Most találtam. Multishoz ISO rádió-keret. <a href="http://www.kopeautohifi.hu/portal/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=618&category_id=144&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1" target="_blank">itt</a>
de, az ISO csatlakozók ritkán használt, harmadik aljzatához (egyik a táp+hasonlók, másik a hangszórók 8 vezetéke, harmadik az ilyen extrákhoz) kell keresni ellendarabot
a CD váltó csatlakozna oda, és ha az analóg (márpedig ebben az esetben asszem az), akkor van esély ilyen bemenetet másra is használni
Ez típusfüggő dolog. Átalában RCA aljzatot építenek be a hátlapra. Ha ott nincs ilyen, akkor szerintem nincs bemenet a cuccon. A csatlakozón (a táp és erősítőkimeneteken kívül) jelkimenet szokott lenni a külső erősítőnek.
Kösz a tippet, ma megyek a szerelőhöz érte, mostanra nézte meg az általatok is javasolt toronycsapágyakat. Ha ez nem válik be, akkor folytatom a javaslatoddal. A kopogás engem zavarni szokott, mert "kis" hibákból lesznek a nagyok.
Szerintem is elfogadható állapot, én azt mondanám, ha +2-300K-ból jó autót tudsz csinálni belőle, akkor az szuper, de az árból szerintem is alkudhatsz még akár.
A motorról mondtak valamit az olajfolyásokon kívül? Kompresszió? Az még fontos lehet. A turbó nem nagyon szokott szétmenni ezeknél állítólag, bár szerintem ennyit még kevés itthoni autó futott. A tömítések akár azért is engedhetnek, mert lazulnak a csavarok, vagyis egy jó alapos átnézés/húzogatás a vétel után nem árt máshol sem. Olajat, olaj-, gázolaj- és légszűrőt cserélj egyből ha meglesz, na meg tudd meg a tulajtól, mikor cserélte a vezérműszíjat ÉS a feszítő/vezetőgörgőt, bár talán a szervízkönyvből ez kiderül. Mindennel együtt nekem látatlanban ez jobban hangzik, mint a boldizsáros téma. Az árak, amiket a Slussznál mondtak, szvsz nem is olyan rosszak egyébként. Remélem happy-end lesz :) Drukkolok.
Pozitív fejlemény van, a fehér dízel Multiplának van már műszakija, sőt ma a Slussz szervízben is jártunk (még egyszer köszönöm Csubakka). Adtak hibalistát is, árajánlatokkal, talán érdekes lehet:
Hátsó lengéscsillapító félig el van kopva, de szimmetrikusan Első alsó trapézkar cserére szorul, lógnak a szilentek (oldalanként kb. 50.000) Kormánymű csere, 41.000 + munkadíj Hátsó főtengelyszimering szivárog, és a kartertömítés is.
Azonnali cserére csak a fékolajat mondták, a többiről inkább csak érdemes tunom szerintük.
Magamtól azt gondolom, hogy ezek teljesen elfogadható problémák egy 197.000-et futott autónál, főleg, hogy nagyon olcsón jutok hozzá.
Van-e a fentiek között olyan, ami miatt mégse szabad megvenni az autót?
Egyébként van holland szervízkönyve 180.000-ig, rendes tulaja lehetett.
Pénteken vagy hétfőn fogunk üzletet kötni, addig még azt is ki kell találnom, hogy kihez viszem szervízbe az autót, ha az enyém lesz.
Én lecseréltem a lengőkarokat, stab pálcákat, csak egyet nem, az összekötő rúd szilentjeit. Szerintem az lehet a ludas a rendszertelen, apró kopogásban, ami nálam is megvan, de nem érdekel annyira.
Nem gondoltam komolyan, hogy elrekvirálom a lejátszójukat;) Csakhát pendriveom van pár... Mindenképpen megnézem, hogy van e audio-in, jól hangzik ez az mp3lejátszós téma. Kívülről (a tolvajok számára) gagyi magnónak néz ki, de funkciónalitásban mégis ott van.
cserébe lényegesen gyengébb a hangminősége mint a közvetlen csatlakozásnak, szóval adják csak oda a kölkök :) (egyébként már 10e körül kapsz olyan 1G-s pendrive-ot, ami egyben MP3 játékos is)
Nem gyári a rádióm, hanem egy Grundig, ami szépen harmonizál világítás színben a Multi színeihez. De jó ötlet, utánanézek, hogy van e bemenete. CD váltót tud kezelni. Az FM modulátor annyiban jobb, mint az általad vázolt megoldás, hogy elég egy pendrive is. Csak nem veszem el a gyerekeimtől az mp3 lejátszójukat... ;)
illetve sok japán gyártó nem ISO aljzatot tesz a rádió hátuljára, hanem adnak egy illesztőkábelköteget (amit nem kis móka begyömöszölni a kis helyen - nőgyógyászok előnyben...) ezen a kábelen aztán szintén gyakran gyorscsatlakozóval választható ki a két bekötés vmelyike
A készülék hátulján az ISO csatlakozás mellett van a tápbiztosíték. A márkásabb készülékeknek két állásba lehet betenni a bíztosítékot. Alapban ugye az ISO úgy van kiépítve, hogy csak gyújtás, egyes tipusoknál a gyújtás előtti kulcs állásban szól a rádió. Mivel a Multiba egyből gyujtás van, így ha azt akarom, hogy mindig szóljon a készülék, akkor vagy az ISO csatlakozót kötöm át, vagy a készüléknek ha van ilyen funkciója, akkor azt használom.
Nekem is van infra kiépítése, de nincs hozzá távvez. Ez most nekem is csak gyujtással megy, de ha majd jobb idők jönnek, akkor majd megnézem a lehetőségét, hogy gyujtás nélkül is szóljon. Elviekben a jobb márkáknál a biztosíték átdugása után megkapja az állandó 12 V tápfeszt, így az ISO csatit nem kell bántani.
ez viszont jogos, tényleg borzasztóan hivalkodóak a mai cuccok :( ráadásul infra táv vevő is van némelyikben (sose értettem minek...), ami kikapcsolt állapotban is nagyobb fogyasztást jelent, ha nem úgy van bekötve, h csak gyújtásról működjön ezért csináltam annak idején azt a relés megoldást, ami az ajtók lezárása és kikapcsolt gyújtás mellett elveszi a vezérlőtápot a rádiótól
amúgy az ergonómiája sem éppen ügyes a linkelt gyárinak: a nyomogatós hangerőgomb lehet, h csak nekem nem fekszik, de egyébként a többi szolgáltatása is elég nehezen elérhető, kényelmetlen
annyiban baj, h nagyon gyenge a kiolvasófejének hibatűrése, így könnyen megugrott egy kisebb útegyenetlenségen is egy MP3-as cuccnál ez eleve kizárt, hiszen az mindenképpen memóriába pufferel előbb
másrészt kisgyerekek mellett mindenképpen hasznosabb egy lehajló előlap, abba kisebb eséllyel tennének be aprópénzt
Én is abban gondolkodtam először, de jött ez a cd-s lehetőség és azt vettem meg. Az igaz, hogy ezek a mai modellek elég csiricsáré színekben világítanak. nekem is ez a JVC elég karácsonyfa.
Nekem ez azért tetszik, mert gyári:) Az mp3 tudás nem lenne rossz, de nem mindenekfeletti. A mostani kazettás azért tetszik, mert totál visszafogott designja van, szép zöld a világítása, nem csiricsáré, mint a mostaniak. Egy fm modulátorral meg máris játszik mp3-at;)
A keret kivehető, csak be van pattintva. Én most cseréltem le a kazettás fejegységemet, egy CD-s egységre. Egy ismerősöm váltott, és jutányos áron jutottam hozzá. Igaz ez mp3-at is tud.
Azt tudom, hogy csak audio cd-t játszik, annyira nem is baj. Csak a magassága zavar egy kicsit, nekem most egy normál autórádió van bent. A keret kivehető?