M.VIII magyarázatát kiegészítve: A képen látható gumidíszléc nem az eredeti díszléc helyén van, hanem annál följebb. Az eredeti díszléc a ládaajtók felső élének vonalában volt, ami a fényszóró melletti fehér-zöld színhatár magasságával egyezik meg. A 260-assal összehasonlítva: a két díszléc (az ablak alatti és az alsó) egymástól mért távolsága a két típusnál azonos, viszont az alsó díszléc és az oldallemez alsó éle a 266-osnál kisebb távolságra van egymástól, mint a 260-asnál.
Az egy dolog, hogy kisebb az ív, de a díszléc is feljebb került. A 266-os alacsonyabb egy kicsit, ami az első lökhárítónál (rövidebb a szoknya), és a középső ajtó feletti sávnál (az is keskenyebb, mint a többin) látszik. Tulajdonképp "derékig" megegyezik, az alatt alacsonyabb, azért harap bele a díszléc a kerékjáratba.
Felvetődött néhány fórumos kollégában az az ihlet, hogy az AKD-707-es, Miskolc egyetlen ráncajtós Ikarus 280-as buszával utazgatni kéne a városon belül augusztus közepén-végén. Közben fotómegállókat tartani érdekesebb helyeken. Előzőlegesen néhány ötlet ilyenre: -az Avasi kilátó töve -előtte a parkoló-, -az ex 1-es végállomás, Papírgyár közben a Varga-hegyen átutazón, ott a remek kilátással kép exponálása, - Lillafüred, stb. A kirándulás időtartalma megengedhet akár egy egész napot is (8 óra). A nap függvényében lehetne megtervezni logikusan az utat, még nyílt dolog lenne a fotómegállók és útvonal tervezete is. Várjuk az ötleteket! Előzőlegesen mérnénk fel az érdeklődők táborát. 20 főnél már csak 1700 Ft lenne a költség, ami bőven fedezné nem kis időre és kilométerre az utazást.
Várjuk a jelentkezők táborát Eládi kollégával az elérhetőségeimen, petivicc(kukac)gmail(pont)hu
Köszi az eligazítást. Engem eléggé megfogott a Kárpát Expressz mai adása, tele van Magyarországról vásárolt Ikarus-szal, én ex VB-s 260-ast, ex Kisalfőld Volános 256-osokat, és ex Szabolcs Volános 266-ost fedeztem fel az adásban.
Az idősebb mercik 10 évesek a többi 4-6 éves. Azokat nem is fogják most. csak 140 buszt, a legtöbb természetesen Ikarus. EKF miatt kell egy kis frissítés, igaz októberben jön az első és mire vége az EKF-nek még mindig fognak rohangálni Ikarusok, mert tavasszal jön le az utolsó MJT
Debrecen tele van Alfabusszal. Félreértettél. Úgy értem, hogy lecserélik az egész állományt, és megbíznak egy külsős céget. Debrecenben a Cívisbusz, Pécsen a Mecsekbusz. Ők tartják karban ezeket a buszokat. Ezt az önkormányzat támogatja. Am meg sztem 1 darab MJT szaladgál Magyarországon csak a Kunságnál. De törökökhöz sokat exportáltak.
Debrecenben közlekednek MJT-k? Nem igazán ismerem ezeket a buszokat, nem tudom őket megítélni, azt tudom, hogy sok emeletest gyártottak Törökországba, de mi az értelme a pécsi flottacserének, tavaly voltam lent, mindenfelé Mercik szaladgáltak, elég fejlett az állomány.
Ez szép és jó lenne, de most elég nagy trutyiban vannak gazdaságilag. Nem véletlenül megy iszonyatos mennyiségű használt nyugati busz ki. Arra van pénzük, meg néha-néha amikor valamelyik Volán selejtezést rendez, pár 260-as, meg 280-as gazdára talál a határ másik oldalán.
Tisztelt buszkedvelők.
Ajánlom figyelmetekbe az alábbi linket, ahol a 2010-es polgári Ikarus találkozón készült filmem részleteit láthatjátok.
http://www.attilasound.hu/ikarus.html
Üdv
Attilasound
A 266 és 255-ösök eredeti kerékjárati íve nagyobb, mint a többi 2xx-asé. Fehérvári specialitás, de olvashattunk olyat is, ami a laprugóval hozza összefüggésbe, ami az átalakításokat látva megdőlt.
Heló. Egy kérdésem lenne. Az IKARUS 266-osoknak nincsenek olyan kerékjárati ívei, mint a többi 200-asnak, tudtommal azért, mert alacsonyabban van a padlójuk, mégis több alkalommal találkozok, -élőben és fotókon is- olyan példánnyal amin vannak ívek, -nekem kicsit jobban is tetszik így-, arra szeretnék választ kapni, ez miért van így, gyárilag olyanok, vagy utólag lettek így átalakítva. A fotó szerzőétől elnézést kérek, amiért beszúrtam a képét, de csak így tudom szemléltetni a kérdéses dolgot.