Tegnap este (miután kipihentem a szombati napot) egy kis múltidézést akartam csinálni azzal, hogy megnézem az akkori műsort.
De a lejátszóm csak nyöszörgött és nem ismerte fel a lemezt. Amikor megnéztem láttam csak, hogy az elmúlt egy évben (amióta nem vettem elő) valaki (vagy egy kisördög, vagy valamelyik gyermekem) alighanem játszott vele és a lemez most úgy néz ki, mintha valami azték mintával díszített ókori lelet.
Mégegyszer nem nagyon szeretném megvásárolni, ugyanakkor a számítógépemen sem tudok belőle kihozni semmit, a lemez meghalt. Nincs meg véletlenül valakinek ez az anyag, hogy egy kifejezetten biztonsági másolatot készíthessek róla? Tényleg csak azt, mert az eredeti megvan.
Én is szombaton voltam, a szervezés szerintem is rendben volt, 5-kor indultunk Debrecenből, negyed 9-re benn is voltunk. 2003-ban is szerencsénk volt, csak másfél órát álltunk a dugóban mikor a többiek mind 3 óráról beszéltek.
Az első repülőeszköz amit láttam, idén is a közlekedésrendészet helikoptere volt :-)
Nekem egy nap eléggé kevés volt, ennyi idő alatt nem is lehetett mindent megnézni, amúgy úgy ahogy van nagyon tetszett. Külön hogy a Po-2-es pont azzal a HA-MEC-cel kötelékezett amellyel én júli 24-én repültem Nyíregyházán :-)
Szívesen cseréltem volna ezzel fickóval, a DC-6B ajtajában:
Tényleg váratlan volt ennek a gépnek az áthúzása, mi épp a 4-es parkoló felé baktattunk az út mellet, miután 3 busz nélkülünk is megtelt és eldöntöttük hogy úgysem kerülünk sorra. Gyönyörű nagy madár, jött, mint a gyorsvonat.
F1 vs. Gripen: az volt a baj hogy Palik mindig jóval hamarabb elindult.
De ez érdekes dolog mert amíg az autó kb. 300 km/h-ig remekül gyorsul, a Gripen az afeletti tartományban tesz ki magáért. Ha időben forszázst kapcsolt, a pálya végéig szemre úgy 700 km/h-ra is felgyorsult. Szerintem alapvetően nem igazán egy kategória a kettő.
Lám az Eurofighter vs. Schuhmacher versenyét. Schumi 500m-es távon tudta csak megverni a gépet.
A kötelékek gyönyörűek voltak! Bár a délelőtti Frecce Tricolori-bemutatóban először csalódtam, nem is csináltak semmi izgalmasat. Később esett le hogy valószínűleg csak beugrottak.
Az An-26-osok közül csak a középső infracsapdázott.
Én azt nem értem, hogy egyáltalán miért veték fel a listára a Bessenyeit, amikor nyilvánvalóan jóelőre tudható volt hogy Longleat-on fog akadályversenyezni.
sziasztok, én helyi is vagyok, mindkét nap kint is voltam (munka, de megérte :), 1-2 dolog.
DC-6 szombaton, Boeing vasárnap volt, szerintem ez eredet tervebis így volt, bár lehet csak nekünk helyieknek volt olyan nagy szerencsénk, hogy minden nap láttunk programfüzetet - mondjuk napról napra változott. Néha még a hangosbemondók sem tudták, hogy most épp mi van (pld. a vasárnap délelőtti Bagira-féle MIG29-re simán rámondták ,hogy a Topi repül, aztán délután javították maguk :)
Ennek ellenére a szervezés szerintem is jó volt. 70.000 embert én is keveslem, rengetegen voltak, annál sokkal többen. Mindenesetre szombaton egyértelműen "nívósabb" programokat terveztek (kár, h Bessenyei visszamondta), és akik nem maradtak vasárnapra, azok helyére próbáltak minél jobb beugrókat találni. Sajnálom például, hogy vasárnapra elvitték a Red Bullt, meg lehet én vagyok a vak, de F-16ost sem láttam a kirakott gépek között, kifutón meg nehéz volt fényképezni őket, szombaton meg elfelejtettem fényképezőgépet vinni :(
rengeteg dologról lehetne még mesélni, dehát ezt inkább látni kellett :) mindenesetre a külföldi kötelékek meg a használt infracsapdák nagyon bejöttek, még több is lehetett volna :)
egy negatívum: Red Bull Vs. Gripen - tragédia. Főleg az, ahogyan beállítják most a médiák (2-2, stb....most nem azért, de egyik rajt sem volt jó, így nincs miről beszélni, főleg nem eredményekről. Egyébként meg egyértelmű volt, hogy melyik a gyorsabb.)
"szerintem a meglepetés az infracsapdák használata volt"
De jó! Azokon tényleg meg is lepődtem :-)
Mintha olyasmit olvastam volna régebben, hogy elfogyott a készlet, vagy mi...
"A napernyőkkel állandóan baj van, tavalyelőtt egyet felkapott a szél, és bevitte a kifutóra (télleg oda). Egyébként ez Zeltwegen is téma volt, bár oda símán beengedték."
Zeltwegbe nem vittünk. De ott meg esett :-)
"A térkép itt volt, az más kérdés, hogy itt a parkolók helye elég véletlenszerű, az általam látott és használt rgyik parkoló sincs fent, illetve, pontosabban, nem a megfelelő helyre van jelölve, hanem errébb-arrébb."
Köszönöm a segítséget, de félreértettél. Nekem az volt a porblémám, hogy a repülőtérről nem találtam térképet. Valami ilyenre gondoltam.
A zene kezdetén az első kis darab a Rákóczi induló bevezető taktusa (a Berlioz féle) Volt még egy darab Jane Michel Jarre Oxigénjéből is. De nehéz lenne emlékezetből feltámasztani, mert dirib-darabokból volt összerakva rendszertelenül. Szerintem próbálkozz a JetFly-nál, lehet, hogy ők meg tudják szerezni.
MÁS
A buszokkal volt egy hülyeség. Az állomásra és az 5 sz. parkolóba menő buszok egy helyről, felváltva indultak, de az oldaláról nem lehetett tudni, melyik hova megy, így aki nem szaladt előre a szélvédőhöz, az simán rossz buszra szállhatott. (Mint én is) Egy forgalmistát igazán odaállíthattak vola, aki ezt közli. Vagy esetleg egy oldalsó tábla belefért volna a költségvetésbe.
Sajnos nekem nem volt VIP jegyem, csak résztvevői, így el kellett viselnem a bemutató pilóták, feletteseik, és a kiszolgáló személyzet egész napos társaságát, köszönöm de nem kérek a sajnálatokból!!! :-)))))))))))))))))))))))
Felteszek azért pár képet:
U.I.: Köszönök mindegyikőjüknek mindent, és gratulálok nekik a szervezéshez, illetve ahhoz a sok és jó munkához amit végeztek.
zeteny: A Szu-27 persze nem is volt Magyarországon, és nem is lesz, amíg nem adunk nekik egy kisebb összeget (én 20e dolcsi/bemutatóra vélek emlékezni, még asszem, 2000-ből), illetve nem válunk szlávvá, mert a csehekhez, szlovákokhoz azért eljárnak. Az amcsik meg sehol nem repülnek display-t, leszámítva egy-két nagy angol renapot, de ők "ideiglenesen hazánkban tartózkodók" az angoloknál, illetve ahol van remény gépek eladására. De pl. nem értem, gogy mért nem repült egyetlen angol, német stb. repülőgép sem. Ld. lejjebb ezeknek a dolgoknak a megvitatását.
macislum: szerintem a meglepetés az infracsapdák használata volt. Ez a buszos dolog a számomra sem volt teljesen érthető, énnekem is hármasával jöttek. A parkolással volt más anomália is, a reptér közeli parkolók nem értem, mért voltak fietősek, illetve, hogy ezt mért nem sikerült a térképre rávezetni, én ha tudom, akkor ott hagytam volna a verdát a külsőben. Mindegy. (most nem a magánparkolókról beszélek.) Ráadásul a két fizető között, kb. a készültségi hangárok előtt volt a fizetők között egy nem fizető is, ami nekem már zárva volt, de amikor ott elgyalogoltam, éppen beengedtek egy A6-os Audit. Király. A napernyőkkel állandóan baj van, tavalyelőtt egyet felkapott a szél, és bevitte a kifutóra (télleg oda). Egyébként ez Zeltwegen is téma volt, bár oda símán beengedték. A térkép itt volt, az más kérdés, hogy itt a parkolók helye elég véletlenszerű, az általam látott és használt rgyik parkoló sincs fent, illetve, pontosabban, nem a megfelelő helyre van jelölve, hanem errébb-arrébb.
v43 2281: "A magyar AN-26-os...": nekem a faszi a rámpán azt mondta, és így is volt, és így is szokott lenni, hogy az első ajtón szállnak föl a népek, a hátsón meg le.
Milyen számokból állt Topi bemutatójának zenéje? A Brahms, Princess: Magyar táncok az biztos, meg a négy évszakból is volt valami. Nem tudjátok hogy melyik szám van a négy évszakból? Újraalkotnám az alapanyagokból a zenét.
Én ma voltam, mikor mentünk befele kétszer áthúzott alacsonyan egy Sky Europe B 737-es is. Megcsodáltuk a Corvus Corone gépet, a statikuson meglepetés volt a szerb MiG-21 és a 2-2 angol Jaguar és Hawk gép, amiknek külön hangár volt. Érdekes volt a Görög légierő nagy darab CL-415 tűzoltó gépe is. Szerintem azt a leselejtezett, ütött kopott 24-es oldalszámú MiG-29 UB gépet nem kellet volna kiállítani, mert kicsit égő dolog. A dinamikus közül a MiG-29 és F-16 repülése tettszet a legjobban, de szépet repült Orao, Super Galeb és Iar-99-es is. Érdekes színfolt volt a Jak-11 repülése. Frecce Tricolori-nak nagyon jópofa szpíkerük volt. :) Időjárás is kellemes volt, nem esett és meleg se volt. Összeségében tettszet nagyon.
Hi! A sajtó ellátása is jobb volt a mai nap. Az állvány már "L" alakban volt felállítva. A presscenterben pedig még 14 óra után is kedvesen adtak sütit és kolát. Ja és elég szépen kivitelezett könyvet is adtak Magasabbra címmel.
Hi! Kimentem ma is. Vost a vonatot teszteltem Pestről. os 1 óra alatt leértem kulturáltan IC-vel, onnan 10 perc ut a bázisig, busszal kulturáltan. Ez igen, tény leg jó szervezezés. A kaja front még mindig drága. Bár a helyzet változik, mivel kb. 30ezren lehetünk. Szerintem tegnap is jó szám a 70ezer. Tehát a 2 nap alatt 100K emberke volt kinnt, mig 2 éve 250ezer 1 nap. Ergo ennyit jelentett 3500/4000ft és a vasárnapra josolt esős idő. Délután 14 óráig voltam. Addig az Aero Vodochody gépén kivül csak magyar vasak - ok még egy amcsi pilota által vezetett Jak52.. A mieink viszont kalappal le. A média által sztárolt két fasz versenye helyett, ők mutatták be hogy tényleg mit tudnak a pilótáink. Topi és Bagira is szépen repült. Szubjektven, tegnap Bagia volt a keményebben repülő, de ma Topi - utolso otthoni bemutatópilcsi szereplésén, és szülinapján - örömrepüléssel kápráztatta el a nagyérdemüt. Kicsit Várit idézte. A teljesen felhős égen át sütő nap sárgás sznü levegőt varázsolt a fényképezőgép lencséjáre. Az infracsapdák is jól mutttak, valamint az utánégető lángja. délután eljöttem mert az oraot, galebeket, soimot már megfotoztam, a kötelékek is megvoltak már jóidőben, a holland müsort meg már többször láttam mint anyámat :-)
Képek a honlapomon holnap. A hátteret, hogy milyen volt ma izelitőül egy mini képpel mutatom.
Na akkor én is beteszek egy adagot a tegnapi termésből. Most kézzel tablóztam össze őket hármasával. De hogy lehetne rendeltetésszerüen egymás mellé tenni képeket?