Segítség kellene, nem is kicsi.Beúsztam anyagilag és ha nem fizetem ki szombat reggelig a lakbérem költözhetek ki, csak nem tudom hova.Szükségem lenne 130ezer forintra azonnalra, 1-másfél hónap időre.Átmeneti a gond de sajnos valós.
Van egy napi használatú 94-es 2.0i ezüst Xantiám (X1a).Az autó lenne a fedezet, eladni nem szeretném de most gond van.Természetesen ha kívánja a kölcsönző, leállítom kívánság szerinti helyre. Kamat megegyezés szerint, vagy fel tudom ajánlani a lentebb hirdetett 4 gyári alufelnit.Dunakeszin lakom, elmegyek bárhová.
eladó Xantiához eredeti gyári 4 db alufelni, gumi nincs rajtuk, olyan mint a képen. Minimális nyalogatást igényelnek, nem mai darabok, kis smirgli, festék stb. :-)
Összeraktam a vasat(toronyszilent csere), de nemigazán tuti a dolog. Ugyanis amit kaptam szilentet(sajna csak használtat, mert nem volt hirtelen 50 rugóm az újra) "tuningos". Ezalatt azt kell érteni, hogy vélhetőleg beleszakadhatott a cső hollandija és esztergáltak bele közcsavart. A gond csak az, hogy ez rézkarikával tömít. pontosabban NEM... tömít. Holnap körbenézek valami lágy réztömítés után. Remélem végre jó lesz.
Érdekes volt a kuplung légtelenítése. A pumpálás benyomva tartás nem működött rendesen. A kuplung nem emelt ki teljesen, a sebességeket csak nehezen lehetett váltani. Második nekifutásra csak kinyitottam a légtelenítő csavart és figyeltem a buborékokat egy átlátszó csövön keresztül. Egy darabig jöttek, majd megszünt , de mire elzártam volna a légtelenítőt újra elkezdtek jönni a buborékok. Ez így ment folyamatosan. Egyszer meguntam és a buborékmentes "szakaszon" elzártam a csavart. OK a kuplung, csak még szokni kell, hogy koppig ki kell nyomni.
Teljes siker. Már az új kuplunggal "fut" az autó pár napja. Pár szilentet is cseréltem, ha már szét volt borítva az eleje, így az is koppanás mentesen fut. Másodszorra már biztosan gyorsabban menne (remélem nem lesz egyhamar második alkalom).
Igaz, a Xantia-nak viszont szokott lenni még egy olyan problémája a toronyszilenttel, hogy egyszerűen elporlad a vas része (is). Sajnos ezt már jelentősen nehezebb süttetni. :-D
A most kapható "gyári" szilentet sem ugyanabban a gyárban gyártották, mint anno az eredetit (amivel ment az autó 15-20 évet és/vagy kétszázötven/ötszáztíz/egymillió-hatvanötezer kilaómétert), a technológiáról, illetve az anyagkeverékről ne is beszéljünk...
Példák: Semperit benzincső. Pirelli kormánygép porvédő. CX gyári polipcső (nincs benne lik). Mind pár hónap, max 1 év. Ezek ugyi mind gyári beszállítók valahová.
A Dokinak van már bejáratott megoldása, XM-ben csapatostól működik. Én is jártam olyan XM-mel, amiben az van, teljesen jó. Szantiához is ki van találva az átbújásbiztos megoldás. Attól még lehet láncolni.
Azt írtam, hogy a minőségét nem ismerem! Te megmondtad és a szerint egy fillért sem ér, tehát a jó ár már nem kérdés. Szart olcsón sem érdemes venni. Egyébként a jó ár az eladási ár minusz a cégnél elérhető kedvezmény %-a, ami jó esetben elérheti a 40-50%-ot.
Amikor nekem volt rá szükségem csak a márkaboltban és az említett helyen találtam. Adott volt a megoldás, esélyem sem volt elcsábulni pedig lehet, hogy belefutottam volna.
Leláncolni csak biztonsági okokból szokták, nem TMK jelleggel. Ezt megteheted otthon is, nem nagy mutatvány, csak hegesztett láncot szerezz, meg 2-2 db kicsit hosszabb 8-as csavart, mint ami most fogja + jó nagy alátéteket hozzá !
Ha jól értem a motor leállítása után az eleje és hátulja is meg kéne hogy tartsa a magasságot. Leülésgátló van benne, az eladó mutatta is hol található.
Hallottam hogy a Xantiáknál gyakran előfordul a toronycsapágy szakadása. Nem szeretném, hogy felnyomja a motorháztetőt. Milyen megoldást javasolnátok ennek megelőzésére? Láttam olyan verziót, hogy egy láncot raktak a torony csavarjai alá. Ez működhet? Házilag megoldható?
Az enyém egyik 2 éves, a másik 1 éves - nyugodtan ülök az autóban mint ponyt a szákban, viszont nagyon szarul néz ki a motorház tetőm! Még mindig nincs senkinek egy eladó, gyönyörű zöld motorház tetője?( x1 de ezt félve írom mert nem biztos, sima egyenes, jel nélkül)
Előbb az autó alsó szerviz állás. Fő akkumlátoron van egy 12 -es kulccsal nyitható csavar a vízhűtő felöl amit csak lazítani kell, elengedni a nyomást.
Csak "színig "tekerd le az anyát!. Valószínűleg a gólyalábszárat imbusz kulccsal ellen kell fogni. Ezután egy bronzkalapáccsal üssed meg a gólyalábszárat, hogy kiugorjon a kúpos szorításból. Utána jöhet le az anya. Felrakáskor először tedd rá a toronyszilentet, tekerd rá az anyát. Utána told fel a helyére!!