Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Egy mcculoch b40 es gépet használok és kaszáláskor gyengének tünik. 3águ késsel a 30-40 cm-es(2x 400 öl) fűbe engedem bele amit nem nagyon szeret.Teljes gázon ... hát ordít , az nem biztos hogy jó neki ,úgy 34 gáznál már használható de (vágás közben) az elfordulás végére már kicsit veszít az erejéből. Abban kérném a véleményeteket hogy lehet -erajta állitani ,hogy erősebb legyen ? Vagy haggyam a fenébe. Elözö szezonokban volt kinai kaszám 43ccm , az erősebnek tünt . A b40 -t nem akarom szét hajtani mert az azért nem megoldás.
Vagy 25 éve mondta egy volt szerelő, hogy a motorom láncát főzzem ki grafitos(tegyek bele) disznózsírban.. Aztán találtam egy doboz grafitos zsírt , felkentem és jobb volt a haladás.
6-8 óraa? azon gondolkozom,hogy mit kaphatott az al co kaszám amikor megvettem(2009) egy szezont lement úgy ,hogy nem zsíroztam .itt a fórumon tudtam meg,hogy azt zsírozni is kell néha.
Érdekes amit írsz, mert én ami gyárilag szöghajtásba való zsírt eddig láttam, az egy sem grafitos volt. Jóval hígabbak az átlagos gépzsírnál.
Nekem is van otthon egy sziloplaszt kinyomós grafitos zsírom. Valami nagyobb amerikai márka, a nevére nem emlékszem. Anno csiszológép hajtás kenésére vettem. Utánanéztem akkor a neten a konkrét típusnak és úgy általában a grafitos zsíroknak és én azt olvastam, hogy ezek, nagy fordulat elviselésére nem igazán alkalmasak. Lassan mozgó, nehéz gépelemek kenésére ajánlott. Nagy nyomásálló és a grafitos töltelék révén, kotyogásgátló szerepe is van.
A szöghajtás nem éppen ez a kategória. Persze ez csak az én véleményem, de nézzetek utána. Drága alkatrész a szöghajtás.
Mikor az öreg Stihl-t rendbeszedtem, egy márkaszervizben dolgozó szerelőtől kaptam néhány tippet (nem akarta mindenáron Ő javítani és talán gondolta, hogy kell egy rahedli alkatrész, amit majd tőle veszek meg, talán ezért volt olyan segítőkész és ellátott egy csomó tanáccsal).
A szöghajtás zsírzására mindenképp erre gyártott grafitos zsírt javasolt, 6-8 órai használatonként ajánlotta utántölteni a hajtást.
Azt mondta, hogy a gyártmány szinte mindegy, mert hasonló minőségű mind, amin jelölve van, hogy fűkasza szöghajtásába ajánlott. A grafitos adalék a lényeg.
Ja, így már értem. Szövegértelmezési problémámim vannak :-)
A múltkor jól kitárgyaltuk ezt a szöghajtás zsírt. Másnap el is mentem és vettem egy tubussal. Volt Husqvarna 2 ezerért és volt McCullogh 1500-ért. Az eladó szerint mindkettő teljesen ugyanaz, mutatta is az McC. tubuson a Husqvarna feliratot. Mekit vettem, fel toltam vele a szöghajtást. Persze nem degeszre, ahogy javasoltátok, úgy háromnegyedig.
Kérésnek nem nagy, csak időm lenne. 10 perce fejeztem be a Husqvarna-t, gondoltam, most néhány napig nem szerelnék. De tényleg tervezem, mert nem bízom a kínaiakban. Jó lenne körülnézni odabent. Úgy láttam, hogy sima talptömítés van a henger alatt, nem kell maszatolni a tömítőpasztával, ha lehúzom a hengert.
Kíváncsiságból szétszedem a Strausst. Lemérem a dugót és a lökethosszt, ha nem lesz meg a gépre írt cimke szerinti hengerűrtartalom, beperelem a magyarországi forgalmazót. Csak tudnám, hogy ki az. Én egy neppertől vettem :-)
Persze, ez igy van, + ami fontos, hogy erősebbek a motorjaink. ez látszik a demon fuxtec összehasonlito videon is. Pedig az a legerősebb papiron. 40mm dugóval, a FUXTEC 44 mm + a hajtókat is hosszabb. Tehát az 52cc megvan biztosan.
Én is írtam alant, hogy inkább egy Fuxtec, ha már mindenképpen újat akarsz. Az 50 ccm, ebben a műfajban elég ritka, bőven van erőtartalék. Nálam a Fuxtec proletár verziója a Strauss is lazán irtotta az ujjnyi kórót, sőt a gazban meglapuló szőlőtőkét úgy csapta ki, mint a huzat.
Fuxi fórumtárs szerint az ő gépei ellenőrzöttebb keretek között készülnek, ez a hozzád hasonló, szerelésre kevésbé fogékony felhasználóknak előnyös.
Köszönöm az újbóli hozzászólást. Hát akkor még tájékozódom tovább használt téren is és majd ha már ellep a fű akkor gyorsan veszek valamit!(: Köszi! Nem lettem sokkal határozottabb.
Abszolút megértem a dilemmádat, csak sajnos az a gond ezekkel a gépnek látszó tárgyakkal, hogy hiába új, ha az alkatrészei eredendően silányak. Rárakod a pengét - mert adják hozzá - aztán az első elakadásnál megnyekken a szöghajtás. Egy komolyabb géphez csak a szöghajtás 40 ezer. El lehet képzelni, hogy mennyivel jobb minőségű. Persze ilyenkor mindjárt jönnek a kibicek, hogy itt csak a nevet kell megfizetni. Én erről úgy vélekedem, hogy ahhoz, hogy valamelyik név olyan elismerést vívjon ki magának, hogy a vásárlók hajlandóak legyenek többet fizetni érte, ahhoz előbb le kell tenni valamit az asztalra. Előbb vala a produktum, majd lőn a név.
De én továbbra is állítom, hogy 50-60 körül lehet már nagyon jó állapotú, keveset használt félprofi gépet találni, ami keveset ment. Tele vannak a hirdetési oldalak. Ráadásul a nagyobb márkákhoz sok a bontott alkatrész is, ha netán kellene.
Vagy vegyél egy kevésbé profit használtan olcsón, azzal nem kockáztatsz. Nekem is van egy eladósorba került MTD-m :-)
Köszönöm a hozzászólást. Hát igen, én nem vagyok egy nagy szerelő de még kicsi se.Igen a garancia ebből kifolyólag csábító nekem. Tudom hogy a Stihl meg a husqvarna a jó mínőség de hozzáértés hiányában nem merek használtat venni. Hát sajnos ez a helyzet. Mivel kicsit erősebbeknek láttam az átlagnál a két tipust ha nem forgatom szét őket talán bírja majd valamelyik egy darabig.
Valamikor egy elismert márka volt, de sajnos mára bedarálta a globalista iparpolitika. Az AL-KO helyett inkább egy Fuxtec.
Az Einhell 4 ütemű. Nincs róla infóm, de amit eddig láttam a 4 ütemű kaszálógép motorokkal kapcsolatban, az nem túl bizalomgerjesztő. A Stihl 4Mix motorjában pl. műanyag a szelepvezérlést végző bütyköstengely.
Én személy szerint nagyon nem szeretek műanyag alkatrészeket látni egy 8-10 ezret pörgő motorban.
De ez csak az én személyes paranoiám. Remélhetőleg ez a megoldás egy komoly fejlesztés eredménye, nem pedig a kínai árszinthez (és minőséghez) való igazodási kényszer. Gyanítom az Einhell-nél sem találnánk kifinomultabb megoldásokat, ha a Stihl is beéri ezzel.
Az Einhell tudtommal igazi négyütemű, vagyis tiszta benzinnel megy, a Stihl 4Mix motorjai, egyedülálló módon keverékkel. De németes hangzású neve ellenére az Einhell is kínai termék. Ami nem feltétlenül jelent rossz minőséget, de furcsállanám, ha ugyanezt a gépet, még legalább 4 márkanéven, más színben, és négyféle áron nem lehetne fellelni a hazai piacon.
Én biztos, hogy 50-60-ért, inkább egy használt, de jó állapotú márkásabb gépet vennék. Stihl, Husqvarna, McCullogh, Oleo Mac, ezeknek van rendes kereskedői hálózata, alkatrészellátása, nem gond a 20 éves géphez is beszerezni bármit. Én az 50 éves veterán Stihl láncfűrészemhez minden alkatrészt megkaptam a helyi márkakereskedésben. Ami nem volt raktáron, azt meghozatták egy héten belül, még akkor is, ha a német központi raktárból kellet is rendelni. Az ilyen kínai dömpingtermékek esetében már az sem biztos, hogy a két éves géphez kapsz alkatrészt. Szervizhálózatról nem is beszélve. Esetenként lehet postázni az ország másik felébe. Általában szezonban használja az ember, emiatt általában akkor is megy tönkre minden gép. De a fű és a gaz is szezonális, nem várnak :-)
Tudom, hogy nem mindenki ilyen szerelős, javítós, felújítós mint én és az új termék, a garancia sokaknak fontos, biztonságérzetet ad, de sok rémtörténetet lehet olvasni, az új kínai gépekkel kapcsolatban.
Bocs, nem lelombozni akarlak, és ismétlem, hogy nincs személyes tapasztalatom ezekkel a gépekkel, sőt nekem is van egy kínai Strauss gépem, de hosszútávra nem terveztem vele akkor sem, amikor megvettem. Kényszer volt, meg is érte az árát. Újan 18 ezer :-)
Biztos találni olyat ami bírja, viszont nem túl haladós a munka egy villanyos géppel. Nekem van egy tescos elektromos, de szegélyezni nem bírok vele annyira rezeg.
Egy ilyen biztosan kielégítené az igényeidet, csak nem fér bele a keretbe.