" ... Ha a fejegység képes kezelni 64 Gb-ot, akkor kb 100 cd anyagát tudod egy (körömnyi méretű micro) sd kártyán a fejegységben, azonnali eléréssel használni/tárolni! .... "
Ez világos de az én fejegységemen nincs se USB bemenet se SD kártya aljzat.
" .... Éppen ezért nem értem miért kell ragaszkodni az idejét múlt, viszonylag nagy méretű, sérülékeny cd-hez ... "
Hát éppen ezért (mert más módon nem tudok zenét hallgatni) .... :)
" ... s mégis mit ér mindez, amikor pl. lehúzzuk az ablakot és a környezeti zajok szinte elnyomják a kocsi hifijének a hangját? A kocsiban ne akarjunk már MINŐSÉGET hallgatni! ... "
Egy hosszabb úton (nekem) nagyon nem mindegy hogy adott esetben egy szűk frekvenciatartományban hallgatom a zenére emlékeztető zajt vagy közel teljes frekvenciatartományban, normális hangszórókon magát a zenét.
Ha a fejegység képes kezelni 64 Gb-ot, akkor kb 100 cd anyagát tudod egy (körömnyi méretű micro) sd kártyán a fejegységben, azonnali eléréssel használni/tárolni! Éppen ezért nem értem miért kell ragaszkodni az idejét múlt, viszonylag nagy méretű, sérülékeny cd-hez ... :)
Ez új autón, gyári alkatrészekkel? Mert nekem is volt már használtan vett autómban olyan fékbetét, hogy egy szerpentines lejövés közben halálfélelmem volt vele. Az biztos, hogy gyárilag nem olyan volt.
Konkrétan lefotózta a hátsó féktárcsát az O3 és a Golf Sportsvan alatt és hát egy szemmel is egészen jól észrevehető különbség van méretben köztük. Nem az O3 javára.
Ne haragudj, de ez így bullshit. Milyen motor? Milyen felszereltségi szint? Nem mindegy, hogy a 86 vagy a 200 lovas Octaviáról beszélünk és nyilván a Sportsvannál sem mindegy, hogy 85 vagy 150 lovas. Az is nagyon nem mindegy, mivel mozgási energiáról beszélünk, hogy a Sportsvan jó 120-160 kilóval nehezebb az Octaviánál.
Mint mondtam, szerintem is egy leheletnyivel jobb autó a Golf 7 mint az O3 , de én speciel pár tízezer km után azt mondom az O3 fékjeire, hogy egyetlen fillérrel nem lennék hajlandó többet fizetni ennél jobb fékekért sem az autó árában, sem a majdani betét- és tárcsacsere során.
Hm-hm, viszonylag vájtfülű vagyok, és az O3-ban a Canton hifivel meghallom a különbséget a 224 és 320 kbps között is...150-nél, autópályán is...szebben/tisztábban szólnak a magasak, részletgazdagabb az egész.
Tényleg, tömörítetlen anyagot még nem is hallgattam, lehet hogy rippelek majd egy audio CD-t próbának.
"Nyilván a gyártó a fékekkel nem fog viccelni, ezért a maximum értékekre készíti fel a kocsit. A 150 lovas O3, 200 feletti tempóra képes ezért oda méretezik a fékeket"
Rengeteg autóm volt eddig, de eddig messze a leghitványabb (szégyen kategória!!) féke az OII RS-nek volt. Azt max. 80 lovas autóra méretezhették. A spórolás szégyene volt az a fék!!
És mégis mit ér mindez, amikor pl. lehúzzuk az ablakot és a környezeti zajok szinte elnyomják a kocsi hifijének a hangját?
A kocsiban ne akarjunk már MINŐSÉGET hallgatni! Arra ott van "APA" hifi szobája ahonnan a család kizárva, villany leó, apa átadja magát a több milliós sztereó hifinek! Nade autóban minőségi hifizni, ahol is rengeteg az egyéb zaj, a forgalomra, egyéb tényezőkre állandóan figyelni kell, egyeseknek az a legnagyobb probléma, hogy az Mp3 tömörítés miatt elveszett bitek vannak?! Ugyan már ...
Fékeztem már jó nagyokat megpakolt autóval, soha nem éreztem kevésnek a féket. Jó gumival száraz úton is mindig meg tudom szólaltatni az ABS-t, annál több fékerő meg nem kell.
Lehet hogy a CD (egyesek szerint) elavult de hangminőségben még mindig többet tud mint az MP3.
Hát még a bakelit!
Komolyra fordítva, a CD-t nagyrészt már csak adattárolónak használták sokan mp3 fájlokhoz, arra meg egyértelműen jobb a memóriakártya vagy a pendrive. Hidd el, "kiközvéleménykutatták" ezt is, mint minden mást az autógyárak, nem csak a hasukra ütöttek, és nem a magyar az elsődleges piac.
Lőttem pár képet a fékeim aktuális állapotáról, hogy legyen miről témázni. :)
O3 2.0 TDI, DSG, 17-es pacskerek.
2 éves, 116e km van benne.
A fékekhez még nem nyúlt senki.
Ésszel fékezős típus vagyok...
A DSG nagyon ügyesen váltogat vissza pl. lejtőn, kis fékezésre visszadobál 2, akár 3 fokozatot is.
Úgy látom, kb. egyformán kopik az első-hátsó fék, bár a gyári betét vastagságokat nem tudom.
Most kb. 5-6 mm-en vannak elöl és hátul is.
A fékhatással semmi gond a mini hátsó fékek ellenére.
A korábbi 4/5 Golfommal összehasonlítva valóban kevésbé harapós a fék (jobban le kell nyomni a pedált), de ezt nem bánom. A 4-esben pl. durván érzékeny volt a pedál.
Az O3-mal ugyanúgy meg tudok állni, ha vészfékezésről van szó...
Első fékek:
Hátsók:
Ui.: kollégának a 90 ezres szervizen már első tárcsa+betét csere volt, ő állat módjára fékez.
A Pug 308 alatt kisebbek voltak a tárcsák, de soha nem volt velük probléma. 55e Km-rel adtuk el és alig volt rajta kopás. Igaz nem volt extrém módon használva a kocsi. Még egyszer. Ha forszírozottan használnánk a kocsikat akkor lenne jelentősége pár mm-e eltérésnek az átmérőben, de normál használat mellett nincs.
Az O3-nál biztosan többféle féktárcsa átmérő van mert elméletileg az enyém alá sem lehetne feltenni 15"-os kereket. A szalon szerelője szerint sem, de a kereskedőnek kérésemre mégiscsak sikerült felpattintania egy 15"-os lemezfelnit a kocsimra ... Nyilván a gyártó a fékekkel nem fog viccelni, ezért a maximum értékekre készíti fel a kocsit. A 150 lovas O3, 200 feletti tempóra képes ezért oda méretezik a fékeket.
Biztosan emléxel még a Trabi-Warnyú-Zsiguli-Dácsia fékrásegítésekre? A Dácsiánál csak rá kellett lehelni a fékre annyira érzékenyre volt hangolva a rásegítés. Páran hanyatt voltak dőlve, hogy Húúúúúúúúú milyen fék van alatta! Nem volt az különb mint a többi kocsié csak erősebb volt a szervó. Nyilván a szervózottság lehet a különbség a nyúlós és a kevésbé nyúlós érzetű fékek között is és nem az, hogy képes-e állóra fékezni a kereket 200-nál.
Vajon miért van a VW-ben nagyobb fék ha semmi jelentősége? Jótékonykodik a konszern? Günther rádobott még pár cm-t tervezéskor csak hogy biztosra menjen? Az pár euro plusz autónként nem számít...?
Nevezett fórumtárs sok Skoda tulajdonlása után arra panaszkodott hogy a legutolsó autóján a fék nyúlós, nem jól adagolható. A különböző VW csereautóknál amit a javítások idejére kapott mindig meglepődött hogy ugyan az a motor milyen csendes, jobban megy egy VW-ben és a fék is milyen jó. A Skoda már rég nincs meg, VW-re cserélte. Ezután több hónappal vette észre hogy mi is a különbség - ami szemmel is látható.
Nagyobb fék nagyobb fékhatást jelent, maszívabb és tartósabb szerkezetet. Azaz kevesebb műszaki problémát a juzernek.
Van olyan OFF márka, amelyik a haszonjárműveinél hátsó fékre szántszándékkal alulméretezett fékeket szerel gyárilag, hogy a sokat futott autóknál évente cserés legyen.
Valamiért nincsen utángyártott sem, ha nem figyelnek oda rá, a kengyel is cserés lesz.
Az O3-ra is szerintem több féle féket szerelnek, a motor teljesítményének függvényében.
"Amúgy biztos, hogy technikában tök egyforma a golf és az octi? Mintha a futóművet (meg még valami fontosabbat) emlegette volna bighjoni."
Konkrétan lefotózta a hátsó féktárcsát az O3 és a Golf Sportsvan alatt és hát egy szemmel is egészen jól észrevehető különbség van méretben köztük. Nem az O3 javára.
Azért fordul elő, mert pár dolog ami az octavianal extra az a golfnal benne van a csomagban. Es ugyanaz az extra kb 25%-al többe kerül a skodanal mint a VW-nel. Pl tolató radar elől hátul a skodanal 200e a golfnal 160e. A végére össze jöhet persze ha a kedvezményeket nem nézzük.
Szerintem nagyon nem fordulhat meg, ez nem kisbót, hogy jaj, elírtuk az árat, nem is annyi. :)
Esetleg az üzembehelyezés ktg-énél foghat vastagabban a ceruzájuk, de nem lehet olyan nagy az eltérés, cserébe mintha 1-2 %-kal nagyobb lenne a vw kedvezmény.
Amúgy biztos, hogy technikában tök egyforma a golf és az octi? Mintha a futóművet (meg még valami fontosabbat) emlegette volna bighjoni.
Egyet értek az előttem szólókkal! Csak úgy mint a kazettás korszak a cd is a múlté.! Én nem néztem utána, hogy a fej egység hány Gigás kártyát tud kezelni, de az biztos, hogy 2 Gigán is elfér egy rahedli Mp3! Én is a jutubról lementett mixeket hallgatom! Egyébként nem csak kártya olvasó van, hanem usb és 3.5 jack csatlakozó is!
Teszel bele egy SD kártyát és szevasz. Arra tehetsz annyi zene, hogy elvezetsz a világ vele végéig. Csak vocalt houst hallgatok a kocsiba, 1-2 órás mixek- faék négy ütemben:), van egy 32G SD-m és ebből is elég sok fér rá. A CD lejátszó a kesztyütartóba van, csak a CD olvasó az vak. Ez tavaj nyári faceliftszerüségtől van így. A fejegység olyan gyors mind egy jó Samsung teló. Asszem nekem Bolero van. A laptopomban sincs már CD.
Van USB bemenet és AUX is. Megnyomod a MEDIA gombot és kiválasztod a forrást.
Olyan rádió van benne, hogy mindent megfog. Az O2-es Scouton egy MP3 Stream van, az sokszor teljesen süket- azon van egy AS gomb, azt kell nyomogatni.
De ez Bolero magától folyamatosan keresi az adókat és mindig van legalább 1o URH adó, ami működik is. Nagyon profi cucc. Én nem is tudtam, hogy léteznek ilyen rádiók.