Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Landsmann_ Creative Commons License 2017.05.24 0 0 31294

170000-nél lett cserélve váltó olaj? Hú, milyen lehet már az? 45000 km vagy 3 év a csere periódus. Egyébként én is mindig a Castrol Syntrans Transaxle olajat veszem. GL4, vagy 4+! A GL5 nem jó!

Előzmény: caputo1988 (31292)
t.lantos Creative Commons License 2017.05.24 0 1 31293

A cserepeirodus 45000km.

En a feloffba csereltettem is. Csak arra nem figyeltem, hogy 80w90 ment bele. Olyan szar volt telen, hogy le is csereltettem 60e-nel ujra. Meregdraga 100e km hatotavu Midland cuccra (jo, kedvezmennyel nem volt draga). Na az benne is maradt, tobb, mint 100e km-t. A kovetkezo cserenel ugyanaz ment bele, de a regi állítólag nagyon szarul nezett ki.

 

Az a vicc, hogy van a világnak olyan pontja, ahol lehet 2,5 literes valtoolajat kapni.

Előzmény: caputo1988 (31292)
caputo1988 Creative Commons License 2017.05.24 0 0 31292

Köszi a választ.

Megvárom még a többi fórumtárs válaszát. Kiváncsi vagyok ki mit mond még ebben az ügyben.

Megmondom őszintén 170 e km-nél most cserélem elősször megveszem bele a drágábbat is ha kell de 15 e ft-ot kiadni olajra azért mert 2.1 l fogy el kicsit sok nekem.

Előzmény: t.lantos (31291)
t.lantos Creative Commons License 2017.05.24 0 1 31291

75w90, finom szintetikus nyal kell bele, de nem kell a castrol-hoz ragaszkodni. Az volt neki a polcon, azt akarta eladni neked.

Előzmény: caputo1988 (31290)
caputo1988 Creative Commons License 2017.05.23 0 1 31290

Na tegnap nagy volt az öröm mert csak az izzó ment tönkre nem a kábelok.

Így kicseréltem mind a kettő fényszóró izzót.

Teljes a boldogság.

Még vettem a rendszámtáblába is de azt annyira nehéz cserélni hogy egyenlőre elnapoltam.

 

Viszont maradt még kérdésnek a váltó olaj.

Az eggyik hogy mennyi kellene a wagonba váltó olajból?

A boltban ahol vettem az izzókat kérdeztem azt mondják a wagonok elég érzékenyek a váltó olajra a catrolt ajánlották literét 4.800 ft környékén.

Tényleg csak az jó bele?

Előzmény: ugyörgy (31275)
ugyörgy Creative Commons License 2017.05.23 0 0 31289

már küldöm is. ennek az invalid dolognak utánajárok....

Előzmény: robotrulez (31285)
Laci.D. Creative Commons License 2017.05.23 0 0 31288

Köszönöm. Meglesem. Egyébként a kürtnek lehet külön biztije , hogy nem szól (és melyik)? Mást nem vettem észre , hogy nem működik a kürt 12v -ra működik. Köszönöm.

Előzmény: AndrewBlase (31287)
AndrewBlase Creative Commons License 2017.05.23 0 0 31287

Műszerfal alatt bal oldalt. Alá kell feküdni, hogy lásd. Mármint  a műszerfal alá. :D

Előzmény: Laci.D. (31286)
Laci.D. Creative Commons License 2017.05.23 0 0 31286

Sziasztok! Van egy 2000.  opel agilám. A duda nem szól. Bizti táblát nem tudom hol keressem. a motortérben találtam. Gondolom máshol is van. Köszönöm a segítséget.

robotrulez Creative Commons License 2017.05.23 0 0 31285

Illetve megsem (invalid email?)...  Kerlek, irnal nekem egyet? (vincze.peter.x [kukac] gmail {pont} com)
koszonom!

Előzmény: robotrulez (31284)
robotrulez Creative Commons License 2017.05.23 0 0 31284

Hoppá! Minő véletlenek. :D Kaptl egy emailt. : ))

Előzmény: ugyörgy (31282)
JRevai Creative Commons License 2017.05.22 0 2 31283

Lámpa kérdés:

Ahogyan én látom, az a baj, hogy az Opelnél ugyanezzel a kapcsolóval egy relézett rendszert vezérelnek. 

Nekem is megolvadt, csere után kapott kerámia foglalatokat, egy plusz biztosítékot és 4 relét. Így esélye sincs újra megolvadni.

 

Előzmény: caputo1988 (31269)
ugyörgy Creative Commons License 2017.05.22 0 0 31282

Igen. pl. a Ddis-ben gyárilag.

Teljesen véletlenül nekem van egy gyári szigetelőm, patentokkal dobozban a padláson :))))))))))))

Előzmény: robotrulez (31280)
monobombola Creative Commons License 2017.05.22 0 0 31281

Igazad van egy normális világban. Így kellene lennie. Természetesen az itt leírtak nem a szentírással egyenértékűek, tehát mindenki csupán a maga hasznára és kockázatára fogadja meg az itt olvasható ötleteket. 

Tehát: a jó olaj nem habzik. Na éppen csak. (?) Minden mai autómba több a váltó olaj az előírtnál. Ez kb. 4-5 dl. Az a túlfogyasztás nem hiszem, hogy mérhető az autó"arcával" összevetve.

A kenési feladatokat a szervizek szerelőinek tapasztalata alapján kb. 6-8 dl olaj is ellátja. Ez alatti mennyiség  azért már zajos és hajlamos az elfüstölésre. 

A gyártó, ha valamin meg tud spórolni egyetlen eurót, akkor azt meg is teszi. Ezért mikor eladnak egy autót nem szokták fullra feltankolni, de még a motorolaj is igencsak minimum közelében van. Egy-egy szervizben bármelyik szerelő tud neked "otthonról" is olajat eladni. 

Az ötlet: Nagyon sok fiat, opel és egyéb típusú váltóbajokat megszüntetett a "kicsivel" túltöltés. Mert levegőztető van rajta, hát olyan eszement túlnyomás nem keletkezik a váltóban, hogy a szimmeringek felé "kitörjön". 

De. Lehet neked is igazad. Te úgy én meg másképpen. (Háromszáz felett járok km.-ben váltó javítás nélkül. Bizonyára a szerencse fia vagyok. Bár nem valószínű.)

 

Előzmény: miklos.a (31279)
robotrulez Creative Commons License 2017.05.22 0 0 31280

Sziasztok!

 

Letezik WagonR+ motorhazteto belso felere rakhato (hang) szigetelo anyag? (textil, muanyag,...)  

miklos.a Creative Commons License 2017.05.22 0 0 31279

Én egyáltalán nem ajánlom a kelleténél több olajat a váltóban. Ugyanis az olaj használat közben habosodik és nem akar elférni a váltóházban, terheli a szimeringeket.

Valamint a sok váltóolaj jelentősen fogja vissza a váltót, tehát, némi túlfogyasztást is eredményez.

Nem véletlenül van gyárilag megadva a szükséges mennyiség. A gyári mennyiség biztosan ellátja a kenési feladatot, a jelentősen több olaj káros, rongálja a váltót...

Előzmény: monobombola (31277)
giornalista Creative Commons License 2017.05.22 0 0 31278

mi tavaly négy ember, három kutya (abból két átlagos méretű és egy nagy) és komplett strandcucc felállást is kipróbáltunk vele, és az is belefért, igaz, akkor azért nem volt hátrány, hogy csak Velencére mentünk, az meg egy óra csupán. hihetetlen mennyiségű holmit képes elnyelni, rém praktikus!

Előzmény: caputo1988 (31269)
monobombola Creative Commons License 2017.05.22 0 0 31277

Talán ez az egyetlen olyan autó ahol közel 45 000  - negyvenötezer - km-ként elvileg kellene cserélni.  Én ezt úgy oldom meg, hogy ha törik, ha szakad akkor is belepréselek 3 litert. Bevált. 

Előzmény: caputo1988 (31276)
caputo1988 Creative Commons License 2017.05.22 0 0 31276

Köszönöm az újbóli választ.

Ebből is látszik hogy az átlagember mint én is ezekkel a dolgokkal nem foglalkozik addig amíg nincs gondja.

Na majd ma megnézem a foglalat csatlakozását.

Ha épp akkor veszek kettő h4-es izzót bele.

Meg 2 db w5w mini izzót. Mert abból is kiégett egy a másik lámpában meg egy a rendszámtábla világításban.

 

Még egy kérdés és remélem tovább nem zaklatok senkit.

Váltó olaj csere.

Tudom hogy a szervízkönyv mennyi időközönként ír olajcserét.

De én még nem cseréltem olajat benne. Jelenleg 170 e km-nél tartok most szeretném lecserélni.

Gond e hogy még nem cseréltem.

Másik kérdés hogy kell e valamire figyelnem váltóolaj csere közben vagy csak le kell engednem a váltónál az olajat.

Előzmény: ugyörgy (31274)
ugyörgy Creative Commons License 2017.05.21 0 0 31275
Előzmény: caputo1988 (31273)
ugyörgy Creative Commons License 2017.05.21 0 0 31274

A Wagonban két szálas - duolux -izzó használatos. Az eltérő teljesítmény a kisebb része a dolognak. Így egy izzóban megoldották az eltérő vetítési nyalábot ugyanabban a lámpatestben. Gondolj bele. az izzó nem mozdul, a tükör (foncsor) nem mozdul, tehát ha máshova akarok világítani akkor más fókuszpontból kell a tükörre vetíteni a fényt.

Előzmény: caputo1988 (31273)
caputo1988 Creative Commons License 2017.05.21 0 0 31273

Köszi szintén ezt a választ is.

Nem is tudtam hogy létezik ilyen hogy egy izzóban kétféle szál.

Bár logikusan hangzik a kétféle erősségű világítás miatt.

Előzmény: ugyörgy (31271)
caputo1988 Creative Commons License 2017.05.21 0 0 31272

Köszönöm szépen a választ.

Így elmondva tényleg nem nehéz szétszedni.

A bal hátsó rekesznél a hálós tartóra gondoltam.

Azt hittem majd felülről kell szétszedni a kocsit hogy szétnézzek benne a cső után.

 

Előzmény: ugyörgy (31270)
ugyörgy Creative Commons License 2017.05.21 0 0 31271

legjobb esetben a tompított szál kifingott az izzóban (mert ugye ezt használjuk többet). Nem a legjobb esetben az izzóra dugható érintkező esetleg kezd elégni. (ekkor érdemes kicserélni egy porcelánra, pár száz ft.)

Előzmény: caputo1988 (31269)
ugyörgy Creative Commons License 2017.05.21 0 0 31270

- hátsókerék lejön, a műanyag takarólemez patentokat vedd ki. A tankon a csöveken levő bilincseket lazítsd föl, a beöntő nyílásnál a csavarokat vedd ki. Ezután a cső szinte magától kijön. A sár fog szépen potyogni a nyakadba, de érdemes a beöntőnyílásnál is kitakarítani a sarat visszaszerelés előtt.

Bal hátsó rekesz alatt nem tudom mire gondolsz.

Előzmény: caputo1988 (31267)
caputo1988 Creative Commons License 2017.05.21 0 0 31269

Nem hiába mondta apám mindíg hogy ezt a kocsit 3 emberre tervezték.

Most ha négyen utazunk benne 3 felnőtt egy baba berakom hátra a babakocsit szétszedve tele is az autó.

De mikor annó hárman mentünk vele belefért egy komplett kiránduló szett.

4 személyes asztal,4 szék,nyársbotok,bogrács,bográcsvas,2 nagy szövött táskás cucc 1 zsák fa stb.

De a kedvencem a 3 mázsa cement volt 2 éve.

De húzattam már a kocsival 1 tonna súlyt még azt is bírta.

 

Jut eszembe még egy kérdés wagon ügyben.

Tavaly cseréltem lámpakapcsolót.

Ahogy hallom opel cucc van benne opel betegség hogy tönkremennek.

De nekem majdnem ki is gyulladt miatta a kocsi (máskor meg vezetékek akartak összeégni egy utánfutó miatt).

Most egy hibát tapasztalok. A bal oldali lámpámon nincsen tompított csak refi.

Mi lehet a hibás? Kapcsoló,kábelezés?

Biztosítékokat kivettem gond egy szál se.

 

Ezen kívül más gondom nincs a kocsival ha csak a 8 éve nem működő központi zár gombot (bár bezárni magam a kocsiba még nem akartam) vagy a beragadt elakadásjelző gombot nem említem amin már a wd 40 sem segített.

Előzmény: giornalista (31268)
giornalista Creative Commons License 2017.05.21 0 0 31268

három ember, négy kutya, három kutyabox (kettő összecsukva, egy nyitva), és három ember/négy sportkutya egész napi cucca.

 

gond nélkül, egész kényelmesen.

 

Wagon R+, mi van veled, hogy vagy belülről kétszer akkora, mint kívülről :D

caputo1988 Creative Commons License 2017.05.21 0 0 31267

Köszönöm a választ.

Abban esetleg tudnál segíteni képekkel vagy videóval vagy szöveggel hogy leírod hogy pontosan mennyire kell szétszedni a kocsit.

Nyilván a bal hátsó rekeszt ki kell csavaroznom hiszen ott a cső de kell e vajon mást is.

 

Akkor ezek szerint a régi javítása nem ördögtől való ötlet. Mert ahogy itt írták előttem az utángyártotton is mókolni kell akkor már inkább mókolok a régin főleg hogy nem olyan sok benzint engedek el. 30-34 literből olyan 2-3 dl-t.

Előzmény: ugyörgy (31266)
ugyörgy Creative Commons License 2017.05.21 0 0 31266

Szia. Érdemes kiszedni (nagyon egyszerű) és megtisztogatni, esetleg kilakatolni.

itt van pár kép az enyémről http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=140739998&t=9020478

Előzmény: caputo1988 (31265)
caputo1988 Creative Commons License 2017.05.21 0 0 31265

Jó lenne ha valaki belinkelné azt az utángyártott csőről szóló bejegyzést.

Egyébként gondolkodok még javításon is.

Bár nem tudom szakik mennyire foglalkoznak ilyen csőnek a heggesztésével.

De majd futok ezzel kapcsolatban egy kört.

Előzmény: Landsmann_ (31264)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!