Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Ha ugyanazt a fekete-sárga-fehér tubust vásároltad, mint én, akkor ha alaposabban megnézed a címkéjét, ott van rajta a Husqvarna, mint gyártó. A boltban volt Husqvarna és McCullogh szöghajtás zsír is, az eladó ajánlotta az olcsóbbat, mondván, hogy teljesen ugyanaz, csak a tubus színe más. Tudtommal a McCullogh is a Husqvarna cégcsoport (Electrolux) tagja. Bolondok lennének külön-külön fejleszteni minden márkára. Elég egy grafikus és mindjárt van "saját márkás" kenőanyag, meg alkatrész a márkasovinisztáknak :-)
Sziaszok! Én egy partner 330pro-hoz keresek WALBRA WT628 karburátort. Helyettesíteni nem tudom lehet e valamilyen kínai kütyüvel. Az ára a használtakra szűkíti a lehetőségeimet.
Husqvarna márkaboltban vettem ma zsírt a szöghajtáshoz (Oleo-Mac Sparta 250T gépem van). Az eladó az mondta, hogy a Mcculloch zsír ugyanaz, mint a Husqvarna, csak az ára kevesebb. Én ezt elhittem neki. Jól tettem?
Üdv Lee!Valóban műanyag a vezérlőkerék,és el is tud kopni.Viszont nem drága.Érdekességként csak,a Honda bizonyos motorjaiban is műanyag a vezérlőkerék,még sem mondjuk emiatt tul rosz motornak azokat a motorokat.
Én is láttam egy 4Mix-es Stihl motort belülről. Nekem ijesztően gagyinak tűnt. Műanyagból volt a bütyköstengelye. Mindegyik ilyen? Meddig lehet rábízni egy ilyen alkatrészre a precíz szelepvezérlést?
Én egy Oleo-mac 730T-t vettem, eddig még csak egy szezont használtam, 3000 négyzetméteres területet vágok vele szezonban 2 hetenként.
Tavaly szezon végén picit szétszedtem, frankón kitakarítottam, ahol kell lezsíroztam stb.stb.
Jó dolgozni azzal a kaszával, és most hogy láttam kicsit a "belét" is, nagyon kellemesen csalódtam a gépben! Tényleg minden stabilan, jól van kialakítva, az egész berántó mechanika, a gép eleve fém házas, ahogy a blokköntvény rögzül a szintén fém kuplungházhoz stb.stb. tényleg minden faxán van kialakítva szerintem.
Egy szezon után igazából kopásnak -se a kuplungon se máson- még csak nyomát se láttam.
Ehhez az általam most felújított Makita DBC290-es kasza -ami az Oleommal egy teljesítmény kategóriában van- egy vicc. Véleményem szerint rendkívül gagyi megoldások vannak benne, eleve ami miatt felújításra szorult, az is egy nevetséges béna és gyenge megoldás miatt volt!
Ami az Oleoban nem tetszik:
- a tank felfogatása nem a legpraktikusabb, a rezgésmentesítése nincs igazán megoldva, erre oda kell figyelni a használat során, és akkor nincs gond.
- a stop kapcsoló vezetékelésének az "útja" nem jó, nincs rendesen rögzítve, néha előfordul, hogy be-be akad valahová, volt h a hám kampójába akadt be a vezeték
Ami a Maiktában szerintem jobb az Oleotól:
- a tank felfogatása nagyon szépen rezgésmentesített, a tank nem tud kidörzsölődni
- az elektromos vezetékek teljesen praktikusan el vannak rejtve, nem akadhatnak fel semmin.
Ezt a két pozitívumot leszámítva azonban -véleményem szerint- egy vicc a Makita az Oleohoz képest!
A másik.....
Édesapámnak egy Stihl FS87-ese van, a 4mix motoros kasza. Ez teljesítményben kb. ugyanott van mint az Oleo 730T-m.
Az Oleonak milliószor jobb a rezgésmentesítése -eleve ennek a Stihlnek, ennyi pénzért amennyiért azt adják, mégcsak meg se kíséreltek rezgésmentesítést tenni....- szerintem sokkal ergonómikusabb, én százszor jobban szeretek dolgozni az Oleoval, mint azzal.
....és hát az a 4mix motor se arról híres, h hú de nagyon golyóálló lenne. Nekünk még egyben van, még nem esett szét, a múltkor már kicsit szelephangja volt, beállítottam a szelephézagot. Hát wazze..... elnézve a "belét" a gépnek..... nem voltam seggre esve.
Nekem ennyi tapasztalatom van az Oleo Mac vs. Makita vs. Stihl témában.
Én tuti Oleot vennék, eddig nagyon kellemes csalódás a gép! :-)
Az ára meg...... hát igen, nem egy Stihl/Makita! :-DDDDD
Feszegetik a határokat. Tudják ők, hogy meddig lehet szivatni a felhasználókat.
Figyelik a konkurenciát, az övék se menjen előbb tönkre, mint a másiké. A "tervezett avulás" híveinek egy ilyen elektronikus vezérlés az maga a kánaán. Ezzel a technikával taccsra tenni egy motort nagyon egyszerű. Pusztán kreativítás kérdése, hogy milyen titkos jelre, paraméterre induljon az a protokoll, ami olyan üzemi körülményeket teremt a motorban, ami pl. a megszorulásához vezet. Azt meg rá lehet kenni a "balfasz felhasználóra", aki képtelen kikeverni a megfelelő benzin / olaj mixtúrát.
Sajnos nem láttam még ilyen megoldású karbit, pedig kíváncsi lennék rá. Bízom benne, hogy nem csak komplett karbit lehet majd cserélni, hanem elég a tűt+fészket.
Azt sem tudom milyen anyagból készítik, de ha a benzines befecskendezőkre, vagy a diesel porlasztó csúcsokra gondolok, ott azért százezer km-t még az elektromos is elmegy.
Ha feltünően hamar tönkre megy, és/vagy nagyon drága lesz a javítása, akkor a lehető legnagyobb piacot dobja el magától, a háztájiban használó usert.
A kínyai meg röhög majd a markába...
Esetleg közbetéttel más, egyszerűbb karbival lehet majd javítani, mint pl a diesel autóknál előszerettel alakítják vissza a magasnyomásút a hagyományos rendszerű adagolóra.
Magyar viszonylatban még nem láttam/hallottam, hogy tömeges panasz lett volna rá, ami attól persze még lehet. Esetleg külföld....
Szerintem is arrafelé tekeredik majd a dolog, hogy élelmes szakértők, kínai háttértámogatással ráálnak majd a komputertelenítésre, az analóg állapot visszaállítására.
Ennek meg az lesz a következménye, hogy az érdekelt szervizek érdekképviselete eléri majd, hogy műszaki vizsgára kelljen vinni a fűkaszát meg a láncfűrészt. Aztán lesznek mobil kommandók, akik lecsapnak az árokparton békésen kaszálgató atyafiakra és a kitelepült műhelykocsiban bevizsgálják izibe a környezetpusztító instrumentumot. Tuningolt kaszamasina lefoglalva, ember meg a gulágra.
Aztán jönne vissza helyette a bio tehén, de az meg szétfingja az ózonréteget...
Az olemac fűkaszák sokkal olcsóbbak mint egy Husquarna vagy stihl. A 2 Le körüli gépekre gondolok. Ezek a gépek ennyivel rosszabbak vagy ez üzletpolitika?
Ez pont így van a tűszelepnél is, egy szimpla csere, és kész. Mondjuk a beverődés miatt elszegényedő keverékre viszont nincs megoldás. Aztán meg az is kérdés, lehet-e kapni. A gépgyártóknál (most inkább hagyjuk melyikre gondolok inkább) azért van rá példa, hogy egyszerűen nem jutott rá cikkszám, csak a kertkapuval, meg a gémeskút súlyával együtt, csomagban, csillióért.
Előfordul,hogy nem csak számitógépes baj van,hanem mechanikai is.Ezek a porlasztók ugy működnek,hogy az állitócsavar helyén van egy kupos tű,amit egy kis elektromágnes mozgat,amit ugye az elektronkia vezérel.Na,ha ez a kis kupos felület,meg a tű beverődik/ez a keményebb/,a rezgéstő főleg,akkor ugye nem lesz szabályos az adagolás.Valamennyi esély van a gépben a helyesbitésre,de ez a szint véges.
Azért ebben a valóban rosszban akad egy reményt keltő rész. Várható a neten a szoftveres életre pofozás megjelenése, ahogy ez eddig mindennel bekövetkezett.
Nem mondasz hüleséget,mert az uj generácós gépek most jutnak oda,hogy már nem garisak,és kezdenek megbolondulni.Viszik a szervizbe,szoftverfrissités,aztán fizess.Persze ugyanugy nem lesz jó a gép,csak időlegesen.Ehhez kell hozzászokni,ez az ujirány sajnos.A gazdának két lehetősége van,vagy belemegy ebbe a játékba,vagy vesz uj gépet.Vagy,ha ügyes,akkor átalakitja régi tekergetős porlasztóra a gépét.Nézd meg,milyen sok,nem idős,furcsán megkimélt gép van fenn eladóként hirdetve a neten,tipus ebben az esetben lényegtelen.Mindenki tipust vált,családi gond,üzleti gond,ugye?Ehhez az avuláshoz még ugye hozzájön tipikus magyar hozzállás,benzin minőség,szóval halmazati a dolog,sajnos.És a kerskedő,akitől vetted a géped,csak széttárja a kezét-már nem garis a masina,nem tudja csak pénzért megjavitani,az meg horror összeg.Konkrét ilyen esetekről,névvel-cimmel tudok,géptipus nem érdekes.Itt nem a tipus,hanem inkább a folyamat a káros,szerintem.
Fejlődik az iparág rendesen. Minden tisztességes, szandálos, tarisznyás, szakállas, fokhagymaszagú sötétzöld természetvédő tudja, hogy mi fúrjuk az ózonlyukat odafenn a mennybe a 25-45 cm3-es géppeinkkel.
Természetes, hogy meg kell szivatni a gyártókat, meg a felhasználókat a szigorított környezetvédelmi normákkal. Ezért sülnek meg könnyen az új gépek, az elektronikus szabályozással szerelt karbik miatt, már nem kergethetjük úri kedvünkre a "H" meg "L" csavarokat. Sőt lassan már ugyanúgy vinni kell ezeket is computer diagnosztikára, hibakód kiütésre, mint az autókat. Amikor majd megáll a nagy magyar pusztában a gép, valami komputerhibára hivatkozván... Na az lesz a fasza!
Ha igazán kezes, használható gép a cél, akkor csakis az 545RX. Én eddig két hibájáról tudok. Az a "visszafelé" légszűrő tényleg nem jó ötlet. A másik meg gyakorlatilag az összes új, csilivili károsanyag adatú gép hibája: oda kell figyelni, mert könnyű megsütni. Szar olajjal, eldugult üzemanyag szűrővel vagy tankszuszogóval elszegényedik, és egyből kész is.