Keresés

Részletes keresés

90xc Creative Commons License 2016.11.05 0 0 831

Sziasztok ! az xc90 bal sátsó futóműnél van egy u alakú lemez összekötő vagy stabilizátor. Hogy hívják azt hogyan lehet cserélni ?

sox01 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 830

Azért majd írd meg ha lett belőle valami, sosem lehet tudni..

Kicsit visszaolvastam, nekem is kéne motortartó bakokat cserélnem, mennyiért tudtál szerezni?

Gyárit vettél vagy esetleg kintről rendeltél?

Előzmény: Tele Peti (828)
Tele Peti Creative Commons License 2016.11.03 0 0 829

BOntott motor?

Előzmény: Gabor679 (825)
Tele Peti Creative Commons License 2016.11.03 0 0 828

Gondolom az. A Nivomat gátló olyan vastag, hogy kitölti a rugót a normál meg kb 5 centi...

 

Amúgy jó eséllyel az átalakitás lesz a játékos. Bőven megéri... utángyártottban nem vészesek a cuccok, nem is kell bontott, kivétel a stab rúd, mert az csak gyári van 80ezerért. Az a terv, hogy abból veszek bontottat és rápréseltetek új szilentet. 4kiló plusz munkadijat nem locsolnék rá az autóra. Különösen úgy, hogy az esetek 90 százalékában 2 felnőtt 3 gyerek a max terhelés...

Előzmény: sox01 (827)
sox01 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 827

Köszi, fogalmam sincs az enyémben milyen van, de ha jól rémlik gumiszereléskor egy matricán a "DO NOT OPEN HIGH PRESSURE" felirat megragadt bennem, és ha jól látom a Nivomaton is egy ilyen matrica ficánkol?

Egyébként nem lehet sima gátlósra visszabutítani? Vagy nem éri meg?

Előzmény: Tele Peti (826)
Tele Peti Creative Commons License 2016.11.01 0 0 826

Tudomásom szerint az XC 90-eket háromféle hátsó futóművel szerelték. Van sima rugós, sima gátlóval, van a NIvomat (ami terhelésnél támogatja a rugót) és van a szintállitós futómű, ahol a vezető tudja a futóművet állitani.

 

Honnan tudhatod, hogy elhasználódott? Hát az én értelmezésemben egy XC 90-esnek ki kellene egyenesíteni a Hungária körút úthibáit is. Nomost én minden mozgó alkatrészt kicseréltem a futóművekben és mostanra a nagyobb lukakba "beledobban" a kerék... (vagy pl. vidéki utak szélén ahol töredezett az út nem simán megy) Kizárásos alapon csak a lengéscsillapitó lehet a bűnös... 

 

(persze kimérettem, azt mondják még jó, de ugye ez annyit jelent, hogy nem balesetveszélyes,nem leng az autó, de azt nem jelenti hogy azt tudja a kocsi mint újkorában...)

Előzmény: sox01 (824)
Gabor679 Creative Commons License 2016.10.28 0 0 825

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni! Van egy 2006-os kiadású XC90-em 250e km-rel.

Szeptemberben olaj csere, szűrő csere, majd kb 1000km után jelzet hogy kevés az olaj  rátöltöttem.

Majd 2 hét múlva parkoló állásban járó motorral álltunk, amikor felpörgött a motor magától, fehér füst a kipufogóból.

Egyből jelezte, hogy a motor szervíz szükséges. A szervizben már  1.5l olaj hiányzott  min.-hez képest.

A szervíz szerint a tömítéseket cserélni kell, valami korom tisztítás ( bocs a pontatlan fogalmazásért)  

kb 800.000Ft. Mondhatom, hogy padlót fogtam....

A kérdéseim:

Eredeti tömítésekkel ez tényleg ennyibe kerül?

Szabad a motorhoz ilyen szinten hozzá nyúlni vagy egy használt blokkot érdemesebb ilyenkor venni?

 

Előre is köszönöm a válaszokat!     

 

sox01 Creative Commons License 2016.10.27 0 0 824

Hali,

 

minden XC90-ben ilyen van?

Miről lehet felismerni ha elhasználódott?

 

Előzmény: Tele Peti (822)
Tele Peti Creative Commons License 2016.10.26 0 1 823

Nekem 2004 es nem részecskeszűrős:

 

Előnyei: Nincs szivás a részecskeszűrővel, automata jól birja a kiképzést, mert gyengébb a motor

Hátrány: Gyengébb motor, váltó csak ötsebességes, régi fajta lámpa.

 

Mondjuk 10+ éves xc-nél ne az évjáratot nézd, hanem az állapotot,  mert eléggé tud pörögni a számláló. (futómű, gumik szinte biztos gatyák lesznek, motor, váltótartó bak szinte biztos kuka lesz,  nekem a vezérlés, olajak, szijak 300+ volt, kormánymű tud betegágy lenni, szöghajtó, ha nem jó az is csipős...lengéscsillapitó lásd lenn....

 

 

 

Előzmény: kispalesz (821)
Tele Peti Creative Commons License 2016.10.26 0 0 822

Sziasztok!

 

XC 90 hátsó lengéscsillapitó, Nivomat felújitásra valakinek ötlet? ( az újnak 200ezer darabja...)

kispalesz Creative Commons License 2016.10.26 0 0 821

Sziasztok Urak!

XC 90 -est szeretnék venni!

Tudnátok felvilágosítást adni,hogy 2006.előttit vagy utánit,D5 vagy D4 motorost ill. részecskeszűrőst vagy nélkülit érdemes keresnem?mik a különbségek közöttük?

Gyerek betegségei ,szériahibái,tartóssága ill.ráköltések érdekelnének!Fogyasztása,alkatrészárai, ilyesmi!

Előre is köszönöm!!

 

sox01 Creative Commons License 2016.10.24 0 0 820

Halli, az szép, mármint, hogy állítólag cserélték aztán mégsem, vagy ki tudja mire a gyári árán.

Most melyikeket cserélték és mennyiért számolták?

Ez még nekem is hátra van, de elvileg mindet egyben kéne..

 

Valaki nem tud felvilágosítani, hogy ezek a vákumos olajos bakok, hogy is működnek?

Előzmény: Grote (819)
Grote Creative Commons License 2016.10.24 0 1 819

Sziasztok,

 

Közben megoldódott, felvittem Pestre az XC70-et az Udvari Automobilhoz.

Megnézték, azonnal látták a hibát és cseréltek 3 db motortartó bakot.

Ennek csak az az érdekessége, hogy Pécsett cseréltetve lettek a bakok a Lókinál,

legalábbis mondták és számla is van róla. Na mindegy, oda többet nem megyünk.

Az Udvarinál kedvesek, rendesek és értenek hozzá. Hajtás felújítást is vállalnak, ez lesz a soron

következő, a hátsó differenciálmű, erre 250-300.000 Ft-ot mondtak.

 

Előzmény: Grote (780)
Mogyi8201 Creative Commons License 2016.10.21 0 0 818

Hamvasatnak

Szia!

Megnéztem, amit kértél. Van egy hang azon a fordulaton. Egy búgásnak tudnám leírni, de nem zavaró és nem rezonál. 

Üdv,

Laci

Előzmény: hamvasat (813)
Emerik001 Creative Commons License 2016.10.18 0 0 817

Sziasztok Szegeden keresek szerelot automata xc90 hez, hovánnyal van valakinek tapasztalata?

sox01 Creative Commons License 2016.10.16 0 0 816

Hali,

 

Visszatérve erre a recsegő ropogó hangra kitekert kormánynál, úgy tűnik meglett a hiba.

Nem féltengely, osztómű, motortartó bak (ettől függetlenül a bakok elvileg szarok).

 

A motortartó bölcső meg lehetett feszülve, fellazítottuk visszahúztuk, és közben kapott egy kis WD40-et is.

Úgy tűnik most rendben, nem sikerült megropogtatnom, pedig eddig gyakorlatilag parkolni nem lehetett nélküle.

 

Nálam futómű felújításon+vezérlés cserén volt előtte az autó, ugyanoda visszavittem de egyik szerelő bakokat akart cserélni a másik féltengelyt.

Gondolom nem a megfelelő sorrendben húzkodták le, vagy nem tudom ilyenkor mi a menetrend, hozzányúlnak e egyáltalán, de ezek szerint egy ilyen művelet nem árt ha szétrobbantják a futóművet.

Előzmény: hamvasat (773)
hamvasat Creative Commons License 2016.10.12 0 0 815

Köszi!

Előzmény: Mogyi8201 (814)
Mogyi8201 Creative Commons License 2016.10.12 0 0 814

Rendben Hamvasat, jelentkezni fogok az eredménnyel.

Előzmény: hamvasat (813)
hamvasat Creative Commons License 2016.10.12 0 0 813

Ha jársz autópályán, próbáld ki légyszíves, hogy 110-120 körül berakod manuálban 6.-ba és gyorsíts fel padlógázzal 145-ig, hogy közben jelentkezik-e egy erősebb rezonancia 2600-2700-as fordulatszám környékén. Nagyon kíváncsi lennék rá...

 

Köszi, üdv: hamvasat

Előzmény: Mogyi8201 (812)
Mogyi8201 Creative Commons License 2016.10.12 0 0 812

Hamvasat...

Pécsett is volt egy bakcsere és Budapesten is, azaz két bakot cseréltek összesen, a többi rendben találtatott. 

Plusz rezonanciát nem hallok. Egyenletesen morog (talán ez hangosabb lett), de azt elég feltűnően. :)

Előzmény: hamvasat (810)
Mogyi8201 Creative Commons License 2016.10.12 0 0 811

Sox01...
Pécsett vettem, Budapesti vagyok. 

Előzmény: sox01 (809)
hamvasat Creative Commons License 2016.10.11 0 0 810

Mogyi8201!

 

Írod, hogy motortartó bak csere volt. Mind az 5?

 

A bakok cseréje után nem tapasztaltál plusz rezonanciát nagyjából 2600-as fordulat környékèn? Főleg erős gyorsításkor jelentkezik, minden fokozatban, de igazán markánsan 6.-ban érezni.

 

Eddig 4 Volvo van a környezetemben, ami ezt produkálja motortartó bak csere után...

Előzmény: Mogyi8201 (807)
sox01 Creative Commons License 2016.10.11 0 0 809

Pécsi vagy, vagy csak ott vetted?

Előzmény: Mogyi8201 (807)
Mogyi8201 Creative Commons License 2016.10.11 0 0 808

Neked is köszi Black! Jó fejek vagytok!

Előzmény: Törölt nick (805)
Mogyi8201 Creative Commons License 2016.10.11 0 0 807

Neked is köszönöm a választ!

 

Alku után 3,05MFt-ért kaptam meg átírva. Pécsett volt a Tigris és olaszból hozták. Kizárólag a csavarig vezetett szervizkönyv miatt volt bizalmam és a tényleg megkímélt állapota miatt. Már a pécsi Schneider Volvóval átnézettem a vásárlás előtt, úgyhogy biztosra mentem. Budapesti szerviz is igazolta, hogy egyben van. Tartóbak, ékszíj, olajcsere és egyéb apróságokat csináltattam azóta. Szép állapotban van és abban is fogom tartani. Kérdésedre válaszolva automata és 185 lovas változat. Jelenleg 10,8-as átlagot ír a gép, de ez inkább 12-13. Nem probléma, csak kicsit meglepődtem. Bár ezt a vasat el kell húzza valami, így érthető a fogyasztás.   

Előzmény: sox01 (804)
Mogyi8201 Creative Commons License 2016.10.11 0 0 806

Köszönöm a választ! 

Előzmény: hamvasat (803)
sox01 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 804

Szia, gratula!

 

Mennyiért jutottál hozzá? persze csak ha nem titok.

Milyen állapotban van? Külső-belső? Manual-automata?

 

Fogyasztás:

Nálam nevezzünk inkább 90-95% országúti és a maradék városi közlekedésből összetevődő vegyes fogyasztásnak, tankolással mérve 8-9 liter között jön ki. 

Igaz ez csak a 163 lovas verzió, automata.

Ebben nincs pálya, és 130Km/h fölötti huzamos tempó. Inkább csak nyugis 90-100-110-es családi utazgatás, nem a bal sávban padlózom végig a fél országot, néhány kamikaze suzukissal ellentétben akik végre lehetőséget látnak egy 100-110-el közlekedő behemót megelőzésére, ilyenkor már nem számít a kanyar sem annyira elvakulnak. :D

 

Városi fogyasztást még nem mértem. :) de tényleg.

Egyébként óra szerint 6,4-6,8 között mozog az átlagom, nyilván vicc, ki kell kapcsolni.

És teli tankkal szerinte 1000Km+-ra képes a vas, na persze, jóval 700 Km fölé még nem nagyon mertem erőltetni.

 

Ezt nem lehet kalibrálni?

Előzmény: Mogyi8201 (802)
hamvasat Creative Commons License 2016.10.10 0 0 803

Szia!

 

Csak az utolsó kérdésedre tudom a választ. Tisztán városi közlekedésben, ha tojással a talpam alatt vezetek beéri 12-13 literrel. Mivel többnyire országúton használjuk, így nekünk a vegyes fogyi most 9,8 liter 4000km-re vetìtve. Ez zömmel kresz keretein belül használva, de volt benne 180-200-as autópálya tempo is. Na, azon a szakaszon 18 liter körül evett. Nem való neki a száguldozás, na :-)

 

A legkevesebb 6,8 litert fogyasztott, de az mellékúton, 80 tempomattal. Ez meg az extrém véglet volt minimumban. Ez nem az a kocsi, aminek a fogyasztását kell nézni. Ha az is szempont, akkor más típust kell nézni. Mivel mi csak havi 1500-at megyünk cakkumpakk, nem igazán fájdalmas. Mikor napi 240 km-t ingáztam, akkor még a Honda 8,5 literes fogyasztása is sok volt :-)

Előzmény: Mogyi8201 (802)
Mogyi8201 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 802

Kedves XC90 Márkatársak! 

 

Nagyjából 2 hónapja lettem gazdája egy 2006-os példánynak, nagyon szeretetre méltó. Örülök, hogy van egy ilyen működő szakfórum, melyet végig is olvastam az elejétől még vásárlás előtt. Mindenre már nem emlékszem, ezért kérdeznék.

 

Ennek a verziónak még nincs aux-a, így a multimédia a gyári rendszeren kívül kilőve. Amit nagyon szeretnék használni, az a telefon. Teszteltem a sim kártyámmal, működik. Viszont a remek Vodafone azt mondja, hogy már nem lehet társkártyát kérni. Ezt a problémát tudta e valaki orvosolni?

 

Szeretném használni a navit. Egy volvós barátom utána is nézett, hogy mi kell ehhez az évjárathoz. Ez lenne a VOLVO RTI cikkszáma: 31470159. Tudjátok e, honnan tudnám ezt beszerezni/letölteni?

 

A 185 lovas verzió kinek mennyit fogyaszt városban? Tudom, hogy ez autópályára való, de nálam kíméletesen is nagyon eszik.

 

Üdvözlettel,

Laci 

hamvasat Creative Commons License 2016.10.09 0 0 801

Ment mail.

Előzmény: Törölt nick (800)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!