Keresés

Részletes keresés

JHE Creative Commons License 2005.07.27 0 0 2296
Egy képet akartam beszúrni, de nem jön össze..
Előzmény: JHE (2295)
JHE Creative Commons License 2005.07.27 0 0 2295

Kissé morbid, kissé Szalacsi, de félig - meddig idevág...

 

Előzmény: Hülyesamu (2294)
Hülyesamu Creative Commons License 2005.07.27 0 0 2294
Krisztusom, hogy ez már megint előkerül. Én ezt anno kanadai világítótoronnyal ismertem. Akkor már szívesebben olvasgatom a Szalacsis sztorikat, meg képeket, tegnap pont belenéztem a Szalacsis topikba, és könnyesre röhögtem magam a három éves "öttagú" Beatles-képen (amelyiken a Szalacsi az ötödik) :)))
Előzmény: JHE (2285)
Dynax 7 Creative Commons License 2005.07.27 0 0 2293
Ha kicsit figyelmesebb vagy, akkor láthatod, hogy a humor rovatba lett feltéve...
Előzmény: Kele64pisti (2288)
Ramius Creative Commons License 2005.07.27 0 0 2292

Jó lenne végre nem keverni a hordozót az anyahajóval...

 

Repülőgép-anyahajó ma már nem áll hadrendben egyetlen ország haditengerészetében sem, csak repülőgép-hordozó.

 

 

Előzmény: Vgyuri (2270)
JHE Creative Commons License 2005.07.27 0 0 2291

Akkor csak parasztvakítás az egész? Átvágott engem a jetfly.hu hírlevél rendesen! :))

Mondjuk, az nekem is furcsa volt, hogy nem tudnák, hogy part van előttük... Gondolom a személyzet tagjai egy ilyen hajóra nem a kezdők közül kerülnek ki.

Devil 505 Creative Commons License 2005.07.27 0 0 2290
A történet egyetlen "érdeme", hogy időtálló. Átlag 4-5 évente vicc formájában megjelenik, csak a hajó neve változik. Egy időben a USS Coral Sea akart nekimenni egy világítótoronynak/szigetnek, máskor a USS Enterprise volt a szereplő.
Devil 505 Creative Commons License 2005.07.27 0 0 2289
És még lehetne sorolni az egyéb ökörségeket.......
Előzmény: Kele64pisti (2288)
Kele64pisti Creative Commons License 2005.07.27 0 0 2288
Hi+
Az anyahajos sztori egy faszság. Mellesleg az amerikai flottának az utolsó "páncélos" védett cirkálója a Des Moines volt, és már régen kivonták. 1997-ben a világon "páncélos" hajók az IOWA osztály csatahajói voltak és kész... A többiek - még a Kirov oszályú csatacirkálók is, könnyű védelemmel rendelekznek, és nem nehézpáncéllal.
A müholdak korában nem hiszem, hogy az ibériai partokat megközelítette volna egy hordozó.
Ráadásul amit a kapitány mondott az egész CBG-ről az is marhaság, mivel ezek több 10 mérföldön szorodnak szét a tengeren, és nem egy csomóba hajókáznak..


üdv. Kele
Devil 505 Creative Commons License 2005.07.27 0 0 2287
 Elovasni talán, de elhinni semmiképpen ....
Előzmény: JHE (2285)
Vgyuri Creative Commons License 2005.07.27 0 0 2286

Az amcsik küldtek hordozót, csak nem igazi anyahajót, hanem az USS Saipan-t, ami ugyanaz, mint az Illustrious

 

Azért ez így önmagában nem igaz! A brit Invincible osztály önálló fejlesztés és mivel flottacsoport vezérhajók egészen más képességekkel rendelkeznek mint a Tarawa vagy az Iwo Jima osztályú amerikai helikopter és STOVL hordozók

 

Ez így önmagában igaz. Abból a szempontból igaz, hogy mit érzékel belőle a repülőnapi közönség. A stratégiai és taktikai feladatkülönbség a flottaszemlén, pláne 2-3 kilométerről erősen párás időben, nem látszik. :-(

 

 

 

Előzmény: Dynax 7 (2283)
JHE Creative Commons License 2005.07.27 0 0 2285

Egy kis anyahajós (USS Abraham Lincoln) sztori, érdemes elolvasni:

http://www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/humor/usa_vs_esp/

Kemény, mi?

Előzmény: Dynax 7 (2283)
JHE Creative Commons License 2005.07.27 0 0 2284
Igen - igen. Úgy látszik divat lesz a repülőnapokon az állatkert feeling. A legjobb volt az 1997-es, 1998-as, és a 2000-es. Ott szakaszonként volt a statikos kordon, összekötve szalaggal+bizonyos távolságonként securitosok álltak. Ha jól emlékszem. Lehet, hogy már nem akarnak securitosokat állítani, így aztán nagy "falakat" húznak. Ez is biztos spórolás, így nem kell több embert alkalmazni a "nagyérdemű" őrzésére.
Előzmény: macislum (2282)
Dynax 7 Creative Commons License 2005.07.27 0 0 2283

Az amcsik küldtek hordozót, csak nem igazi anyahajót, hanem az USS Saipan-t, ami ugyanaz, mint az Illustrious.

 

Azért ez így önmagában nem igaz! A brit Invincible osztály önálló fejlesztés és mivel flottacsoport vezérhajók egészen más képességekkel rendelkeznek mint a Tarawa vagy az Iwo Jima osztályú amerikai helikopter és STOVL hordozók. A méret és a fedélzeten települő eszközök (helikopterek és Harrierek) hasonlóak, de a feladatkör és a hajók képességei egész mások.

 

http://www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/honap/2005majus/arkroyal_1/

 

http://www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/honap/2005majus/arkroyal_2/

 

 

Előzmény: Vgyuri (2270)
macislum Creative Commons License 2005.07.27 0 0 2282

"Igen kell a kordon, de nem kellene 180 cm -nél magasabbnak lennie, sőt, még a 160-170 cm is elég lenne. Ez még egy magasugrónak is magas lenne akkora tömegben. :)) 2003-ban nagyon elrontották, ezzel a bazi magas kordonnal a látványt. A közelben elguruló gépekről nem lehetett normális fotót készíteni."

 

Mondjuk Zeltwegben sem volt piskóta, hogy kb. két és fél méteresek voltak az oszlopok, amelyek eléggé sok képet tönkrevágtak. Nem beszélve a videóról.

Előzmény: JHE (2271)
JHE Creative Commons License 2005.07.26 0 0 2281
Ez nem semmi! Rendesen alákaphatott! :))) Megnézném, hogy az emberke milyen fejet vágott, mikor az ernyője a kifutó felé tartott! :)
Előzmény: Hülyesamu (2276)
Allesmor Obranna Creative Commons License 2005.07.26 0 0 2280
Ha Aviano Block 40
Ha Spangdahlem Block 50

Captain Thomas Creative Commons License 2005.07.26 0 0 2279

De milyet? Legalább Block 52est?

 

Gondolom Aviano-ból jön át valami, 'fő a változatosság' jeligére :)

Előzmény: Gundark (2275)
Captain Thomas Creative Commons License 2005.07.26 0 0 2278

Ennek ellenére, legalább egyszer a szél befújt egy napernyőt a kifutóra.

 

Tehetséges emberekből sose volt hiány :))

Előzmény: Hülyesamu (2276)
Hülyesamu Creative Commons License 2005.07.26 0 0 2277
Van isten. A F1 gyorsulási verseny délután ötkor lesz, amikor én már hazafelé fogok tartani :)
Hülyesamu Creative Commons License 2005.07.26 0 0 2276
Ennek ellenére, legalább egyszer a szél befújt egy napernyőt a kifutóra.
Előzmény: Captain Thomas (2274)
Gundark Creative Commons License 2005.07.26 0 0 2275

Azt látom hogy a jueszéj, egy darab 16ost hoz. (gratulálok :) De milyet? Legalább Block 52est?

Captain Thomas Creative Commons License 2005.07.26 0 0 2274

2003-ban nagyon elrontották, ezzel a bazi magas kordonnal a látványt. A közelben elguruló gépekről nem lehetett normális fotót készíteni.

 

Hát azon én is berágtam, minek ilyen tyúkketrec mögé zárni az embereket. Van kb. fele olyan magas fémkordon, amit a statikus sorokhoz szoktak tenni; hogy az miért nem lett volna jó...?

Előzmény: JHE (2271)
Hülyesamu Creative Commons License 2005.07.26 0 0 2273
Nem emlékszem semmilyen olyan repülőnapra, ahol a kilátogatókat összekeverték volna a futbalhulligánokkal, és ilyen magas kordont építettek volna-az egy Kecskemétet kivéve. Máshol elég volt a "tejeszacskó"-kordon.
Leadfoot Creative Commons License 2005.07.26 0 0 2272
Osztom a véleményed. De ez a részegeltávolítás nem lesz olyan könnyű kis hazánk lakosságának alkoholfogyasztási szokásait figyelembe véve... :-) :-/
Előzmény: JHE (2271)
JHE Creative Commons License 2005.07.26 0 0 2271

Igen kell a kordon, de nem kellene 180 cm -nél magasabbnak lennie, sőt, még a 160-170 cm is elég lenne. Ez még egy magasugrónak is magas lenne akkora tömegben. :)) 2003-ban nagyon elrontották, ezzel a bazi magas kordonnal a látványt. A közelben elguruló gépekről nem lehetett normális fotót készíteni.

Kecskeméten a részegeket, meg kapásból eltávolítják a repülőtérről. Legalábbis ezt írják.

Üdv.!

Előzmény: Leadfoot (2266)
Vgyuri Creative Commons License 2005.07.26 0 0 2270

Be lehetett menni a hangárfedélzetre az Illustrious-on, de ott haditechnikai kiállitás volt. A főfedélzeten meg több géptipus volt, mit normál üzemben, csak közel menni, tapizni nem nagyon lehetett. Meg a toronyba felmenni pláne. Úgyhogy az őcska Intrepid New Yorkban többet mutat. (Bár a repülési harcálláspontra ott sem lehet bemenni, csak a hajóvezérlő hídra. Úgy látszik, ott még vannak titkos dolgok.)

 

Az amcsik küldtek hordozót, csak nem igazi anyahajót, hanem az USS Saipan-t, ami ugyanaz, mint az Illustrious. És az nem kötött ki, csakúgy, mint a Charles de Gaulle sem. Ezeket csak az öbölben lehetett látni kilométerekről.

 

 

 

Előzmény: Captain Thomas (2264)
Hülyesamu Creative Commons License 2005.07.26 0 0 2269
A Google Earth-os témákhoz tákoltam egy külön topikot:

Gugli
Allesmor Obranna Creative Commons License 2005.07.26 0 0 2268
http://maps.google.com/maps?ll=36.234997,-115.039001&spn=0.025190,0.037916&t=h&hl=en

Remélem jó a link.

Szóval kelet-észak kelet irányban van.

Ez nem a Nellis.
Allesmor Obranna Creative Commons License 2005.07.26 0 0 2267
Amit ide belinkeltetek a Nellisről az nem az amiről én beszéltem.
Az "én" repterem a Nevada Test Site-tól keletre a sivatagban van és nem nagyítható.
Bazinagy ojjektum tele ufókkal és érdekes, hogy a google az images opcióban ezt hozza az Area-51-re (van egy szögletes hangárszerűség, biztos ott vannak az ufók)

A Szuhoj igenis nagy eresztés.
Annak a gépnek kisugárzása van, ahogy az ember kereng a reptér körül Pozsonyban, hogy bejuson és már egyből meglátja, meg is találja a garanciát, hogy aznap jó lesz a repnap.

Aztán amint a levegőbe emelkedik akár egy lájtosabb ukrán produkció erejéig is, az mindent űberel.
Olyan terjengős, mindent betöltő hangja van, mint az F-15C-nek, csak élesebb.

Más.
F-15E-vel is tartanak szólót az amerikaiak, de szerintem ez meg még ritkább, valszeg csak maguknak és a koreaiaknak repült a Joe Felock a Boeingtől.
Van benne néhány nagyállásszögű szerénykedés, meg emelkedősdi is, látszik a nagyobb tolóerő/tömeg arány és a teljeskörű FbW rendszer is, hallatszik a nagyobb recsegés és látszik a nagyobb lánghossz a Dash 229-eseknek köszönhetően, de ennyi.

Egy Szu-27SzK ázsiában (nem Le bourget-ban) különbet repül...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!