Nos igazándibol valahol Eger környékén kéne Velorex vagy nem is tudom tudod az a 50 eft a két rozsdás vázért elvette a kedvem... meg annyiért az böven sok szerintem és egy nagy kupac pénz kéne a rendbehozatalra...Mert ugyi láttam 150-180 komplett jot is hirdetve... Bár ha két velorex van akkor a másodikat kkissé átalakitanám ... Komplett hdemo hifi rozsafa kormány rendes bör ülések stb stb.
Visszatértem a szabadságról :-((. Látom mások is bekapcsolódtak a fórumba. Voltam az ecseri piac motoros szekciójában egy pár hete és ott is van egy eladó Velorex váz, ha érdekel, mondjuk kicsit le van pukkanva van de helyrehozható. Próbálok utánnajárni, hogy hogyan lehet autós klubot létrehozni.
Na megvan az ára 50 eft akarnbak érte... kicsit el vannak varázsolva... az egy nagy kupac pénz a két rozsdás vázért... Hát verolex nem lesz...
akkor inkább a régi álom a Volvo
Bye
Na Velorex... Valahol a Te cikkednek köszönhetö hogy mindig megfog a kis kocsi...
Nos a multkor lett volna kettö együtt papirokkal 80 eft ért de el puskáztam...
Most van 2 romos és rozsdás hát végül is kb 150 eft talán megcsinálható lenne... vagy nem?
Kérdés megéri e vagy inkább a régi álom a Volvo maradjon...Majd kiderül ha minden igaz ma délután hogy mennyi a velorex a Volvonak csak jövöhéten hétközben tudok utánna járni...Na mind1
Remélem, megkaptad az e-mail-t, én most elmegyek szabadságra (2 hétre), nem leszek net közelben, majd ha visszajövök még társalgunk, addig is minden jót kívánok.
Igen a Nagy Robi keszthelyen dolgozik, valamelyik szállóban. Neki eladó, vagy már eladta az egyik Velorex-ét (piros fémkasztnis).
Ha érdekel, lehet venni gyári új műbőr kasztnit Csehországban (kb 50000 Ft), meg mindenféle alkatrészt is. Sajnos azt a 94-es Auto Motor cikket nem olvastam, ha be tudod szkennelni, küld el nekem, köszönöm.
Régebben jobban foglalkoztam a témával. Mostanában nincs annyi időm. Egy 72-es évjáratú darabom van teljesen szétszedve. Lemezből van karosszéria csinálva rá, szóval az eredetisége már problémás. A papírjai rendben vannak, a nevemen van, viszont az eredeti motorja nincs meg. Viszont vettem régebben hozzá egy másik motort amihez megvan az eredeti forgalmi is. Szerelésben nagyon sok tapasztalatom van. Rengeteg irásos anyagom van Velorex szereléshez.
Van egy kis füzetkém amiben van egypár Velorexes neve.
Így elsőre a Nagy Róbert neve ismerős. Ő keszthelyi valamilyen szállodában dolgozik asszem.
Ittvan még a Dobóczi Zsolt barátom neki már nincs Velorexe de nagy rajongó volt. Vele írtuk az Auto Motorba a Velorex cikket 94-ben.
Mostanában kijárkaltam a veterán börzékre (Campona,Csepel) és találkoztam egy-két Velorex tulajjal, és őket is érdekelné a klub, csak akkor még nem tudtam, hogy van ez a topik, de ezután mondani fogom nekik.
Akikről tudok: Veres Zoltán (műrepülő bajnok)
Dr. Kovács Gellért
Nagy Róbert
Újlaki Péter
a MAMI motoros iskola műhelyfönöke
és még egy-két ember akiket csak arcról ismerek.
Sziasztok
Jövő év elején szeretnénk megalapítani a Velorex klubot Magyarországon, minden jelenlegi, vagy jövőbeni Velorex tulajdonos jelentkezését várjuk itt a topikban.
A Rexi a világ legegyszerűbb autója (autó kis jóindulattal) és minden megoldás szinte hihetetlenül egyszerű és mégis működik.
Egy Velorex utazás pedig semmilyen egyéb közlekedési eszközzel való utazáshoz nem hasonlítható, hihetetlen élmény.
És ha egyszer sok Velorexes találkozna mint 65-ben.
Azt nem tudom, hogy a Velorex hogyan ment hátrafelé, de létezett valamikor valahol olyan indítómotor is, ami indításkor nem forgatta a motort, hanem hintáztatta. Ehhez kisebb teljesítményű indítómotor is elegendő volt. Egy kicsit meglendítette az egyik irányba, aztán elengedte, aztán a másik irányba, és így tovább, egyre nagyobb kilengésekkel, amíg el nem ért akkora lendületet (jobban mondva impulzusnyomatékot), hogy át tudta fordítani a motort, onnantól már tudta forgatni. Kétütemű motor esetén ha nem volt szerencséje az embernek, akkor visszafelé indult be, ilyenkor újra kellett próbálkozni. Bár a visszafelé forgás valószínűleg csak akkor derült ki, amikor sebességbe tette és megpróbált elindulni. :-)
Nem teljesen. Itt nem generátort, hanem különleges dinamót használnak. Nem tudom mennyire vagy otthon autóvillamossági témában, lényeg a generátor váltóáramot termel, a dinamó egyenáramot. A generátor sokkal jobb megoldás, lévén szabályzása egyszerubb, hasznos fordulatszámtartománya szélesebb, emmiatt ma már nem építenek be dinamókat a gépkocsikba. Viszont a dinamónak van egy igen jó tulajdonsága, hogy motorként is muködik ezért, ha megfelelo a forgatónyomatéka és rendelkezik a szükséges átkapcsoló mechanizmussal, akkor képes beindítani egy robbanómotort. Az ilyen kialakítású szerkezetet dinastarternek nevezik. Na ez van a Velóban. Mikor eloször szétszedtem hanyattestem, hogy milyen ötletes és egyszeru kialakítás az egész. A visszafelé beindítás is tök egyszeru. Fordított polaritást kapcsol a dinastatrerre és máris visszafelé indít.
Akkor a másik találós kérdés (csak nekem találós, te biztosan tudod a választ): tényleg a generátorával indított ön, ráadásul bármelyik irányba? Akkor ez egy nagymértékben integrált cucc lehetett...
A kétütemu motor az visszafelé is be tud indulni. Csak attól függ, hogy melyik irányba rúgod/önindítózod be. A megszakító bolygókerék szimmetrikus kialakításával az elogyújtás sem gond. A forgattyúsház meg mindkét irányba ugyanolyan forgattyúsház.
Kösz Granturismo, a választ én is tudtam, de soha nem értettem, hogy indulhat be egy motor visszafelé. Forgattyúsház, előgyújtás meg mifene... Szimmetrikus?
Üdv.
találós kérdés.
Visszafelé beindítod (kétütemu). Aztán egyes és mehetsz hátrafelé. Aztán kapcsolgathatsz tovább felfelé 4-ig. Úgy hogy elore-hátra ugyanannyi a végsebesség.