Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie-13 Creative Commons License 2016.03.07 0 1 64923

mert nincs már

 

 

1) Azóta új lelőhelyeket és kitermelési módszereket találtak ("palaolaj").

2) A világ fosszilis energia szükséglete nem nőtt a tervezett/várt mértékben, egyrészt a gazdaság globális lassulása miatt, másrészt a megújuló energiaforrások előretörése miatt (egy kedvező napon ma már Németország energiaszükségletének 70 százalékát megújuló energiaforrásból állítják elő).

 

 

Még az is megfordult a fejükbe a brüszelieknek, hogy vissza kéne állítani a 5 éves ezelötti árát üa-nak, mert kell a pénz a migráns kérdés kezelésére.

 

 

Nem, ez nettó marhaság, soha, semmikor nem merült fel komoly körökben az energiakérdés és a menekültválság gazdasági összekapcsolása.

 

 

Előzmény: Törölt nick (64922)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.07 0 0 64922

Üa.

A felháborító az az, hogy 5 éve azt állították, hogy 14o dollár egy hordó (16o liter) a nyersolaj ára, mert nincs már. És eladták nekünk a belőle finomitott anyagot 1.5 euróba literét.

Most 38 dollár ugyanaz a hordó, mert azt állítják, hogy túl sok van, és eladják nekünk 1 euróba literét. 

A luxusadó értéke nem változott... pedig szinte mindenre százalékos adózás van.

Még az is megfordult a fejükbe a brüszelieknek, hogy vissza kéne állítani a 5 éves ezelötti árát üa-nak, mert kell a pénz a migráns kérdés kezelésére. 

Aki otthon ül és nem csinál semmit az köszöni szépen, aki termel és közlekedik az adózzon- nagy részüknek amúgy muszáj menni, mert ha nem jön haza a munka, utánna kell menni.  

 

Előzmény: Pierr_Kardán (64898)
skoda octiii Creative Commons License 2016.03.07 0 0 64921

Ma voltam a márka szervizben EGR szelep ügyben, a 407 es hibakódot dobta ki a diagnosztika. Azt mondták cserélni kell az EGR szelepet, én nem értek hozzá de biztos hogy az EGR-t kell cserélni?

 

 

Ezt találtam a 407-es hibára: Ellenőrzendő, szükség esetén cserélendő az EGR-szelep potenciométere és a hőmérséklet-érzékelő, a légtömegmérő és az összes elektromos csatlakozás, illetve vezeték is.

 

 

Van egy félelmem, hogy kicseréljük és mégsem lesz jó..

 

timla Creative Commons License 2016.03.07 0 0 64920

Hétvégén gyenge forgalomban nekem ezt mutatta az fc (nem szokott csalni):

Ehez az átlaghoz az út 2/3-án 130-ra volt állítva a tempomat. Én azt gondolom, hogy ha kis forgalomban országúton csorog valaki max 100-as utazóval, akkor simán hozható az 5 liter alatti fogyasztás, igaz akkor az átlag nem is lehet több 70 km/h-nál.

Előzmény: olomana (64918)
olomana Creative Commons License 2016.03.07 0 1 64919

Korábban fel lett téve a kérdés: kinek számít a fogyasztás? Pl. nekem nagyon! :)

Irigylem azokat akik valamilyen-bármilyen oknál fogva, magasról tesznek a fogyasztástudatos közlekedésre ...

 

Én folyamatosan figyelem a fogyasztásom, de nem törekszem rá, hogy minél jobb legyen, úgyhogy ezek szerint irígylésre méltó vagyok :).

Nekem a fogyasztástudatos közlekedés azt jelenti, hogy minden hely, ahova mennem kell a mindennapok során 10 percen belül elérhető biciklivel, így az évnek ebben a szakában egy tank benzin gyakran 1,5-2 hónapig is elég.

Előzmény: Törölt nick (64909)
olomana Creative Commons License 2016.03.07 0 0 64918

 100 km/h sebességgel haladva egy gyári állapotú 1.4 TSI Octavia nem fogyaszt 5-5,2 l/100km értéknél többet 2 személlyel terhelve...

De ez 10-15%-kal több, mint az idézett 4,5-es fogyasztás. A 4,5-et én sem hiszem, viszont 6 alatt biztosan kijön az 1.4, mert azt még az 1.8 is megcsinálja szerintem.

Abban viszont igaza van Rudolfnak, hogy a legtöbb bemondott fogyasztás a körülmények ismerete nélkül gyakorlatilag semmitmondó, és más bemondott fogyasztással össze nem hasonlítható érdemben.

Előzmény: Pierr_Kardán (64897)
SLX-350 Creative Commons License 2016.03.07 0 1 64917

Szia Leslie,

 

" ... kinek számít a fogyasztás? Pl. nekem nagyon!.... "

 

Szvsz nem állsz vele egyedül. Lehet még ragozni: a minimális fogyasztás legyen a célfüggvény (amikor is alig várjuk hogy felkapcsolhassunk a legfelső fokozatba a váltón) vagy az autó minimális fenntartási költsége (amikor csak nagyobb fordulatnál kapcsolunk fel mert így - többek szerint - kisebb lesz a motor kopása vagyis később lesz esedékes a felújítás).

Előzmény: Törölt nick (64909)
gergely26 Creative Commons License 2016.03.06 0 0 64916

köszönöm utánanézek mert a forgalmiban 04 van, ami Euro 2.

Előzmény: cptmorgan (64902)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.06 -1 0 64915

Amit kiszámoltam az egy idealizált eset. Ez az elméletileg elérhető minimális fogyasztása egy b7 -es méretű autónak, 100km/óra -val  egyenletesen haladva.  Ez fizika, minden másodlagos hatás, ami értelemszerüen csak növeli a fogyasztást, ki van zárva . Amúgy nem hiszek el semmiféle fogyasztasi mérest, bárki is készítette-  mert nem tudnak egyforma feltételeket teremteni az egymás után elvegzett mérési folyamatoknak.

Egy dologban teljesen biztos vagyok. Ezek a fogyasztási értékek, amiket egyesek ide beírnak,  sokkal kisebb átlagsebesség mellet lettek regisztrálva, mint ahogy azt a bejegyző képzeli. A 100- as tempó az valójában 75- 80 km/órás átlagolt sebessége jelent. 

El kell végezni a következő mérest: a Szeged  felé vezető pálya  első kutjanál csordultig tölteni az üa tankot, mondjuk éjjel 1 órakor egy szélcsendes nyári napon, és haladni tempomattal 100km /órával gps szerint, egy gázon legalább egy órát a következő kutig. Ott megtankolni újra csodultig. Beszorozva 100-zal az elfogyasztott üzemanyagot és elosztva a megtett úttal, a  6 -os alatti üa fogyasztás külömbséget (bármelyik O3-as tdi vagy tsi esetében  -egy személy , csomagok nélkül), mohón mégiszom.

A feleségem lecsorgott az Alpokbòl a Mura völgyén a tegnap hajnalban, majdnem zéró forgalomban,  100km közút aztán 100km az S6-on, kb. 50km/óra átlaggal és a O3-as Scout 4.3- át fogyasztott. A 6. sebességet nem nagyon használta, nem szeret váltani.:)

 

 

 

 

(M)Ákos Creative Commons License 2016.03.06 0 1 64914

Ezt nekem is csinálja, és a frissítés sem sokat javított rajta...

Most már nem 10-ből egyszer csinálja, hanem 20-ból egyszer.

Néha a CD-t se kezdi el játszani, hanem átvált rádióra.

A "No source available" üzenet ennél gyakrabban is megjelenik, de (szerencsés esetben) mégis folytatja a lejátszást SD-ről.

Előzmény: Totti100 (64913)
Totti100 Creative Commons License 2016.03.06 0 0 64913

Köszönöm, akkor felejtős. Bár sokszor csinál olyant, hogy bekapcsolás után a CD-t tölti be, nem azt, amiről ki lett kapcsolva. CD-t sohasem használok.

Előzmény: (M)Ákos (64911)
vasárnap11 Creative Commons License 2016.03.06 0 0 64912

Köszönöm a gyors választ!

 

És igen, befele néznek alul a lyukak.

Kipróbálom amit mondtál, remélem sikerül.

 

Köszönöm a segítséged!

Előzmény: Octi19 (64908)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.03.06 0 0 64911

Sehogy...kivéve, ha megvan az eredeti frissítő DVD másolata. ;-)

O3 első generációs (MIB1) fejegység esetén tudok segíteni (Bolero/Amundsen, Columbus).

Az a helyzet, hogy szervizben se fogják feltenni az új fw-t, kivéve ha gond van a fejegységgel...bár volt olyan is, hogy inkább beépítettek egy újat.

Új funkciók nem fognak megjelenni, de segíthet a stabilabb/gyorsabb működésben, rádióvételben, grafikában és hangzásban.

Nekem nagyot javult a hangzás Amundsen + Canton esetén.

A frissítés hibakódokat generál, amelyek törléséhez kelleni fog vag-com (vcds) kábel.

Működik minden anélkül is, csak a legközelebbi olajcserénél ferdén nézhetnek az emberre. ;-)

Bár maga a folyamat elég egyszerű, azért ez csak bátraknak ajánlott...

Ha érdekel, elküldöm.

Előzmény: Totti100 (64910)
Totti100 Creative Commons License 2016.03.06 0 0 64910

Szia,

 

hogyan lehet frissíteni a FW-t?

Előzmény: (M)Ákos (64904)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.06 0 0 64909

Itt elég sokat matekoznak : http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/mennyit_sporolhatunk_a_lassabb_tempoval_mennyi_idot_nyerhetunk_a_gyorsabbal-12084

 

Korábban fel lett téve a kérdés: kinek számít a fogyasztás? Pl. nekem nagyon! :)

Irigylem azokat akik valamilyen-bármilyen oknál fogva, magasról tesznek a fogyasztástudatos közlekedésre ...

Előzmény: Pierr_Kardán (64897)
Octi19 Creative Commons License 2016.03.06 0 0 64908

Szia!

 

Hát az egy elég régi eset volt. Sajnos már nem emlékszem, hogy mi lett a megoldás, de semmi nagy dolgot nem csináltam és utána nem jelentkezett a beázás!

...viszont a nedves kárpit mindenesetre nyomravezető lehet a beázást illetően.

Azt is érdemes megnézni, hogy a gumikéderen hol vannak a szellőző lyukak. Emlékeim szerint az enyémen alul pontosan befelé néztek felül meg a külső oldalon voltak. Így amikor eső esetén belefolyt a a kéderbe, akkor amikor lecsuktam befelé pisilt a csomagtartóba.

Ha jól rémlik, akkor én egy átforrósított bicikliküllővel a belső lyukakon keresztül átszúrtam a kédert és így külső oldalon is lettek lyukak ahol kifolyhatott a víz.

Hogy ez volt-e a probléma és persze ez lett-e a megoldás azt nem tudom, de többet nem jelentkezett a jelenség.

Előzmény: vasárnap11 (64906)
DomAti Creative Commons License 2016.03.06 0 0 64907

Sziasztok,

 

Nemrég lettem boldog tulaja egy 1.6-os benzines 2010-es évjáratú Classic-nak. :)

Azt kérdezném a hozzáértőktől, mivel a kijelzőn nincs pillanatnyi/átlag fogyasztás , ezt meg lehet okosítani egyszerűen hogy tudja ezeket, vagy be kell építeni vmit?

 

Köszi előre is!

 

vasárnap11 Creative Commons License 2016.03.06 0 0 64906

Kedves Octi19!

 

Olvastam a problémát amivel találkoztál (pótkeréknél víztiszta víz van). Én is hasonló jelenséget tapasztaltam a mostani nagy esőzések után a pótkeréknél, de nálam a kárpit is át volt nedvesedve.

Nem tudom, hogy megtalátad e a beázás okát, mert én most ezzel küzdök.

Nekem egy 2005.-ös BKC mot.kód. 1.9 tdi  ferdehátú skoda octaviam van.

 

Válaszodat előre is köszönöm.

Előzmény: Octi19 (14332)
Andrej29 Creative Commons License 2016.03.06 0 0 64905

Köszi a választ. Akkor igymarad. 

Előzmény: (M)Ákos (64904)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.03.06 0 0 64904

Sajnos az már úgy marad...

Két alkalommal frissítettem már FW-t az enyémen, de nem lett benne magyar nyelv.

A 16-os modellévtől (MIB2 fejegységek) már van.

Kollégámat okítottam, amikor megkapta az új O3-at, és...nem bánom, hogy nekem nem tud magyarul.

Csomó helyen hiányzik a fordítás, a maradék meg sok helyen béna, tele rövidítésekkel (sajnos hosszú szavaink vannak)...

OK, én tudok annyira angolul, hogy ne zavarjon a magyar menü hiánya.

 

Előzmény: Andrej29 (64903)
Andrej29 Creative Commons License 2016.03.06 0 0 64903

Sziasztok!

Érdeklődnék hogy az ocavia 3-ason hogyan lehet magyarosítani az érntőképernyős központi kijelzőt mert nekem még amikor vettem  2013-ban  nem tudta a szép magyar nyelvet. Köszi András

cptmorgan Creative Commons License 2016.03.06 0 0 64902

Előzmény: gergely26 (64890)
cptmorgan Creative Commons License 2016.03.06 0 0 64901

Ezzel vitatkoznék....

Előzmény: gergely26 (64890)
sziwacs7 Creative Commons License 2016.03.06 0 0 64900

Azt hiszem, akinek 1 liter fogyasztáskülönbségnek megfelelő  ár diferencia gondot okoz, jobb ha nem autóra költ.

Amúgy hogyan méred a fogyasztást, milyen guminyomás, mi van a csomagtartóban, hány kg, hányan ültök a kocsiban, ellenszélben vagy hátszélben....?! Prémiumkategóriás vagy a rettenetes, de olcsó üzemanyagból tankolva? 1p alatt ennyi minden jutott eszembe........... Ne vicceljünk már :-)))))

Előzmény: Pierr_Kardán (64898)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.03.06 0 0 64899

Gyorsan bedobok egy másik témát...

Akinek O3-nál nem csukódna vissza rendesen a fényszórómosó: úgy tűnik, egy kis szilikonzsír megoldja.

Lepattintottam a fedeleket: nem azok szorultak...

Kihúztam őket teljesen, és levegővel lepucoltam a dugattyúkat. Volt rajtuk kosz, mert 100 km-eket mentem így retyós időben.

Sajna karcolások is vannak rajtuk.

Tisztítás után kaptak szilikonzsírt.

Néhány alkalommal még kint maradtak, mint a képen, de aztán 1 hét múlva (5-10 mosás) meggyógyultak, és azóta (2 hét) jók.

Ez a probléma már tavaly télen előjött, akkor a szervizben is valami hasonlót csinálhattak vele.

Úgy tűnik, állítási lehetőség nincs, nem találtam a szervizkönyvben sem.

 

Pierr_Kardán Creative Commons License 2016.03.06 0 1 64898

Soha nem értettem miért kell az autó fogyasztásán rugózni dl/100km pontossággal.

 

Amíg 440 Ft/liter volt az üzemanyag ára, addig valamennyire érthető volt. Most, hogy 300 Ft/liter az ár, kevésbé fontos a fogyasztás.

 

Fogyasztásmániásoknak fel lehet úgy is fogni, hogy 2 év alatt 10 L/100km értékről 6,6 L/100km értékre csökkent az autójuk fogyasztása :-)

Előzmény: sziwacs7 (64896)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2016.03.06 0 0 64897

Jó a számításod (amit linkeltél, az is nagyon tetszetős), csak az egyetemi professzorok azt is mindig hozzáteszik a számításokhoz, hogy egy csipet gyakorlat ezerszer többet ér, mint egy nagy halom elmélet :-)

 

A gyakorlat pedig tényleg az, hogy (sík egyenes úton, szélcsendben, a jó minőségű aszfaltútnak megfelelő gördülési ellenállás mellett, egyenletes sebességgel haladva, megfelelő guminyomás mellett, amit ugye mindig hozzátesz az általad idézett professzor a számításokhoz) 100 km/h sebességgel haladva egy gyári állapotú 1.4 TSI Octavia nem fogyaszt 5-5,2 l/100km értéknél többet 2 személlyel terhelve...

 

Rendszeresen járunk ketten az autóval, elég sok mintavétel alátámasztja ezt az értéket.

Előzmény: Törölt nick (64892)
sziwacs7 Creative Commons License 2016.03.06 0 0 64896

Soha nem értettem miért kell az autó fogyasztásán rugózni dl/100km pontossággal. Mintha ez lenne a legfontosabb paraméter. :-)

A jövőhéten beleülök egy O2 1.4 tsi-be és ha akarjátok megírom a tapasztalatokat.

Előzmény: nohab (64895)
nohab Creative Commons License 2016.03.05 0 0 64895

Amit linkeltél, az egy korábbi hasonló levezetés volt, akkor is ezt a képet linkelem és most is.

 

http://www.motor-talk.de/bilder/verbrauch-bei-100-120-130-und-140-km-h-g58346955/golf-6-verbrauchskurven-i206146233.html

Előzmény: Törölt nick (64892)
nohab Creative Commons License 2016.03.05 0 1 64894

Az O1 a faék egyszerűségű 1.6-os motorral 100 körül billen át a 6 literes határon.

 

Szép dolog, hogy sebészkéssel vágod ki a dolgokat, csak felesleges, ha előtte arasszal mérsz és krétával jelölsz.

Előzmény: Törölt nick (64892)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!