Keresés

Részletes keresés

regen_bogen Creative Commons License 2013.10.29 0 0 57148

Valahogy úgy, mint ezen a képen? A sárgával jelölt részekre kerül EPS, vagyis az ablakon kívül inkább XPS.

 

Előzmény: NeomatiK (57138)
ZolKa Creative Commons License 2013.10.29 0 0 57147

Inkább maradnék a forrasztásnál.

Előzmény: pavarotti (57146)
pavarotti Creative Commons License 2013.10.29 0 0 57146

FBS-sel taknyolás helyett megpróbálhatod a kétkomponensű epoxi gyurmával gányolást:)

Előzmény: ZolKa (57145)
ZolKa Creative Commons License 2013.10.29 0 0 57145

Valahogy én is így gondoltam, de méretre igazításnál akadtam felmert nem akar engedni egyik irányból sem.

Előzmény: Törölt nick (57143)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.29 0 0 57144

Amennyiben száraz az épület akkor szinte bármire felrakható (mondjuk épp a kifogásolt vályogban nincs tapasztalatom). Igen, elég tartós. Tapasztalatok szerint a rágcsálók nem szeretik, illetve szokott lenni az épületeken lábazat amin jellemzően fel sem jut.

Legnagyobb kárt a madarak szoktak okozni, helyenként megbontják, mert hasonlóan kong mint a féregrágta fa.

Igen a kőzetgyapot vaamivel jobb, azonban összességében lényegesen drágább is.

Előzmény: murray (57136)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.29 0 0 57143

fémtisztára drótkeféz

méretre igazít

összeforraszt

 

Bádogosnak 10 perc....

Előzmény: ZolKa (57141)
tgwh3 Creative Commons License 2013.10.29 0 0 57142

Levágod, beteszel egy túlfolyót, alá egy hordót :D 

persze egy város közepén elég hülyén nézni k pl.i a főutcán...

Előzmény: ZolKa (57141)
ZolKa Creative Commons License 2013.10.29 0 0 57141

Sziasztok!

 

A házunkon az ereszcsatrona a képen látható módon áll. Nincs szétcsúszva szerintem, mert egyik irányból sem lehet arrébb húzni. Az előző tulaj FBS -es taknyolta, de már nagyon eresztett.

 

A kérdésem az lenne, hogy hogyan szokás az ilyet javítani?

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.29 0 0 57140

- elég kicsi a modern jó hőszigető blokkok páraszáma... határeset páratechnikailag az EPS

- magában gyenge a hangszigetelése is, ezért jobb rá a jó hangszigetelő kőzetgyapot

Előzmény: NeomatiK (57139)
NeomatiK Creative Commons License 2013.10.29 0 0 57139

Miért ne lenne jó jó hőszigetelésű falazóblokkra?

Előzmény: Törölt nick (57137)
NeomatiK Creative Commons License 2013.10.29 0 0 57138

Hát nem árt rakni a toktoldó és az áthidaló közé is EPS-t, vagy XPS-t. Akár utólag rögzíteni a beton áthidaló aljára, akár a kibetonozás előtt a zsaluba.

A redőnytok a redőnylábra rögzül, nem rögzítik a toktoldóhoz. Tehát akkor lehetne a tok és a toldó közé hősziget rakni, ha a redőnyláb is ugyanannyira eláll az ablaktoktól, mit amilyen vastag hőszig kerül a tok mögé.

Előzmény: regen_bogen (57132)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.29 0 0 57137

Vályogra és a mai modern (nagyon jó hőszigetelő) falazó blokkokra nem jó...

Ezekre vakolható kőzetgyapot való.

 

Mindenre, ami a 2000 előtt szokásos téglából, kerámia falazóblokkból, betonból épült viszont jó.

 

Mitől rohadna alá?!!! Ha, nem teszik fel bugyuta módon arra is, amire kivételesen nem való... akkor örökélet.

Mitől menne tönkre? Vannak már 30-40-50 éves EPS hab (hungarocell/nikecell) hőszigetelések is.

 

Előzmény: murray (57136)
murray Creative Commons License 2013.10.29 0 0 57136

sziasztok ezzel a dryvit-os szigeteléssel kapcsolatban kérdeznék. ez minden falra jó? látom hogy csapják fel panelra, százéves vályogra, kőházra, téglára mindenre. persze szép mert egyenesek lesznek a vonalak meg új is, de ez időtálló egy dolog?

nem rohad alá? vagy tűzveszély, rágcsálók stb? köszi

Bediiii Creative Commons License 2013.10.28 0 0 57135

A 16x24-es gerenda úgy ránézésre legalább 4-szer erősebb, mint a 15x15-ös.

Előzmény: Pitylogós (57133)
Pitylogós Creative Commons License 2013.10.27 0 0 57134

Tehát akkor a csőparizer két vashálókenyér közé kerülve képez szendvicset? :)

 

OK, köszönöm a tanácsot, így csináljuk majd.

 

Marad a kérdés hogy lerakhatom e a réteg OSB-t vagy nem.

Előzmény: KömKel (57131)
Pitylogós Creative Commons License 2013.10.27 0 0 57133

Én rohadtul nagynak érzem a 120 cm-es osztásközt

 

Hát, pöcsöm tuggya... aki tervezte/építette a szerkezetet kilátókat, hidakat, tornyokat, csarnokokat épít ilyen ragasztott szerkezetből. 4 éve áll a ház, eddig nem dőlt össze :)

Előzmény: KömKel (57131)
regen_bogen Creative Commons License 2013.10.27 0 0 57132

Oldalt biztos, hogy legalább 5-5 cm-es toktoldót fogunk kérni, mivel a hőszigeteléssel rá szeretnénk fordulni az ablaktokra. Kérdés, hogy ilyen egyenes áthidaló kialakításnál a redőnytok fölé (a redőnytok és az áthidaló közé) kell-e hőszigetelés, vagy csak a toktoldó belső oldalára? Gondolom a redőnytok mögé a (redőnytok és a toktoldó közé) nem kell, illetve nem tehető hőszigetelés, hiszen akkor nem lehet a redőnytokot rögzíteni.

Előzmény: NeomatiK (57130)
KömKel Creative Commons License 2013.10.27 0 0 57131

Elvileg elmegy a 16-os is, pár helyen csinálnak 14-esből is. Értelemszerűen hosszabb idő alatt fűti fel, minél vékonyabb.

 

Én rohadtul nagynak érzem a 120 cm-es osztásközt, beépitett tetőtérnél 15x15-ös gerendánál kell 45 cm-ként.

A hajópadló és az OSB ad neki tartást, de én azért a vashálónak adnék statikai szerepet... 

 

Ezt kétféleképpen tudod elérni, ha nem akarsz alul emelni rajta:

1. leteszel hálót alulra, rákötözöd a csöveket, majd felülre még egy háló

2. rákötözöd a csövet a hálóra, és megforditod az egészet, hogy a háló a cső fölött legyen

Előzmény: Pitylogós (57129)
NeomatiK Creative Commons License 2013.10.27 0 0 57130

Rengeteget agyaltam és szerkesztettem a redőny miatt annak idején, hogy minden klappoljon.

Nálam egyenes az áthidaló alja. És toktoldós ablakok vannak bent. A toktoldóra jön rá a redőnytok. Belül meg gipszkartonnal lehet burkolni, ha valakinek nem tetszik az a 12,5cm magas toktoldó látványa. Érdemes a toktoldó belső oldalára hőszigetelést rakni és utána gipszkartonozni, vagy hálózni+glettelni és akkor nem is látszik már.Amivel nem kalkuláltam jól, hogy az ablak oldalára a vékonyabb 2,5cm széles toktoldót - ennyi minimum kell a redőnygurtni felszerelése miatt - válaszottam. De inkább az 5cm-est kellett volna.

Előzmény: regen_bogen (57126)
Pitylogós Creative Commons License 2013.10.27 0 0 57129

16os cső elmegy? Mer abból van egy rahedli... asszem a földszinten is abból lett letekerve, remekül működik.

 

"Ha az acél hálónak van repedésgátló vagy egyéb statikai szerepe"

 

Passz. Fafödém, 16x24cm gerendákkal, 260cm fesztávval, 120as osztással. Rajta 28mm hajópadló, majd 12mm OSB. Ezen lett megszerelve minden gépészet, ennek magassága feltöltve 15cm EPS200-zal, a csövek környéke EPS betonnal kiöntve. Sík, de nem teljesen, néhány tábla kicsit billeg vagy horpad rálépéskor, de ezt majd a beton leterheli.

 

Szerintem nincs statikai szerepe, max hogy ne repedjen.

 

Előzmény: KömKel (57128)
KömKel Creative Commons License 2013.10.27 0 0 57128

Ha acélhálóra kötözöd, akkor:

- 0,5 cm vasháló

- 2 cm csővastagság

- minimum 3.5 cm betontakarás a cső felett

 

Ez abban az esetben áll fenn, ha jó minőségű betonból készül, nem házilag kevert 8/16-osból.

 

Ha az acél hálónak van repedésgátló vagy egyéb statikai szerepe is, akkor még alul +2 cm kell.

Előzmény: Pitylogós (57127)
Pitylogós Creative Commons License 2013.10.27 0 0 57127

Padlófűtés "köré" mi a minimális beton vastagság? Mostanában jutok végére a köztes födém feltöltésének EPS-sel (itt fut minden csövezés), és kb. 8-9cm van hátra a végleges szintig. Ebből lejön 2cm a szalagparkettára, maradna 6-7cm.

 

Viszont a csőszerelést áttolnánk tavaszra, hiszen betonozni idén már úgysem fogunk. Addig tudnánk haladni a falak glettelésével, tetősík lambériával stb., ehhez kapna egy réteg OSB-t az EPS, hogy játható és létrázható legyen. Az viszont elvesz további 1cm-t a betonból... Tehát helyenként lehet h csak 5cm maradna, -fólia, vasháló...

regen_bogen Creative Commons License 2013.10.27 0 0 57126

És így helyben öntve is meg lehet valósítani a külső, vakolható tokos redőnyhöz szükséges "lépcsős" kialakítású áthidalót? Gondolom igen, csak kicsit bonyolultabb a zsaluzás. Vagy ilyen esetben a redőnytok "mögé" nem beton kerül, hanem pl EPS?

Előzmény: NeomatiK (57121)
Herr X Creative Commons License 2013.10.26 0 0 57125

Mail ment.

Előzmény: TibPassat (57118)
Herr X Creative Commons License 2013.10.26 0 0 57124

Nem, mert náluk sincs raktáron, ők is rendelték a gyártótól, tehát még bő 3000Ft szállítás is ráfigyelt....

Előzmény: NeomatiK (57123)
NeomatiK Creative Commons License 2013.10.25 0 0 57123

Aztakutyafája! Jó ára van. Ahol vetted nem veszik be?

Előzmény: Herr X (57117)
NeomatiK Creative Commons License 2013.10.25 0 0 57122

Én EPS-t raktam, teljesen jó oda. Ki tud száradni utána. Persze ha nem 1 héten belül vakolják/dryvitolják.

Előzmény: KömKel (57095)
NeomatiK Creative Commons License 2013.10.25 0 0 57121

Nálam is a koszorúval lett egybebetonozva az áthidaló. Az áthidaló részen ugyebár kicsit lejjebb kezdődik a beton. És ahogy KömKel írta, három sorban futnak a betonvasak.

Előzmény: regen_bogen (57087)
NeomatiK Creative Commons License 2013.10.25 0 0 57120

Néztem egy falat, amit átfestettek más színnel. Egész faszányos volt.

 

A festékekből és a vékonyvakolatból mindegy hogy szilikon, szilikát, stb?

Előzmény: Törölt nick (57074)
tgwh3 Creative Commons License 2013.10.25 0 0 57119

Ott speciel nem tárgyaltunk ki szerintem :D

Nem kell nekem se belváros, se ősfa, se üres telek :D

Most ott tartunk, hogy veszünk egyet, és felújítjuk, ahogy tudjuk. Ha dobunk fel szigetelést, már nem járunk rosszul. Nem kell nekem olyan tökéletes mint ha új lenne, csak ne ázzon meg penészesedjen.

Meg ugye minden attól függ, mit találunk, milyen állapotban lévőt, és mit kell kezdeni azzal a házzal. Most ott vagyunk, hogy akkor érdemesebb bontás nélkül rendezgetni a helyiségeket, ha tudjuk, egy-egy falat felhúzni meg gondolom nem a világ vége.

A padlószigetelést csak azért mondtam, mert ha vizes helyiségeket helyezünk át, akkor már úgyis fel van törve, ha padlófűtés lenne, akkor meg már azt is le lehetne netán tenni.

Előzmény: KömKel (57115)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!