Segítségeteket szeretném kérni.Egy 82es MTZn kuplung csere után nem hajt a fordulatszámmérő(hűtő felöl lett a bowden kiszedve). A bowdent meghajtva tökéletesen működik. Valaki járt már így? Tudtok rá megoldást? Robbantott rajzon nem igazán tudtunk eligazodni.
JHogy vagy megelégedve a zetorral,olvastam nemrég vetted,én is akarok majd ősz körül ha lesz rá keret,a két 82 es mellé,3as fortschritt ekét húzna,3.2 es nehéz tárcsát,meg ,ajd idővel kombinátort akarok rá,4 m körülire gondoltam!Most egy hódmezővásárhelyen van eladó 2.2 ért de 2 ért ideadná képről tetszik,de most nincs rá lé!amúgy nagy a szórás 1.8-3.5 ig lehet kapni 12145öt,sőt 16145 ösök sem drágábbak de szerintem azok már nagyok nekem bocs az offért!
Te tudod,én biztos nem venném ki a főtengelyt ilyen olajnyomás mellett. De ha már kiveszed és átcsapágyazod,akkor vegyél bele egy új olajpumpát is.Levett olajteknőnél nem lehet valahogy hűtő nélkül,bedúgózni és megnyomatni levegővel ?
Oké... De ha nem lesz meg konkrétan, hogy melyik henger mellett jön a víz, akkor mindenképp hüvelyezés lesz... Egy hüvely még elmegy, de kettőt nem rakunk vissza kihúzás után... Ugyanúgy úgysem tudjuk visszanyomni... És hüvelyezett mocihoz nem ártana a jó főtengő, nem??? Persze majd a kompresszió mérés dönt először a hogyan továbbról...
Én is,van itt egy havernak több darab is.161-45-ös 7 éve úgy megy neki hogy 700-800 fordulaton 0.5 az olajnyomása.És ennyi idő alatt még egy vacak turbót sem cserélt!Pedig az évi 500-600 órát belenyomják.
Zetorról beszélek... És a motort bontani kell a víz/olaj probléma miatt... Ha kiveszünk hüvelyt, akkor már generál lesz... Előtte kompressziót mérünk azért...
Én ki nem venném a főtengelyt jó nyomás mellett.De viszont az olajpumpát szét szedném,és ha ház meg a fogaskerekek között több mint 0.2mm van akkor cserélnem.Ha meg kevesebb,akkor meg tennék be 1+ alátétet a nyomástartó szelep alá.
Lehet rosszul emlékszem...fordulaton 3.8... alapjárat asszem 2? Sokszor nem melegedett meg nálam 80-90-ig, mert a termosztát gyengélkedik. Generálig nem teszem bele az újat(meg hűtőkupakot sem) hátha nagyobb nyomás lesz és több vizet nyom le a karterba... A gyár fordulaton üzemmelegen a minimum nyomást 3.75bar-ra adta meg...(3.75-6.3?)
van valakinek olyan szántáselmunkálója a mi egyes gyürüshengert húz? arra lennék kíváncsi hogy hogyan oldotta meg a felfogatást stb házi módszerel normál hármas ekére :D
Ezt én nem jelenteném igy ki ! Az MTZ-nek lett a minősége csaknem 0 ! 5 üzemóra után a 920-on főtengelyt kellett cserélni ! De sokat nem ment ,rá két napra egy dugattyú benne szószerint elporladt ,és telenyomott mindent aluforgáccsal a motor nagy részét a szemétbe kellett dobni ! Talán egy 30 órát ment és csak a blokk volt benne eredeti ! De az egész egy kókány volt mert a hengerfej szerintem nem rá való volt ,mert a turbó és a szívó cső közzé szűkítőt kellett esztergálni mert nem stimmelt sehogy sem ! Nem is hittem el amit láttam ,és azt mondtam ilyen nincs ! A hengerfej kétszer járta meg az agrokert oda vissza ,ugyanis jeleztük hogy ez nem a géphez való ,de vissza küldték hogy ez a géphez való hengerfej ! És akkor hogy lehet így valamit szakszerűen megszerelni ? És akkor még a turbós kipufogókat nem is említem ,a sima szívós kipufogót adják a turbóshoz más csatlakozással !
Tanácsot kérnék. Off téma itt. Zetor 12145 motor. Olajnyomás határértéken. (Melegen alapjárat 3.8) Ha nincs csíkozás a csapágyakban,akkor a köszörülés kihagyható és új ugyanolyan csapágyakkal jó lehet? (Errefele 1 zetorost tudok, aki javított is, az azt tanácsolta, ha jó a kopott csapágy felülete, akkor elég az új csapágy)
A motorral annyi gond van, hogy hüvelyezés is lesz, meg most belemegy a víz az olajba vszínű a hüvely gumigyűrű mellett... (csak indulás előtt van a víz betöltve)
Én egyszerűen megoldottam vettem 1 garnitúra 1-es túlméretes csapágyat és alulra beraktam a hajtókarba is meg a nyugvókba is. Nekem bevált zetor 3011 es motoron.