Hali,sziasztok! Lenne egy kérdésem erről a FAP-ról. Ha jól értem,akkor ez a folyadék keveredik az üzemanyaggal,így óvja,kíméli környezetünket. Hol lehet azt megnézni,h mikor kell utánatölteni,aztán,hová kell tölteni,van ennek valami tartálya és hol lehet ilyet venni? Jelzi ezt valami ha kifogy? Szeretném mindezt megelőzni. Köszi,hahó!:-)
Adsa: a kuplungot kipróbáltam,tényleg tökéletes állapotban van:)))
Kuplung: elég egyszerűen meg lehet állapítani, hogy kell-e cserélni: tedd 5-ik sebességbe járó motornál de álló helyzetben teljesen behúzott kézi féknél. lassan kezd felengedni a kuplungot, ha lefullad az autó akkor nincs nagy gond, de ha teljesen fel tudod engedni és nem áll le az gáz és azonnali csere...
kopást meg úgy tudod megállapítani, hogy a jó kuplung a teljes pedál út alján 1/3-án kell hogy fogjon és úgy kell mennie a pedálnak, mint késnek a vajban.
Ha úgy érzed, hogy a kuplung csak a felső harmadban kezd el fogni akkor az már kopott... Szintén a kopás jele lehet a nehezen benyomható pedál is.
FAP: ez a modern dízel autók kelléke, környezetvédelmi okokra vezethető vissza; a korom elégetésében játszik szerepet. Csak így lehet teljesíteni a szigorú Euro4-es környezetvédelmi szintet. Ez egy folyadék, amit a számítógép minden tankoláskor az üzemanyaghoz fecskendez (ezért kell a hdi autókat mindig tele tankolni). Ha elfogy akkor nincs utánégetés és kormol az autó és nem teljesíti az Euro4-et. Ezért tilt le a motor.
tárcsa: ezt is tudod magad ellenőrizni: mielőtt elindulnál reggel, benyulsz a kerék küllői között a féktárcsához és megnézed, hogy mekkora pereme "válla" van. Ha ez kb 1mm-nél nagyobb, akkor érdemes lehet cserélni. A fékbetét meg minden képpen legyen 5mm elöl hátul 3mm. Azt kell mérlegelni, hogy betétet lehet cserélni akár mikor, tárcsát viszont csak betéttel együtt. Érdemes kikérni egy szerelő véleményét, hogy a tárcsák elbírnak-e még egy betét ciklust.
Szia Adsa! Na,akkor tudod miről beszélek. Jézusom,olyan drága?!?! Akkor az úgy marad,az tuti. Mert végülis látni látom az infót,csak nem 100%-osan. Ezt a FAP folyadékot milyen időközönként kell utánatölteni,ill. hány km-enként kell cserélni,tisztítani. Egyáltalán mi a csoda az? Nekem ez az első dízel autóm,tényleg kezdő vagyok,de totálisan. Azt is olvastam,h ki is lehet iktatni és kész. Ez hülyeség? Nekem egyelőre nincs vele bajom,az előző tulaj azt mondta,h 80 ezernél cserélte és h mostanában nem lesz vele bajom (most 118 ezer van benne). Tényleg? Le akar beszélni a kuplung cseréjéről is,azt mondta eszembe ne jusson,hibátlan állapotban van. És h a tárcsákat se cseréljem,csak a betéteket,de akkor mind a 4 kerékről. Na mindegy,lassan majd belejövök. De ha van tanácsotok,tippetek,akkor azt nagyon nagyon szívesen veszem és megköszönöm! Sziasztok,szép napot!!! Lazy
Tudom miről beszélsz. Én még garanciális időszakban cseréltettem ki ezért. (300e lett volna egyébként.) Folyadék "eltűnik" a kijelzőből. Nekem a "jó" is csinálta, de csak nagyobb melegben.
Igen "sajnos" múlt időben tudok már csak a macsekről beszélni. 2001-ben vettem és most adtam el áprilisban, bár az elmúlt 2 évben már csak a feleségem használta. Én vettem akkor egy Mustangot de februárban rommá törtem :( . A maradványértékből vettem egy citroen c6-ot. Két batár nem fér meg egy csárdában; eddig is csak a családi kirándulások miatt tartottuk meg és a feleségem is nyaggat egy ideje egy kisebb autóért. Most én vettem vissza egy kicsit és használok egy nagy autót, feleségem meg kap egy c3-c4-c5-407-suzuki sx4-fiat grand puntot (még nem tudja eldönteni).
ui:
Nekem a fékbetétek nem bírtak soha 50e km-nél többet egyébként.
Nálad mit jelent a nagyszerviz? :-) Mert 45-ből a legkisebb időszakos is csak nyögve jön ki.
Nálam a nagyszerviz a 120e-es, amikor vezérműszíj és görgők, vízpumpa, tárcsák és betétek, olaj és olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő és üzemanyagszűrő csere van. Ilyenkor én kérném még a váltóolaj cseréjét is. (a fék alkatrészei opcionálisak, mint az ablaktörlő lapátok).
240-nél már részecskeszűrőt is tutira cseréltetnék. Nekem legalábbis az a karbantartás, amikor még jó (de már csereérett) alkatrészeket cseréltetek ki, hogy ne menet közben jöjjön elő a hiba (még nagyobbat okozva).
Szia Adsa! Tyűű,9 év? És h h múlt időben beszélsz róla? Csak nem eladtad?! Remélem nem. Szeretnék kérdezni még vmit: a kijelzőm,ami az időt mutatja és a dátumot,meg a rádió kijelzője is egyben,hőmérsékletet is mutatja,stb,egy picit ... hát nem tudom másképp mondani: foltos. Sárga a kijelző színe,de vannak itt ott ilyen fekete foltok,amik miatt nem igazán élvezhető,látható a mutatott információ. Tudja valaki,h mi lehet a baj? Vagy ez gyárilag ilyen "design"-os? Nem hinném. Először azt hittem,h egy biztosíték miatt lehet vele valami gond,de én legalábbis úgy láttam,h azok rendben vannak (ami persze egyáltalán nem biztos). Jó lenne,ha szépen,világosan látható lenne,h mit mutat. Így is látom,de nem egészen tisztán. Olyan mintha a folyadék kristály elmosódott volna benne egy picit,talán ehhez tudnám hasonlítani legjobban. Én Veszprémben lakom,így először itt próbálok szerelőt keresni,de azért köszönöm Neked Adsa a tippet. Ha nem találok senkit,akkor lehet h élek az ajánlatoddal. Hát,igen a fék állapta valóban km függő,ezek szerint (ha 118 ezernél így elkoptak) inkább városban használták-sajnos:((( Nem baj,majd meggyógyítjuk:))) Szép napot mindenkinek,sziasztok!!! Lazy
Szia Mate 607! Nullázó gomb az amelyikkel a napi km-t nullázom? Gondolom igen,de azért megkérdem. Egyébklnt voltam az Unix-nál és aránylag jó áron be tudom szerezni az alkatrészeket,kb 130-150 ezer,de ebben benne van a teljes vezérlés,kuplung,fékbetét,féktárcsa és az olaj,levegő és pollenszűrő. Ja,és még az olaj is,Castrol,5 lityi és 5W40-es. Az 5 liter ára 15 rongy. És ha regisztrálom magam náluk,ami ingyenes,akkor 10 vagy 20%-ot még el is engednek az árból,szóval szuper! Legalábbbis remélem így lesz. Most már csak egy jó szerelő után kell néznem,mert ott bizony elcsúszhatok és most nem az árról beszélek elsősorban,hanem a munkája minőségéről. Nehéz találni jó,precíz és igényes szerelőt ugye? Egyébként mit gondoltok,ezeket a cseréket kb mennyiért csinálják meg? Jó lenne ha tippelnétek,csak kb,már az is segítség lenne! Ha valakinek csináltak ilyeneket,fékbetétcsere,teljes vezérlés csere,plussz kuplung csere és olajcsere. Köszi előre is,máris sokat segítettetek,Karbert2,Adsa,Mate!!!! Sziasztok,szép napot!!!
Otthon is ki lehet nullázni a szerviz intervallum kijelzőt. Gyújtás rá, közben nyomod a nullázó gombot (kb. 4 mp-ig), majd gyújtás le, és utána nullázva van.
Még azt szerettem volna! Amikor megvettem az autót rakattam rá valami nagyon jó minőségű új gumikat,darabja volt 30000.Ezzel csak az a helyzet hogy rettenetesen tapad,de viszont piszkosul kopik,szerintem még egy év és el lehet dobni! Attól függ ki mennyire használja,én nem tudom milyen gumi ez de amilyen kanyart más gumival be lehet venni 130-140 el ezzel 170 el simán beveszem ez nem akar csúszni,de kopik nagyon ez a hátránya! Ja és gumikból,a mintáján lehet látni hogy hangos vagy halk gumi,a halk mintája úgy néz ki,hogy a függőleges vízelvezető vájatokba becsatlakozik mindegyik vízszintes,az a lényege a halk gumiknak,hogy a függőleges és vízszintes vonalak egybevágjanak minél több helyen ++++++....ha hangos a gumi akkor minden második vízszintes csatlakozik bele+,+,+,+......Sziasztok!
Helló! Műszeresen már szinte minden maszek meg tudja nézni,és ki is ütik belőle! Én is egy éve vettem 200 000 el most van benne 220 000 és semmi baja nem volt,de most úgy néz ki az egyik porlasztócsúcs megadja magát....Na de ez ma kiderül! Szép napot!
Karbert2 Szia! Neked is köszi szépen a tanácsokat,akkor valószinüleg az 5W40-est veszem meg. Műszeresen kiütni a jelzést,gondolom csak a Peugeot-nál lehet,akkor viszont benne marad... Persze majd még meglátom,most nem az a legfontosabb. Képzeld el,beszéltem egy hathetes tulajjal,két éve van nála kocsi és azt mondja,h ő még nem nyitotta fel a motorháztatőt... A mázlista! Na,ezt kívánom mindannyiunknak,hogy úgy működjenek az autóink,mint a svájci órák... Szia,üdv! Lazy
Szia Adsa! A mindenit! Te aztán profi vagy,úgy látom,legalábbis jó kis tapasztalatod van már a P hathetesekben! Hát,igen,a fék tudom h nem játék,meg a gumi sem,de gondolhatod,h nem ilyen lekopott,mittudomén milyen gumit akartam venni,de sebaj,megfogadom a tanácsodat és inkább olcsóbb újat keresek. Sajna alkatrészekben csak utángyártottat tudok venni,de állítólag ez csak a dobozokban különbözik a gyáritól... Így hallottam. Felszabályozás kilőve,valóban nem szeretnék a falnak menni. Hogy lehet az mégis,h 118 ezernél jelez a kijelzőmön,h betétcsere kell,amikor másnak 160 ezer van benne és még az eredeti(!!!) fékbetét és tárcsa van rajta... Nem értem,na mindegy. Gondoltam,h 120 ezernél cserélnem kell a vezérlést,de utána legalább nyugodt leszek. Ma egyébként azt hallottam,h valami láncot is ajánlatos kicserélni,ez komoly? Nem emlékszem pontosan a nevére-sajnos. Köszi a tippeket,megpróbálom megkeresni ezeket a nagykereket( gondolom azok,ha olcsóbbak az alkatrészek) és akkor irány egy jó szerelő. A szakszervízbe nem viszem,mert rámenne a gatyám. Ilyen 5W40-es olajat hol lehet venni,bármelyik autósboltban,vagy benzinkúton,vagy hol ajánlod? Még egyszer köszi a jó tanácsot!!! Üdv,Lazy
ha nem eszi az olajat akkor inkább az 5W40-et ajánlanám. Sokáig total-t használtam de áttértem a mobil 1-re. Kb ég és föld a különbség.
Használt gumit én SOHA nem tennék rá. Ez nem olyan, hogy megunja az ember és lecseréli, mint a kocsiját. Annak mindig van oka, hogy újat vesz a német. A legtöbb nagy teljesítményű autó kagylósítja a gumit és egy idő után zajos lesz, remeg a kormány tőle. A Pirelli pl hajlamos deformálódásra is. (bár nekem akkor is ez a kedvenc gumim pzero rosso) ezek a hibák ránézésre nem láthatóak, és akkor jön elő a baj, amikor nagyon nem kéne... (pl nagy sebességnél, éles kanyarban stb)
inkább vegyél valami olcsóbb újat. Tudom javasolni a Hankook s1 evo gumiját. 200-nál sem lehet hallani és kb 30-40%-kal olcsóbb a pirellinél.
Fékbetét és tárcsa szintén nem gyerekjáték. Ez a legfontosabb biztonsági felszerelés. SOHA DE SOHA ne szabályoztasd fel. Ezek elöl hűtött tárcsák, azaz üregesek, ha elkopik kuka; ha felszabályoztatod, akkor még jobban elvékonyítják és egyszerűen eltörik, ami nagyon csúnya balesetet tud okozni már alacsony sebességnél is. (kb mintha falnak mennél - sajnos tapasztalaból mondom, mert az egyik haverom utasaként ezt egyszer már át kellett élnem)
Ajánlom a Bárdit, Lángot vagy a Unix-ot. Textar a csúcs de nekem az NK is bejött - tárcsából és betétből is.
Vezérműszíjat, görgőket, vízpumpát és minden ilyen dolgot 120.000km -nél kell cserélni. Amin tudsz spórolni az az, hogy nem márkaszervízbe viszed, hanem egy ügyeskezű maszekhoz és mindent megveszel utángyártottban a Lángnál pl.
Ha már úgy is szétszedik érdemes lehet a kuplungot is kidobni, mert a csere egyébként elég macerás.
Anyagktg-ben rá kell szánni kb 150eft-ot (ez a minimum)
Helló lazy g.! A total 5w40-5liter 8000ft,10w40-5liter 7000ft,szerintem akkor nyugodtan belerakhatod az (5w40) et,de itt is eltérések,mert vannak 10 000, 15 000, és 30 000-olajok,ezzel az olajjal ami 8000 be kerül 10 000,15 000 töl többet nem szabad vele menni....és az 5 literes kiszerelésű kell mert 4,8 l kell bele,na meg persze az olajszűrő,az vagy 2000 ft......de ezt az autószerelők tudják,a hoz hogy a szerviz lámpája elaludjon,műszeresen ki kell ütni belőle,de ha magadnak cseréled az sem baj,ha világit csak akkor figyelned kell a kilómétert a legközelebbi olajcseréhez......Szia!
Helló Karbert2! Nagyon szépen köszönöm a jótanácsaidat,nekem most minden apró sgítség,tanács jól jön,hiszen még friss 607-es gazdi vagyok:))) Nos,a kocsiban 118 ezer km van,szerintem még semmijéhez nem nyúltak, ( a gumik is még az eredetiek rajta) úgy hogy valóban cserélni kell ezt azt. Megnézetem a fékbetéteket,hátha igazad lesz és akkor nem kell egyelőre vennem tárcsákat... A gumival kapcsban is megfogadom a tanácsodat,utána nézek,remélem kifogok vmi frankó gumit jó áron. Az olaj: hát nem tudom,hogy kell e a 10W40,a kocsi motorja sztem talán a legjobb,jól gyorsul,jól fogyaszt,halk,stb,szóval nem tudom melyiket vegyem. Nagy az árkülönbség a kétfajta olaj között,nem tudod? Sajnálom h a Tiéddel baj van,remélem hamarosan meggyógyítod!!! Üdv,és minden jót,szia!!!
Helló lazy g.! Nekem is ezzel a motorral van,olajat TOTAL 5W40,de ha sok Km van benne ezt már lehet enni fogja,akkor 10W40,ja és vezérmű szíj görgő és generátorszíj csere mert ha nem tudod mikor volt cserélve,akkor nagy baj lehet belőle! A féktárcsákat meg nézd meg mert lehet,hogy még szabályozhatóak,a fékbetéteket viszont cserélni kel mert azt jelzi ,hogy kopottak....Pár bontóban nézz utána,de én meg szoktam nézni a törötteket a használtautó.hu-n mert ott van aki bontja az alkatrészeket és jóval olcsóbban beszerezhető! Én a gumikat olyantól veszem aki külföldröl behozza és már 80-90% gumikat a felétől olcsóbban meg lehet venni......! Ennyit tudtam segíteni! Ja és köszönöm a segítséget mindenkinek! Az üzemagyag shell,az üzemanyagszűrő meg nincs egy éve,hogy kicseréltem,sajnos a porlasztó lesz a problémám,mert rádugtuk számítógépre és azt írta ki,hogy üzemanyag nyomás rendszer hiba...A részecskeszűrőnél meg azt írta ki,hogy katalizátor utáni hőmérséklet érzékelő nem a megadott értékeken működik,vagy a vezeték meghibásodott......Majd ha minden megjavul megosztom veletek! Sziasztok!
Sziasztok! Pénteken vettem egy 607-est,egy 2,2-est, hdi motorral. Álmaim autója:))) A segítségeteket kérem,Ti sokkal tapasztaltabbak vagytok:)) No: hát először is kell rajta cserélnem két első féktárcsát,már megjelenik a kijelzőn,minden fékezéskor:(( Ma voltam a Peugeot szervízben,ahol közölték velem,h a 2 tárcsa 84(!!!) ezer forint,plussz a szerelés (rohadt zsiványok!!!) Van esetleg ilyen valakinek,vagy tud tippet,h hol lehet venni sokkal olcsóbban? Megköszönném. Aztán,szükségem lenne 4 db gumira is, 225x50,esetleg45,és hát 17-es kerekek,de ezt úgyis tudjátok:)))) Ebből sem kell új,csak jó állapotú. Ha ilyen van vkinek,azt is megköszönném ha szólna!!! Ja és az utsó,h ilyenkor illik olajat is cserélni... Valakinek vmi tipp,ahol szintén olcsó,de természetesen belevaló,jó minőségű olajat hol lehet kapni? Köszönöm szépen a segítségeteket,sajnos még eléggé járatlan vagyok ebben a témában. Engem egyelőre csak a kocsi formája,minősége,kényelme érdekel(t),az egyszerüen elbűvöl(t). Köszi,sziasztok!!! Lazy.
Sziasztok Oroszlánok! Előre láthatólag sikerült rendbe rakni a részecskeszűrő,de még nem akarom elkiabálni! Most egy másik dolgot kérdeznék tőletek,2.2 HDI, az a helyzet,hogy az alapjáratom ingadozik,és néha le is áll.....Ha valaki valami okosat tudna mondani? Fordulaton teljesen rendben van de mikor alapjáraton jár akkor ingadozik,nem tudom mi lehet a baja.....Kérdeztem egy szerelőt azt mondja lehet az egyik porlasztócsúcs haldoklik,de mondom megkérdezlek benneteket is,lehet valaki már találkozott ezzel a problémával......Előre is köszönöm! Sziasztok!
Helló nekem HDI-m van de minden autóban az olajszűrő közel van az olajszivattyú hoz,tehát a generátor szíj körül keresd,a motor elején és hátulján.....Szia!
Fagyálló szag? Én valami apró kis hülyeséget keresnék. Gyári hibás vizcső,ami ha megnő a viznyomás akkor átereszt. Valami meleg helyre csöpögés,vizpumpa szivárgás stb...Ezeknek nyoma van. Szerintem,ha hengerfejes,akkor sokkal sulyosabb a tünet és folyamatosan rosszab lesz.
Tudod, az az érdekes, hogy nem mindig veszít a vízből. Próbáltam megfigyelni, hogy milyen körülmények közt csinálja, de eddig nem sikerült. Meg aztán, rohadtul idegesítő, hogy azt kell figyelni, hogy mikor villan föl a figyelmeztető jelzés. Tök égő, egy hordó vízzel a csomagtartóban közlekedni, meg az útszélén, vagy a benzinkútnál nyitott motorházfedélnél vizet töltögetni.
Nincs nyomás a tartályban, legalább is a normálistól nagyobb biztosan nincs. Nem vizes az olaj, nem olajos a hűtővíz. Passz. Szivárgást nem látok, pedig már a burkolat sincs fönt, az is a szervízben figyel.
Reggel ott kezdek, délután ott végzek. Aztán csak állunk fölötte és nézzük:-)
Gőzöm sincs, hogy mi lehet a gond.
A költségek? Eddig 200 000.- Ft ban van a hengerfej gyanú óta.... de azt látom, hogy nem itt a vége.
Hát ennyit a szervizekről! Az hogy hengerfejes-e kb. 5 perces munka,mivel csak meg kellett volna mérni a kiegyenlitő tartályban azt,hogy emelkedik-e járó motornál a nyomás. Erre a rohadt haramiák ezt művelték veled? Gondolom nem 20 ezer volt a vége. Tipikus,hogy most meg vonogatják a vállukat. Nehogy a következő ajánlatuk komplett motor csere,és ha az se segit,akkor komplett autó csere legyen az ajánlatuk. Én azt csinálnám,hogy mivel fagyálló van benne,ezért nem párolog el tökéletesen,megpróbálnám megkeresni,azt hogy hol megy el. Nyoma kell hogy legyen! Millió apró helyen elszivároghat a hütőfolyadék. Ha nincs akkor meg megeszi valami. Az sincs ám kizárva,hogy hengerfejes volt,de nem sikerült valamelyik taknyosnak megcsinálni. Ezt hagynám legutoljára. Ezek a motorok 500 000km-et elmennek egy Boxerben,amit a melósok halálra gyilkolnak. Mindegy az meg már garanciális. Tehát,vedd le a kiegyenlitő sapkáját. Alapjárat,aztán a segitőd pörgesse fel néhányszor a motort. Minden felpörgetésnél csökkennie kell a folyadékszintnek. Ha gejzirszerűen kilövell,akkor hengerfejes,ha alapjáraton jár és néhány másodpercenként buggyan egyet,akkor kezdődő hengerfejes. Vidd vissza ha ilyesmit csinál. Ja és ne hagyd magad! Majd küldik a megmagyarázó-szerelőt,aki beléd beszéli,hogy te vagy a hülye. A munkalapon,ha vizvesztés javitás áll,akkor nyerő lehetsz. A létező legdrágább okkal kezdték. A fogyasztóvédelem halálra bünteti őket,ha elzavarnak te meg bepanaszolod őket. Hidd el,ha valamelyik hatóságtól rettegnek,akkor ez az. Ha meg hagyod magad,akkor a bőrt is lehúzzák rólad.
bár lehet hogy elég naiv leszek, de a fűtés-rendszerben minden ok? nekem is volt hűtő víz szivárgásom, és a végén szerencsére az utastérbe is folyt a víz.
csak akkor ette-itta a vizet, ha ment a fűtés, egyébként meg semmi.