ami a tüzfalon van szelep, az a tankban képzödö gázt vezeti vissza a motorba, vàkuum vezérli. összesen 3 csö megy rá. egy vékony vákuumcsö, ez vezérli a szelepet. ha ez a csö lyukas vagy ki van repedve, ez is okozhat alapjárat gondokat. van két vastagabb. egyik a befecskendezöre megy. ezen engedi be a gázt/benzingözt. próbaképp lehuzhatod, és a helyét dugózd le, vagy fogd be. ha ettöl helyreáll az alapjárat, akkor a szelep lehet rossz, valószinü folyamatosan nyitva van.
Még annyit tegyél meg, ha megtaláltad a benzinszivattyút, hogy mielőtt szétkapod, csak a csatira mérj rá. Ha ott kijön a fesz, akkor szivattyú kiszed és megtakarít, megjárat. Ha meg se moccan, akkor csere. Bizti rendben volt? Új szivattyúnál új tömítés, új alátétek, menettömítő is kel!
Az autó továbbra sem indul, nekem sajnos nagyon gyanús, hogy a pumpa adta meg magát, mert nem hallom azt a bizonyos megszokott hangot. Csak a relé kattanását gyújtásráadás után 1-2 másodperccel, ami gondolom leállítaná a pumpát?! De az a megszokott "szívó" hang nincs. Szerintem.
Köszönöm Nektek az ötleteket. Most kicsit kellemetlen idő van a szerelgetéshez, úgyhogy elnapolom a dolgot (addig legalább töltöm kicsit az akkut, ha már úgy is áll az autó pár napig). Nagyon valószínű, hogy a pumpa halt meg, vagy a szűrő van eltömődve.
a benzinszüröben simán össze tud gyülni a viz ami meg is tud fagyni,pláne ha már amugy is jó régi a szürö,
de attól a szivattyúnak mennie kellene. a szivattyú a hátsó ülés alatt van a tankban. nézd meg a csatlakozóján megy e ki áram inditózás alatt. megpróbálhatod megütögetni a tankot alul, van hogy attól is beindul a szivattyú, de ha ettöl helyrejön, akkor a közeljövöben valószinü hogy ki kell cserélned. sajnos ez a tapasztalat.
Elöszőr a tápszivattyú biztijével kezdd, aztán a motorral. Ha jól emlékszem valahol a fenéklemeznél van egy gumidugóval lezárt rész, és azon keresztül lehet kiemelni. Csomagtartó vagy hátsó pad alatti részen. Ha a szűrő eltömődött akkor nem jön benzin, rendben, de akkor ha sokat indítózol akkor az meg ki fogja verni a tápszivattyú biztijét. Legalábbis remélem hogy csak a biztid ment ki. Fagyást szerintem kizárhatjuk, kondenzvíz csak a dízeles szűrőben szokott képződni.
Megtudja nekem valaki mondani, hogy F-Astra kombiban hol találom meg a benzin "szivattyút"?
Megkéne néznem, mert nem indul az autóm :(
Illetve, az lehet, hogy valahol "befagyott" a benzin? Most, hogy jött ez a hirtelen hideg, nem indul az autóm. 2-3 napja használtam utoljára, és most nem indul. Akku jó, van rendesen "indítózás".
Először egy pillanatra beindult (talán 2 másodpercre), aztán leállt és azóta nem indul.
És olyan furcsa nekem gyújtásráadáskor a hang, mintha nem hallanám a szivattyút, mint máskor. Tehát lehet, hogy nem tud benzint szívni?! Benzin van az autóban, igaz, nem sok, de egy 70-80km-re való még biztosan.
Mit, hol érdemes megnéznem, hogy ha fagyásról van szó?
A benzinszűrő speciel csereérett, az biztos. Ha az régen volt cserélve, az okozhat ilyet?
Hát, nagyjából arra gondoltam, hogy minek a 8-as, ha a kocsi 'el sem lát' addig.
A 6-os meg kevés, ha azon meg túl tud futni, ha egyszer ki van húzatva. Egyébként nem lényeges kérdés, sem én, sem haverom nem vagyunk azok a taposós fajták...egyszerűen csak felvetettem.
De úgy vettem észre, hogy az a 'reális' típus ezekhez a motorokhoz, ami 7-ig van skálázva, de 6-tól piros csík van...vagy 6,5-től.