Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

skoda octiii Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65031

Azért reggel beviszem egy diagnosztikára, aztán majd mondják hogy kell e vagy sem.

Előzmény: Horváth Ozzy (65026)
Sanya.M Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65030

Persze, meg az is alapelv hogy a feknek akkor is meg kell tudnia állítani a kocsit ha valami miatt felakad a gázpedál. 

 

Kérdés: a DSG váltó mit csinál ha D-ben van es áll az ember? Áll 1-esben ki nyomott kuplunggal vagy próbál kusztatni mint egy hagyományos hidro kuplungos automata?

Előzmény: nohab (65029)
nohab Creative Commons License 2016.03.09 0 1 65029

Az se mindegy hogy ahhoz két lábbal kell taposnod a féket vagy agyon kell szervozni.

 

Ez nyilván a két véglet, de egyébként majdnem mindegy.  Vészhelyzetben berúgod a pedált a padlóba, a kerekek blokkolnának, az ABS meg beosztja.

 

Meg mondjuk mire nagy sebességről megallsz elég e a fékbetét vagy sem.

 

Nincs olyan felelősen tervezett autó, aminek egy vmax --> 0 fékezést nem bír ki a fékrendszere melegedés miatti fékerőcsökkenés nélkül. Más dolog, amikor pár tíz km-en belül 1000-1500 méter ereszkedsz és nem figyelsz a technikára, az már komolyabb fékeket is próbára tesz.

Előzmény: Sanya.M (65025)
roomi Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65028

Hi. Skoda Yeti ből kivettem a swing rádiot, bolero ment a helyére. Skoda Octaviaba menne a swing. De......kellene a code. :-) A címkén van egy sk........szám . A kereten nincsen beütve az sk......szám. Delphi s. Az infó az lenne hogy ebben az esetben 1687 a kód. Jónak tűnik? Köszi.

nohab Creative Commons License 2016.03.09 0 1 65027

Szerintem egyedi probléma lehetett. Kerekeket blokkolni a Trabanttal is lehetett a 4 dobfékkel.

Előzmény: Hannsg52 (65024)
Horváth Ozzy Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65026

nem feltétlenül. okos az a motorvezérlő és beállítja magának amit kell.

Előzmény: skoda octiii (65023)
Sanya.M Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65025

Na azért ez nem teljesen így van... Az se mindegy hogy ahhoz két lábbal kell taposnod a féket vagy agyon kell szervozni. Meg mondjuk mire nagy sebességről megallsz elég e a fékbetét vagy sem.

Az tény hogy a fék nagyságát a tömeg es a (vég)sebesség határozza inkább meg nem a felszereltség vagy a márka. 

Hatso feknel ha pl kombi akkor biztos nagyobb a fektarcsa mert ugye jobban lesz terhelve ha megvan pakolva. 

Előzmény: nohab (65022)
Hannsg52 Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65024

Eu rendben is van, de mikor anno megvettem az első 1,9-es 90 lovas lépcsőshátút nagyon jó fék volt rajta, pedig hátul dob fék volt. Utána kihoztam a 4X4 es kombit, szintén ilyen motorral, nem tudtam vele megállni,pedig tárcsák voltak rajta! Egyszerűen egy évben nem lehetett említeni a kettőt. A II-es Scout megáll mindenütt ,ahogyan kell. A III-as is,épp olyan jó.

 

Előzmény: nohab (65022)
skoda octiii Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65023

Ki lett cserélve az EGR szelep,  amikor a csere után beinditottuk azonnal kialudt mindkét hiba jelző lámpa, nem kellett a hibát kitörölni. De ha jól tudom ilyenkor kell valami alapbeállítas? 

nohab Creative Commons License 2016.03.09 0 1 65022

Onnan kezdve, hogy a fék az autó kerekét képes állóra blokkolni, semmilyen jelentősége nincs a fék méretének egy vészfékezés tekintetében, azaz a dobfék is pontosan ugyanolyan jó lesz mint egy komolyabb tárcsa, ha minden más ugyanaz. A különbség a sorozatterhelésben van, az pedig belátható, hogy minél erősebb az autó, annál nagyobb az esélye annak, hogy gyakran fogják használni a fékeket.

Előzmény: Hannsg52 (65020)
Draganovic Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65021

Egy 140 LE sel gyorsabban éred el azt a sebességet ,gyorsabban érsz ahoz az akadályhoz nagyobb dinamikával ,ami előtt hirtelen meg kéne állnod ,így erősebb fékhatás is kell.

 

Én ezt a kkor érzem mikor az O2 1.9 p....105 LE kapott egy 140 LE softwer-t ,de ugye a fékek maradtak a gyári 105 LE-höz méretezetre.Megjegyzem elöl hátul új féktárcsák vannak hátul 20 ezret futott elöl 3 ezret és bizony érzem ,hogy mikor hirtelen nagyobb nyomatékkal padlóra felgyorsul és rögtön hirtelen meg is kéne állni akkor ,kéne az erősebb.

Nem vészes simánmég jó ,de érezni.

Csak extrém helyzetnél jön ki nyugi autózásnál nem.

Nekem ez a tapasztalatom

Előzmény: Hannsg52 (65020)
Hannsg52 Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65020

Ezen már sokat gondolkodtam, hogy miért kell a féktárcsák méretét, azonos típusú kocsiknál változtatni?

Ha megyek  90 lovassal  pont százzal, nem ott kellene megállnom, mint egy 140 lóerőssel amelyik szintén 100-al megy?  Mert ha az erősebb megy előttem, bele is durranhatok a hátuljába, mert pocsékabb a fékem.   Olcsóbb kocsi, olcsóbb emberélet.

Előzmény: Draganovic (65016)
Draganovic Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65019

Arra mindenki panaszkodott.

Előzmény: skt15 (64999)
Draganovic Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65018

Én ültem már olyan autóban amiben olyan hangrendszer volt beépítve hogy aztarohadt ,nagyon szép minőségi.

 

Sokan az autójukban vannak a legtöbbet ,meló vagy nincs annyi szoba otthon ,ezer gyerek stb

 

Mondjuk nekem elég az amit a gyár beletesz :) max hangszórókat cserélném másra ,de csak akkor ha a gyári elromlana .pl mint az OFF autómba különben eszembe sem jutna hozzányúlni.

 

Bár nagy csalódás volt mikor kivették a gyári hangszórókat és made in china volt ráírva egy 10 millás autónál :( és a csipogó majdhogynem nehezebb volt mint a középmély :)

 

O2 ben is cseréltettem egyszer mert elromlott abban is made in china van :) Mondták a srácok hogy ezen nem kell meglepődni :)

Előzmény: Törölt nick (64998)
Draganovic Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65017

Nagyobb féktárcsának jobb a hőelvezetése szerintem ,nagyobb felületen is fog szerintem egy 140 LE 2L motorral kissebb féktárcsa van mint egy ugyan olyan kasztni stb csak éppen 163 LE motorhoz,hátul biztosan ,de szerintem még elöl is.

 

Pl az O2 nél ami a családnál van 1.9 pdtdi 105 LE gyárilag ,átlett írva a softwer 140 LE körülire és bizony nagy sebességről hirtelen lassításnál érezni hogy ippen hogy elég.

Megnéznék egy gyári 140 LE ,2L-es pdtdi-t hogy mennyivel nagyobb vagy vastagabb féktárcsák és betéteket kapott mint az 1.9 105 LE-ős.

 

A 170 LE 340NM-es OFF autómon elöl hátul nagy féktárcsák vannak.

 

Biztos hogy sokat számít a méret ,bár igazán ezt nem a nyugis használatnál lehet érezni :)

Előzmény: Törölt nick (64989)
Draganovic Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65016

A Brembo puhább lehet ha arra cserélnéd igaz hamarabb kopik ,de jobban is fog,nekem volt ATE,zimmerman mindenféle német azt vettem észre ami nehezen kopik az viszont kevésbé is fog mint ami gyorsabban kopik ,valamit valamiért azóta áttértem az aranyközépútra Brembo jól fog vagy jobban ,de hamarabb kopik és olcsóbb mint egy ATE,zimmermannál viszont drágább ,nekem ez vált be.

Előzmény: (M)Ákos (64994)
skt15 Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65015

Én OII-ről beszéltem

Előzmény: olomana (65011)
ckerti Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65014

Őt is szívesen hallgatnám, de még nem mentem utána, hogy legyen Tőle felvételem.

Majd egyszer...

Előzmény: pavarotti (65013)
pavarotti Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65013

szerintem inkább Pavarottit hallgass, az még kazettás magnóról is jó:)

Előzmény: ckerti (65012)
ckerti Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65012

Nálam mindig szól a rádió, általában az SD kártyáról a zene, de néha CD-ről is "nyomom".

Én nem vagyok vájtfülű, nekem megfelel a tömörített zene és örülök, hogy nem kell lemezt cserélgetnem, de azért Andrea Bocellit szívesebben hallgatom CD-ről.

 

Előzmény: olomana (65010)
olomana Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65011

A fékekről ezt találtam:

The regular Octavia 1.8 TSi and 2.0 184 TDi use 312mm front brakes. I think all Octavias share the same 272(ish) solid rear setup.

The non PP GTI and GTD Golfs also use 312mm brakes as do the 180 TSi and 184 TDi Leons and A3's

The vRS got lucky, Skoda were apparently allowed to use the Golf GTI PP front brakes as standard fitment; though they dont inherret the slightly larger vented rear set you also get on a GTI PP 

150 LE és az alatt 288-asok vannak elöl mindkét márkánál (valszeg a többinél is) (A neten találtak szerint), a fölött 312-esek, a vRS-en 340-esek.

Szóval úgy tűnik teljesítmény és nem márka függő a méret.

olomana Creative Commons License 2016.03.09 0 1 65010

Nekem ez elég sokadlagos. Átalában vannak utasaim - a család vagy barátok - akkor vagy beszélgetünk, vagy alszanak, ehhez egyikhez sem kell zene. Egyébként meg a szél és motorzaj úgyis elnyomja :). Másfél éve ugyanaz az mp3-as CD van bent, de még nem unom. Egy 32Gb-os kártya nekem három autót is kiszolgálna!

Előzmény: SLX-350 (65008)
SLX-350 Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65009

" ... Ha a fejegység képes kezelni 64 Gb-ot, akkor kb 100 cd anyagát tudod egy (körömnyi méretű micro) sd kártyán a fejegységben, azonnali eléréssel használni/tárolni! .... "

 

Ez világos de az én fejegységemen nincs se USB bemenet se SD kártya aljzat.

 

" .... Éppen ezért nem értem miért kell ragaszkodni az idejét múlt, viszonylag nagy méretű, sérülékeny cd-hez ... "

 

Hát éppen ezért (mert más módon nem tudok zenét hallgatni) .... :)

Előzmény: Törölt nick (65006)
SLX-350 Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65008

" ... s mégis mit ér mindez, amikor pl. lehúzzuk az ablakot és a környezeti zajok szinte elnyomják a kocsi hifijének a hangját? A kocsiban ne akarjunk már MINŐSÉGET hallgatni! ... "

 

Egy hosszabb úton (nekem) nagyon nem mindegy hogy adott esetben egy szűk frekvenciatartományban hallgatom a zenére emlékeztető zajt vagy közel teljes frekvenciatartományban, normális hangszórókon magát a zenét.

Előzmény: Törölt nick (64998)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65007

Ammmm ... sajna utólag értelmeztem mit írtál, ezért vedd figyelmen kívül amit én írtam! :-)

Előzmény: Törölt nick (65006)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65006

Ha a fejegység képes kezelni 64 Gb-ot, akkor kb 100 cd anyagát tudod egy (körömnyi méretű micro) sd kártyán a fejegységben, azonnali eléréssel használni/tárolni! Éppen ezért nem értem miért kell ragaszkodni az idejét múlt, viszonylag nagy méretű, sérülékeny cd-hez ... :) 

Előzmény: SLX-350 (65005)
SLX-350 Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65005

" .... Lerippeled veszteségmentesbe, azt meg lejátssza a CD nélküli, újabb fejegység.

Sőt, a .WAV formátum a MIB1 fejegységnek sem akadály. ... "

 

Persze, ez is egy megoldás de annyit nem ér a dolog hogy ezért fejegységet cseréljek és kidobjam a kukába a több mint 200 CD-met.

 

Előzmény: (M)Ákos (64995)
SLX-350 Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65004

" .. a CD-t nagyrészt már csak adattárolónak használták sokan mp3 fájlokhoz, arra meg egyértelműen jobb a memóriakártya vagy a pendrive ... "

 

Én nem a házilag MP3 (vagyis tömörített) állományokkal felírt hanem eredeti zenei CD-re gondoltam.

Előzmény: _Yasin_ (64996)
skt15 Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65003

vadonatúj autóról beszélek.

Előzmény: olomana (65002)
olomana Creative Commons License 2016.03.09 0 0 65002

Ez új autón, gyári alkatrészekkel? Mert nekem is volt már használtan vett autómban olyan fékbetét, hogy egy szerpentines lejövés közben halálfélelmem volt vele. Az biztos, hogy gyárilag nem olyan volt.

Előzmény: skt15 (64999)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!