Keresés

Részletes keresés

Dynax 7 Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2536

"Szvsz azzal, hogy ostoba, vélemény nélküli "mindennektapsolnikell, ami repül" szintet kívánsz meg, Te magad is pontosan arra a szintre süllyedsz, amit kifogásolsz."

 

--- Nem azt kívánom, hogy ne legyen véleményed Neked vagy bárki másnak, hanem azt, hogy ezt kultúráltan adjátok elő nem CSAK lefikázva azt, ami másnak esetleg örömet okozott. Ugyanis pl. nekem, a feleségemnek és a barátaimnak bármilyen hihetetlen is nagyon jó kikapcsolódást és sok élményt nyújtott ez a repülőnap is, kellemes hétvégi program volt, valószínűleg sok más embernek is. Ugyanis bármennyire is hihetetlen ez erről szól. A repülés és a repülő emberek ünnepe (nem a Palik-Bochkor senkiháziaké) és azé a 100ezer emberé, aki kilátogatott. És ez esetben nem azt nézem, hogy pl. az F-16-os melyik alváltozatát nem hozták el... Nem hasonlítom egyik nagy nemzetközi repülőnaphoz sem, melyen volt szerencsém résztvenni, önmagában nézem és önmagában értékelve érzem úgy, hogy nem csalódtam, UGYANIS JÓL ÉREZTEM MAGAM. Persze lehetett volna még számos másik típus, meg lehetett volna ingyen az egész, meg pálmafák és táncoslányok stb., stb. de semmi és senki nem tökéletes, a célját viszont elérte, szórakoztatott X ezer embert és megmutatt Y száz pilóta és műszaki tudását és felkészültségét.

Előzmény: Ramius (2522)
sdragon Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2535
Tévedésben vagy. Nagyon nagy a külföldi érdeklődés a kecskeméti rendezvényre. Például 100 külföldi úlságíró jött el és nekem is volt olyan francia pilóta barátom, aki ezért jött Kecskemétre. Különben az Ő véleményét tolmácsolom, hogy ilyen látványos airshowt Ő otthon nem látott. Az biztos, hogy idén gyengébb volt a program, de ugyanezt mondhatom el a RIAT-ról és sajna lehet, hogy ilyen lesz Radom és Brnoban sem tolonganak a meghívott gépek.
Előzmény: Zivos (2532)
Égensétáló Lukács Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2534
Azok mindenképpen idejönnének, akik egzotikus repcsit akarnak látni. Odakint találkoztam ezzel a fajta őrülttel is, nemcsak azzal aki szerint a BAC Lightning a hidegháború meghatározó, és messze legjobb gépe...
Előzmény: Zivos (2532)
sdragon Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2533

Hogyan lehetett volna jobb repülőnapot csinálni? Jó kérdés. Én azt nem értettem, hogy az angolok miért nem repültek? Minden típussal párban voltak itt és mi is voltunk náluk Waddingtonban, Ha repül a Hawk, Jaguar, Tornado, emelte volna a színvonalát.

A repülőnapos csere-bere meglátásom szerint nem működik tökéletesen. Mi kint voltunk Waddingtonba, Dániában és Zeltwegben. Pont ezek az országok hozták a legkevesebb gépet, pontosabban csak az angolok jöttek repülővel. Nekem kicsit úgy tűnik, hogy pl a Red Bull fűt-fát ígért, hogy legyen Zeltwegbe MiG-29 és reklámozzák a gyorsulási hülyeségüket utána pedig eljöttek két géppel. Majdnem biztos vagyok, hogy augusztus 20-án, a saját bulijukon a Parlament előtt, minden érdekes gépük repülni fog. Ennyit az együttműködésről.

Zivos Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2532
Szegeny Szlovakok meg lefordulnak a szekrol, ha ilyet irsz. Azert Pozsonyban, es Brnoban nemzetkozi repuloter is van, "valamivel" jobbak a szervezok is. Kecskemet is lehetne jobb, de nem lesz a magyar mentalitas miatt. Azt mondod az Angolok idejonnenek? Minek? Van ott annyi rep. nap, meg a kornyeken is. Ami meg oket erdekelne, az ide nem fog jonni ha a szervezokon mulik. Csinaljak meg a Magyaroknak inkabb, de megfizetheto aron.
Előzmény: Égensétáló Lukács (2529)
terasz Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2531
"tápsojátok, lustá bándá! tápsojátok!"

(Freccsés szpíker)
Leadfoot Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2530
Pár szó a közlekedésről, ha nem nagyon OFF:

Szóval írtam már, hogy a repnapkor dugó van, ez ellen nem igazán tehet semmit se rendőr, se szervező. Én nem tapasztaltam, hogy kisebb lett volna a dugó, mint 2003-ban. Ahogy már mondtam, 5:20-kor indultunk Pécsről, és 9:50-re értünk oda (ekkor álltunk be a parkolóba), pedig nem mentem túl lassan.

A rendőrségnek egyvalamit tudok felróni: nem tettek semmit a leállósávban előzők ellen az M5-ösön. Szép kis dudakoncertek voltak, mikor 1-1 ilyen díszpinty (szégelljék magukat) végigment a sor mellett. Mögöttünk pár autóval egy hapsi megunta, és eljátszotta az önkéntes rendőrt: kihúzódott a leállóba, és ott araszol szépen a sorral. A hátrulól jövő leállóság-huszároknak meg még volt pofájuk dudálni rá... Sokért nem adtam volna, ha jut párszáz méterenként egy rendőr, aki az ilyeneknek helyben megírja a 10ezres csekket...

Azt is írtam már, hogy vagy 1 és 1/4 óra volt, csak még a parkolóból kijutottunk (a főbejárattal szemben lévő réten parkoltunk). Akkor is csak jobbra, mentünk egy kört és úgy jutottunk vissza a főútra. Láttuk, hogy már szinte minden parkoló üres volt, kivéve azt az egyet (a kijárata elég rossz helyen, csomópontban van, talán ezért). Szóval legközelebb nem oda érdemes parkolni...
Előzmény: Ramius (2526)
Égensétáló Lukács Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2529
Erről mi is beszélgettünk ott a "népesebb oldalon", tényleg lehetett volna nagyobb parádét rittyenteni. Ahogy azt Móricka (ez esetben én) elképzeli, ahogy te is írod, oda kellen elküldeni a MiG-29-et bemutatózni, hogy arról a helyről valami jó gépet várhassunk vissza. A nem jön össze arra vonatkozott, hogy még így is előfordulhat hogy valaki mégsem tud eljönni. Én úgy gondolom, hogy ennek nem lehetne pénzkérdésnek lenni, mert a repnap egyrészt a legjobb toborzó alkalom (ki ne akarna ezekkel a masinákkal száguldozni?) Másrészt országimázs. Ha pl. repült volna a MiG-21, a Szu-22, a Mig-29 mellett, plusz a jugó-román típusok az már eladható az angoloknak (hirdették ezt kint?). Ott minden koszos vidéki repnapon tízezrek vannak és megél öt-hat rep. újság a rep. buzikból. Ha még vagy két orosz nagvast le lehetne Kecsóra csábítani, az 100 fontból egy angolnak amolyan mini MAKS lenne. Száz fontot pedig egy hét alatt lehet odakint keresni, négy órában, árufeltöltéssel.
Szóval szerintem nem volt rossz a repnap, két éve ugyan jobb volt. De a lényeg az, hogy rengeteg benne a lehetőség amivel simán a térség első számú repnapja lehetne.
Előzmény: Ramius (2526)
H. Balázs Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2528

Szervusztok!

 

Szombaton volt szerencsém ott lenni Kecsón, és -bár a program tényleg kicsit szűkebb volt a 2003-asnál- nagyon tetszett a rendezvény! A magyar blokkban minden szerepelt, ami az ún. Légierőnktől kitelik, külön gratula az Alba-kötelék fiatal pilótáinak! A külföldiek közül külön örültem a Jak-11-esnek és a DC-6-osnak, eddig nem hittem volna, hogy valaha is testközelből láthatok majd ilyen madarakat. A zene viszont zavaró volt, a motoros gépek hangját szinte teljesen elnyomta (ez a veszély egy 29-esnél már nyilván nem áll fenn, hehe:-)). Veres Zolit eddig még nem láttam az Extrával bemutatózni, ezért kicsit csalódás volt, mert a Szuhojhoz és az SP-91-hez képest érezhetően inkább lendületből kell repülnie. Amit még kiemelnék: a Sokol repülése alatt többször is pelenkát cseréltem magamon, szerintem elképesztően látványos volt a "kűr". A statikus kiállításon igazi kuriózum volt a CL-415-ös, de szintén örömmel fedeztem fel a szerb és román 21-est és a lengyel Szu-22-est (hát még ha bemutatójuk is lett volna...).

 

Köszönet a Szervezőknek!

 

Horváth Balázs

http://horac.fw.hu

Ramius Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2527

No, hát éppen ez az.

Azt nem vitatom, hogy a lefosozás oktalanság.

 

 

Azonban a módszert, ahogy a kedves topiktárs erre reagált, na azt meg kifejezetten elítélem.

 

Előzmény: Leadfoot (2525)
Ramius Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2526

Hát - nem megbántani vagy lekezelni akarlak vele, ne vedd így!! - a kordon népesebb felén az "összejön" megengedhető. A másik oldalon szervezés kérdése.

Ha nem tudnak megfelelő programot biztosítani, akkor nem kell elvállalni a szervezést. Persze az a 300+ milla, amiről beszlünk, nagy úr.

(Klasszikus: Tud repülni? Nem. És havi netto másfél millióért. Igen.)

 

Szvsz a csehek és a szlovákok példája nagyon szépen bizonyítja, hogy mennyi minden "sikerülhet"...

 

Lásd a Hradecen áthúzó B-1-esek, parkoló KC-135 és A-10, vagy a Pozsonyban pörgő-forgó kanadai F-18, no meg Szuhoj.

 

 

Pénz, telefon, szervezés, kommunikáció, összeköttetés, ismeretség kérdése az egész.

 

 

 

 

(Ami kishazánkat illeti: a csetlés-botlás "kívülről" is látszik rendesen.

A korábban tapasztalt közlekedési káosz talán egy picit javulni látszik, de hát fele annyi vendéggel ugye ez nem igazán jelent még semmit sem.

Sokan emlékszünk még a szentkirályi 2-3 kilométeres erdei baktatásra a parkolóból a kapuig...

Anno a 21-es kötelékünk pilótái mesélték, hogy még évekkel a feloszlatásuk után is érkeztek felkérések különböző repnapok szervezőitől. Pedig egy-egy ilyen látogatás ugye szül egy viszontlátogatást. Na gondoljunk csak bele, mi mindennek kellene helyet találni Kecsón egy olasz-francia-spanyol-cseh-svejci-görög-német-angol túra után...

Aztán ugyebár a 29-eseink angliai látogatásainak körülményiről is rengeteg beszámoló született, amelyek között akad "1-2", amelyik nem igazán öregbítette a mi főhadfiaink hírnevét... Lásd pl. németországi tankolás üres zsebbel.)

 

 

 

Előzmény: Égensétáló Lukács (2524)
Leadfoot Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2525
Szerintem a 2. mondatod a kulcsa mindennek. Mindenki mást vár, más szemmel nézi a dolgokat. Nem mindegy, ki volt már életében repülőnapon (és mennyin/hol/mikor), és nem mindegy, ki mennyire konyít a repüléshez.

Nekem pl. uncsi volt a IAR-99 programja, valaki épp írta, hogy neki pedig igencsak tetszett...

Éppen ezért oktalanság lefosozni az egész programot.
Előzmény: Ramius (2522)
Égensétáló Lukács Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2524
Vannak nagymamák akik szappanos vízzel mossák ki a kisunokák száját egy sikerültebb trágárság után, a "kalap fos" után azt hiszem most egy vízágyú kellene...

Mindazonáltal van abban valami, hogy két éve volt Tornádó, F-15, Patrouille de France... Persze nem jöhet mindig minden össze, így is voltak érdekes és főleg ritka gépek. Egy-egy közepes angol repülőnapon például jelentős ínyencség lenne az IAR-99 vagy épp az Orao. Nekem nem is volt ezzel bajom. Sokkal inkább azzal, hogy a kiadott program nem egyezett mindig az égen látottakkal.
A fő problémám: vannak egzotikus meg vannak nagyon jól repülő gépek, figyelni kellett volna erre. Én például nem engedtem volna repülni a Gripen után a Super Galebet, mert majdnem jobbat repült (na jó ez túlzás, de a pilótája nagyon megtaposta és nagyon látványos lett a géphez képest a bemutató.) A nap végén a két relatíve unalmas gép (Orao, Soim) után jött a Mirage, az utolsó öt percét már alig nézték mert indított épp a Frecce. Én megcseréltem volna, a Mirage így megkapta volna az őt megillető figyelmet, a Soim alatt meg vígan lehetett volna az olaszoknak hajtóművezni úgyse figyelt rá a kutya se...
Ramius Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2523

Érdekelne egy hivatalos adat az eladott jegyek számáról.

 

Ramius Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2522

Hmmm, az igaz, hogy az általad minősített hozzászólással egyáltalán nem értek egyet, merthogy egy repnap értéke mindenkinek más és más lehet.

 

Ha már egyszer valakinek nem tetszett, csalódott, akkor szerintem írja azt, hogy neki ez kevés volt, vagy neki nem tetszett, vagy ő többet várt, de ne fikázza le, hogy szar volt.

 

 

A te hozzászlásodat viszont kifejezetten elítélem.

 

Szvsz azzal, hogy ostoba, vélemény nélküli "mindennektapsolnikell, ami repül" szintet kívánsz meg, Te magad is pontosan arra a szintre süllyedsz, amit kifogásolsz.

 

 

Miért ne lehetne egy olyan valakinek negatív véleménye egy repnapról, aki szereti a repülést, meg barátja is, meg ért is hozzá?

Repnap csak csúcszszuper-megatökéletes lehet?!?!

 

 

 

Előzmény: Dynax 7 (2521)
Dynax 7 Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2521

"Kár volt kimenni. Volt egykét vadászgép oszt helló. A többi meg oldtimer meg kis szutykok."

 

--- Ez a véleményed alapján valószínűleg a repülés nagy barátja vagy, igazi szakértő. Gratulálok!

Előzmény: HEnci (2520)
HEnci Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2520

Sziasztok

 

Hát, igazából én sem értem ezt a nagy lelkesedést, szerintem ez a repnap egy kalap fos volt. Unalmas és eseménytelen. Akinek annyira tetszett, az az lehet, aki még életében nem volt kint, és most látott először ilyet. De könyörgöm, ez unalmas volt! 10-től 2ig nem történt semmi, volt, hogy 10-15 percig senki nem volt a levegőben. Erre mondják, hogy picsafüst? Sajnos az előzetes program alapján erre száítottam, és be is jött... Kár volt kimenni. Volt egykét vadászgép oszt helló. A többi meg oldtimer meg kis szutykok. Szóval ez az én vélaményem, persze ettől függetlenül biztos jó volt. Az előző repnapokkal nem találtam párhuzamot, az biztos. Az F1-et meg sem vártuk, de nem csak mi, hanem az emberek 70%-a. Nem győzték kiabálni a hangosba, hogy ne menjenek haza, még jön a palik-bocskor... Még a katonák is röhögtek rajta a bejáratnál... No comment. Remélem, tényleg csak 100 ezren voltak kint és buktak rajta egy nagyot. Sokat akart a szarka, csak szar lett, meg nem bírta a farka.

goldeneagle Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2519

Sziasztok,

 

Van esetleg valakinek képe a B737 áthúzásról. Nagyon érdekelne.

Köszönettel

Kele64pisti Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2518
Hi!
V i c c, de a 29-es stroy igaz!!

Kele
Leadfoot Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2517
Összekötözték a kezét? Ugye ez csak vicc, csak lemaradt a simley? :-O
Előzmény: Kele64pisti (2515)
papugaja Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2516
"A Gripen jó, hogy nem rendelkezik fékernyővel."
Azért még egy-két dolgot ki lehet rajta engedni: fékszárnyat, futóművet, üzemanyagot.
Előzmény: Kele64pisti (2515)
Kele64pisti Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2515
Hi!
A pénteki gyakorlásnál a MIG-29UB fékernyőjét hagyta el a magasban. Topi szerit müszaki hiba történt, rossznyelvek szerint Bocskor úr cseszett el valamit. Ha ez pld. leszállás közben következett volna be, akkor rossz esetben a hirtelen sebességcsökkenéstől akár a talajhoz is csapodhatott volna a Fulcrum. A sok fótos csak úgy nyomta a lassan alászálló ernyőt.
Mindenestre Topi ernyő nélkül szállt le, és kellett is keményen hűteni a kerekeket, futóművet a leszállás után. Másnap Bocskort "bekötözték" a griffbe és összekötötték a kezét, hogy ne nyuljon semmihez. A Gripen jó, hogy nem rendelkezik fékernyővel.

üdv. Kele


sdragon Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2514
A bemutató program zenéje két zeneszámból van összevágva. Az alap Vanessa May- Vihar és közte van a Princess által játszott Magyar Táncok.
Előzmény: Törölt nick (2488)
Kele64pisti Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2513
hi!
Bevallva az igazat, nem jutott el, hozzám nagyon a kommentálás, sem a beszéd, sem a zene csak foszlányok...
Csak az emlitett kommentátorokat személyesen ismerem.. Jó emberek.


üdv. Kele
Leadfoot Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2512
Demi a jó istennek kellett a szövegük alá aláfestő zene??? Marhára idegesített pl. a Corsair áthúzásainál... a kommentátorok elhallgattak, a hangszórókból meg jött tovább a tingli-tangli muzsika, nehogy élvezni lehessen a hangot. Az én szememben ez nagy minusz a szervezés megítélésében.
Előzmény: Kele64pisti (2508)
papugaja Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2511
Na hali!
Én csak tegnap voltam kint, szombaton Jakabszállás jáccott jetmodellekkel. Qvajó volt az is: jóidő, szép modellek szépen repültek, családias hangulat, gyönyörű kis reptér. Mondjuk Veres Zoli Kecskeméten felejtette a kazettát, ezért zene nélkül repült.
Tegnap meg Kecskeméten túl (nagyon túl) korán indították neki a zenét, de azért így sem volt rossz.
Bessenyeiről ezek szerint nem maradtam le.
Topitól kaptam autogramot. Volt ott egy srác, aki egy Gripenes plakátra akart kérni, inkáb adott neki egy Migeset :)
A Frecce kommentátora téleg über volt, vigyorogtam mint a mókus.
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2510
Azt kifelejtettem, hogy a Sokol idén is iszonyú jó volt.
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2509

A magyar blokkra nem lehet panasz, tényleg nagyon jó volt.

A két kötelék azt hozta amire számítottam, mindkettő szép volt.

A külföldi blokk már kevésbé tetszett. Szerintem kimondottan kevés igazi vadászgép repült. A Gripentől olyan hú de nagyon látványos bemutatót soha nem láttam, de ez nem a pilóták hibája, hanem egyszerűen nem lehet vele durvát repülni. A hangja viszont szerintem még a Mig-29-nél is nagyobb volt. Az F-16-ok szépet repültek meg a Mirage is (bár amikor el akarták adni néhány éve őket, akkor ennél is jobban odatették magukat...)

A többi gép engem annyira nem hozott lázba,de jó hogy itt voltak. Jó lett volna még néhány nagyvas. Nagyon hiányzott a F-15, Harrier, F-18, Jaguar, meg a Tornado bemutatója:-( Az osztrákok is elhozhatták volna igazán a Drakenjüket, ha már mi is ott voltunk Zeltwegben, meg a svédek is a Viggent, ha már tőlük vásároltunk. 

Az viszont érdekes, hogy a 2355-ös hozzászólásomban említett, Harrier, Hawk meg Su programokról szóló cikket kicsit átírták a Jetflyon...

Kele64pisti Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2508
Hi!

Aki Márványi "Hiéna" Petit, és Német "Germán" Zolit bántja azt megeszem :-))
A többi szpiker sem volt rossz....

Kele
micimedve Creative Commons License 2005.08.08 0 0 2507
Amit délelött láttál az a Frecce érkezése volt, nem a müsora. Szerintem érkezésnek elég látványos volt. Nem értem a panaszod. Amúgy a repnap elfogadható volt. Egy dolog azonban rendkívül bosszantott. Mi a francnak kellett a színpad az egész nap bömbölö tuctuc zenével? (Zenével?!) Miért kellett elnyomni a szpíkert? Annyira gyenge volt?
Előzmény: zizikém (2504)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!