Sziasztok Azt szeretném kérdezni,hogy a termosztátnak hány foknál kellene nyitnia(1.3 MPi),jobbanmondva van-e külömbség az eredeti(füles) és az utángyártott lengyel(zégeres) termosztát nyitása között.Én úgy tudom 88 C foknál kell nyitnia.Most cseréltem le az eredetit(letört fül) zégeresre,eddig mindig a mutató a középső csík felett volt úgy 2mm,most csere után alatta van 1mm.Vagy ez a normális? Köszi.
Így első blikkre akármi lehet... Trafó, üzemanyag rendszer, elekrtonika, stb... Menj el egy szerelőhöz aki meg tudja nézni számítógéppel is, hátha van hibakód.
Üdv mindenki . Jelentem, sikerült megcsinálni a kocsit , jól sejtettem, hogy a bontott pillangószelepben található kis lyuk volt eltömődve és amiatt nem járt rendesen az autó (talán), visszavittem, adtak egy másikat azt megtisztítotam és beszerelés után a második inditásra úgy járt mint fénykorában , abban szeretném még a segitségeteket kérni hogy milyen időközönként kell a pillangószelepet tisztítani ?? elég valami sprét beletolni járó motorral, vagy érdemes leszedni? köszönöm
Hát nem hiszem el, hogy milyen emberek vannak, akik magukat "szerelőnek" nevezik... Az előbb olvastam, hogy a kolléga elvitte a JÓ! autóját folytószelep tisztításra és azzal kapta vissza, hogy vegyen rá másikat 70 ezerért.
Te pedig írod, hogy szelephézag állítás után mi történt... Az ilyeneknek a kezét el kellene..., de ezzel senkit nem akarok megbántani, ez csak személyes véleményem.
Egyébként az olajat meleg motornál kell cserélni, a szelephézagot pedig hideg (szobahőmérsékletű) motornál. Már eleve nem lehet jó,ha egyszerre csinálta a kettőt...
És egy jótanács: az öreg szerelőbácsikák a szelephézagot biztos jól betudják állítani, de ne felejtse el senki, hogy ők még Zsigulin, meg régi Skodákon tanulták a szakmát. Csak óvatosan a folytószeleptisztítással és minden mással, aminek köze van az elektronikához!
Sajnos szerelőt nemtudok ajánlani, mert én miskolc közelében vagyok.
Sziasztok! Megbízható, Gödöllő környéki autószerelőt keresek, aki megoldja kicsikocsim gondjait úgy, hogy az egyikünknek se fájjon nagyon... :) Tiszítottunk már a leírásotok alapján pillangószelepet, az alapjárat ezáltal beállt a normális 800-ra (pár nap alatt). Aztán lecseréltettem az olajat és a szerelő szelephézagot állított, ami után nem olyan a kocsi, mint volt. Az alapjárat megint ingadozik, néha 1-2-ben nem akar menni, hiába nyomom a gázt. Szóval vannak gondok... :) Szeretném meggyógyítani, de kóklert ismerek eleget. Álmaim vágya egy idősebb bácsi, aki már az átkosban is skodákat szerelt.... :) Bízom benne, tudtok adni elérhetőségeket! Jöhetnek e-mailben is, vagy akár nyilvánosan is. Előre is köszönöm!!! Ági
Mar 1000 X le irtak itt egyparan koztuk enis,h ritkan szok elromolni a folytoszelep!Mar egy idej foglalkozok vele,voltam mar olyannal is aki mindent feladott,mert huylesegeket beszeltek neki !! Valt szerelot,es rendbe fog jonni !Ha valaki kozel lakik gyorhoz meg talakozhatunk is ,es megcsinallom !!!!!!!
Igen, olvastam erről a progiról itt. De állítólag rá lett kapcsolva a komputerre és az kidobta, hogy nem lehet beállítani az alapjáratot. Sajna rossz úhy, hogy én abszolut nem értek ezekhez...
Azért leszedem ezt és elvisszük a szerelőhöz. Köszi.
Ha csak tisztítás után jelentkezett a magas alapjárat, akkor egyáltalán nem biztos hogy a fojtószelep a rossz. Lehet hogy Hubonak van igaza és először inkább szerelőt kellene cserélni. A sima alapbeállítás nem mindig elég, ezért találták ki azt a bizonyos cseh progit, amivel alapbeállítás előtt ki kell törölni az agyát az ECU-nak.
Üdv urak . Idén februárban vettem a kocsit ( 2000év mpi 1.3 feli ) -mentem vele eddig kb-25e km-t , kb 1honapja kicseréltetem benne a vezérműláncot, azelőtt kezdte el azt hogy indulás elött kicsit melegíteni kellett, mert torpant és hiába nyomtam a gázt nem csinált semmit, sőt az alapjárat is vissza esett 600ra. Ez a gond kb 2-3perc melegitéssel megoldodott. Vezérműlánc csere után jötek csak a gondok
Kiderült, hogy a motordiagnosztika nem volt rádugva a pillangószelepre és még az izzó is ki volt véve a műszerfalból, így nem vettem észre hogy nem megy a motordiagnosztika. Mondjuk én nem is értek hozzá, szal nem vetem volna észre. Lánccsere után isteni volt a hangja a motornak, azt leszámitva hogy 2x annyit kellett melegíteni és összevissza járt az alapjárat (1500-2000) közt. Szerelő mondta, hogy a pillangószelep lesz a rossz Tegnap sikerült vennem egyet, csak sajnos a szerelö nem ért rá hogy beletegye, így én tettem bele . Inditáskor 2000 volt az alapjárat és így ingadozott 1500-2000 között, néha még 2000 fölé is ment . Nemtudom hogy ez jó-e ? Mármint tudom hogy 800 körül lenne a normális alapjárat, csak hogy a motordiagnosztika több mint fél éve nem volt rádugva és talán menni kellene vele, hogy beálljon, vagy az is lehet a gond hogy a szelepbe csatlakozik két csö, van egy nagyobb lyuk benne, meg egy kisebb, ami az olajfedőből jön, a nagyobba ha belefújok szépen szelel, de a kisebb el volt tömődve, azt nagyjábol megtakarítottam de még így is ingadozott, nem javult. Mit tegyek, hogy beálljon az alapjárat ??? légyszi segítsetek, köszi
mintha magamat olvasnám. Apunak is épp ez a baja. Tisztítás után egekben az alapjárat. A komputeres játék nem segített, a szerelő szétszedte a fojtószelepet és az döglött be. Most kell egy új, de olyan drága, hogy apu inkább nem használja az autót most!
Szerintem a tiétek is jól fog menni utána:) Összerakás után lehetőleg ne pörgessétek szét a gépet, "normálisan" lehet vele közlekedni. Talán amit majd érdemes megcsinálni, hogy 2-3 száz kilométer után amikor összekopnak az alkatrészek, akkor érdemes megnézni újra a szelephézagot!
A dugó tetején szokott lenni egy kis korom, akkor is ha jól működik a motor.
Igen, pontosan ugyanez történt itt is. Az tövényszerű hogy a dugattyú teteje is kormos,kokszos? Amúgy ma vittük el a hengerfejet leköszörülni, ugyanis voltak benne kisebb nagyobb kráterek :D. Cseréljük a szívósor, kipufogó tömítést is, amit csak lehet és kell is! Ma megérkezett a vezérműlánc szett is. Nagyon korrekt ez a cég. A rendelés után 10 perccel felhívtak, hogy nem kérek-e tömítést is hozzá, emrt már csomagolják. 1 nap se telt el és már itt is volt az alaktrész. Egyébként nagybátyámmal dolgozunk a járgányon, ő autószerelő. Ő szokta beállítani a szelephézagot is. A családban van még 1 felicia egyébként, csak az már 2000-es évjárat az sokkal jobban megy pedig 40KW-os az is. Remélem a miénk is fog legalább ugyanilyen jól menni. Apropó ha össze lessz rakva minden, gondolom nem kellene egy ideig nagyon hajtani a gépet hogy kicsit összekopjanak a dolgok.
Segítsetek nekem, hogy mit csináljak a magas alapjárattal.
Fojtószelep takarítás utáni megnövekedett alapjáratról lenne szó! Megvolt már az aksi saru levétel azóta elmentem a kocsival 2000Km-ert amióta megtakarították. Tettem a benzinhez takarítás után "Spuri motortisztító és multifunkciós energiafolyadék"-ot. teli tankhoz. A teli tankot is kiautóztam már de még mindig nem állt vissza az eredeti alapjáratra (KB: 800)
Jelenleg még mindig 1100 körüli az alapjárata a kocsinak. Persze csak akkor ha lassításnál a motorféknél folyamatosan fékezek ameddig nem rángat. Mert ha csak simán motorfékkel lassítok akkor nem megy le a fordulatszám 2 ezer alá. Vagy üresbe kidobva lassítok.
Mit tegyek, hogy jó legyen? Mert már kezd zavarni a dolog így másfél hónap után.
A válasz elég egyszerű; a fogyasztás attól függ milyen mélyen nyomod a gázpedált. Ha netán túl kevés gázt adnál, akkor úgyis csak rángatni fog a motor és nem fog normálisan menni. Szóval olyankor többet kell adni neki... és ilyenkor lép életbe az első mondat amit leírtam..
Nekem egy 1.3-as Felíciám van. Egy kicsit hülye kérdésem lenne: üzemanyag-fogyasztás és motorkímélés szempontjából kb milyen fordulaton érdemes menni az autóval?
Igen erre gondoltam én is, csak rosszul fogalmaztam.
Tehát pontosabban: sűrítés végén a benzin-levegő keverék a gyújtószikra hatására berobban és elég. És ilyenkor, ha egy kicsit nyitva van a kipufogó szelep, akkor az égés félig-meddig a hengeren kívül meg végbe, kiáramlik a nyitott kipufogószelepen amelyet idővel a forró gázok el is égetnek.