1) Azóta új lelőhelyeket és kitermelési módszereket találtak ("palaolaj").
2) A világ fosszilis energia szükséglete nem nőtt a tervezett/várt mértékben, egyrészt a gazdaság globális lassulása miatt, másrészt a megújuló energiaforrások előretörése miatt (egy kedvező napon ma már Németország energiaszükségletének 70 százalékát megújuló energiaforrásból állítják elő).
Még az is megfordult a fejükbe a brüszelieknek, hogy vissza kéne állítani a 5 éves ezelötti árát üa-nak, mert kell a pénz a migráns kérdés kezelésére.
Nem, ez nettó marhaság, soha, semmikor nem merült fel komoly körökben az energiakérdés és a menekültválság gazdasági összekapcsolása.
A felháborító az az, hogy 5 éve azt állították, hogy 14o dollár egy hordó (16o liter) a nyersolaj ára, mert nincs már. És eladták nekünk a belőle finomitott anyagot 1.5 euróba literét.
Most 38 dollár ugyanaz a hordó, mert azt állítják, hogy túl sok van, és eladják nekünk 1 euróba literét.
A luxusadó értéke nem változott... pedig szinte mindenre százalékos adózás van.
Még az is megfordult a fejükbe a brüszelieknek, hogy vissza kéne állítani a 5 éves ezelötti árát üa-nak, mert kell a pénz a migráns kérdés kezelésére.
Aki otthon ül és nem csinál semmit az köszöni szépen, aki termel és közlekedik az adózzon- nagy részüknek amúgy muszáj menni, mert ha nem jön haza a munka, utánna kell menni.
Ma voltam a márka szervizben EGR szelep ügyben, a 407 es hibakódot dobta ki a diagnosztika. Azt mondták cserélni kell az EGR szelepet, én nem értek hozzá de biztos hogy az EGR-t kell cserélni?
Ezt találtam a 407-es hibára: Ellenőrzendő, szükség esetén cserélendő az EGR-szelep potenciométere és a hőmérséklet-érzékelő, a légtömegmérő és az összes elektromos csatlakozás, illetve vezeték is.
Van egy félelmem, hogy kicseréljük és mégsem lesz jó..
Hétvégén gyenge forgalomban nekem ezt mutatta az fc (nem szokott csalni):
Ehez az átlaghoz az út 2/3-án 130-ra volt állítva a tempomat. Én azt gondolom, hogy ha kis forgalomban országúton csorog valaki max 100-as utazóval, akkor simán hozható az 5 liter alatti fogyasztás, igaz akkor az átlag nem is lehet több 70 km/h-nál.
Korábban fel lett téve a kérdés: kinek számít a fogyasztás? Pl. nekem nagyon! :)
Irigylem azokat akik valamilyen-bármilyen oknál fogva, magasról tesznek a fogyasztástudatos közlekedésre ...
Én folyamatosan figyelem a fogyasztásom, de nem törekszem rá, hogy minél jobb legyen, úgyhogy ezek szerint irígylésre méltó vagyok :).
Nekem a fogyasztástudatos közlekedés azt jelenti, hogy minden hely, ahova mennem kell a mindennapok során 10 percen belül elérhető biciklivel, így az évnek ebben a szakában egy tank benzin gyakran 1,5-2 hónapig is elég.
100 km/h sebességgel haladva egy gyári állapotú 1.4 TSI Octavia nem fogyaszt 5-5,2 l/100km értéknél többet 2 személlyel terhelve...
De ez 10-15%-kal több, mint az idézett 4,5-es fogyasztás. A 4,5-et én sem hiszem, viszont 6 alatt biztosan kijön az 1.4, mert azt még az 1.8 is megcsinálja szerintem.
Abban viszont igaza van Rudolfnak, hogy a legtöbb bemondott fogyasztás a körülmények ismerete nélkül gyakorlatilag semmitmondó, és más bemondott fogyasztással össze nem hasonlítható érdemben.
" ... kinek számít a fogyasztás? Pl. nekem nagyon!.... "
Szvsz nem állsz vele egyedül. Lehet még ragozni: a minimális fogyasztás legyen a célfüggvény (amikor is alig várjuk hogy felkapcsolhassunk a legfelső fokozatba a váltón) vagy az autó minimális fenntartási költsége (amikor csak nagyobb fordulatnál kapcsolunk fel mert így - többek szerint - kisebb lesz a motor kopása vagyis később lesz esedékes a felújítás).
Amit kiszámoltam az egy idealizált eset. Ez az elméletileg elérhető minimális fogyasztása egy b7 -es méretű autónak, 100km/óra -val egyenletesen haladva. Ez fizika, minden másodlagos hatás, ami értelemszerüen csak növeli a fogyasztást, ki van zárva . Amúgy nem hiszek el semmiféle fogyasztasi mérest, bárki is készítette- mert nem tudnak egyforma feltételeket teremteni az egymás után elvegzett mérési folyamatoknak.
Egy dologban teljesen biztos vagyok. Ezek a fogyasztási értékek, amiket egyesek ide beírnak, sokkal kisebb átlagsebesség mellet lettek regisztrálva, mint ahogy azt a bejegyző képzeli. A 100- as tempó az valójában 75- 80 km/órás átlagolt sebessége jelent.
El kell végezni a következő mérest: a Szeged felé vezető pálya első kutjanál csordultig tölteni az üa tankot, mondjuk éjjel 1 órakor egy szélcsendes nyári napon, és haladni tempomattal 100km /órával gps szerint, egy gázon legalább egy órát a következő kutig. Ott megtankolni újra csodultig. Beszorozva 100-zal az elfogyasztott üzemanyagot és elosztva a megtett úttal, a 6 -os alatti üa fogyasztás külömbséget (bármelyik O3-as tdi vagy tsi esetében -egy személy , csomagok nélkül), mohón mégiszom.
A feleségem lecsorgott az Alpokbòl a Mura völgyén a tegnap hajnalban, majdnem zéró forgalomban, 100km közút aztán 100km az S6-on, kb. 50km/óra átlaggal és a O3-as Scout 4.3- át fogyasztott. A 6. sebességet nem nagyon használta, nem szeret váltani.:)
Hát az egy elég régi eset volt. Sajnos már nem emlékszem, hogy mi lett a megoldás, de semmi nagy dolgot nem csináltam és utána nem jelentkezett a beázás!
...viszont a nedves kárpit mindenesetre nyomravezető lehet a beázást illetően.
Azt is érdemes megnézni, hogy a gumikéderen hol vannak a szellőző lyukak. Emlékeim szerint az enyémen alul pontosan befelé néztek felül meg a külső oldalon voltak. Így amikor eső esetén belefolyt a a kéderbe, akkor amikor lecsuktam befelé pisilt a csomagtartóba.
Ha jól rémlik, akkor én egy átforrósított bicikliküllővel a belső lyukakon keresztül átszúrtam a kédert és így külső oldalon is lettek lyukak ahol kifolyhatott a víz.
Hogy ez volt-e a probléma és persze ez lett-e a megoldás azt nem tudom, de többet nem jelentkezett a jelenség.
Nemrég lettem boldog tulaja egy 1.6-os benzines 2010-es évjáratú Classic-nak. :)
Azt kérdezném a hozzáértőktől, mivel a kijelzőn nincs pillanatnyi/átlag fogyasztás , ezt meg lehet okosítani egyszerűen hogy tudja ezeket, vagy be kell építeni vmit?
Olvastam a problémát amivel találkoztál (pótkeréknél víztiszta víz van). Én is hasonló jelenséget tapasztaltam a mostani nagy esőzések után a pótkeréknél, de nálam a kárpit is át volt nedvesedve.
Nem tudom, hogy megtalátad e a beázás okát, mert én most ezzel küzdök.
Nekem egy 2005.-ös BKC mot.kód. 1.9 tdi ferdehátú skoda octaviam van.
Érdeklődnék hogy az ocavia 3-ason hogyan lehet magyarosítani az érntőképernyős központi kijelzőt mert nekem még amikor vettem 2013-ban nem tudta a szép magyar nyelvet. Köszi András
Azt hiszem, akinek 1 liter fogyasztáskülönbségnek megfelelő ár diferencia gondot okoz, jobb ha nem autóra költ.
Amúgy hogyan méred a fogyasztást, milyen guminyomás, mi van a csomagtartóban, hány kg, hányan ültök a kocsiban, ellenszélben vagy hátszélben....?! Prémiumkategóriás vagy a rettenetes, de olcsó üzemanyagból tankolva? 1p alatt ennyi minden jutott eszembe........... Ne vicceljünk már :-)))))
Jó a számításod (amit linkeltél, az is nagyon tetszetős), csak az egyetemi professzorok azt is mindig hozzáteszik a számításokhoz, hogy egy csipet gyakorlat ezerszer többet ér, mint egy nagy halom elmélet :-)
A gyakorlat pedig tényleg az, hogy (sík egyenes úton, szélcsendben, a jó minőségű aszfaltútnak megfelelő gördülési ellenállás mellett, egyenletes sebességgel haladva, megfelelő guminyomás mellett, amit ugye mindig hozzátesz az általad idézett professzor a számításokhoz) 100 km/h sebességgel haladva egy gyári állapotú 1.4 TSI Octavia nem fogyaszt 5-5,2 l/100km értéknél többet 2 személlyel terhelve...
Rendszeresen járunk ketten az autóval, elég sok mintavétel alátámasztja ezt az értéket.