Valaki mondjon róla valami rosszat is. Beszéljetek le, hogy miért ne vegyek. Eddig semmi rosszat nem találtam róla (népítélet), és persze tudom, hogy kevés van, de hátha van még a népítélőkön kívül is, aki tud valami ÉRDEMLEGESET mondani. Előre is köszönöm! (Hja, D5-ös motorra gondoltam, nem vagyok gyorshajtó, langzamspacíren... de évi kb. 60 000 km)
Gondolom az. A Nivomat gátló olyan vastag, hogy kitölti a rugót a normál meg kb 5 centi...
Amúgy jó eséllyel az átalakitás lesz a játékos. Bőven megéri... utángyártottban nem vészesek a cuccok, nem is kell bontott, kivétel a stab rúd, mert az csak gyári van 80ezerért. Az a terv, hogy abból veszek bontottat és rápréseltetek új szilentet. 4kiló plusz munkadijat nem locsolnék rá az autóra. Különösen úgy, hogy az esetek 90 százalékában 2 felnőtt 3 gyerek a max terhelés...
Köszi, fogalmam sincs az enyémben milyen van, de ha jól rémlik gumiszereléskor egy matricán a "DO NOT OPEN HIGH PRESSURE" felirat megragadt bennem, és ha jól látom a Nivomaton is egy ilyen matrica ficánkol?
Egyébként nem lehet sima gátlósra visszabutítani? Vagy nem éri meg?
Tudomásom szerint az XC 90-eket háromféle hátsó futóművel szerelték. Van sima rugós, sima gátlóval, van a NIvomat (ami terhelésnél támogatja a rugót) és van a szintállitós futómű, ahol a vezető tudja a futóművet állitani.
Honnan tudhatod, hogy elhasználódott? Hát az én értelmezésemben egy XC 90-esnek ki kellene egyenesíteni a Hungária körút úthibáit is. Nomost én minden mozgó alkatrészt kicseréltem a futóművekben és mostanra a nagyobb lukakba "beledobban" a kerék... (vagy pl. vidéki utak szélén ahol töredezett az út nem simán megy) Kizárásos alapon csak a lengéscsillapitó lehet a bűnös...
(persze kimérettem, azt mondják még jó, de ugye ez annyit jelent, hogy nem balesetveszélyes,nem leng az autó, de azt nem jelenti hogy azt tudja a kocsi mint újkorában...)
Előnyei: Nincs szivás a részecskeszűrővel, automata jól birja a kiképzést, mert gyengébb a motor
Hátrány: Gyengébb motor, váltó csak ötsebességes, régi fajta lámpa.
Mondjuk 10+ éves xc-nél ne az évjáratot nézd, hanem az állapotot, mert eléggé tud pörögni a számláló. (futómű, gumik szinte biztos gatyák lesznek, motor, váltótartó bak szinte biztos kuka lesz, nekem a vezérlés, olajak, szijak 300+ volt, kormánymű tud betegágy lenni, szöghajtó, ha nem jó az is csipős...lengéscsillapitó lásd lenn....
Tudnátok felvilágosítást adni,hogy 2006.előttit vagy utánit,D5 vagy D4 motorost ill. részecskeszűrőst vagy nélkülit érdemes keresnem?mik a különbségek közöttük?
Visszatérve erre a recsegő ropogó hangra kitekert kormánynál, úgy tűnik meglett a hiba.
Nem féltengely, osztómű, motortartó bak (ettől függetlenül a bakok elvileg szarok).
A motortartó bölcső meg lehetett feszülve, fellazítottuk visszahúztuk, és közben kapott egy kis WD40-et is.
Úgy tűnik most rendben, nem sikerült megropogtatnom, pedig eddig gyakorlatilag parkolni nem lehetett nélküle.
Nálam futómű felújításon+vezérlés cserén volt előtte az autó, ugyanoda visszavittem de egyik szerelő bakokat akart cserélni a másik féltengelyt.
Gondolom nem a megfelelő sorrendben húzkodták le, vagy nem tudom ilyenkor mi a menetrend, hozzányúlnak e egyáltalán, de ezek szerint egy ilyen művelet nem árt ha szétrobbantják a futóművet.
Ha jársz autópályán, próbáld ki légyszíves, hogy 110-120 körül berakod manuálban 6.-ba és gyorsíts fel padlógázzal 145-ig, hogy közben jelentkezik-e egy erősebb rezonancia 2600-2700-as fordulatszám környékén. Nagyon kíváncsi lennék rá...
A bakok cseréje után nem tapasztaltál plusz rezonanciát nagyjából 2600-as fordulat környékèn? Főleg erős gyorsításkor jelentkezik, minden fokozatban, de igazán markánsan 6.-ban érezni.
Eddig 4 Volvo van a környezetemben, ami ezt produkálja motortartó bak csere után...
Alku után 3,05MFt-ért kaptam meg átírva. Pécsett volt a Tigris és olaszból hozták. Kizárólag a csavarig vezetett szervizkönyv miatt volt bizalmam és a tényleg megkímélt állapota miatt. Már a pécsi Schneider Volvóval átnézettem a vásárlás előtt, úgyhogy biztosra mentem. Budapesti szerviz is igazolta, hogy egyben van. Tartóbak, ékszíj, olajcsere és egyéb apróságokat csináltattam azóta. Szép állapotban van és abban is fogom tartani. Kérdésedre válaszolva automata és 185 lovas változat. Jelenleg 10,8-as átlagot ír a gép, de ez inkább 12-13. Nem probléma, csak kicsit meglepődtem. Bár ezt a vasat el kell húzza valami, így érthető a fogyasztás.
Mennyiért jutottál hozzá? persze csak ha nem titok.
Milyen állapotban van? Külső-belső? Manual-automata?
Fogyasztás:
Nálam nevezzünk inkább 90-95% országúti és a maradék városi közlekedésből összetevődő vegyes fogyasztásnak, tankolással mérve 8-9 liter között jön ki.
Igaz ez csak a 163 lovas verzió, automata.
Ebben nincs pálya, és 130Km/h fölötti huzamos tempó. Inkább csak nyugis 90-100-110-es családi utazgatás, nem a bal sávban padlózom végig a fél országot, néhány kamikaze suzukissal ellentétben akik végre lehetőséget látnak egy 100-110-el közlekedő behemót megelőzésére, ilyenkor már nem számít a kanyar sem annyira elvakulnak. :D
Városi fogyasztást még nem mértem. :) de tényleg.
Egyébként óra szerint 6,4-6,8 között mozog az átlagom, nyilván vicc, ki kell kapcsolni.
És teli tankkal szerinte 1000Km+-ra képes a vas, na persze, jóval 700 Km fölé még nem nagyon mertem erőltetni.
Csak az utolsó kérdésedre tudom a választ. Tisztán városi közlekedésben, ha tojással a talpam alatt vezetek beéri 12-13 literrel. Mivel többnyire országúton használjuk, így nekünk a vegyes fogyi most 9,8 liter 4000km-re vetìtve. Ez zömmel kresz keretein belül használva, de volt benne 180-200-as autópálya tempo is. Na, azon a szakaszon 18 liter körül evett. Nem való neki a száguldozás, na :-)
A legkevesebb 6,8 litert fogyasztott, de az mellékúton, 80 tempomattal. Ez meg az extrém véglet volt minimumban. Ez nem az a kocsi, aminek a fogyasztását kell nézni. Ha az is szempont, akkor más típust kell nézni. Mivel mi csak havi 1500-at megyünk cakkumpakk, nem igazán fájdalmas. Mikor napi 240 km-t ingáztam, akkor még a Honda 8,5 literes fogyasztása is sok volt :-)
Nagyjából 2 hónapja lettem gazdája egy 2006-os példánynak, nagyon szeretetre méltó. Örülök, hogy van egy ilyen működő szakfórum, melyet végig is olvastam az elejétől még vásárlás előtt. Mindenre már nem emlékszem, ezért kérdeznék.
Ennek a verziónak még nincs aux-a, így a multimédia a gyári rendszeren kívül kilőve. Amit nagyon szeretnék használni, az a telefon. Teszteltem a sim kártyámmal, működik. Viszont a remek Vodafone azt mondja, hogy már nem lehet társkártyát kérni. Ezt a problémát tudta e valaki orvosolni?
Szeretném használni a navit. Egy volvós barátom utána is nézett, hogy mi kell ehhez az évjárathoz. Ez lenne a VOLVO RTI cikkszáma: 31470159. Tudjátok e, honnan tudnám ezt beszerezni/letölteni?
A 185 lovas verzió kinek mennyit fogyaszt városban? Tudom, hogy ez autópályára való, de nálam kíméletesen is nagyon eszik.