Keresés

Részletes keresés

Vincze Imre Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52701

Kell-e cserélni a dugattyúkat és a főtengelyt turbósra?

Igen, javasoljuk.

De ennyire nem egyszerű a kérdés. Ugyanis annak nem feltétlenül kell egybe esnie a turbózással. Sok esetben kiváló állapotú motort turbóznak (turbózunk). Ilyen esetekben a tapasztalataink szerint nincs értelme a költségeket ész nélkül növelni. Majd ha kikopik a motor és generálozni kell, akkor már érdemes lesz a turbós alkatrészekkel felújítani.

Csak példaként írom a három-négy évvel ezelőtt átalakított egyik 82-es esetét. Alakításkor 3300 üzemóra volt a gépben, és motorja tökéletes állapotú volt. A tulajdonos mindenképpen cserélni akarta a teljes belsejét. Lebeszéltük, hogy ne pazarolja a pénzét. Legutóbbi találkozásunkkor 6800 üzemóra volt a gépben, és esze ágában sem volt generálozni. Mondta, hogy igazunk volt, fölösleges. Persze többször hangsúlyoztuk Neki, hogy ha majd felújítja a motort, akkor turbós alkatrészeket tegye bele. Egyet ért velünk, de még fölöslegesnek találja. Idézem: ”A gép jól indul, jól megy, erős, nem eszi az olajat, minimálisan füstöl, miért szerelgessem?” Igaza van…

A motor főtengelyének és dugattyúinak ész nélküli cseréje helyett sokkal inkább javasoljuk a gép megfontolt használatát. Pl. Az olajcsere intervallumok figyelmesebb betartása, szűrők rendszeresebb tisztítása. Érdemes figyelni a nagy terhelés utáni leállításra is. Kicsit mindig hagyni kell alapjáraton visszahűlni. Le kell szokni a Trabantnál (kétüteműeknél) megszokott gázfröccsös leállításról is. A gázfröccs ugyanis felpörgeti a turbót, a leállítás után pedig már megszűnik az olajnyomás, aztán kenés nélkül pörög, amíg le nem áll. Gondoljunk csak arra, hogy mennyi ideig hallatszik a centrifugál szűrő pörgése a leállítás után…

 

Fontos még hangsúlyozni a 6 lapátos ventilátor lapát szükségességét. A dugattyú szétégések leggyakoribb oka az, ha a 4 lapátost nem cserélik ki. Sok esetben ugyanis nem cserélik ki, mondván, hogy úgysem forralja a vizet. Csakhogy az olaj hőfokáról megfeledkeznek. Pl. a turbót az olaj nem csak keni, hanem hűti is. Mindenképpen szükséges a kicserélni, mert az olaj hőfoka nagyban befolyásolja a turbó hőfokát, de még a motor belső hőfokát is.

Többen írnak erről a témáról megdönthetetlennek tűnő ”igazságokat”. Nem tisztem bírálni senkit, de mi sok esetben mást tapasztaltunk. Nem kellő háttérrel leírt tapasztalatok tévútra vihetnek embereket.

Szeretném hangsúlyozni, hogy mi nem írunk le egy-két gép alapján ”bizonyító erejű tapasztalatot”, általában csak 40-50 gép átalakításánál tapasztaltakat osztjuk meg.

MTZ Betyár Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52700

Fején találtad a szöget!

Előzmény: Szürke Herceg (52699)
Szürke Herceg Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52699

semmi baja ventillátornak 4es van benne de  miért csináltak 6os annak jobb a hütése?

Előzmény: MTZ Betyár (52693)
vanyitom Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52698

Ha nem cserélsz dugót akkkor sem lesz semmi baja. De a sima dugóra a turbós gyűrűkból a kompressziógyűrű ami pont a lényeg lenne ugysem fog felmenni mert kúpos. De ha a motorja jo és nem eszi az olajat akkor teljesen felesleges dugót cserélni, birja a sima is.

Előzmény: mtz 50. (52697)
mtz 50. Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52697

A motrban a dugot nemkell kicserélni a turbo véget elég ha csak turbos gyürüsort cserélek.

Vincze Imre Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52696

Ha nem vagy felregisztrálva akkor nem mutat aszem árat.
De a 6 venti.:  5 550Ft
4 venti.: 3 499Ft

Vincze Imre Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52695
Előzmény: Szürke Herceg (52692)
Vincze Imre Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52694

Nekem 82 van de tudomásom szerint az 50-es Névleges fordulatszáma: 1600 1/min

Előzmény: mtz 50. (52691)
MTZ Betyár Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52693
Előzmény: Szürke Herceg (52692)
Szürke Herceg Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52692

mennyibe kerül egy 4es ventilátor? meg a 6os? linkeljetek árakat KÖSZI

Előzmény: Vincze Imre (52690)
mtz 50. Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52691

Mennyi az a fordulat 50-esen nincs fordulat mérő

 

Vincze Imre Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52690

Meg ha turbózol akkor a 4-es ventilátort cseréld ki 6 lapátosra.

A főtengelyről meg annyit, hogy ha nem lenne ki egyensúlyozva, akkor eleve eltörne vagy szétverne valamit. Ha ésszel használod szerintem nem lesz gond. (Ne lépd, túl a megengedet fordulatot............. )

Előzmény: mtz 50. (52683)
MTZ Betyár Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52689

Amikor egy kis észért a szomszédba kell menni, akkor mit vársz? :D

Előzmény: ymy87 (52687)
Vincze Imre Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52688

Én így oldottam meg az olaj viszafojást:

Előzmény: mtz 50. (52684)
ymy87 Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52687

Szerintem homok kellet volna, ha már lapátolni nem akartak a srácok :) 550-s egy Mercedest húzott ki vellünk szembelévő árokból. Az út tükör jég volt, mert a kamionok letapostákt. Leszortuk és szinte alap gázon kihúzta. 

Előzmény: Camel Driver (52660)
Szaby27 Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52686
Előzmény: mtz 50. (52684)
Szaby27 Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52685
Előzmény: mtz 50. (52683)
mtz 50. Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52684

Tennétek fel képeket aki tud hogy oldota meg a tubo olajzását és a vissza a motorba?Mert nekem 1973 motorvan benne és egy vakdugo van benne és kész semi furatok körülötte.Köszi.

mtz 50. Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52683

Helló. Lenne egy kérdésem 50-es trakira teszek egy turbot a traki főtengelyét is ki kel cserélni?Mert valaki azt mondja hogy nem birlya a terhelést és eltörik .Mert nincs ki egyen sulyozva vagy mi.Ez igaz .

rambo11 Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52682

mi a pontos címe a topiknak nem találom

 

Előzmény: Gyalogakác (52655)
Szürke Herceg Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52681

LETÁK-2.8m 365eft  3.3m felcsukhatós 470eft - 3.3m sima 450eft- SOLDVADKERTI 2.8m-455eft-3.3m -500eft mind uj!

Előzmény: rambo11 (52680)
rambo11 Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52680

és mennyi?

 

Előzmény: Szürke Herceg (52679)
Szürke Herceg Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52679

megkérdeztem az árakat kállósemjénben meg szalkán kocsordi uton is!

Gyalogakác Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52678

régen a showder klubban lenne a helye...élmény ide járni :DDDDDDD

Előzmény: Szaby27 (52674)
Gyalogakác Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52677

írtam emilt

Előzmény: iskra (52672)
Gyalogakác Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52676

Hát nekem az, hogy ezt kár volt megnézni, meg terhelni vele a kvótámat.

A másik meg az, hogy ukrán, vagy oroszoktól nem is vártam mást. Egy rakás idióta majdnem mind. 90-ben Bodaszőlőn elekadtam a Nisaval a homokban éls a ruszki laktanyából jöttek kihúzni egy ZILtől is nagyobb valamivel. Amíg beszélgettünk a laktanya udvarán parancsnokkal, katonákkal addig a parancsnoknál lévő kb másfél méteres bottal hol egyik, hol másik kiskatonát ütötte tökön. A kihúzásnál meg szabályos fatuskókat hajigáltak a kerekek alá. De az is ide jöhet, hogy Ungváron olyat láttam, hogy a ZIL billencs elütötte a biciklist, a nő bokája kifordulva és csak üvöltöztek az állatok körben rajta....majd előjött egy raj GAZ ,,mentőautó"  :DDDD nagysokára. Viszont a következő utcasaroknál ugyanez egy másikkal megismétlődött.

Azok a kölykök inkább ásták volna ki teljesen a hóból és szórtak volna hamut, vagy homokot, bár a traktor kicsi felfekvése miatt nem sokat segített volna, de az igen, ha normálisan kiássák.

Előzmény: Camel Driver (52660)
Szürke Herceg Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52675

láttam közben megtaláltam köszi

Előzmény: Szaby27 (52674)
Szaby27 Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52674

 CSÓVÁLYOSPUSZTÁNAK :DDDDD Csólyospálos!!!

 

www.ekegyartas.hu

Előzmény: Szürke Herceg (52671)
iskra Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52673

Pontosan.

Előzmény: Szaby27 (52613)
iskra Creative Commons License 2012.01.11 0 0 52672

Nem kaptam meg :(

Vagy az outlook szart be ,vagy más okból nem kaptam meg  .

Előzmény: Gyalogakác (52610)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!