Szerintem, ha már tudod, mi a pontos baja (és ennek megfelelően a rendberakás költségvonzatát), akkor érdemes elgondolkodni az eladáson vagy a megtartáson. Lehet, nincs nagy baja, csak eddig nem találtuk meg.
Ezek az alkatrészek biztosan használhatók, de esetedben régi típusú gázmarkolat kelenne. Tamásnak adtam képet arról a gázmarkolatról.
Esetleg még úgy lehetne megpróbálni elindítani, hogy leválasztják a gyújtásnál levő kondenzátort. (A szikrát a szabadon álló nagyfesz kábelnél bár jól szórja, de beszerelt állapotban komprimált gázok között már nem üt át a gyertya elektródjai között a szikra az esetleg félig már tönkrement kondi miatt.
Az is lehet, hogy úgy megkopott a hajtókar felső/alsó csapágyazása, hogy már nem komprimált rendesen, mert a kopott csapágygolyókon vagy tűgörgőkön a dugattyú leült, nem ment kellőképpen felülre.
kopott alkatrészen nem tud leülni semmi mert ha kopot akkor jár a gatyába mint a fing, és inkább hengerfejbe érne bele, mint hogy leüljön. :) másrészt 3800 tügörgös csapágyazásuak. régebbieknél ami hajlitott vázú, annál meg bronz perselyes megoldású. csak jelzem 8125 ft egy hajtojar! :D elmenne a tügörgő akkor menne bele a bronzpersely, az is elmegy annyit :D felújitása meg kb 2000ft :)
Akkor, ha a gyertyát kicsavarnánk és mondjuk egy lufit odarögzítenénk, akkor elkezdené felfújni a lufit elméletileg (gondolom). A gáz meg tartalmazna benzinpárát is, ami szaglással érezhető lenne ( ha van benne). Vagy meggyújtva ferobbanna, bár az veszélyes lehet.
Levegőt kap rendesen. Inkább az tűnik problémásnak, hogy a benzint valahogy nemigen akarja felkapni - ezt okozhatja a főtengelycsapágy szimeringjének rossz tömítése pl.
Próbáltuk azt is, hogy a gyertyanyíláson át kapott benzint. Már a kipufogócsonk és a kipufogódob közötti illesztésnél is nedvesedett a blokkból kifolyó anyagtól, de nem volt hajlandó egyet sem pöffenni.
Az is lehet, hogy úgy megkopott a hajtókar felső/alsó csapágyazása, hogy már nem komprimált rendesen, mert a kopott csapágygolyókon vagy tűgörgőkön a dugattyú leült, nem ment kellőképpen felülre.
Ha beindul, akkor is van vele bőven mit intézni: a hátsó fékbowdent le kéne cserélni, majd az összes bowdent zsírozni/olajozni. A kerékcsapágyakat zsírozni, fékeket átvizsgálni, a fékcsapnál a házban egy kicsit zsírozni hátul, új gázmarkolat, váz és felnik festése, valószínűleg a kipufogódob kitisztítása belülről. Világítás rendberakása.
Ha végképp nem hajlandó pöffenni, akkor marad a blokk bontása - lehetőleg olyanra bízni, aki már foglalkozott ilyen blokkal. A hengerfejet azért nem feltétlen kell levenni a hengerről. Bontáskor érdemes legalább a csapágyakat cseréltetni és dekarbonizálni belülről (a kipufogócsonkot is), ha a kompresszió rendben van, ami utóbbit mérni lehet még összerakott állapotban.
Azt azért megemlítem, hogy kell rá kötelező bizti és legalább kerékpáros bukósisak a közúti forgalomhoz, valamint „A” típusú elsősegélynyújtó felszerelés. A probléma az, ha be is indul, ilyen állapotban levő (kinézetű) motort az első rendőr leinti azonnal rutinból... Ja, meg jogsi is kell a segédmotorozáshoz, ha esetleg nics egyéb jogsija az embernek.
Kicsit csökönyös ez a mustang. Köszönjük a gyógyító tevékenységet a motor doktor úrnak. Talán még nem végleg döglött a jószág. A porlasztó kevés levegőt nyom esetleg?
Tartsd meg, mert ilyen jóféle motorizált biciglid többé akkor nem lesz. :-)
A modern benzinekből idővel kiválik az adalék, ami további komplikációkkal jár. Feltétlen járasd meg, ha teheted - ha éppen nem vagy távol e hazától...
Ha itthon vagy, sörözhetnénk egyet, illetve, ha nem indul a jószágod, akkor rá tudok nézni.
habar 5letem nincs .eszembe jut ahogy az enyemmel szenvedtel hasonloan 'az oreg benzin' miatt..lam a tied mar megkezdte az uj szezont.talan en is betudom inditani rovidesen,habar reg nem hasznaltam../disz a szoba kozepen,vagy talan 1 uj gazdara lenne szuksxge..?!/sok sikert,remelem talalkozunk..udv.,;laszlo
Tegnap ismét foglalkoztunk a szegény "állatorvosiló" 4600-as Solex-el. Beszereltem a megtisztított porlasztót, meg az alább említett o-gyűrűt pedig a porlasztóba. Sajnos, továbbra sem pöffen, pedig most bevetettük a fúrógépes motorindítást. Már kínomban azt kérdeztem, hogy mikori a benzin - kb. fél éves a válasz szerint.
Benzin továbbra is van, szépen benedvesedett a karbiban levő benzinszűrő.
Próbáltam úgy is indítani, hogy a sötétben figyeltük, van-e szikra, leszedve a nagyfesz kábelt a gyertyáról. Tüzijátékot szórtak a szikrák a fúrógépes indításkor. Cseréltünk gyertyát is másikra, és némileg látható volt, hogy nedvesednek rajta az elektródák, de azért nem volt annyira meggyőző.
Aztán próbáltuk úgy is a fúrógépes indítást, hogy kivettük a gyertyát. No, itt már nem láttam a gőzpermetet, amit ki kéne lőknie a felfelé mozgó dugattyúnak. Szóval, én továbbra is főtengelycsapágy-szimeringre gondolok. Annyira azért lehet még elősűrítés a forgattyúsházban, hogy az AC-pumpát működteti, de gyulladóképes elegyet már nem tud produkálni a motor.
Szóval, egyet sem röffent... :-(
Vélemények? Segítség (!), hol lehet még az ördög elásva? :-)
Egy kellemes pillanat azért volt. A hátsó lánckerék mellett a tengelyen van egy meghajtócsiga, vélhetóen sebességmérőhöz, persze a bowdenje meg az órája már sehol.
Más:
A saját Solexemet megjárattam háromnegyed éves állás után. Kellett azért pedálozni, de szépen beindult. Motoroztam is vele vagy negyedórát a tavaszi verőfényes napsütésben. Ideje volt megjáratni...
Sziasztok.Elkezdtem egy rollert csinálni de a blockom ahogy megkapja a terhelést nem bírja halytani a kereket mitis ronthatam el de a blocknak semmi baja mivel a biciklit viszi ha valaki tudna segíteni képpel vagy szöveggel azt megköszöném.