170000-nél lett cserélve váltó olaj? Hú, milyen lehet már az? 45000 km vagy 3 év a csere periódus. Egyébként én is mindig a Castrol Syntrans Transaxle olajat veszem. GL4, vagy 4+! A GL5 nem jó!
En a feloffba csereltettem is. Csak arra nem figyeltem, hogy 80w90 ment bele. Olyan szar volt telen, hogy le is csereltettem 60e-nel ujra. Meregdraga 100e km hatotavu Midland cuccra (jo, kedvezmennyel nem volt draga). Na az benne is maradt, tobb, mint 100e km-t. A kovetkezo cserenel ugyanaz ment bele, de a regi állítólag nagyon szarul nezett ki.
Az a vicc, hogy van a világnak olyan pontja, ahol lehet 2,5 literes valtoolajat kapni.
Megvárom még a többi fórumtárs válaszát. Kiváncsi vagyok ki mit mond még ebben az ügyben.
Megmondom őszintén 170 e km-nél most cserélem elősször megveszem bele a drágábbat is ha kell de 15 e ft-ot kiadni olajra azért mert 2.1 l fogy el kicsit sok nekem.
Köszönöm. Meglesem. Egyébként a kürtnek lehet külön biztije , hogy nem szól (és melyik)? Mást nem vettem észre , hogy nem működik a kürt 12v -ra működik. Köszönöm.
Sziasztok! Van egy 2000. opel agilám. A duda nem szól. Bizti táblát nem tudom hol keressem. a motortérben találtam. Gondolom máshol is van. Köszönöm a segítséget.
Igazad van egy normális világban. Így kellene lennie. Természetesen az itt leírtak nem a szentírással egyenértékűek, tehát mindenki csupán a maga hasznára és kockázatára fogadja meg az itt olvasható ötleteket.
Tehát: a jó olaj nem habzik. Na éppen csak. (?) Minden mai autómba több a váltó olaj az előírtnál. Ez kb. 4-5 dl. Az a túlfogyasztás nem hiszem, hogy mérhető az autó"arcával" összevetve.
A kenési feladatokat a szervizek szerelőinek tapasztalata alapján kb. 6-8 dl olaj is ellátja. Ez alatti mennyiség azért már zajos és hajlamos az elfüstölésre.
A gyártó, ha valamin meg tud spórolni egyetlen eurót, akkor azt meg is teszi. Ezért mikor eladnak egy autót nem szokták fullra feltankolni, de még a motorolaj is igencsak minimum közelében van. Egy-egy szervizben bármelyik szerelő tud neked "otthonról" is olajat eladni.
Az ötlet: Nagyon sok fiat, opel és egyéb típusú váltóbajokat megszüntetett a "kicsivel" túltöltés. Mert levegőztető van rajta, hát olyan eszement túlnyomás nem keletkezik a váltóban, hogy a szimmeringek felé "kitörjön".
De. Lehet neked is igazad. Te úgy én meg másképpen. (Háromszáz felett járok km.-ben váltó javítás nélkül. Bizonyára a szerencse fia vagyok. Bár nem valószínű.)
Én egyáltalán nem ajánlom a kelleténél több olajat a váltóban. Ugyanis az olaj használat közben habosodik és nem akar elférni a váltóházban, terheli a szimeringeket.
Valamint a sok váltóolaj jelentősen fogja vissza a váltót, tehát, némi túlfogyasztást is eredményez.
Nem véletlenül van gyárilag megadva a szükséges mennyiség. A gyári mennyiség biztosan ellátja a kenési feladatot, a jelentősen több olaj káros, rongálja a váltót...
mi tavaly négy ember, három kutya (abból két átlagos méretű és egy nagy) és komplett strandcucc felállást is kipróbáltunk vele, és az is belefért, igaz, akkor azért nem volt hátrány, hogy csak Velencére mentünk, az meg egy óra csupán. hihetetlen mennyiségű holmit képes elnyelni, rém praktikus!
Talán ez az egyetlen olyan autó ahol közel 45 000 - negyvenötezer - km-ként elvileg kellene cserélni. Én ezt úgy oldom meg, hogy ha törik, ha szakad akkor is belepréselek 3 litert. Bevált.
A Wagonban két szálas - duolux -izzó használatos. Az eltérő teljesítmény a kisebb része a dolognak. Így egy izzóban megoldották az eltérő vetítési nyalábot ugyanabban a lámpatestben. Gondolj bele. az izzó nem mozdul, a tükör (foncsor) nem mozdul, tehát ha máshova akarok világítani akkor más fókuszpontból kell a tükörre vetíteni a fényt.
legjobb esetben a tompított szál kifingott az izzóban (mert ugye ezt használjuk többet). Nem a legjobb esetben az izzóra dugható érintkező esetleg kezd elégni. (ekkor érdemes kicserélni egy porcelánra, pár száz ft.)
- hátsókerék lejön, a műanyag takarólemez patentokat vedd ki. A tankon a csöveken levő bilincseket lazítsd föl, a beöntő nyílásnál a csavarokat vedd ki. Ezután a cső szinte magától kijön. A sár fog szépen potyogni a nyakadba, de érdemes a beöntőnyílásnál is kitakarítani a sarat visszaszerelés előtt.
Nem hiába mondta apám mindíg hogy ezt a kocsit 3 emberre tervezték.
Most ha négyen utazunk benne 3 felnőtt egy baba berakom hátra a babakocsit szétszedve tele is az autó.
De mikor annó hárman mentünk vele belefért egy komplett kiránduló szett.
4 személyes asztal,4 szék,nyársbotok,bogrács,bográcsvas,2 nagy szövött táskás cucc 1 zsák fa stb.
De a kedvencem a 3 mázsa cement volt 2 éve.
De húzattam már a kocsival 1 tonna súlyt még azt is bírta.
Jut eszembe még egy kérdés wagon ügyben.
Tavaly cseréltem lámpakapcsolót.
Ahogy hallom opel cucc van benne opel betegség hogy tönkremennek.
De nekem majdnem ki is gyulladt miatta a kocsi (máskor meg vezetékek akartak összeégni egy utánfutó miatt).
Most egy hibát tapasztalok. A bal oldali lámpámon nincsen tompított csak refi.
Mi lehet a hibás? Kapcsoló,kábelezés?
Biztosítékokat kivettem gond egy szál se.
Ezen kívül más gondom nincs a kocsival ha csak a 8 éve nem működő központi zár gombot (bár bezárni magam a kocsiba még nem akartam) vagy a beragadt elakadásjelző gombot nem említem amin már a wd 40 sem segített.
Abban esetleg tudnál segíteni képekkel vagy videóval vagy szöveggel hogy leírod hogy pontosan mennyire kell szétszedni a kocsit.
Nyilván a bal hátsó rekeszt ki kell csavaroznom hiszen ott a cső de kell e vajon mást is.
Akkor ezek szerint a régi javítása nem ördögtől való ötlet. Mert ahogy itt írták előttem az utángyártotton is mókolni kell akkor már inkább mókolok a régin főleg hogy nem olyan sok benzint engedek el. 30-34 literből olyan 2-3 dl-t.