Skoda Feliciához (1999-es) keresek elsősorban Kecskemét, esetleg Budapest 50 km-es körzetében váltóboxot. Természetesen hibátlan állapotú érdekelne és ha lehet, nem pohártartósat... Aki tud segíteni, - köszönöm!
Ezen én is gondolkodtam... :) de mielőtt összeraktam egy lábasban vizet melegítettem és megnéztem, hogy működik a termosztát. A szelep akkorára nyit ki, amennyire a rugó engedi. Szóval ugyanakkorára nyit ki, csak egy kicsit később kezdi a nyitást. Végül is a keresztmetszet nem változott, csak a nyitási hőfok lett magasabb.
Na meg kipróbáltam azt is, hogy hogyan viselkedik álló helyzetben ha túlmelegszik a víz.
Minden OK volt, a venti kapcsolt, a termosztát nyitott ahogy kell... 92 foknál nem ment feljebb a víz.
Én attól félek a megoldásoddal kapcsolatban, hogy most ugyan jó, de nyáron majd a 40 fokokban mit fog lépni a hűtésed a nem teljes keresztmetszetben nyitott termo miatt?? Lehet akkor cumi lesz ám?! Én megrendele ma lengyel cuccot- azt remélem az már jó lesz...
Itt egy link és érdemes elolvasni! Olajat meg akkor eszi amikor hideg a motor és ha sokat közlekeden városban, (megáll-kiszáll újraindul) a motor hőmérséklete mindíg változik. Hosszú úton egyenletes tempónál kisebb az olajfogyasztás. http://www.shell.com/home/Framework?siteId=hu-hu&FC2=/hu-hu/html/iwgen/leftnavs/zzz_lhn3_2_1.html&FC3=/hu-hu/tailored/shell_for_motorists/oils_lubricants/helix_new/faq_ga_0312.html
A 0 vagy 5W motorolajok inkább a legújabb fejlesztésű motorokhoz ajánlott, ahol nagyon precízek az illesztések és nagyon vékony olajréteg kell a kenési helyekre.
Szerintem ez a cseh remekmű nem erről híres... de ettől függetlenül mindenki azt tölt a kocsijába amit akar:)
Én személyszerint nem sok értelmét látom ezeket az olajokat beletölteni, mert egy jobbminőségű 10W-40-es is ugyan ezt tudja ebben motorban.
Nyáron a 35fokos melegben nem zajos a motor azzal a vékony olajjal?
Szerintem meg ne a helyesíráson vitázzatok, tény hogy az autóm amiben 200.000 km megtett út van nem eszi az olajat és 0W-40 -es olaj van benne.Egyébként a Felíciák amúgy sohasem a hatalmas olajfogyasztásukról voltak elhíresülve. Olajból mindenki olyat tesz bele amilyet akar,de nekem anno a kötelező szerviznél is Castrol 5W-40 Softec került bele.2x használtam bele Magnatec 5W-40 -es olajat is az is tetszett,de ami a lényeg hogy mindenki tud mondani jó és ellenpéldát is és ezért ebből általános következtetést nehéz levonni.
Csak azt felejted el, hogy a megmunkalas minosege folyamatosan javult, vagy nem veletlen hogy ming pl a Favihoz mas olajat ajanlanak mint a Felihez, az sem veletlen hogy megnott a csereperiodus 15ezer km-re. Hibaba ugyanazok az alapok, azert az 1000MB motorja messze all a Feliciaetol.
Ezenkivul figyelj mar oda a helyesirasra, mert mar faaaaaaaj, hogy egy felnott ember igy ir.
engem nem érdekel ki mit önt az autojába csak azt mondom hogy a formucha ba is a15w 40 agyák gyári olajnak a feliciába és szerintem a 5w40 egy nagyon vékony olaj egy ilyen elavult motorba
Ezeket használom: Mobil 1 0W-40 ,Castrol EDGE SPORT 0W-40 jelenleg az utóbbi van benne. Mondjuk azok helyében legalább egy kicsit elgondolkoznék akik olyanokat írnak hogy nem füstöl,de eszi az olajat...
Hali igazad van! Én is raktam bele 5W-40W Olajat aztán nem győztem utánna tölteni igaz nem láttam füstöt de úgy ette az olajat mint a régi 120-as pedig óra szerint 85000km van benne. Nem csörög, van benne erő tehát nem kopott egyébként a volt cégemnél a seat inca 190000km-nél már rendesen ette az olajat pedig abba VW motor van azt pedig "mindenki dicséri" ja az olajat a 15W-40 ből kajálta tehát nem is a hígabb volt benn. Ennyit a gyári értékről ami akkor sem igaz sok esetben amikor vége van a bejáratásnak.
Attól még nem lesz fizikailag vastagabb az olaj, hogy fejlesztettek közben, de tudod mit, járj az 5W-40-es olajjal, töltögess utána időnként, és örülj, hogy milyen jót tettél a motorral...
Olvasd el akkor a 6996-os hsz-t, és gondolkodj el ezen a hülyeségen... A gépkönyvet a kodások írták asszem.... Igen Tomi, a nejem nem lacafacázik, talán még le is dudált az útról a 16 tonnás vasaddal...? :D
Köszi, beszéltem is már a szerelőmmel, holnap viszem a vasat! Elég ijesztően mozog... Hangja nem volt, lehet akkor nem is csapágy, hanem vmi gömbcsukló, vagy ilyesmi.. Holnapután kiderül.. :)
A leköszörülés nagyon jól bevált, ma mentem vele 100km-t főúton , városban vegyesen. Kb. 100km-es sebességig, 87-90 fok között mozog a vízhőfok. 110-es tempó felett beáll 90 fokra és egy nagyon picit mocorog ide-oda, de szinte alig észrevehető.
Szóval érdemes megpróbálni azt a megoldást amit leírtam, mielőtt kidobod a kukába a termosztátot, ...na meg így megspóroltam 4600Ft-is ;)
A lassan visszaeső fordulatszám tapasztalható a kocsimnál. A fordulatszám jeladót merre keressem? A lambda szonda az a leömlőn van? Vagy azt keverem mással?