Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Husqvarna 343 R vagy STIHL 350-400-at ajánljátok? Mindehárom ipari gép, szervíz mindkettőhöz nagyon közel van hozzám, a közelben tudnám venni mindkét gépet, tehát már csak személyes tapasztalatokra vagyok kíváncsi. Valami az súgja, hogy a husival jobban járok, de cáfoljatok meg ha nem így van. Egész napos használatra kellene.
Azt hittem ezek a motorok úgy vannak tervezve hogy ne égjenek le egy folyamatos használattól. De nekem amúgy fél óra alatt a tank is kifogy annyira béna vagyok.
Ja és nem 400 hanem 4000 az, a tulajdoni lapról néztem..
4-5 óra volt elektromossal, fűgyűjtés nélkül. Egy megállással lenyomtam. Az elektromos nem égett le, csak csapágyas lett egy szezon után.
De benzines fűkaszánál gondolom számít a külső hőmérséklet is, bár nem tudom mekkora üzemi hőmérsékletre tervezik ezeket.
Mert mondjuk hajnali 15 fokban gondolom nem fog besülni ha nem állok meg, de mondjuk 35 fokos hőségben már lehet nem díjjazná a folyamatos munkát.
Én is úgy gondolom, hogy a 343 R nekem több mint megfelelő. A görbenyakú MTD 700-as volt az első. Ehhez képest az 52 cm3-es Strauss is maga volt a kéjmámor. Legalább ekkora élvezeti faktor növekedést várok a Husi esetében is :-)
Ráadásul a megörökölt haciendán kivágásra ítéltem egy szőlőültetvényt. Ehhez már kell a 343-as ereje, már csak egy fűrésztárcsát kell hozzá vennem.
Szerintem nem fogsz benne csalódni,nekem a kisöccse van 335rx,8 szezont kaszáltam vele, kb 5000nm évente négyszer-ötször.Nemrég mértem kompótot :11 bár.Én a légszűrőszivacsot nem fújkálom semmivel,használat után elmosom szappanos vízbe oszt kész.Tavaly kopott el a damilfej alsó része,meg eltörött a berántó rugója,ennyi hiba volt 8 év alatt.Ja meg időnként kifogy a damil,de azt már megszoktam.DDD
Nem is lohasztottad le a lelkesedésemet, buddhista üzemmódban leledzem, annak örülök ami éppen megadatott :-)
Én nem ipari körülmények között fogom használni, engem biztosan kiszolgál. Ha éppen egy FS 350, FS 400 került volna ilyen kondíciókkal az utamba, akkor azt vettem volna. De ebbe a gépbe volt hajlandó beszámítani az eladó a 323 R-t.
Nem akartam sem vitát,sem feszültséget kelteni,de legfőképpenn nem szerettem volna a lelkesedésedet csorbitatani a hozzászólásommal.Nem tudom,mi a hatékonyabb megoldás,mint rezgéscsillapitásra,mint másra,én nem vagyok jogosult eldönteni,mi a célravezetőbb dolog.Majd ha egyszer véletlenűl ugy alakul,hogy szerelsz egy 400-ast,kiváncsi leszek a véleményedre szerelői szempontból.Amugy persze gratulálok az uj Husidhoz,használd egészséggel.
Lánckenőt ne tegyél bele szerintem. Nem tudom milyen hatással lenne a karburátorra, ha áthúzná az olajat a levegő a szivacsból.
"Az, hogy lefagy a szivacs a hajtógáztól, gondolom átmeneti állapot. Csak felenged előbb-utóbb :-)"
-Így van, a megtisztított száraz szivacsot enyhén befújom az olajjal (a szivacs belső oldalát fújom csak, mert 343 FR esetében a levegő útja fordított a téli üzemhez is kialakított légszűrőház miatt), aztán egy zacskóban átdörzsölöm - eloszlatom a cuccot. A kéz melegétől a lehűlt szivacs normál hőmérsékletű lesz.
Használattól függően egy ilyen 600ml-es flakon nekem egy szezonig kitart , és van bőven terület, amit ezzel a géppel gondozok.
Nem világnézeti alapon közelítem meg, nem vagyok én márkasoviniszta, de valóban nincs összehasonlítási alapom a Stihl vs. Husqvarna fűkasza viszonylatban. Ennek ellenére továbbra is lelkesedem :-)
Láncfűrészem Stihl, azt is nagyon szeretem.
Nem tudom, hogy mennyivel lehet szerelőbarátabb egy hasonló kategóriájú Stihl, mert azt még nem szereltem, de rövid időn belül ez a második Husi kaszám és mindkettőt, egy db 4-es imbuszkulccsal, negyed óra alatt atomjaira lehet szedni. És minden jegyzetelés, fotózgatás nélkül össze is tudom gyorsan rakni, mert minden logikusan kapcsolódik, csak egyféleképpen lehet a helyére rakni, szinte minden csavar egyforma stb. Lehet, hogy van akinek ez nem elég, de én nem vagyok telhetetlen.
Nem tudom, hogy ennél kifinomultabb rezgéscsillapítást miként lehet létrehozni. Biztosan vannak más megoldások is, de nem hinném, hogy hatékonyabbak, könnyebben szerelhetők lennének. Benzincső mizériám nem volt, de lehet, hogy azért, mert azt minden felújított gépnél cserélek. Ezen abszolút jó állapotúnak tűnt, nem volt megkeményedve, de inkább megvettem a gyári, fekete, kurvadrága csövet a Husi szervizben. Egy arasznyi darab több mint 2000 Ft volt. Szerintem ez nem mállik szét egy szezon alatt. De azt a Husinál és a mellette lévő Stihl szervizben is említették, hogy a mai benzin sokkal agresszívebbnek tűnik, mint néhány éve. Sokkal gyorsabban eszi a vele kapcsolatba kerülő alkatrészeket.
Nem akarok én ideológiai tüzet szítani, de nekem még ilyen profi gépem nem volt. Ami nem jelent semmit, sőt azt sem, hogy az általam nagyra tartott Stihl-t bármiben rosszabbnak tartanám. Más gyártó, más ideológia, más tervezési és kereskedelmi felfogás. Ha bármelyik is szarabb lenne a másiknál, akkor azt a profik biztosan nem használnák. Ki akarna magának gondot? Mindkettőnek megvan a maga rajongótábora.
Én semleges vagyok. És továbbra is nagyon elégedett :-)
Nem szeretnék vitázni senkivel,nekem jobban passzol a Stihl régebbi sorozata,minden nyűgjével együtt.Nekem nem baj a kombinált gázjárat,mert ismerem a hibáit.Jobban bejön,mint az ujabb fajta,a két vezetékes.De ez egyéni hozzááállás,stilus kérdése is,én inkább a letisztult dolgokat kedvelem,minek bonyolitani a dolgot,ha nem muszály.Sajnos sok Husi gép is van javitáson,most éppen két régi 265RX,meg mostanában ezek az ujabb csúcsfűrészek is jönnének,de azokba,pont a bonyolultságuk miatt,nem megyűnk bele.Vigyék őket a saját szervizűkbe,játszanak velük az ottani szerelők.
Értem én. Kell javítani, csakúgy, mint a Stihleket. Neked jobban tetszenek a Stihl megoldásai, erre írtam a hovatartozást. Én úgy gondolom, a Stihl szétszedése zsigerből megy, ezért a más elv szerint történő husi NEKED bonyolultabb. Stihlekkel kezdtem, most is van pár, de több új már garantáltan nem lesz nekem. Engem meggyőzött a konkurrencia.
Nekem a konkurrenciánál a fő kedvencem a szar filléres csúszótalp kés alá. Van úgy, hogy KÉT egész hónapot is kibír. Aki látta már a Husqvarna megoldását, érti . Aztán a 20 centes gyújtáskapcsoló megspórolása miatt a gázbowdenről lefoszlott tefloncső okozott gyújtásslussza a másik kedvenc. Klassz nagyon a lehúzós kilyukadó damilorsó a "vegyél sokat, attól gazdagodunk" jeligével. Ugye a T45 ebben is más. A lötyögős rezgéscsillapítót meg tényleg nem érdemes a Husqvarna profi megoldásához hasonlítani. Majd egyszer a Stihl is feltalálja az automata deco szelepet, gondolom. A súlyelosztása a Stihlnek szánalmas a konkurrenciához képest. A motor elé rakott tank "jobban teljesít". :-))))))
Tény, a husi benzincső elég szar. Viszont ha gondolod, küldök neked egy Husqvarna 165R doksit 1977-ből. Abban is a "Stihl" műanyagcsőben fut a tengely. Biztosan úgy van, ahogy mondod ezzel a tartóssággal, gondolom ezért hívják a szakmában a 343R elődjét, a 240R-t agyonverhetetlennek.
Odairtam,hogy szerintem,olvasd csak el szépen lassan,és értelmezd,mit irtam.Nekem ez a véleményem,és nem a hovatartozásom miatt.Sajnos kell javitani a Husikat is,nem is keveset.Nekem valahogyan a Stihl megoldásai jobban tetszenek.Tisztább,sallangmentesebb volt eddig,ez az ujakra nem annyira mondható el már sajnos.Még egyszer,nekem ez a véleményem,de ezzel senkit nem akarnék támadni a "világnézetében".
"Elismerem,hogy jó,erős gép,de sem tartósságban.sem felépitésében nem mérhető az előbb emlitett márkához,hát még szerelésben." - Mondjuk inkább úgy, hogy szerinted. Persze a hovatartozásod miatt érthető.
Ne haragudj hogy beleszólok a nagy husis extázisba,de ez az uj géped,ami neked annyira tetszik szerelésileg,szerintem nagyon messze van az "átgondolt"tervezéstől.Szerintem legalábbis.Nézzél meg egy fő konkurens gépet,mondjuk Stihl FS-400-450,sokkal letisztultabb,szerelőbarátabb megoldások vannak rajta.A műanyag csapágycső meg valami huszonéve már meg van Stihléknél,ott bevált dolog.Elismerem,hogy jó,erős gép,de sem tartósságban.sem felépitésében nem mérhető az előbb emlitett márkához,hát még szerelésben.Az a buzi több lépcsős,rendszeresen elmáló benzincső,az a fő kedvencem.Most nem akartam fikázni,csak ez a véleményem.
Engem nem zavar ez a megoldás, csak le kell lazítani a rezgéscsillapító rugótartó konzolt, kicsit előrehúzni az egész tubust, jön vele a tank is, oszt négy csavar és kint is van az egész. Ugyanúgy, mint a kisebb husin. Nem igazán több munka, mint a védőburkolatot, szöghajtást levenni. Egy 4-es imbuszkulcs, öt perc, plusz áfa :-)
Ez egy nagyon egyszerű és masszív megoldás. Ha ki lehetne húzni előről is, akkor meg a kuplung harang rögzítése, csapágyazása bonyolultabb, mert az nem kóvályoghat előre-hátra. Ráadásul ez nem olyan dolog, amit napi rendszerességgel szerelne ki az ember.
Na ezzel kapcsolatban vannak fenntartásaim, lásd mindjárt ezt a tengely szerelhetőségi ügyet, amit ugye "kicsit" jobban megbonyolítottak mint más gyártók által készített szintén profi gépeknél. :-D
Bakker hát ezen a kötsögön tényleg csavarral van rögzítve a tengely a kuplungnál.
Ilyent még nem is láttam, mert mikor én szétkaptam a két gépet, akkor az egész kuplungházzal együtt volt megbontva, ami ugye rajta volt.
Csak a cső volt lehúzva róla, én meg nem figyelgettem hogy hogyan van rögzítve a vége, mivel a kuplung harangot, házat, csapágyazást nem kellett javítanom.
Elnézést ha félre vezettelek, de valóban nem találkoztam még ilyen csavaros megoldással, az enyémeket meg ott nem kellett megbontanom.
Eddig amiket szereltem, vagy lapolt volt mindkét vége a tengelynek, vagy pedig bordás.