Keresés

Részletes keresés

Gypsy56 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29523

SZerintem jól gondolod.

Előzmény: batista40 (29520)
Gypsy56 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29522

Nekem van ! ;-)

Előzmény: fefe73 (29518)
apii Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29521

Husi nagyobb köbcentis, és erősebb.

Stihl meg agyonverhetetlen. :-)

Előzmény: batista40 (29520)
batista40 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29520

Üdv!

Husqvarna 343 R vagy STIHL 350-400-at ajánljátok? Mindehárom ipari gép, szervíz mindkettőhöz nagyon közel van hozzám, a közelben tudnám venni mindkét gépet, tehát már csak személyes tapasztalatokra vagyok kíváncsi. Valami az súgja, hogy a husival jobban járok, de cáfoljatok meg ha nem így van. Egész napos használatra kellene.

fefe73 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29519

Ezekhez a gépekhez képest a husi egy atomtámadás.Úgy fogsz vigyorogni,hogy vigyázz,ne lássa a szomszéd az arcodat,mert azt hiszi meghülyültél.....

Előzmény: Rahed Lee (29515)
fefe73 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29518

Én évente 3 olyat(koppintó) cserélek a komatsu-kon,de még szervízben egyik sem volt....:-))))

 

Idén lesz olyan teszt,hogy hq 545 rx,stihl fs 460,komatsu 4500-5000.

Hát kíváncsi vagyok....:-))))Bár lenne tippem....:-)))

Előzmény: Uaz08 (29514)
Csuklósbusz Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29517

Azt hittem ezek a motorok úgy vannak tervezve hogy ne égjenek le egy folyamatos használattól. De nekem amúgy fél óra alatt a tank is kifogy annyira béna vagyok. 

Ja és nem 400 hanem 4000 az, a tulajdoni lapról néztem.. 

 

4-5 óra volt elektromossal, fűgyűjtés nélkül.  Egy megállással lenyomtam. Az elektromos nem égett le, csak csapágyas lett egy szezon után. 

 

De benzines fűkaszánál gondolom számít a külső hőmérséklet is, bár nem tudom mekkora üzemi hőmérsékletre tervezik ezeket. 

Mert mondjuk hajnali 15 fokban gondolom nem fog besülni ha nem állok meg, de mondjuk 35 fokos hőségben már lehet nem díjjazná a folyamatos munkát.

Előzmény: apii (29489)
dress500 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29516
Rahed Lee Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29515

Én is úgy gondolom, hogy a 343 R nekem több mint megfelelő. A görbenyakú MTD 700-as volt az első. Ehhez képest az 52 cm3-es Strauss is maga volt a kéjmámor. Legalább ekkora élvezeti faktor növekedést várok a Husi esetében is :-)

 

Ráadásul a megörökölt haciendán kivágásra ítéltem egy szőlőültetvényt. Ehhez már kell a 343-as ereje, már csak egy fűrésztárcsát kell hozzá vennem.

Előzmény: Uaz08 (29514)
Uaz08 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29514

Szerintem nem fogsz benne csalódni,nekem a kisöccse van 335rx,8 szezont kaszáltam vele, kb 5000nm évente négyszer-ötször.Nemrég mértem kompótot :11 bár.Én a légszűrőszivacsot nem fújkálom semmivel,használat után elmosom szappanos vízbe oszt kész.Tavaly kopott el a damilfej alsó része,meg eltörött a berántó rugója,ennyi hiba volt 8 év alatt.Ja meg időnként kifogy a damil,de azt már megszoktam.DDD

Előzmény: Rahed Lee (29508)
apii Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29513

Fefe írtam privit!

Gypsy56 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29512

Olyanra nem lennél kiváncsi, hogy mindkettő használata után mit mond ? Mert én pl igen. :-)

Előzmény: zil-130 (29507)
budget1700 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29511

Váltóolajat szoktam használni légszűrőhöz.

Van kis kiszerelésben légszűrő olaj: http://www.rcmodellek.hu/webshop/start-eszkozok-kellekek/1598-legszuro-olaj-hpi.html

Előzmény: Rahed Lee (29491)
budget1700 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29510

Ha max. 20 ezerig kaszát akarsz akkor ezt javaslom: http://www.bszfarmer.hu/kaszak.html Addig lehet használni míg el nem fáradsz.

Előzmény: Csuklósbusz (29482)
Rahed Lee Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29509

Koszi a linket, beugrok egy motoros boltba, valamelyikben biztosan kapok.

Előzmény: freelancer25 (29506)
Rahed Lee Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29508

Nem is lohasztottad le a lelkesedésemet, buddhista üzemmódban leledzem, annak örülök ami éppen megadatott :-)

Én nem ipari körülmények között fogom használni, engem biztosan kiszolgál. Ha éppen egy FS 350, FS 400 került volna ilyen kondíciókkal az utamba, akkor azt vettem volna. De ebbe a gépbe volt hajlandó beszámítani az eladó a 323 R-t.

Előzmény: zil-130 (29507)
zil-130 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29507

Nem akartam sem vitát,sem feszültséget kelteni,de legfőképpenn nem szerettem volna a lelkesedésedet csorbitatani a hozzászólásommal.Nem tudom,mi a hatékonyabb megoldás,mint rezgéscsillapitásra,mint másra,én nem vagyok jogosult eldönteni,mi a célravezetőbb dolog.Majd ha egyszer véletlenűl ugy alakul,hogy szerelsz egy 400-ast,kiváncsi leszek a véleményedre szerelői szempontból.Amugy persze gratulálok az uj Husidhoz,használd egészséggel.

Előzmény: Rahed Lee (29505)
freelancer25 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29506

 

Ilyen levegőszűrő olajat vettem utoljára:

de van számos fajta...

 

http://mxpark.hu/hu/shop/putoline/

 

Lánckenőt ne tegyél bele szerintem. Nem tudom milyen hatással lenne a karburátorra, ha áthúzná az olajat a levegő a szivacsból.

 

"Az, hogy lefagy a szivacs a hajtógáztól, gondolom átmeneti állapot. Csak felenged előbb-utóbb :-)"

 

-Így van, a megtisztított száraz szivacsot enyhén befújom az olajjal (a szivacs belső oldalát fújom csak, mert 343 FR esetében a levegő útja fordított a téli üzemhez is kialakított légszűrőház miatt), aztán egy zacskóban átdörzsölöm - eloszlatom a cuccot. A kéz melegétől a lehűlt szivacs normál hőmérsékletű lesz.

Használattól függően egy ilyen 600ml-es flakon nekem egy szezonig kitart , és van bőven terület, amit ezzel a géppel gondozok.

Előzmény: Rahed Lee (29491)
Rahed Lee Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29505

Nem világnézeti alapon közelítem meg, nem vagyok én márkasoviniszta, de valóban nincs összehasonlítási alapom a Stihl vs. Husqvarna fűkasza viszonylatban. Ennek ellenére továbbra is lelkesedem :-)

Láncfűrészem Stihl, azt is nagyon szeretem.

 

Nem tudom, hogy mennyivel lehet szerelőbarátabb egy hasonló kategóriájú Stihl, mert azt még nem szereltem, de rövid időn belül ez a második Husi kaszám és mindkettőt, egy db 4-es imbuszkulccsal, negyed óra alatt atomjaira lehet szedni. És minden jegyzetelés, fotózgatás nélkül össze is tudom gyorsan rakni, mert minden logikusan kapcsolódik, csak egyféleképpen lehet a helyére rakni, szinte minden csavar egyforma stb. Lehet, hogy van akinek ez nem elég, de én nem vagyok telhetetlen.

 

Nem tudom, hogy ennél kifinomultabb rezgéscsillapítást miként lehet létrehozni. Biztosan vannak más megoldások is, de nem hinném, hogy hatékonyabbak, könnyebben szerelhetők lennének. Benzincső mizériám nem volt, de lehet, hogy azért, mert azt minden felújított gépnél cserélek. Ezen abszolút jó állapotúnak tűnt, nem volt megkeményedve, de inkább megvettem a gyári, fekete, kurvadrága csövet a Husi szervizben. Egy arasznyi darab több mint 2000 Ft volt. Szerintem ez nem mállik szét egy szezon alatt. De azt a Husinál és a mellette lévő Stihl szervizben is említették, hogy a mai benzin sokkal agresszívebbnek tűnik, mint néhány éve. Sokkal gyorsabban eszi a vele kapcsolatba kerülő alkatrészeket.

 

Nem akarok én ideológiai tüzet szítani, de nekem még ilyen profi gépem nem volt. Ami nem jelent semmit, sőt azt sem, hogy az általam nagyra tartott Stihl-t bármiben rosszabbnak tartanám. Más gyártó, más ideológia, más tervezési és kereskedelmi felfogás. Ha bármelyik is szarabb lenne a másiknál, akkor azt a profik biztosan nem használnák. Ki akarna magának gondot? Mindkettőnek megvan a maga rajongótábora.

 

Én semleges vagyok. És továbbra is nagyon elégedett :-)

zil-130 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29504

Nem szeretnék vitázni senkivel,nekem jobban passzol a Stihl régebbi sorozata,minden nyűgjével együtt.Nekem nem baj a kombinált gázjárat,mert ismerem a hibáit.Jobban bejön,mint az ujabb fajta,a két vezetékes.De ez egyéni hozzááállás,stilus kérdése is,én inkább a letisztult dolgokat kedvelem,minek bonyolitani a dolgot,ha nem muszály.Sajnos sok Husi gép is van javitáson,most éppen két régi 265RX,meg mostanában ezek az ujabb csúcsfűrészek is jönnének,de azokba,pont a bonyolultságuk miatt,nem megyűnk bele.Vigyék őket a saját szervizűkbe,játszanak velük az ottani szerelők.

Előzmény: Gypsy56 (29501)
Gypsy56 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29503

Ja még !!!!! A FŐ kedvencem kimaradt !!! Az évente kilyukadó műanyag rezgésmentesítő tubus. Az új gépek egyetlen igazán szimpatikus újítása ez !

Előzmény: Gypsy56 (29500)
Gypsy56 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29502

Nem értünk egyet, nincs is ezzel baj. De miközben nem támadtad Rahed Lee világnézetét, azért csak sikerült. :-))))))))))) Gondoltam így helyrebillen .

Előzmény: zil-130 (29499)
Gypsy56 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29501

Értem én. Kell javítani, csakúgy, mint a Stihleket. Neked jobban tetszenek a Stihl megoldásai, erre írtam a hovatartozást. Én úgy gondolom, a Stihl szétszedése zsigerből megy, ezért a más elv szerint történő husi NEKED bonyolultabb. Stihlekkel kezdtem, most is van pár, de több új már garantáltan nem lesz nekem. Engem meggyőzött a konkurrencia.

Előzmény: zil-130 (29499)
Gypsy56 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29500

Nekem a konkurrenciánál a fő kedvencem a szar filléres csúszótalp kés alá. Van úgy, hogy KÉT egész hónapot is kibír. Aki látta már a Husqvarna megoldását, érti . Aztán a 20 centes gyújtáskapcsoló megspórolása miatt a gázbowdenről lefoszlott tefloncső okozott gyújtásslussza a másik kedvenc. Klassz nagyon a lehúzós kilyukadó damilorsó a "vegyél sokat, attól gazdagodunk" jeligével. Ugye a T45 ebben is más. A lötyögős rezgéscsillapítót meg tényleg nem érdemes a Husqvarna profi megoldásához hasonlítani. Majd egyszer a Stihl is feltalálja az automata deco szelepet, gondolom. A súlyelosztása a Stihlnek szánalmas a konkurrenciához képest. A motor elé rakott tank "jobban teljesít". :-))))))

Tény, a husi benzincső elég szar. Viszont ha gondolod, küldök neked egy Husqvarna 165R doksit 1977-ből. Abban is a "Stihl" műanyagcsőben fut a tengely. Biztosan úgy van, ahogy mondod ezzel a tartóssággal, gondolom ezért hívják a szakmában a 343R elődjét, a 240R-t agyonverhetetlennek.

Előzmény: zil-130 (29497)
zil-130 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29499

Odairtam,hogy szerintem,olvasd csak el szépen lassan,és értelmezd,mit irtam.Nekem ez a véleményem,és nem a hovatartozásom miatt.Sajnos kell javitani a Husikat is,nem is keveset.Nekem valahogyan a Stihl megoldásai jobban tetszenek.Tisztább,sallangmentesebb volt eddig,ez az ujakra nem annyira mondható el már sajnos.Még egyszer,nekem ez a véleményem,de ezzel senkit nem akarnék támadni a "világnézetében".

Előzmény: Gypsy56 (29498)
Gypsy56 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29498

"Elismerem,hogy jó,erős gép,de sem tartósságban.sem felépitésében nem mérhető az előbb emlitett márkához,hát még szerelésben." - Mondjuk inkább úgy, hogy szerinted. Persze a hovatartozásod miatt érthető.

Előzmény: zil-130 (29497)
zil-130 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29497

Ne haragudj hogy beleszólok a nagy husis extázisba,de ez az uj géped,ami neked annyira tetszik szerelésileg,szerintem nagyon messze van az "átgondolt"tervezéstől.Szerintem legalábbis.Nézzél meg egy fő konkurens gépet,mondjuk Stihl FS-400-450,sokkal letisztultabb,szerelőbarátabb megoldások vannak rajta.A műanyag csapágycső meg valami huszonéve már meg van Stihléknél,ott bevált dolog.Elismerem,hogy jó,erős gép,de sem tartósságban.sem felépitésében nem mérhető az előbb emlitett márkához,hát még szerelésben.Az a buzi több lépcsős,rendszeresen elmáló benzincső,az a fő kedvencem.Most nem akartam fikázni,csak ez a véleményem.

Előzmény: Rahed Lee (29492)
Rahed Lee Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29496

Engem nem zavar ez a megoldás, csak le kell lazítani a rezgéscsillapító rugótartó konzolt, kicsit előrehúzni az egész tubust, jön vele a tank is, oszt négy csavar és kint is van az egész. Ugyanúgy, mint a kisebb husin. Nem igazán több munka, mint a védőburkolatot, szöghajtást levenni. Egy 4-es imbuszkulcs, öt perc, plusz áfa :-)

 

Ez egy nagyon egyszerű és masszív megoldás. Ha ki lehetne húzni előről is, akkor meg a kuplung harang rögzítése, csapágyazása bonyolultabb, mert az nem kóvályoghat előre-hátra. Ráadásul ez nem olyan dolog, amit napi rendszerességgel szerelne ki az ember.

Előzmény: kriszbon (29495)
kriszbon Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29495

"Minden porcikáján látszik az átgondolt tervezés"

 

Na ezzel kapcsolatban vannak fenntartásaim, lásd mindjárt ezt a tengely szerelhetőségi ügyet, amit ugye "kicsit" jobban megbonyolítottak mint más gyártók által készített szintén profi gépeknél. :-D

Előzmény: Rahed Lee (29492)
kriszbon Creative Commons License 2014.03.26 0 0 29494

Bakker hát ezen a kötsögön tényleg csavarral van rögzítve a tengely a kuplungnál.

Ilyent még nem is láttam, mert mikor én szétkaptam a két gépet, akkor az egész kuplungházzal együtt volt megbontva, ami ugye rajta volt.

Csak a cső volt lehúzva róla, én meg nem figyelgettem hogy hogyan van rögzítve a vége, mivel a kuplung harangot, házat, csapágyazást nem kellett javítanom.

Elnézést ha félre vezettelek, de valóban nem találkoztam még ilyen csavaros megoldással, az enyémeket meg ott nem kellett megbontanom.

Eddig amiket szereltem, vagy lapolt volt mindkét vége a tengelynek, vagy pedig bordás.

Előzmény: Rahed Lee (29492)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!