Krisztusom, hogy ez már megint előkerül. Én ezt anno kanadai világítótoronnyal ismertem. Akkor már szívesebben olvasgatom a Szalacsis sztorikat, meg képeket, tegnap pont belenéztem a Szalacsis topikba, és könnyesre röhögtem magam a három éves "öttagú" Beatles-képen (amelyiken a Szalacsi az ötödik) :)))
Akkor csak parasztvakítás az egész? Átvágott engem a jetfly.hu hírlevél rendesen! :))
Mondjuk, az nekem is furcsa volt, hogy nem tudnák, hogy part van előttük... Gondolom a személyzet tagjai egy ilyen hajóra nem a kezdők közül kerülnek ki.
A történet egyetlen "érdeme", hogy időtálló. Átlag 4-5 évente vicc formájában megjelenik, csak a hajó neve változik. Egy időben a USS Coral Sea akart nekimenni egy világítótoronynak/szigetnek, máskor a USS Enterprise volt a szereplő.
Hi+ Az anyahajos sztori egy faszság. Mellesleg az amerikai flottának az utolsó "páncélos" védett cirkálója a Des Moines volt, és már régen kivonták. 1997-ben a világon "páncélos" hajók az IOWA osztály csatahajói voltak és kész... A többiek - még a Kirov oszályú csatacirkálók is, könnyű védelemmel rendelekznek, és nem nehézpáncéllal. A müholdak korában nem hiszem, hogy az ibériai partokat megközelítette volna egy hordozó. Ráadásul amit a kapitány mondott az egész CBG-ről az is marhaság, mivel ezek több 10 mérföldön szorodnak szét a tengeren, és nem egy csomóba hajókáznak..
Az amcsik küldtek hordozót, csak nem igazi anyahajót, hanem az USS Saipan-t, ami ugyanaz, mint az Illustrious
Azért ez így önmagában nem igaz! A brit Invincible osztály önálló fejlesztés és mivel flottacsoport vezérhajók egészen más képességekkel rendelkeznek mint a Tarawa vagy az Iwo Jima osztályú amerikai helikopter és STOVL hordozók
Ez így önmagában igaz. Abból a szempontból igaz, hogy mit érzékel belőle a repülőnapi közönség. A stratégiai és taktikai feladatkülönbség a flottaszemlén, pláne 2-3 kilométerről erősen párás időben, nem látszik. :-(
Igen - igen. Úgy látszik divat lesz a repülőnapokon az állatkert feeling. A legjobb volt az 1997-es, 1998-as, és a 2000-es. Ott szakaszonként volt a statikos kordon, összekötve szalaggal+bizonyos távolságonként securitosok álltak. Ha jól emlékszem. Lehet, hogy már nem akarnak securitosokat állítani, így aztán nagy "falakat" húznak. Ez is biztos spórolás, így nem kell több embert alkalmazni a "nagyérdemű" őrzésére.
Az amcsik küldtek hordozót, csak nem igazi anyahajót, hanem az USS Saipan-t, ami ugyanaz, mint az Illustrious.
Azért ez így önmagában nem igaz! A brit Invincible osztály önálló fejlesztés és mivel flottacsoport vezérhajók egészen más képességekkel rendelkeznek mint a Tarawa vagy az Iwo Jima osztályú amerikai helikopter és STOVL hordozók. A méret és a fedélzeten települő eszközök (helikopterek és Harrierek) hasonlóak, de a feladatkör és a hajók képességei egész mások.
"Igen kell a kordon, de nem kellene 180 cm -nél magasabbnak lennie, sőt, még a 160-170 cm is elég lenne. Ez még egy magasugrónak is magas lenne akkora tömegben. :)) 2003-ban nagyon elrontották, ezzel a bazi magas kordonnal a látványt. A közelben elguruló gépekről nem lehetett normális fotót készíteni."
Mondjuk Zeltwegben sem volt piskóta, hogy kb. két és fél méteresek voltak az oszlopok, amelyek eléggé sok képet tönkrevágtak. Nem beszélve a videóról.
2003-ban nagyon elrontották, ezzel a bazi magas kordonnal a látványt. A közelben elguruló gépekről nem lehetett normális fotót készíteni.
Hát azon én is berágtam, minek ilyen tyúkketrec mögé zárni az embereket. Van kb. fele olyan magas fémkordon, amit a statikus sorokhoz szoktak tenni; hogy az miért nem lett volna jó...?
Nem emlékszem semmilyen olyan repülőnapra, ahol a kilátogatókat összekeverték volna a futbalhulligánokkal, és ilyen magas kordont építettek volna-az egy Kecskemétet kivéve. Máshol elég volt a "tejeszacskó"-kordon.
Igen kell a kordon, de nem kellene 180 cm -nél magasabbnak lennie, sőt, még a 160-170 cm is elég lenne. Ez még egy magasugrónak is magas lenne akkora tömegben. :)) 2003-ban nagyon elrontották, ezzel a bazi magas kordonnal a látványt. A közelben elguruló gépekről nem lehetett normális fotót készíteni.
Kecskeméten a részegeket, meg kapásból eltávolítják a repülőtérről. Legalábbis ezt írják.
Be lehetett menni a hangárfedélzetre az Illustrious-on, de ott haditechnikai kiállitás volt. A főfedélzeten meg több géptipus volt, mit normál üzemben, csak közel menni, tapizni nem nagyon lehetett. Meg a toronyba felmenni pláne. Úgyhogy az őcska Intrepid New Yorkban többet mutat. (Bár a repülési harcálláspontra ott sem lehet bemenni, csak a hajóvezérlő hídra. Úgy látszik, ott még vannak titkos dolgok.)
Az amcsik küldtek hordozót, csak nem igazi anyahajót, hanem az USS Saipan-t, ami ugyanaz, mint az Illustrious. És az nem kötött ki, csakúgy, mint a Charles de Gaulle sem. Ezeket csak az öbölben lehetett látni kilométerekről.
Amit ide belinkeltetek a Nellisről az nem az amiről én beszéltem. Az "én" repterem a Nevada Test Site-tól keletre a sivatagban van és nem nagyítható. Bazinagy ojjektum tele ufókkal és érdekes, hogy a google az images opcióban ezt hozza az Area-51-re (van egy szögletes hangárszerűség, biztos ott vannak az ufók)
A Szuhoj igenis nagy eresztés. Annak a gépnek kisugárzása van, ahogy az ember kereng a reptér körül Pozsonyban, hogy bejuson és már egyből meglátja, meg is találja a garanciát, hogy aznap jó lesz a repnap.
Aztán amint a levegőbe emelkedik akár egy lájtosabb ukrán produkció erejéig is, az mindent űberel. Olyan terjengős, mindent betöltő hangja van, mint az F-15C-nek, csak élesebb.
Más. F-15E-vel is tartanak szólót az amerikaiak, de szerintem ez meg még ritkább, valszeg csak maguknak és a koreaiaknak repült a Joe Felock a Boeingtől. Van benne néhány nagyállásszögű szerénykedés, meg emelkedősdi is, látszik a nagyobb tolóerő/tömeg arány és a teljeskörű FbW rendszer is, hallatszik a nagyobb recsegés és látszik a nagyobb lánghossz a Dash 229-eseknek köszönhetően, de ennyi.
Egy Szu-27SzK ázsiában (nem Le bourget-ban) különbet repül...