Amúgy akksi saru le, 2 vezeték leköt az önindító hátuljáról (megjegyezendő, melyik hol volt!!!), 2 csavar kiteker, és ha nincs összegyógyulva magától kifordul a helyéről kb.
Mikori a kocsi? Nekem 2003-as, és nálam 7,5 a fogyasztás. Ezt azért kérdem, mert pl. az aveo már kevesebbet fogyaszt.
A E85-öt nem ajánlom, többet eszik tőle, tehát ugyanott vagy, mintha benzint tankolnál. Egyszer több etanolt tankoltam, mint benzint, és alig indult be, és nem is ment úgy, nagyobb erő kellett neki, többet fogyasztott, azóta csak OMW.
Vegyél bele osram égőt az bírja,legalábbis nálam már több mint 1 éve benne van,a többivel én is jártam,hogy fél évente csere,sőt az egyik ismerős a tungsram-ban dolgozik az mondta,hogy még véletlenül se vegyek bele tungsramot.
7,6 a gyári érték. valamivel kevesebbet fogyaszt nekem is benzinből. gázzal olyan 60000ezret mentem eddig. semmi baja nincs. tartály meg a pótkerék helyén van. kalózzal kapcsolatban eddig ez az egyik legértelmesebb beruházásom volt, nem bántam meg. már rég behozta az árát.
Az enyém 6.0 - 6.5 között eszik vegyes használatban, 5.5 - 6.0 között országúton. Így nézve teljesen NEM éri meg az E85. A gázt pedig eleve elvetem, mert a Kalos hengerfej nem bírja mert egyszerűen nem erre találták ki, ráadásul a tartály is elveszi a csomagtartóm nagy részét. :-(
"a nappali fénynek ki kell aludnia, ha a tompított fényszóró bekapcsol"
Na de pont az a lényeg hogy nem kell égnie a tompítottnak, hiszen ott a nappali fény, tehát
1. a gagyi szar izzókat nem kell állandóan cserélgetni (a gyárit én vettem ki belőle 7 (!) év után amikor kiégett, azóta félévente csere, pedig a töltése jó és nem hullámzik a feszültség sem... szar az "utángyártott" alkatrész magyarországon.
2. mivel nem a 2×55 W + a többi helyzetjelző fogyasztót kell benzinnel világíttatnom hanem csak a 2×3 W -os LED-eket, kellene csökkennie a fogyasztásan főleg mivel többnyire országúton közlekedek és ott most kötelező a világítás.
E85 nem éri meg. kb. 250 ft/l -ig még belátható időn belül behozta az árát /50ezer + benzinszűrő/ előnyök: dízelesen nyomatékos lett alacsony fordulaton, kitisztította a rendszert. hátrányok: rémesen megnőtt a fogyasztás /25-30%/ hidegben nehezen indul, vagy be-se egyáltalán. magát az elektronikát benne hagytam az autóban kikapcsolva, hátha megint olcsó lesz egyszer.... Jelenleg jóval drágább e85-el közlekedni, mint benzinnel. inkább az lpg-n gondolkozz, sokkal jobban tolerálja az autónk és tényleg spórolhatsz vele, ha hosszabb távokra használod. persze ehhez egy jó műszaki állapotú gép kell.
Én úgy tudom, hogy a nappali fénynek ki kell aludnia, ha a tompított fényszóró bekapcsol. Hivatalosan. Na már most ha főleg országúton közlekedsz, akkor ezzel nem sokra mennél. Ráadásul a Kalos éppen hosszú távon produkál jó fogyasztást. Legalább is az enyém majd 2 literrel eszik kevesebbet hosszútávon mint városban.
- nappali fény Kalos--ba, lépcsőshátú, 4 ajtós, különálló index lámpás, ködlámpa nélkül... milyen, hova és hogyan néz ki, esetleg fotó is érdekelne, illetve mi haszna van azon kívül hogy jól is ki tud nézni, konkrétan mérhetően kevesebb benzinnel éri be?
- E85? Tapasztalatok, vélemények érdekelnek de nagyon! Megéri-e, konstrukció hogy bírja?
Az én autóm havi 2-3 ezek km- t fut, főleg országúton... jó lenne spórolni egy kicsit.
Gyálon lakok, csak arrafelé volt dolgunk. Végre volt valaki, akinek kellettek a kocsiról leszedett alufelnik, így gyakorlatilag hulladékáron továbbadtam rajta. Na meg megjárattam a gépet, mert ritkán van alkalma hosszabb távokat menni.
Most kipróbáltam hosszabb távon, 433 km, M0-M7-67-es út, Kaposvár oda-vissza, 6,6 l/100 km a fogyasztás, nagyrészt 110-el, 3 ezres fordulaton. Városban rövid távokon 8,4 alatt nemigen sikerült kijönni még vele, de talán most, hogy 10 éves pályafutása során végre megkapta azt az olajat ami bele is való, esetleg csökken a fogyasztása. De az majd ezután fog kiderülni.
Az a helyzet, hogy beléptem Jena oldalára, és nem tudok kilépni, meg nem is tudok rákattintani sehova, vagy amikor rákattintok, olyan mintha tudnék szerkeszteni, de szerintem lehet aki felmegy mindenkinek olyan! Megpróbálhatná más is! Vagy nálam van ez csak???
Mondjuk a Anyuméba van klíma is, de addig nem akarom cserélni a pollenszűrőt benne, míg a klímát fel nem töltik! Volt benne egy motorcsere sajna! Az előző tulaj elvitte egy szerelőhöz, az meg valami ekecs munkát végzett a vezérlés cserénél, és az egyik fogaskereket vagy mit nem húzta meg rendesen, és széjjel vert mindent! Azért nem is cseréltetett Anyum vezérlést, mert azt mondta az ember, hogy most volt cserélve nemrég! Klíma meg nem működik, szerintem nincsen benne gáz, mert ha bekapcsolom csak világít, nem tolja a hideget! Így jártunk sajna vele! De amúgy szerintem fasza kis kocsi, de azért nekem a 307 1.6 benzin jobban bejön, meg majdnem annyit eszik mint a kalos! :)
SZaszi kolega ha nincs rajta kivehető rész akkor valószínű nincs is benne pollenszűrő igaz nem akarok hülyeséget írni de mintha olvastam volna olyat,hogy nem is raktak bele mert volt olyan típus is de ha biztosra akarsz menni telefonon vagy személyesen keres fel egy chevy kereskedést ott biztos meg tudják mondani.
Szia! Én írtam, hogy az 1.2-es 5 ajtos kalosomban nincs pollenszűrő.
Ma még egyszer kivettem a kesztyűtartót , összehasonlítottam a képeden látottakkal, és valóban nincs továbbra sem.
Nálam csak az a csík van ahol lennie kéne , de az egybe van öntve a műanyag házzal. Talán ha dekopír fűrésszel kivágnám, akkor lehetne bele tenni. Nem tudom belül van e valami vezető sín, és így mennyire tömítve lenne , vagy mellette ugyan úgy bejutna a por.
Az egyiknél 2 db van, mert egy nem férne be, kesztyűtartó mögött van, de az nem szedhető ki. Jumperekben kesztyűtartó-tartó ki, majd egész k.tartó konzol ki, 2 csavar, és kiműthető a szűrő. Típust nem tudom, de gázpedált kell kiszedni, mert mögötte van a kardánalagút felett. :D
Renault Scenic, tűzfalon, kívülről, de egy 30cm-es rés a motorháztető által lefedett űr, és a tűzfal onnan még egy ~40cm-rel hátrébb van, és nem sok hely van ,hogy benyúlj.
Amúgy mikor először cseréltem, akkor anyáztam én is rendesen....kellett vagy 20 perc, még ki bírtam origamizni onnan.
lehet, hogy Ti türelmesebbek vagytok. én hülyét kapok az ilyen értelmetlen kínlódástól. még az is nagy marha volt aki a termosztát helyét megtervezte, pedig az talán német volt.