytatni.
én nem is fotózom őket már,mert csak pazarlom a filmet a tablet-ban... :)
találtam a minap egy hirdetést asszem ttc kályháról......de lehet dw50 volt.ki volt törve a viztér egy helyen,az eladó odairta h hegeszthető.........na az a magnéziumot hegesztgesd........én meg viszem a popkornt. :)
A gyertyacsere kész, a befúvó fedelét is le kellett venni, legalábbis jobban kiadta, nem akartam feszegetni csak az oldalát, amibe az elektronika van öntve. Szerencsére ez egy gondozott szerkezet volt, nem volt gond egy csavarral sem, most is kaptak a menetre egy pici zsírt. Délután főpróba....
Köszi a tanácsokat, tényleg gh001 volt, miután láttam, nekem is rémlett, hogy valahol láttam már, ez a belevaló, most viszont sehol sem találtam ugyanazt a linket.
Nos ez is csak gyertyacserére jött! Aztán lett még egy két dolog belőle :D Igen ha már a csavarokról van szó, a belinkelt videón megtestesül a mai szerelő minden precizitása, sajnos amit nem győzök tapasztalni, mert tényleg valahogy az iskolai tanmenetből manapság mintha kimaradna az újra szétszedhetőség fogalma. "szétjött? na végre visszarakom ugyanúgy, hátha tovább rohad és nem nekem kell újra megbontani" Én ha nem is az ügyfél, de inkább a magam szívatása elkerülése érdekében azért egy kis berágódásgátlót mindenképpen teszek a csavarokra, ha már óhajtott szétjönni. Tény rosszul emlékeztem a fedelet nem kell levenni de azért ha már ennyit rááldoznak érdemes benézni oda is meglepik elkerülése végett, lásd a képek.
Azért az a fedél alá benézés érdekes lesz! Most volt nálam egy ilyen (D5WZ) egy Vito-ból háát had ne mondjam. Ideális esetben is az izzító cseréjéhez Befúvó turbinafedél le (4 csavar), elektronika le(szintén 4 csavar) majd így már talán hozzáférsz, de lehet hogy a szívótér közdarabját is ki kell venni! Jelzem ha a kályha kívül van, ne spórolj a csavarlazítóval, ritkán jön ki mind a 8 csavar szakadás nélkül!
Van egy 2003-as Seat Alhambrám, az alján pedig egy eberspacher hydronic d5w z kiegészítő fűtés. Olajcsere lesz, csak benéznék a fedél alá, a kérdés, ha ekkor szeretnék egy izzítógyertyát is cserélni benne, a beru gh408 jó lesz bele?
Év közben az autóba (Renault Scenic II. 2004) akkumulátort, az Eberspr. állófűtés TP5 távirányítójába pedig elemet cseréltünk. Az állófűtést nem használtuk hónapokon keresztül. A tél beálltával szerettem volna az állófűtést bekapcsolni a TP5-ös távirányító segítségével, de az az alábbi hibát írta ki.
no co -- talán -- nincs kommunikáció
Majd pár másodperc múlva ki is kapcsolt
A használati utasítás szerint valami beárnyékolhatja a vételt, ezt kétlem, mert közvetlenül az autó mellett próbáltam a vezérlést!
Adódhat-e a probléma az akku és az elem cseréjéből? Ha igen akkor hogyan orvosolható a probléma?
nem tudsz állitani semmit sem......és ez nem webasto diag kérdése.
a helyén diagolható ha alá fekszel.....
az a tapasztalatom h két autómárkát leszámitva nem lehet érdemben autón keresztül diagolni a kályhát.még a hibaüzenetek is falsok szoktak lenni szinte mindig.
vidd el egy hozzáértőhöz és könnyebb lesz az életed. :)
Van is par verziom a diag progibol, de meg nem sikerult racsatlakoznom, ezert is kerdezoskodok tovabb.
1. Tehat, a kikapcsolasi homersekletet akkor a Webasto diagbol kell / lehet allitani csak, nem pedig VCDS-bol ?
2. Igy felszerelve a W-diaggal le lehet kerdezni ?
3. A VCDS kabelen keresztul le lehet diagolni ?
4. Ami meg a legrosszabb, a laptopomon Win 10, 64x, van es nem sikerult meg a port nyitas, vagyis a diag progi nem ismer / talal egy portot sem ? dobjatok meg egy jo link-el !
Egy VW T5, 7H tipus, 2003-as, Termo Top C seged kalyha.
Van lehetoseg VCDS alatt allitani a kalyha felso homerseklet hataran.
Mas szoval lehet allitani az auton hogy a kalyha kikapcsoljon mar 60 Cfokon ? Szerintem az boven eleg lenne, meg a fogyasztas szempontjabol is.
Most nem tudom mennyire van beallitva es hol meri ezt a homersekletet (motorba, kalyhaba ?) mert a kalyha nem igen akar megallni meg akkor sem amikor a muszerfal mar 90 Cfokot mutat es meg a futtes sem megy.
ThermoTopT-hez speciel kell. Es mas kazanhoz is kene, mivel a gyari aktivszen-szuro helyere fel csak el a kazan, ergo azt at kell csovezni elotte mashova.
Az en automon a gyari cso az kb. 2x15 centis (a tobbi fem), az kicsit sovany bekotni az allofutes kazant. Vennek en gyarit, de a formacsoveket nem adjak meterre.
Hatarozottan remlik, hogy volt szo par eve itt normalis benzincsovekrol (8mm-re gondolok), szoval ha valakinek van normalis forrasa, ne tartsa magaban. (gufero, semperit es gates temakat probaltam, nem vagyok hasraesve egyiktol sem, a gyari csoveim siman birnak 10 ev felett, ezek jo esetben 4-5 evet...)
Ugyanott kell legyen, ahol az Mk1-esnek is van, a tank előtt a váznyúlványra csavarozva. A Galaxy gyári állófűtés esetén is külső üzapumpás, a kiegészítős ugyanúgy.
Ertem...de a 2004 es fordrol amirol levettem azon nem volt külon üze.pumpa . Egybol be volt kötve a tartalyba es a fütesbe.. 3 szor atneztem a vekony üz .csövet .. nem értem akkor hol van .
ezek analógok.....viszont kieg kályhák.az óra az hármas lábra kapcsolva inditja a kályhát.viszont a keringető utánfutását meg kell oldani,mert megforralod 3-4-5x és kuka a panel.
Ma nekifutottam mégegyszer és rá tudtam venni az egyik céget,aki tegnap elhajtott a diaggal,hogy hétfőn próbapadra teszik a kályhát,az,hogy boldogulnak-e vala az majd akkor kiderül.Ha nem akkor eljuttatom neked valahogy.
arra figyelj h a stekkerben mind a 4 vezeték benne legyen........mert ha a 1530as csatijátval adják a 1533as órát akkor abban nem lesz meg a w bus kanóca.....
hello. mennyire nagy meló kidiagolni egy eberspacher kályhát?és egyálltalán mi kell hozzá, vagy mennyiért csinálnak ilyet modjuk pesten vagy környékén?
Sajnos nem látom át a problémát,nekem riasztós és klímás szakmám van,nem áll távol az interfészes programozás,minden riasztó típusnak megvan a maga progija,több mint 20 éve csinálom,gondolom itt is így van.Én sem értem,hogy miért ilyen kretének ! Most vegyek egy Webasto diagot egy kályháért,mert ha lenne nem lenne gond...
Holnap felhívhatlak,hogy hogyaan is kellene ezt lebonyolítani ? Köszönöm !
megcsókolhatná az ilyen ember a seggemet,de komolyan!!!
mi a fasznak tartanak kreténeket a szerízekben?
hozd el a kályhát és lediagolom.....a mazda kályha egyes lábon w bussal diagol.....sem autó sem ürhajó nem kell hozzá.......csak egy rendes webo progi......és nem csak elvileg.
azt megsúgom h autón keresztül mazda kályhát soha nem fognak rendesen diagolni.
Voltam két helyen is ahol elvileg van Webasto diagnosztika, ( szakszervíz )mindkét helyen azt a választ kaptam,hogy csak akkor tudják diagra tenni,ha benne van az autóban a kályha.És magát a kályhát azért nem ,mert nincs rajta diag csatlakozó,amire rá tudnák tenni a Webasto kábelt ezért kell az autó,hogy annak a diagnosztikai csatlakozóján keresztül tudnák diagolni.Akkor hogy van ez,mostmár nem értem ? Te tudod a kályhát magában is diagolni,Debrecenben meg nem tudják,vagy nem akarják ? Műszaki ember vagyok én is,csak nem pont ezzel foglalkozom,mindent képes vagyok megérteni ha van logikus magyarázat.Mondjuk a Sprinterembe lehet,hogy befért volna a Mazda6-os is,de azért nem vihetem magammal mindíg az autót amiből kiszedték a kályhát,ha baja lesz !
több dolog is ellene szól.....egyrészt kigkályhaként a webasto sem szokta sokáig húzni másrészt meg mazda panel van rajta amik korán halnak sajnos.ettől még lehet h mükszik.....rakjátok diagra és egyből kiderül.
Németországból hozták be az autót, ott rakták bele. Fűti a vizet rendesen, azzal nincs semmi gond. A fogyasztására lennék még kíváncsi, bár gondolom ezt nem olyan egyszerű megnézni.
Van egy mazda 6-ból származó 2004-es Thermo Top Z/C D kiegészítő kályhám ,amin jelenleg van egy üzemanyag szivattyú és más semmi.Szeretném elindítani,mivel diagolni nem tudom,és nem is tudom kihez vihetném helyileg.Egyelőre az lenne a fontos,hogy elindul-e és érdemes-e vele tovább foglalkozni ? A vízrákötést és az üzemanyagot ideiglenesbe asztalon megoldom,csak nem akarom kinyírni az elektronikáját,ezért nem akarok kísérletezni a vezetékek találgatásával.Jelenleg 5 vezeték lóg ki a vezetékkötegéből : 2 db vastag piros, 1 db vastag fekete,1 db vékony piros,1 db vékony fekete,ezek bemennek a kályha stekkereibe és az üzemanyag pumpa is be van kötve az egyik stekkerbe.Ha sikerül elindítani és jónak tűnik,akkor egy régebbi Sprinterbe szeretném beletenni és állófűtésként használni a motor megmelegítésére,az utastér melegítés az nem fontos számomra.
Most vásároltam egy Skoda Octavia I típusú autót amibe utólag állófűtést építettek. Minden működik szépen, csak ami hiányolok hogy az utastérbe nem szállít levegőt. Létezik, hogy nem tud ilyen funkciót? Olvastam hogy a ventillátort kellene még bekapcsolnia.
Azt hogy sajnos semmire sem reagál a programórával pedig úgy kötöttem mindent mint ahogy a gyári kapcsolási rajzán van! Nem tudom fogalmam sincs! Mind a három mercedesből van csak ennyit tudok ja és abban nem volt programóra! Ilyenkor mi a teendő? Belehet ezt valahogy üzemelni azért úgy hogy müködjön?
egyrészt nem értem mit gondolsz kommunikáción.az említett óra a legbutább......csak kapcsolni tudja a kályhát,sőt van olyan belőle ami egy programidőt tud és az is csak 30 perc.
nem lehet h can busos kályhákat sikerült szerezned?
Üdv mindenkinek! Van 3 db Webasto Thermo Top Z/C-D kályhám üzemanyag és vízpumpával együtt! Vettem hozzá egy vadonatúj Webasto 1530-as programórát de sajnos nem akar kommunikálni egyikkel sem! Mi lehet a probléma? Valakinek nagyon megköszönném ha leírná hogy mit hogyan és hova is kell kötni mind a kályha stekkerén és mind a programóráén! Továbbá még azt is nagyon megköszönném ha azt a bekötést is leírná valaki amihez nem kell programóra csak egy sima kapcsoló amivel indul azonnal!
3 hónapja van nálam egy 2005-ös Galaxy AUY. Most jutottam oda, h a fűtést rendbe kéne hozni.
Nem került még le róla a kályha, de a hibakódját nem sikerült kiolvasni, mert nem kommunikál. Állítólag elektronika probléma. A táp stb kimegy az a csati nincs berohadva. Keringető szivattyú működik. A vilamosági szerelő szerint lehet javítani. Igaz ez?
Felújítani kb 40e-ért. De ha a ventilátor is rossz akkor sokkal több (70-80e).
Reális árak ezek? Ill. miket szoktak vagy illik cserélni ilyenkor?
Nem járnák jobban ha vennék egy bevizsgált másikat?
két dolog......egyik g mennyi vizet és milyen motorban kellene melegíteni?mert egy 1,0 suzukit felfűt az öt kwos kályha 10 perc alatt egész jól,de mondjuk az ifámat egy óra alatt 60 fokig tolja csak fel.
másik.....lehet jó fűtést venni tízezerért is meg lehet szart venni 150ért.......mindkettőre volt példa.diag nélkül nem érdemes használtat venni.
Akkor kb 6 perc alatt mar tud futeni. Hasznalt állófutest 50 es 70ezer kozott lehet venni? Pl webasto thermo top c Az ilyen aruak nagyon szet vannak utve? Vagy egybol felujitas kell neki?
Sziasztok van nekem egy2001-es vw passatom raktunk bele egy top c-t egy t91-el tokéletesen müködik csak a digitklimát nem tudjuk vezérelni vele ehez kéne segitseg bekötés vagy kapcsolási rajz
Baszus dehogy nem érzem. Csak ugye írtad hogy 1-3, és 3-5. ac van. Arra lettem volna kíváncsi, hogy melyik van a kettő közül a 3 kw-os kályhán. Értelem szerű, hogy a számjegy a teljesítményt jelöli
Üdv. Hozzám került egy eberspacher fűtés, ami a képen látszik. Címke nincs rajta, így csak annyit tudom róla, hogy diesel. Az üzemanyag pumpa nincs benne, a vezeték ki van vezetve neki az oldalán. Kérdésem az lenne, hogy a d4wsc kisebb mint a d5wsc? Nekem 5-ös van, de ez attól rövidebb, tömzsibb. Másik kérdés hogy a d3wz üzemanyag pumpálja ki tudja ezt szolgálni?
Szétszedni most nem volt időm, hogy megnézzem a vezérlő típusát.
Tudom hogy kókány meg tákolt, de 6000 -be került, ennyit csak maga az óra is megér.
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni, van az autómban egy benzines Thermo Top E, ami mostanában olyat csinál, hogy bekapcsolás után látszólag beindul (légszívás megy, vízforgatás megy, üzemanyagpumpa kattog), aztán kisvártatva megáll. A panelen kikapcs-bekapcs után újraindul, újra bekapcsol minden, a második vagy a harmadik ilyen után eljut odáig, hogy már elég meleg a víz és elkezdi fújni az utastérbe a levegőt, de utána még egyszer meg szokott állni viszonylag hamar, majd a következő indításkor már nem áll le, megy ameddig le nem lövöm és teszi rendesen a dolgát. Lehet valami tipikus oka ennek a viselkedésnek? Gondoltam arra, hogy esetleg alacsony akkufeszültséget érzékel, de próbaképpen csutkára töltöttem az akkut és a töltőt (4A) is rajta hagytam az eksön alatt - ugyanez.
Na itt Békéscsaba környékén pont a megfelelő emberrel van baj. Nem találok :( Neked van valami ajánlatod készülékre? Toyota Hiaceba kellene, 2002-es, D4D.
Pont időben :) már egy ideje használt fűtéseket nézegetek, de nem merek belevágni. Pont a héten kezdtem el a V felé hajlani, mert ugye nem olyan öreg, csak nem lehet rossz. Ezek szerint pedig de.
Nos a kérdésem azért volt, mert mint írtam én a nagytesókkal foglalkozom, ezekkel a kicsikkel nincs nagy tapasztalatom. De ha olvastad az első hozzászólást már ott is felsoroltam az általam preferált típusokat, csak szeretem tőlem tapasztaltabb emberek véleményét kikérni a témában. Azt beláthatod, hogy akármennyire is jó és strapabíró egy Webasto D3W 300-as monstrumot mégsem tehetek a kocsiba :D nagyobb mint az egész motor benne :D. De az vitathatatlanul egy baromi jó gép. A top V nekem is tetszik, csak nem tudom van-e belőle nem CAN buszos analóg kivitel. Valamint nem kívánok a dologra százezreket költeni.
Ahol dolgozom van elég sok Sirocco Webasto meg Eber. Magasan a legmeghibásodóbb gyártmányok az eberek a tapasztalatom szerint! Ja és ráadásul elég szerelhetetlenek minden összerohad rajtuk a műanyag részek törnek, sajnos a kefementes motorokat hírből sem ismerik a kefe alig cserélhető bennük indulni meg elég rapszódikusan indulnak még új gyertyával is. Soroljam még? Ezekkel a pici kályhákkal nem sok tapasztalatom van. Nekem a régi nagyokat kell javítanom (túrista buszok) és azokból a webasto és a sirocco elég verhetetlen és könnyen javítható még a 30-40 éves példányok is. Szóval kérdésedre a válasz: nagyon is sokat szívtam már eme nevezetes márkával.
Segítséget szeretnék kérni. Mercedes w163-ba szereltem be magamnak egy Webasto Thermo Top C kályhát. Hogyan tudom a klímapanelt feléleszteni a kályháról? 2003-as modell REST gombbal. Úgy olvastam itt-ott, hogy valahol kell adni neki 12v-ot vagy testet, de konkrétumot nem találok. Előre is köszönöm a segítséget!
A sharanban a digitális órán van az állófűtéskapcsolója, amin van 4 gomb, nekem nincs rajta csak 2 gomb amivel az időt tudom állítani, a kályhát nem. Ez a gondom és a kályhától jövő kábelt se látok ott az óra mögött. a kérdés, hogy ez kiváltható e egy kis mikrokapcsolóval? Ilyennek kéne lennie.
A kályhának a problémáját az megoldom, ha van baja. Az elektromos rendszer kiépítésének a lehetőségére lennék kíváncsi, hogy tud e úgy működni, hogy nincs benne a vezérlő egység. Hogy direktbe adnék neki áramot a működéshez. (A keringetőnek, és az izzítónak, amit majd kicserélek).
Olyan problémám van, hogy nem tudom működtetni az állófűtést. Nincsen csak 2 gomb a digit órán, de a kályha az ottvan a kocsi alatt, kiszedtem a digit órát és + kábeleket se látok se stekkert, hogy rádugjak másik órát. Lehetőségek? Valahol máshol lenne a vezérlője? Nem utólag lett beletéve a kályha az biztos, kivan építve gyárilag a rendszere teljesen, csak a vezérlő hiányzik.
Olyan problémám van, hogy nem tudom működtetni az állófűtést. Nincsen csak 2 gomb a digit órán, de a kályha az ottvan a kocsi alatt, kiszedtem a digit órát és + kábeleket se látok se stekkert, hogy rádugjak másik órát. Lehetőségek? Valahol máshol lenne a vezérlője? Nem utólag lett beletéve a kályha az biztos, kivan építve gyárilag a rendszere teljesen.
Állófűtést szeretnék beszerelni az autómba (1996 Audi A4 1.9TDI kombi). Jelenleg a 3 izzítógyertyás segédfűtés van benne de az nem sok mindent tud. Milyen kályhát lenne célszerű beletenni? Én a Webasto Thermo top T vagy a Thermo top Z/C-D vel szemezgetek. Illetve hol lehetne ezeket értelmes áron bontva megkapni?