Nem fog fizetni a biztosító. Mentesül a kötelező esetében az ilyen károk alól. Casco-re rendeztesd, ha még nem repedt föl nagyon, akkor javaslom őket: http://www.carglass.hu/
Furcsa ebben az országban mindenkit csalónak néz a biztosító alapból. Ha tovább görgetem a logikát, kíváncsi lennék mit találnának ki ha egy alkatrész (anyacsavar) okozza a kárt.
Kárbejelentőt töltöttetek ki és azon ismerte el a kártokozást? Ilyen esetekben mindennek 200%-kon kell stimmelnie, hogy esélyed legyen. De, őszintén... szerintem még akkor sem. Simán azt fogják mondani, hogy a kavics nem a teherautóról esett le, hanem az útról pattant fel és ugye ebben az esetben az út, illetve a fenntartója a hibás.
Vagy, ott a casco. Szélvédőcsere esetén csak az önrész %-os mértékét szokták nézni. Sok szélvédős meg el szokta engedni a végösszeg önrész részét 10%-ig.
Nekem most, 2-3 hete cseréltek így szélvédőt. Szolnokon ők csinálták: http://zilahiautoglas.hu/ teljesen ingyen. Kedden bekaptam a követ, még délután leszemlézték az autót, szerdán kicserélték a szélvédőt.
úgy tudom, hogy erre DIREKT, kimondottan nemet szoktak mondani, hiába van elismert károkozód. (gondolom egy időben durván elszaporodtak az "ingyen szélvédőcserék", mikor céges kamionokra intézte boldog-boldogtalan)
de mivel ez jó sok éve volt, egy próbát tehetsz esetleg.
Akkora követ v. kavicsot kaptam egy teherautótól, hogy cserés lesz a szélvédőm. Megfordultam, megállítottam, adott betétlapot, elismerte a károkozást, van tanúm.
A kérdésem: Kinek van tapasztalata a biztosítókkal, hogyan lehet kiverni belőlük a kárt, mert állítólag nem nagyon akarnak fizetni az ilyen esetekre ?
"a csavarban lévő mágnesen látni, hogy mennyi fémdarabkát,fémreszeléket gyűjtött össze"
Meg fogsz lepődni, ha abban a csavarban mágnesre vársz. :-) Egyébként igen, a mágnes összegyűjti a kopadékot, tulajdonképpen egy szűrő, ezért nincs az olajban ebből semmi.
Vagyis, ha cseréled az olajat, pont az marad a váltóban (mert van benne egy jókora mágnes) ami miatt cserélni akarod.
Köszi az infót! Én azért megmaradok a "folyadékok" cseréjénél rendszeres időközökben. Jobban érzem magam tőle. A váltófolyadék leeresztésekor a csavarban lévő mágnesen látni, hogy mennyi fémdarabkát,fémreszeléket gyűjtött össze a váltó fogaskerekeinek használata, kopása során.
az a kérdés, mennyire vagy igényes... én a milotec.de oldalról rendeltem, a teljes csomag - akár légbeömlőkbe építve mindennel együtt... úgy néz ki, mintha a gyári lenne...
Rosszul gondolod, ha van cikkszáma (azaz cserélhető és nem egy nagyobb részegységgel együtt), akkor rendelhető és általában az ára sem szokott vészes lenni. De én gugliznék egy kicsit hátha... javasolt keresőszavak: ablakemelő javítás, stb...
Na megtörtént az első komolyabb:)hiba az autón.Eltört egy kicsi olyan stift kinézetű műanyag alkatrész az ablakemelőben.Végül is annyira nem nagy gond mert a gyerekek miatt nem használjuk azt az ablakot.
Hol tudnám beszerezni ezt az alkatrészt.(ránézésre öt forintot ér)Gondolom a Skoda szalonban ilyen filléres alkatrészt nem lehet rendelni.
Ha adsz nekem (mailre, nyilvános a címem) pár adatot, csak a szokásosakat: típus, évjárat, motorkód, esetleg váltókód, akkor szinte biztosan tudok hozzá küldeni leírást. (van, hogy trükkösek ezek a váltóolaj leeresztési és feltöltési módok...)
Nem vitatkozni akarok, mert hívővel azt úgy sem érdemes.
De!
"Az olaj elhasználódik, szennyeződik."
Az olaj igen. De ezek szintetikus folyadékok. Nem használódnak el. Legalábbis annyi alatt amit ezek az autók valaha is képesek lesznek futni. (és ez inkább a millióhoz van közelebb mint a 300ezerhez)
Ha szennyeződik, azt nem a folyadékcsere fogja megoldani. !! (mitől szennyeződik?)
--------
Olyan ez mint a motorolajcsere periódus. Valaha 5ekm volt, aztán megjelentek a 10ekm-es periódusok. Akkor is az ment, hogy -nemár, biztosan sumákol a gyár, de én nem veszem ezt be-. Aztán jött a 15ekm-es, majd a 20ekm-es,.. a szöveg ugyanaz. Most ez megy a 30ezres periódusról is, közben milliószámra futnak gond nélkül így az autók......... (és akkor szóba sem jött a PD-k 50ezres flexi periódusa, ami angolszász területeken 64ekm)
--------
Félre ne értsd, nem lebeszélni akarlak, csak hátha van olyan, aki nem a hite alapján dönt.
Nem értem, hogy jön ide a 40°C-on mért viszkozitás, az az ipari olajok ISO VG szabványa, ez közlekedési motor és hajtómű kenőanyagokra alkalmatlan eljárás. (ha már amúgy is a SAE szabvány szerinti viszkozitásról beszélsz, ami 100°C-on méri azt)
A jelen kérdésben szereplő váltóba a gyártó szerint 75W-90-es való.
Én sem hiszek benne. Az autógyárak szerint élettartamig jó :)) Ja, vegyél új váltót vagy új autót inkább. Az olaj elhasználódik, szennyeződik. Én is inkább cserélem a különböző olajakat rendszeresen az autóimban. Olvastam, hogy a 75W-80 és a 75W-90 is jó a váltóba. A Fuchs szerint a 75W-80 as viszkozitása 40 C-on 49,8 mm2/s, míg a 75W-90-nek 90,5 mm2/s. Az alacsonyabb viszkozitású váltóolaj hidegben is könnyebben folyik, ezáltal a váltó kapcsolhatósága is könnyebb lehet.
Szia, köszi a segítséget. Én is olvastam, hogy ezt az olajat nem kell cserélni de én ebben nem nagyon hiszek. Szerintem 8év és 220000km után megérdemli, hogy lecseréljem. Leereszteni nem is lehet csak utántölteni? Üdv
Már ezer éve meg akartam írni, csak mindig elfelejtem.
Tehát van 4 db eladó Superb II-re való gyári alufelni, 18-as. A nevét nem tudom, de lefotóztam, mailben tudok küldeni fotót. Gumi van rajta, majdnem újak, de az egyik cserés, szálszakadt, így vettem. Pirelli nyárik vannak rajta amúgy, 225/40R18-asok.