Szerintem, de csak is szerintem az Okti3 jobban néz ki mint a Golf. Számomra maszkulinabb. Ha mellette állok, olyan érzésem van mintha egy A4 mellett állnék. Szóval külső esztétikailag a Golf szóba sem jöhet. Hogy a belseje milyen, már nem is érdekel. A sima Golfnak kicsi a csomagtere a kombinak is kisebb mint a 3-as Oktinak. A motor-váltó (meg a fene tudja még mi) ugyan az bennük!
A konfigurálásnál nagyon bátran és lendületesen ikszeltél! Számomra ennyi minden nem szükséges egy kocsiba. jó lenne, de pl. a kszenon nélkül egész jól elvagyunk ... Nekem kedvezménnyel az O3 6.3 Millás kocsi kijött 5.150 Millára. Nekem nincs már szükség kombira, de azért szerettem volna, ha csomagtere is van a kocsinak! De nem ám olyan mint a Jettának, hogy literileg meg van, de pakolni már nem lehet a kis szájnyílás miatt! Na ebben a víziló szájú O3 "limuzin" magasan veri a sima Golfot! Náluk is az O3 jön be:
Esetleg a Passat jöhetne, de az egyéb okok miatt nem lehetett (az asszonynak a héten vesszük át a Pug 2008-cat, a Passat hosszában nem férne be a garázsba).
...és mint azt írtam nekem azonos felszereltséggel mindig olcsóbbra is jött ki a Golf VII Variant mint a Octavia III sedan...
Érdemes kicsit konfigurálgatni! Most gyorsan konfiguráltam egyet-egyet (1.4TSI 150Le DSG, metálfény, alapkerék, alap kárpit, xenon, kanyarfény, navi, BT, tolatókamera és radarok, fűtött első ülések, a Golfban masszázs ülés félbőr kárpittal!)
És az Octavia Style felszereltségre jött ki legolcsóbbra 8557490Ft-ra, a Golf meg a Comfortline alapra 8490180Ft-ra!
Nagyon remélem, hogy igazad lesz. Én is úgy vagyok vele, ez az EGR most nem a világvége. És tisztában vagyok vele, hogy a használt autó mindig zsákbamacska benne van, hogy költeni kell rá. Engem az zavar inkább hogy múlt hét szerda óta nincs autóm, ez az ami nagyon bosszant..
Nekem most 3-as Priusom van. 1.8 (99LE) benzin + a villanymotorokkal együtt 135 LE. Amiből persze nem érezni semmit, mert a menetzaj és a motor visítása elmos mindent gyorsításkor :-S
Az esetek 80%-ban csak a benzin motorral gyorsít, vagyis nem használok 99LE-nél többet, de egy országutas előzésnél is padlót kell neki nyomni, hogy menjen rendesen. Pont 3 éve van meg, ezalatt 42e km-t tettem bele (ebből is látszik, hogy nálam a dízelek kiesnek). Hiányzik a kontroll a motor felett, főleg télen. Nagyon rossz neki a kipörgés gátlója (konkrétan hamarabb veszem el a gázt hallás után ha megcsúszik a kerék mint ő) és a fékezés is egy élmény ha megcsúszik a kerék... Egyébként városban vezetni nagyon király, megy mint az állat és mivel nem kell váltogatni így qrva jó vele menni. Csak pl egy lámpánál nem tudok úgy megállni, hogy ne dobódjon hátra a kasztni mikor megállok vagy ne nyekeregjen a fék, mert ugyanúgy szimulálja a kúszást, mint egy hidrokuplungos hagyományos automata, így ha nem érek hozzá egyik pedálhoz sem, akkor 8-10 km/h-val szépen megy előre a kocsi. Viszont 3 év alatt azon kívül, hogy itt-ott lekoccoltam az alját (meg meghúzták az oldalát) csak az olajcserére kellett költeni (lekopogom). Az első két évben fucsállottam is, hogy semmi baja a futóműnek több 10 éves francia kocsis múlt után (azoknál minden évben volt egy gömbfej, vagy talpas csere).
"az 1.4 és 1.8-as motor 3000-as fordulatig ugyanazt adja" - ez igaz az adatok szerint. De gondolom, hogy az 1.8-as motornak a turbo nélküli nyomatéka nagyobb mint az 1.4 esé, ezért kevesebbet kell feltölteni. Az is lehet, hogy az 1.4 125 LE és 150 LE között csak elektronika hangolás van, kérdés, hogy mennyire van kiélezve a motor a nagyobb teljesítménynél, mennyire tesz jót neki hosszútávon.
Majd megpróbálom a próbákat a 125 LE-s motorral kezdeni, lehet, hogy az is elég (nem is szoktam sokat száguldozni, ráadásul autópályázni is csak évente pár alkalommal...)
15e km után az O3-ba a kiegyenlítő tartályban a víz minimumon van. Amikor megkaptam maximumon volt. Zárt rendszerbe a víz nincs hova eltünjön 5 év alatt se. Benzines kocsiknál sose töltöttem utánna.
Utálom ezeknek a VW dízeleknek az örökös hengerfej mizériáját.
Minden keresztbe szerelt VW dízelemmel szivárgási problémáim voltak.
Hangoskönyvet szeretnék letölteni a netről, de nem értek hozzá (meg nem is érdekel).
Konkrétan Agatha Christie: Három vak egér c. műve az első feladat, de a google csak reklámoldalakat, fizetős könyváruházakat vagy pdf formátumot ad ki, hangoskönyvet, mp3-at nem.
A Toyotánkban 48 ezernél kellett cserélni, viszont legalább nem került brutálisan sokba. Most kicsit ver a víz, mert az Octiban 30 ezer után minimumra esett a hűtővíz, remélem nem rossznak az előjele.
Egyébként nekem "fapados" 1.8 TSI kombim van és imádom, el nem cserélném 1.4-es Golfra. Viszont pont nem régen beszéltük itt, hogy az 1.4 és 1.8-as motor 3000-as fordulatig ugyanazt adja, úgyhogy ha nem pörgeted rendszeresen, akkor nem jön ki a plusz ereje. Viszont bónuszként jobb hátsó futóműve van, ami a Golfban szerintem alapból benne van.
A mai 150 lovas TSI-k már köszönő viszonyban sincsenek a régebbiekkel! Egyrészt ezek már ismét szíjas motorok és nincs bennük csak turbó! (az újakban már van egy ACT nevű hengerlekapcsoló rendszer amivel baj lehet)
Én a nyáron évődtem az új autó vásárlással (azután egy használt B7 Passat lett a vége...) de ami akkor igaz volt az talán most sem sokkal másabb...
(figyelem! Most csupa szubjektív élmény jön!)
A skoda valahogyan mindenképpen drágábbra jött ki mint a VW ráadásul és a sima O3 sedant hasonlítottam a Golf VII Variant-tal!
Az Octavia belül nagyobbnak hat mint a Golf, de zajosabb is és van egy fura huppogó hangja a kaszninak. (olyan kicsit mint amikor valaki letekeri a hátsó ablakot egy nagy sebességgel haladó autóban, csak sokkal enyhébb!)
A Golf az bizony egy anyaméh és ezt erősíti is, hogy szűkebb a beltere... ;-)
Nagyon jól konfigurálható, sokkal jobban mint az Octavia! például szinte fillérekért lehetett bele sok irányba állítható elektromos gerinctámaszos komfortüléseket rendelni félbőr kárpittal! (ha testesebb vagy akkor ez nem a te kedvenc extrád mert a nagyon jó oldaltartása miatt fokozza a szűk beltér hatását! Nekem pontosan emiatt nem lett új Golfom, hanem egy egyéves Passatom...)
Nem biztos hogy kell neked a 150 lóerő, de ha Golfban gondolkozol akkor értelmes alternatíva lehet a 125 lovas motor is (pláne, hogy ebben tudtommal nincs benne az ACT hengerlekapcsolós vacak) egyrészt olcsóbb, másrészt az is bőven elég és a járulékos költségei is alacsonyabbak! De egy DSG-re mindenképpen rábeszélnélek! Az Nagyon megéri a pénzét!
Ha nem vagy őstermelő akkor váltsd ki az igazolványt, mert megéri! ;-)
(én nagyon jó ajánlatokat kaptam a Porsche Budánál, egy Golf VII Variant 1,4TSI 125Le +DSG, Comfortline + egy halom extra, pl.: digit-klíma, Xenon, Navi, BT-kihangosító stb... kaptam egy 6,5M-ós ajánlatot!)
Nagyon szerettem a Skoda Octavia-t pláne a kettest, de tiszta szívvel csak egy Golf VII-et tudok javasolni ha újban kell gondolkodni!
Az 1.4 TSI biztos elég de akkor valószínű hogy golf lesz. Kar hogy itt csak Skoda szalon van a vw-hez autózni kell egy kicsit. A DSG-tol tartok a száraz lemezes kuplung miatt. Kuszas közben nehogy leegesse.
Hát igen nem egyszerü geotermiába egyszer kéne beruházni és kész bár az ország lehet ,hogy megviselődne mert ,Ausztriába egy ilyen beruházás államilag olyan csiliókat vitt el hogy Magyarország abba bele is rokkanna,de viszont már régóta hozza vissza az árát,hisz sorra építik folyamatosan.
Paks meg egyfolytában vinni fogja a lóvét meg főleg ami szemetet meg hordót amit a környező hegyek elnyelnek ,sem mehet a végtelenig.
Paks-on egy ember egy gumikesztyűt kb 10-et elhasznál egy műszak alatt és az enyhén radioaktív + munkaruha + egyébb szennyeződések az hordó kamion és irány a hegy gyomra szevasz.....borzasztó.
Ezért is vagyok nagyon bizonytalan, mert ez lenne az első autóm ami szalon új. Emiatt legalább 10-15 év távlatában tervezem megtartani bármi is lesz, és így ez egy nagy döntés az elején. (korábban családon belül vettem autót, amiről minden előéletet tudtam, ami meg most van műszakilag nagyon jó és megbízható, finoman szólva qrvára bele voltam szerelmesedve mikor vettem, amit aztán az első hónap után nagy csalódás követett és visszasírtam az előtte lévő kocsimat. - a csalódás a kényelem, csomagtér, sok apró baromságok ami hülyén működik a kocsiban pl ablakemelő kikapcsolásakor a vezető se tudja a hátsó ablakokat felhúzni.)
Amit a szerelőm említett egy 160e km-t futott kocsi volt, meg hogy fórumokon sokat találkozik vele, de arra nem tudott választ adni, hogy ezekben a motorokban volt-e első/másod generáció váltás. Ezek szerint volt, mert akkor már nincs bennük kompresszor csak turbó?
Lehet ő egy korábbi motorra gondolt... (fsi talán?)
Ha ez a hiba akkor legalább tudod hogy új van benne csere után és előfordulhat hogy ez utnán már csak évekig tankolni meg olajcsere lesz amit az autóra kell fordítanod.
Én vettem egy éve egy OFF autót 3 évesen ebből 10 hónapot állt a sok állás miatt berevésedett az elektromos szervószivattyú ugye ezt ki tudta?!Vétel után ,vezérlés csere ,első hátsó fékbetétek tárcsák cseréje,olajcsere ,összes szűrő csere,FAP adalék anyag feltöltése(ugye álltalában az autókat nagyszervíz előtt adják el :) )+ 1 hónap múlva 300 ezer ft kiadás megint, mert a sebességfüggő elektromos szervónak a szivattyúja haldoklott a sok állás miatt.
Vétel után 600 ezer ft-ét költöttem az autóra,legalább tudom hogy most jó esetben 100 ezer km-ig hozzá sem kell nyúlnom most 4 éves az autó ezek a cserék majd egy éve voltak és azóta teszi a dolgát semmi hiszti minden tökéletes.
Ilyen a használt autó,akármilyen nagy dizel vétel után kell fél misi ha esetleg beüt a krakk.
Ez az EGR tudom rohadt idegesítő ,de még mondhatnám belefér,viszont lehet hogy ezután évekig semmi bajod nem lesz már az autóval.
Hát ja... de sajnos ezzel élni is kellene! Itt van például ez a koszos kis ország, itt egyszerűen ideális lenne geotermikus erőművek telepítésére a környezet. Magas a geotermikus gradiens átlagos értéke is és vannak kifejezetten "forró" pontok, nyugodt a geológiai környezet, elég sok felszíni víz áll rendelkezésre, stb...
De a napenergia ellátottsággal is jól állunk, na ugye nem vagyunk egy sivatagi környék, de vannak félsivatagos jellegű területeink és mindenesetre alkalmasabb az időjárás mint mondjuk a németeknél...
...de mit csinálunk e helyett, Paks II.-t az unokáink unokáit is eladósítva azoknak az oroszoknak akik minden csuklás nélkül szállnak meg és csatolnak el egy független országtól területeket, ha úgy hozza kedvük!
Most már megvan rendelve az EGR, majd látjuk. A gond az hogy itt Békéscsaba környékén egyelőre nem találtam jó szakít. 3 szerelő is megnézte, pontosabban kiolvasta mind ugyanazt mondta. Szerdán kiderül.. A legbosszantóbb a dologban, hogy most nem lehet menni az autóval.
Új autóban vagy használtban gondolkozol? (...nem tiszta a kérdés alapján, mert az új motorokban már nincs kompresszor, és azok a hibák sem nagyon érintik amiket írtál, viszont a használtban gondolkozol akkor nem értem a kérdést a szervizdíjakra...)
Tudnátok véleményt, tapasztalatot mondani. Csomagtér növelési szemponttal autó cserét tervezek és az első két helyen az octavia kombi illetve golf combi áll. 1.4 TSI motorral (150LE). Kérdeztem autó szerelő haverom, aki elég rossz véleménnyel van róla. Azt mondja, hogy idő előtt turbó csere illetve vízpumpa csere (ami hajtja a kompresszort) elég gyakran előfordul ezeknél és rögtön pár százas az ajánlat. Tényleg ennyire rizikós már ez a mai technika?
Igazság szerint az 1.4 TSI golf és az 1.8 TSI octavia között vívódom most. Melyik lenne a jobb választás? (még egyikben sem ültem így nem vagyok elfogult egyik irányba sem).
A szervíz díjak mennyire húzósak a vw konszernnél? Mondjuk egy kötelező olajcsere mennyibe van?