Keresés

Részletes keresés

joevagyok68 Creative Commons License 2013.11.06 0 0 57238

Keso van mar....

Az a szintbe, az sikba akart lenni....

Előzmény: joevagyok68 (57237)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.11.05 0 0 57237

"Talan nem olyan maceras atfurkalni."

Talán az nem..

De biztos macerásabb "szintbe" állítani...akkor meg inkább a cd+kengyel..

Nem ? :-)

Előzmény: halaloszto (57236)
halaloszto Creative Commons License 2013.11.05 0 0 57236

A rogzitest hogyan? A mezei muanyag beutodubellel. Talan nem olyan maceras atfurkalni.

 

 

Vajk

Előzmény: joevagyok68 (57235)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.11.05 0 0 57235

"A cw profilokat meg a falhoz rogzited,"

Azt hogyan ?

 

Akkor már nem inkább CD profil + állítható/akusztikus kengyel ?

Akár csak a földre állítva a cd profilt, csak akkor a földhöz közel kell rakni (nem 80cm magasra) az első rögzítést és akkor nem tud elmozdulni...

Előzmény: halaloszto (57230)
KömKel Creative Commons License 2013.11.05 0 0 57234

Nem jó!

 

Alulra nem rakgatsz Ytongot, mert lófasz a nyomószilárdsága, pláne a válaszfalelemnek.

Oda kisméretű tégla fog kelleni.

 

A többi okés, bár én a külső Ytong helyett inkább EPS-t raknék. (majd utólag, amikor már elvonult az ács, és nem lesz utána kitéve mechanikai igénybevételnek.

Előzmény: regen_bogen (57231)
regen_bogen Creative Commons License 2013.11.05 0 0 57233

Bocsánat, felejtsétek el a kérdés első felét, arra már megkaptam egyszer a választ, az a legolcsóbb, ha kívül csak XPS van, belül ytong, és közte beton. Akkor marad a kérdés azon része, hogy milyen XPS legyen?

Előzmény: regen_bogen (57232)
regen_bogen Creative Commons License 2013.11.05 0 0 57232

Vagy a külső oldalon olcsóbb-e, ha az ytong+XPS helyett ytong  koszorúelemet használnánk? Tudom, hogy kérdeztem már a koszorúról, de szeretnék biztos lenni benne, hogy nem rontjuk el :-)

Előzmény: regen_bogen (57231)
regen_bogen Creative Commons License 2013.11.05 0 0 57231

Sziasztok!

 

A koszorú a képen látható módon fog készülni. Kérdés, hogy jó-e ez így? Ha nem, akkor hogyan lenne jobb? Ha jó, akkor milyen XPS-t javasoltok, ami megfelelő, és nem túl drága? Annyi féle van, nem tudok eligazodni. Köszönöm szépen a segítséget.

halaloszto Creative Commons License 2013.11.05 0 0 57230

 és alul-felül rakok rá szellőzőrácsokat mondjuk méterenként.

 

Es alul felul elhagysz par centi folyamatos rest. A cw profilokat meg a falhoz rogzited, nem pedig uw-t hasznalsz. Es lehet kapni szep muanyag U (J) profilt, amit a karton szabadon marado elere lehet huzni.

 

Vajk

Előzmény: kingoftailor (57229)
kingoftailor Creative Commons License 2013.11.05 0 0 57229

Köszönöm mindkettőtöknek a segítséget.

 

Akkor a megoldás az lesz, hogy leások, amennyire tudok. Vízzáró bevonattal lekenem a falat és megcsinálom a dréncsöves elvezetőt.

A műhely hátfalát, ami valójában a támfal, lekenem vízzáróval és fémvázra szerelek elé gipszkartont, amit az impregnált felével a fal felé fordítok és alul-felül rakok rá szellőzőrácsokat mondjuk méterenként.

KömKel Creative Commons License 2013.11.05 0 0 57228

Igen, de tényleg jól át legyen szellőztetve, mert hiába impregnált esetleg a lap, a hátulja nem az.

Előzmény: kingoftailor (57227)
kingoftailor Creative Commons License 2013.11.05 0 0 57227

Az álfal lehet fémvázra szerelt gipszkarton is szellőzőkkel alul-felül?

 

Előzmény: KömKel (57225)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.05 0 0 57226

... hát én ismerek több pince boltot is, ahol

már 20+ éve semmi baja a belső nedvesség zárásnak.

 

A spéci műgyantás-cementes löttyök meglátásmom szerint, jó mélyen beszívódnak

a lecsupaszított téglába/betonba és ezzel pórus-zárnak, kapaszkodnak is erősen.

 

Így aztán nem dobódnak le.... mert a téglát/betont a sótartalom nem bírja tönkretenni.

Előzmény: KömKel (57224)
KömKel Creative Commons License 2013.11.05 0 0 57225

Legegyszerűbb módszer, ha épitesz a többi helyiségbe is álfalat, ami mögött ki van szellőztetve a légrés, valamint a fentről jövő vizmennyiséget csökkented drénezéssel és/vagy járdával.

Előzmény: kingoftailor (57223)
KömKel Creative Commons License 2013.11.05 0 0 57224

A tartós talajnedvesség ellen nem lehet védekezni vizzáró vakolattal, mint azt számtalan példa bizonyitja. Ideig-óráig jó, de aztán ledobja magáról és máshol fokozottabban megjelenik.

Előzmény: Törölt nick (57222)
kingoftailor Creative Commons License 2013.11.05 0 0 57223

Így néz ki a ház felülről:

 

 

 

A fürdő még 1 méteres magasságig a dombban van benne, a padlás feljáró pedig 2 méteres magasságig. A műhely és a garázs fala szigeteletlenül csatlakozik a támfalhoz.

Hova gondoltad a vízszigetelést?

 

 

A bal oldali kettő piros kockához nem férek hozzá, mert egy álfallal leválasztottam a ferde csücsköt, mert állandóan potyogott a vakolat és csúnya volt (egy szellőzöt raktam az álfalra).

 

 

Előzmény: KömKel (57221)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.05 0 0 57222

Mivel nem ázik át a fal még a műhely padló szintjén sem..... és alulról sem jön fel víz.

Így (szerintem) víznyomás nem éri kintről, csak talajnedvességről van szó.

 

Ezért egy belső oldali vizZÁRÓ vakolat megoldja a műhely felőli tartóssági és kinézeti gondokat.

 

 

Ettől azonban a falban megnő a vízmennyiség, mert a műhely felé nem tud többé párologtatni-száradni.

Gondoskodni kell tehát a falba jutó víz csökkentéséről is ...

 

 

Ehhez először is korlátozni kell a talajba bejutó víz mennyiségét.

Azaz a járdára és a talajra kerülő vizet el kell onnan vezetni, mielőtt elnyeli a talaj! az árokba.

- vagy a felszín (kellő lejtésű) teljes burkolásával, lebetonozással célszerűen

- vagy esetleg a rajzon is jelölt drénezéssel

 

A talajnedvességnek a talajból a falba jutását tovább célszerű csökkenteni, főleg a drénezés esetén.

Ehhez a támfalat ésszerű mélységig vízszigetelni kell a talaj felől, így ezen a részen már nem vesz fel vizet :-)

Saccra 1,8 méter mély árok és a falazat bitumenes kenése a járdaszint fölé kicsivel.

 

A talajszint és műhely tető fölött viszont már szárító vakolat kerüljön a falra, mindkét oldalon.

Hagy húzza kifelé a mélyebbről (bitumenes kenés alattról) kapilláris úton felfelé tartó talajnedvességet...

 

A fal tetejére pedig bádogozás vagy fedőkő, ami mindkét oldalon bőven túllóg, védve a falat az esőtől, hótól.

 

 

-----------

 

Mellesleg, hamár árok van ásva, akkor a külső oldalon lehetséges

XPS hab táblákat is rakni a bitumenes kenés elé a járdaszintig...

Ezzel csökkentve a műhely falrész hőveszteségét, ha számít a fűtés költség is. 

 

KömKel Creative Commons License 2013.11.05 0 0 57221

A száritó vakolat arra elég, hogy a lábazaton felszivárgó talajnedvességet kipárologtassa.

Nálad ennek a mennyiségnek a sokszorosa van, nem fogsz vele elérni semmit.

 

De ha vakolni hozzáférsz, akkor szigetelni miért nem? :)

Előzmény: kingoftailor (57220)
kingoftailor Creative Commons License 2013.11.05 0 0 57220

Az a gond, hogy a falat a műhely felől nem tudom vízszigetelni hozzáférhetőségi probléma miatt.

Én arra is gondoltam, hogy a műhely falát szárító vakolattal vakol(tat)nám be és a felső dréncsövezéssel csökkenteném a lefelé menő nedvességet.

Szerinted?

Előzmény: KömKel (57219)
KömKel Creative Commons License 2013.11.05 0 0 57219

Sajnos nem elegendő, de sokat tud segiteni, ha a felszini vizek jó részét elvezeti a dréncső.

 

A vizzáró vakolat maximum talajnedvesség ellen jó, nálad ez több annál, nem érne semmit.

A rendes megoldás az lenne, hogy a műhely felől vizszigetelni a falat, majd egy előtétfalat tenni elé. (Ez csak abban az esetben alkalmazható, ha a támfal fagyálló szerkezetű.)

Ehhez:

- le kell verni belül a vakolatot

- visszavakolni jó cementes anyaggal

- kellősiteni

- két rétegben modifikált lemezt rakni rá, legfelül valami mechanikai rögzitéssel (kinti terepszint fölött)

- előtétfalat csinálni

 

Az előtétfalhoz kellene alapozás, vagy szerencsésebb esetben a támfal kiszélesedő alapjára ráültetni úgy, hogy a vizszigetelést vizszintesen is folytatni lehessen.

 

Ha ezek után megjelenik a műhely padlójánál a viz, akkor sajnos folytatni kell vizszintesen is a szigetelést.

Előzmény: kingoftailor (57218)
kingoftailor Creative Commons License 2013.11.05 0 0 57218

Bocs, hogy megint zavarlak ezzel a dologgal.

 

Csináltam egy jobb rajzot a támfal/műhely problémáról:

 

 

A fő gond az, hogy a támfalat nem vízszigetelték a domb felől és a műhelyt is úgy építették neki a támfalnak, hogy a falra merőleges falak sem kaptak vízszigetelést és a műhely hátfala a támfal. Ennek az az eredménye, hogy a támfalról lepotyog a vakolat a műhely oldalfala meg salétromost termel (nem lenne baj, ha puskaport akarnék csinálni, de abból már rég kinőttem). A falszakasz hossza kb 20 méter.

 

Na ezt kellene megoldani jól, olcsón és gyorsan. ;-)

 

Csináltam egy részletrajzot a dréncsövezésről. Tesóm ötlete, hogy kellene vízzáró vakolat a támfal műhely felőli oldalára, ami szerintem nem annyira jó ötlet.

 

 

 

Gondolom a legjobb lenne leásni 6 méter mélyre és leszigetelni a támfalat a domb felől, ami azért eléggé lehetetlen. A járda és a fal között nem túl széles a talaj, ahogy a képeken is látszik:

 

 

 

Szerinted ez a dréncsöves megoldás elegendő lenne, hogy megoldja a vizesedés problémáját?

Előzmény: KömKel (57193)
Pitylogós Creative Commons License 2013.11.04 0 0 57217

Két réteg fólia között? Még ha az egyik papíron "páraáteresztő" is...?

És a tégla belsejében? Szerinted a téglán keresztül a pára simán, mint a nagykapun ki, s be?

 

Szerinted...?

Előzmény: Törölt nick (57215)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.04 0 0 57216

Köszi,

Előzmény: KömKel (57213)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.04 0 0 57215

Ezek nem Pálnak főnök,mert nincsenek becsomagolva körbe-körbe 10cm-es hungarocellel,leragasztva,hálózva-nemesvakolatozva!

Előzmény: Pitylogós (57214)
Pitylogós Creative Commons License 2013.11.04 0 0 57214

Jézusom... És szerinted a vázkerámiák belsejében lévő levegő is Pál, meg az Ytong milliónyi kis buborékában is Pál, meg ami a tetőben a szálas szigetelésben van az is Pál?

Előzmény: Törölt nick (57212)
KömKel Creative Commons License 2013.11.04 0 0 57213

Miért "pállana"? Pláne a fal és az EPS között... Ugyanis az EPS-t úgy KELL felrakni, hogy minden egyes tábla külön elzárja a mögötte lévő csekély mennyiségű levegőt a többitől, azaz ne tudjon kialakulni összefüggő légréteg.

 

Mert a gipszkarton mögött még lehetséges, de kivül semmiképpen. De mivel a hőszigetelés után a gipszkarton mögötti falfelületen sem lehet párakicsapódás, ezért elvileg ott sem gond. Kivéve, ha hőhidas valahol a szerkezet, és le tud hűlni a fal a gipszkarton mögött.

 

 

Más megoldás hosszútávon, hogy:

1. Hiszel azoknak a SZAKEMBEREKnek, akik szerint ez nem gond, és érdekes módon épületek millióinál működik rendesen.

2. Lebontod a francba az egészet, mert "bepállik", meg "befülled", és fizeted az 5x akkora fűtési számlát.

Előzmény: Törölt nick (57212)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.04 0 0 57212

Én értelek,de az a levegő ott pállik a hungarocell és fal között,meg ugye bent is a gipszkarton és fal között,mert eséllye sincs még csak kiszivárognia sem.Vagy az nem gond?Esetleg más megoldás hosszútávon?

Előzmény: KömKel (57211)
KömKel Creative Commons License 2013.11.04 0 0 57211

Aki ezt mondta az kókler, és el kell zavarni a pitsába.

 

Gondoljál bele, hogy mit ér az a télikabát, aminél a tested és a kabát belseje között jár a hideg levegő...

Előzmény: Törölt nick (57209)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.04 0 0 57210

Ja,,belűl a falak gipszkartonozva vannak.

Előzmény: Törölt nick (57209)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.04 0 0 57209

szia!

az enyém 85-ben épűlt mátrai gázszilikátból hibátlan vízszigetelésekkel,amire 10cm-es hungarocellt raktunk.

Erre mondták,hogy lehet érdemes lenne körbe,2m-ként kis 6-8cm-s műanyag szellőzőket rakni a lábazat fölöt 20cm-rel,és 3m-ként fönt a verébdeszka alatt 10-20cm-rel is,hogy járjon a levegő a hungarocell és tégla között.

Szerinted?köszi

 

Előzmény: KömKel (57186)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!