Érvényes MTSz-tagsággal rendelkezők ingyenesen kapják meg a jelvényt, ezt írja az OKT-füzet bevezetője. A többiek részére a mindenkori önköltségi áron adják ki.
Még annyit, hogy ahhoz ilyen füzetet kérjek rendeljek ahhoz be kell előtte lépnem az MTSZ valamelyik megyei szervezetébe vagy az egyik természetjáró egyesületbe? Vagy lehet csak simám magánemberként is kérni?
Nem írtad, hogy melyik megyében laksz, de legegyszerűbben az adott megye MTSZ megyei tagszervezeténél, melyek elérhetősége itt van: http://termeszetbarat.hu/tagszervezetek
Mármint ugye a Kun-Fehér-tóból, ha nem a településről, hanem az élővízről van szó :-)
És csatlakozom: nekem is nagyon tetszett ez a környék anno, valóban nem ez a kép él általában az emberekben, ha az Alföldről van szó. Írásaid egyre jobban inspirálnak arra, hogy el kellene már újra kezdenem az AK teljesítését, hajrá! :)
Ezt sajnos nem tudom megmondani, mivel sok helyütt új (1-2 éves) telepítésű fenyves van, máshol épp lánctalpas munkagéppel dolgoztak, máshol meg talpon maradt a megégett fenyves, de látszik, hogy magához fog térni: a törzsük égett, de vannak új tűlevelek. De hatalmas, biztosan több négyzetkilométeres területen puszított a tűz.
Kéleshalmon a kcsomárosnéval beszélgettünk róla, azt mondta, hogy a tűzoltók szerint nagyjából egyidőben 3 helyen kezdődött a tűz, szóval gyakorlatilag biztosan gyújtogatás történt. Majdnem elérte a falut is. Probléma volt, hogy alig van víz a környéken, még a Kunfehértóból is hoztak vizet az oltáshoz.
Amúgy nagyon érdekes környék, újabb, számomra ismeretlen arcát mutatta az Alföld.
Teljesen jól járható a homok, alig van néhány pocsolya.
Hétfőn Kunfehértó-Császártöltést nyomtunk, sikerült beszerezni az AK bélyegzőket Pici-paci tanyán és Kéleshalmon is, pedig ezek a túrafórumban leírtak alapján nem tűntek egészen biztosnak. Ha majd megjavul a túrafórum, beírom oda is a tapasztalatokat.
Kunfehértó üdülőtelep teljesen kihalt (összesen 1 db autót és 2 kutyát láttunk), de nyáron nagy élet lehet.
Megvolt az elmaradhatatlan eltévedés is, egyrészt a két fenti bélyegzőhely között (a leégett erdő egy részét most telepítik újra, a jelzések nem mindenhol tökéletesek), másrészt Császárkörtés előtt nem sokkal (Pacz-tanyánál), ezt mi néztük be csúnyán, füzet alapján is simán követhető lett volna.
Hajósig stoppoltunk (előbb fölvettek, mintsem jött volna a busz), épp a Judit panzió előtt raktak le minket. Judit panzió teljesen rendben, a szállás 4000/kopf, a kaja kiváló, bőséges és megfizethető, ráadásul ÜCSvel tudtunk fizetni. A rizlinget sem érdemes kihagyni, kevés helyen lehet jót borozni az Alföldön (remélem nem sértettem meg senkit...). A túrabélyegző is itt van.
Kedden Sükösdig buszoztunk, végigsétáltunk a településen (rossz helyen szálltunk le a buszról), majd elindultunk Rém felé. Az út innen egészen Kéleshalmáig kiválóan jelzett. Az Ólom-hegyre jó lenne egy Khrsz jelzés, mi a térkép alapján betájoltuk és sikerült megtalálni, de ebben segített az is, hogy a Kékről sikerült észrevenni a geodéziai mérőtornyot. Lombfakadás után ez körülményesebb.
A csúcsot szédítő magassága ellenére oxigénpalack nélkül sikerült megmászni (172,4m), a toronyba viszont nem mentünk fel, mert az aljára festett feliratok alapján ez ellenjavallt. Szót fogadtunk. Amúgy marha magas torony.
Rémbe nem mentünk be, de ha biciklivel lettünk volna, nagy lett volna a kísértés.
Érsekhalmán a furcsa nevű Sasheverő kocsmába tértünk be (a templommal szemben a Fő u. másik oldalán), és itt - az útmegszakítás miatt - kértünk bélyegzőt is, amit egyből szívesen adtak. Amúgy Érsekhalmán gyártják a Hey-ho gyümölcslevet, ezt tegnap tudtam meg. Még kigyalogoltunk a bekötőútig, aztán Soltvadkerten át busszal és vonattal haza.
A túrafórumon leírtak alapján nyáron a mély homok horror lehet, ilyenkor viszont teljesen jó, szerintem még biciklivel is könnyen járható, persze nem versennyel.
A vájtszeműek kiszúrhatták, hogy a két szakasz között kimaradt a Császárkörtés-Sükösd táv a csatorna mellett, de a logisztika miatt most ezt nem tudtuk teljesíteni.
Én láttam az egyetemi témavezetőm füzetét úgy '79-ből (ja és a hátizsákja szerepel valamelyik Másfélmillió lépés epizódban), nagyon szép igényes nyomdamunka, a legutolsó analóg-térképes inkább egy fénymásolat fénymásolatának fénymásolatára emlékeztet.
hétköznap reggel 7:45kor landolás Bodvaszilason. Sajoszentőéteri átszállással 10:25re Putnokon van az ember, közben van ideje aludni, reggelizni, mindenfajta powerbarokat eszegetni. 8 óra alatt megvan a munka, de a késés is belefér, este 7re már az autonál vagyok.
De van egy jobb, ha Putnokra kell érni reggel 7:35 re. 10:05-re már Bodvaszilason vagy, és hazafelé is gyorsabban hazaérsz.
De nem vagyok én Visztula, nem kelek fel éjjel 1kor. Ha az utolso vonat 19:30-kor indul Bodvaszilasról, akkor elég fél12-kor indulni Putnokról. kb. a 8-as átlag tartható pihenőkkel együtt, nincs sok szint. Reggel miskolcról mondjuk olyan 8 felé biztos indul Putnokra vonat, ahhoz elég 6kor indulni Ujpestről, és még nem is vezettem Visztula üzemmódban.
De talán a legjobb leautozni Bodvaszilasra, és otthagyni a kocsit, reggel letudni a logisztikát, ebben viszont olyan vagyok mint Visztula. :)
Hajnali (éjszakai) 1.00-2.00 óra magasságában indulás autóval Miskolcra. A 4.07-kor induló vonattal utazás Putnokra, érkezés 4.53-kor. A Putnok és Bódvaszilas közötti bő 62 (?) km lezúzása, tkp majdnem elegendő a 4 km/h átlagsebesség. 19.30-kor indul az utolsó vonat Bódvaszilasról Miskolcra. 21.00 körül indulás haza autóval, érkezés éjfél körül.
Könnyített verzió: előző este autóval Miskolcra, ott alvás a többi a "hard version" szerint.
elmondom hogy csináltam bakacsos-automentes koromban:
1. nap Bpről vonattalPutnokra, majd Putnok-Aggtelek szállás Aggtelken. 2. nap laza séta reggel Jósvafőre, busz vissza, barlangozás délután (nem hosszú tura) Persze lehet forditva is, előbb barlang, aztán séta. Szállás ugyanott 3. nap busz reggel Jósvafőre, gyalog Bodvaszilasra, onnan haza vonattal.
elmondom hogy csinálom majd most. De nem, inkább nem, még megköveznek.