Még mindig fönt van a "pontos program" (http://www.repulonap.hu/airshow/rovatok/hu/2005/program_050715/) , össze lehet hasonlítani a valósal. Biztos nagy ördöngösség lehet átírni, ahogy változik a program... gondolom ráment volna egy informatikusnak akár negyed órája is.
Hozzá kell tennem, a valós programban több pont szerepelt, és nem kell nagy ész rájönni, hogy valamit rosszabbra hirdetni, mint amilyen valójában lesz, igencsak rossz marketing...
Oszt hiszem nem lett volna értelme vip belépővel menni, vasárnap pedig otthon is maradtam. Szerintem így is többször voltam testközelben a gépekhez, meg többször ültem néhány gépben, mint te, csak épp nem repülőnapon.
Hülyesamu oszt? Akkor is kommerszedik a repnap, mondhatsz bármit, érvelhetsz bárhogy, ez már nem az a leOSZTás.
Ezt a felmérést javasolnám, vagy még inkább, hogy keress valamilyen külföldi fórumon, monnyuk, ezen, cseh rajongókat, asztán velük beszéld meg a dolgot... Ők csak jobban tudják.
A képet persze alkalmas képszerkesztő programmal lehet lecsökkenteni. Az eredetit azéert ne írd fölűl, én néha hajlamos vagyok rá :)
Szia! Én harmadik alkalommal megyek Brnoba rep.napra. A Hradec Kralove-i helyszín nekem sokkal jobban tetszett, bár Brnoban polgári forgalom is van. A küszöbnél is jártam már, de onnan a kifutót nem igazán lehet fotózni. Valószínű az lesz, hogy a rep.nap előtt pénteken felmérjük a terepet.
Azt azért, csak az objektivitás kedvéért elmondanám, hogy az általad leírtkaból pár gép már nem tudott eljönni, de nem azért mert a szervezők ilyen lujzer tipusok, hanem mert már nemigen léteznek. A Viggenek pölö már a hdegvágókkal ismerkednek, leszámítva azt a párat, ami múzeumokba kerül. Az oszrák Drakenek sem hadrafoghatóak, és Zeltweg részben az ő kivonásukról szólt, ha már egyszer elbúcsúztak, akkor már máshol sem akarnak velük repdesni. A MiG-21-esek, akármilyen elektronikát raksz beléjük, már nem túl biztonságosak, senki nem erőlködik, hogy repüljenek. Persze 2000-ben, amikor még mentek a pápai gépek, a románok, gondolom, próbálkoztak az eladással, kicsit akartak reklámozni. Egyébként 21-est más, külföldi repnapon sem láttam repülni. A franciáktól kivonták a Jaguarokat, az angoloktól még nem, azok tényleg erőlködhettek volna egy kicsit, bár gondolom, ők meg mérgesek ránk, hohy nem küldünk 29-est a RIAT-ra, jellemző, hogy ők a RIAT-ot az AirForces Monthly-ban a magyar 29-es fényképével reklámozzák. Az F-15-ösök sem szoktak display-t repülni.
Na most már abbahagyom a különféle reflexiókat, vacsorázom egyet, oszt leírom a saját verziómat is a repülőnapról, meg beteszek pár fotót is, elvégre csináltam 2000-et :)
Sztem VIP-belépővel kellett volna bemenned, vagy otthon kellett volna maradnod. de én nem akarok senkinek ötleteket adni..:) csak gondoltam ezt a véleményem megosztom..
Nem tud valaki valami használható infót a brnoi rep.nappal kapcsolatban? A www.airshow.cz oldalon még nem sok mindent találtam. Következő kérdés: tudja valaki,hogy át lehet-e menni a rep.tér túloldalára, mert a közönség részére kijelölt helyről ellenfényben nem nagyon lehet jó fotókat készíteni. Járt már valaki a túloldalon? Köszi.
HEnci: " Volt egykét vadászgép oszt helló." Hát igen, a repülőnapok általában ilyenek, van egy-két vadászgép, oszt helló. Nem mondom, hogy ez volt életem repülőnapja, de: 1. Azt kaptuk, amit ígértek. Gyakorlatilag nam volt elmaradt program, mondjuk, a lángoló motorú B-25 az vis maior, arról nem a szervezők tehetnak (insiderek: a Mitchell még mindig ott áll, vagy azóta sikerült megjavítani? Azt gondoltam, hogy vasárnapra repülőképes állapotba hozzák, de nem, és a Red Bull-os gépekksel sem tudott hazamenni.) 2. Azért a repulonap.hu is kitett magáért, angolul is elérhető volt a dolog, én erre is adnék egy masszív négyest.
Égensétáló Lukács:
Ramius: "csehek és a szlovákok példája" erről bővebben majd az idei Brno után, de pl Sliac is gyengécske volt az előzőekhez képest, és ha megnézem, hogy mi maradt le, akkor pont az angol és a német gépek hiányoztak onnan is (az objektivitás kedvéért: a francia Mirage is).
csetlés-botlás: sajnos ez teljesen igaz, Murphy törvényét kicsit kiforgatva, ami állami, az el is romlik :)
"Azt nem vitatom, hogy a lefosozás oktalanság... elítélem." azt gondolom, hogy a "kedves topiktárs sokkal higgadtabban reagált, mint a z előtte szóló, de ez szubjektív. Egyébként az egész OFF.
"ennek nem lehetne pénzkérdésnek lenni": hát igen, nálunk a PR-eseménynek kell nyereségesnek lennie, de a nem nagyjavított 29-esek meg ott rohadnak a szabad égen, mert... Nálunk a vadászgépbeszerzés nem katonai, hanem gazdasági szempontok alapján történik, de lefogadom, hogy az utakat (vagy akármi mást) honvédelmi szempontok alapján vezetik. Persze ez nem csak itthon van így.
"amivel simán a térség első számú repnapja lehetne": háát, ha anyagilag nem terhel meg nagyon, jövőre ugorj ki a tót atyafiakhoz, zézzél szét a SIAD-on, hogy milyen a térség első számú repnapja, azért Kecsónak az idei teljesítménnyel még van hova fejlődnie, akár Pozsonyt, Zeltweget, vagy Brno-t nézem...
"csürhét": sajnos, ezeket az embereket nem lehet kiszűrni, ill. ugyanúgy kicsengetik a zsetont, mint mi. Ha valami pofátlanság, de nem tilos, azért nem szólhat senki. Legfeljebb remélhetjük, hogy idővel ragad rájuk kultúra.
Leadfoot: "előzők ellen az M5-ösön": arról nem is beszélve, hogy utána a leállósáv folytatásába, a lekanyarodósávba azok nem akartak beengedni, akik előtte jobbról előztek.
sdragon: nem hinném, hogy nagy ész kell ahhoz, hogy a MiG-ek vendégszereplését összekössük az ellenirányú meghívóval... Ie. "ha ti jöttök, mi is megünk". Egyébként a Red Bull-tól szerintem elég volt kb. amit hoztak, bár az Alpha-Jet géppárjukat el tudtam volna viselni, de az is igaz, hogy Zeltwegbwn is csak az egyik repült. "francia pilóta barátom": nehogy megsúgd neki, hogy vannak ennél jobb repnapok is, pl. Pozsonyban :)))
Zivos: "Axalpon": sztem ha leszünk négyen egy kocsiban, nem lesz olyan drága...
"Talán a sajtóközpontban ... telepítve.": én attól félek, hogy ez volt a bázis, vagy a Honvédség (nélkülözhető) számítógép-állománya. (Ne vedd szó szerint.) Én nem látok bele, de a honvédség, és általában az egész állami szektor informatikai hozzáállása katasztrófális, amikor a sorozást anno abbafejezték, volt egy interjú, hogy valamilyen homályos okból a sorozandók adatait folyamatosan vezetik, hogy be lehessen hívni őket... nem tudom minek, erre mutatták a Hadkieg. Parancsnokság irodáját, hogy ott tárolják a személyes adatokat - papíron, 2004-ben! Komolyan, én kevés dolgon lepődöm meg, de ezen azért sikerült. Egy haverom mesélte, hogy olvasott az állami szervek számítógépre átállásáról holland meg japán tanolmánykat - 1980 körüli időkből. Igen ez akkor volt aktuális a világ szerencsésebb felén - 25 éve.
goldeneagle: Ha kellenek a nyersek, tudom őket küldeni. Ezek croppoltak/kicsinyítettek.
Köszönöm szépen, a nagymamám jól van, de még édesanyám is, és vízágyúval sem mostam még fogat, bár lehet ki kéne próbálni, biztos nagy örömet okozna egy két embernek, biztos nagyobbat, mint nekem a repnap. Hát valóban, lövésem sincs a repülésről, most láttam először ilyet, és nem tudok megkülönböztetni egymástól két repülőgépt sem sajnos.
Szóval azt mondtok, amit akartok, nekem akkor is ez a véleményem, tudom, ezért büdös bunkó paraszt és tudatlan vagyok, de sajnos ez van.
Nekem mások az igényeim ezek szerint egy repnappal kapcsolatban, nem a magamfajtának szervezték, így jártam.
Akkor is az a véleményem, hogy anno mikor néhány nagyobb vassal több repült, akkor talán picit jobban élveztem (harrier, hornet, eagle, fishbed, viggen, draken, jaguar, hogy csak néhányat említsek - bár nem tudom, ezek micsodák, csak úgy találtam a neten ezeket, állítólag repülők).
Azon a véleményemen sem változtatok, hogy lehúzós repnap volt ez (100k visit).
Azt hiszem az is sokmindent elárul, hogy fater, aki légvonalban kb. 1,5 km-re lakik a reptértől (és volt annyi esze, hogy nem jött ki), úgy 3 körül felhívott és megkérdezte:
Ma több résztvevő ország gépét is láttam hazafelé repülni. 10 órakor a görögök CL-415 gépét láttam, igaz magasan repült de szerintem az lehetett. Délben a szerbek 4 gépét láttam, pár percre rá a románok két Soim-ját.
Hi! Nem mindennapi látvány volt Mi-2 vel műrepülést látni. Füstölővel méginkább nem. Itt még Márványi Peti hangját is hallottam, nem nyomta el a zene. Kár, hogy kicsit "korán volt" a müsorban a beosztás, mert talán többen figyelték volna. Ilyenkor a nép várja a nyitókötelék felszállását... A Mi-2 repülése az angol és olasz sajtósoknak is tetszett, mert kattintgattak keményen. Sajnos a sajtósok része kicsit távol volt igy közeli nem nagyon készülhetett, és ráadásul elégg balra volt tőlünk, tehát a háttér erősen szürke volt. Szerintem a típus adottságaihoz képest jobb bemutató volt, mint néhány más repülőeszközé (pld a BO-105 német csatakopteré) . Én magam részéről gratulálni tudok csak.
Sziasztok!Lenne hozzátok egy kérdésem:Nektek hogy tetszett vasárnap reggel a füstölő Mi-2-es produkciója?rengeteg munkánk és gyakorlás feküdt a dologban,és most kíváncsiak vagyunk a nézők véleményére....
Régóta olvasgatom a topikot, de csak most szántam rá magam, hogy regisztráljak. Sokféle vélemény olvastam a kecskeméti repnapról előtte és utána, pro és kontra. Az én véleményemet már jó páran leírták, így bővebben nem kívánom kifejteni, csak zanzásítva. A két évvel ezelőtti repnapon sajna nem voltam itt, csak az azelőttin 2001-ben. Szerintem a repülőprogram összeségében jó volt. Nem volt annyi holtidő a gépek között, mint 2001-ben, akik repültek a maguk nemében mind színvonalasan repültek. Tény, hogy én is sok típust hiányoltam mind a dinamikus programból, mind a statikus sorról (F-15, Harrier, Viggen, stb), azonban valóban volt jó pár olyan típus, főleg a szomszédos államokból (Románia, Jugoszlávia, Szerbia, stb) amelyek viszont más repnapokon nem láthatóak (pl. Zeltweg-ben).
A szervezéssel kapcsolatban magas minőségi javulást tapasztaltam 2001 óta. Győrből mentem (mentünk) le, mindössze az M5-ön a lehajtónál kellett 15-20 percet araszolni a sorban. Nagyon jó volt, hogy a parkoló rögtön az autópálya mellett volt, mert nem kellett végigaraszolni keresztül a városon és a repnap végén is indulás után kb. 3(!) perc alatt az autópályán voltunk. A busz transzfer a parkoló és a reptér között is jó volt. Nagy "élmény" volt, hogy a repülőtéren a nap folyamán is folyamatosan ürítették, mind a WC-ket, mind a szemeteseket, sőt a szemetet is szedték a földről! Nem úgy mint 4 éve, hogy a nap végén nem lehetett budira menni, mert délre már full-ra volt az összes.
Összességében én jól éreztem magam, még a hiányérzeteim ellenére is.
Ha visszanézel, tavaly örületes alkatrész hiányokkal szenvedett a típus. Január helyett májusban érkeztek meg a nagyjavított hajtóművek és azt senki nem gondolja komolyan, hogy ha már van hajtómű akkor a kiképzési repülés terhére repülőnapokra menjen a típus.
Érdekes 2002-ben sem volt a MiG-29 sehol és még is jöttek gépek.
Őszintén szólva egyáltalán nem értem, hogy mi a francnak kell egy repnapra odaengedni azt a csürhét. Vagy ha igen, akkor miért nem úgy helyezik el őket, hogy ne zavarják a rendezvényt...