Hellósztok! Van egy 82-esem. Valami dübög benne, ha hirtelenebb megbillen, vagy megrángatom oldalra erősen s félek, h 1x kiszalad valamelyik féltengelyem. Le is szedtem a bal kereket, meg porvédőt, onnan hallottam jobban és a csapágygolyók kicsit kopottak, 1,5 mm kotyogása lehet fel-le. A csapágyfészekbe nem kotyog, és a tengelyen sem láttam, h kotyogna a csapágy. Akkor mi bübbenhet benne? A nagy fogaskerék csúszkálhat a féltengelyen, vagy a belső féltengely csapágy? Olyan, mintha oldalirányba menne valami benne. (Az 50-est kihézagoltam 1x, semmi hangja nem volt utána, mert csúszkált a féltengely jobbra-balra, és a csapágya annak is lötyög vagy 1 millimétert.) Nameg ha kicserélném a külső csapágyat, hogy lehet azt kiszedni onnan, van valami módja, vagy hegeszteni kell hozzá 2 menetes szárat? Még 1 kérdés: 99 dec. gyártmány a 82.1-es, szerintetek a féltengelyek belső végén lehet bordázat kialakítva hogy rátudjam tenni az 50-es difizár körmeit, mint az az orosz muki a videón? (Persze nem ilyen kókány bt stílusba)
A testkábelt nézd meg a fülke alatt, én félévente leveszem és megcsiszolom a csatlakozását. Meg indításkor mérd az akkuk feszültségét, mennyire esik vissza. Ha azok rendben vannak, akkor csak az önindító marad. Esetleg próbára kérj kölcsön egy másik önindítót.
Valóban kínai áramtalanító volt rajta szétszedtem megnéztem. De nekem volt egy eredeti orosz most azt raktam rá. Égett szaga volt, meg meg volt kicsit füstölve, de most a sarukat is megpucoltam, csatlakozásokat is, de mégsem akarja tekerni csak egy kicsit fordít nyögve-nyelősen, aztán csak a relé kattog. Pedig az akksik jók, fullra fel vannak töltve. Akkor mi lehet a baj? Esetleg a testkábel a fülkénél, ezt ki lehetne mérni multiméterrel hogy hol a hiba?
Évekig küzdöttem vele. Magnat önindítót és a kamionokon használt tekerős áramtalanítót szereltem fel és a probléma megoldódott, de nem tudom konkrétan mi volt a baja.
Az MTZ-m akksiaji fel vannak töltve teljesen, a sarukat felpucoltam, meghúztam és ha elkezdek indítózni csak lassan vagy sehogysem teker és az áramtalanító tűzforróra melegszik. Mi lehet a gond? A kötéseket kell megnézni, vagy áramtalanító?