Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

arthur877 Creative Commons License 2009.11.14 0 0 7244
Így első blikkre akármi lehet...
Trafó, üzemanyag rendszer, elekrtonika, stb...
Menj el egy szerelőhöz aki meg tudja nézni számítógéppel is, hátha van hibakód.
Előzmény: faterkicsi (7243)
faterkicsi Creative Commons License 2009.11.13 0 0 7243

Üdv.

Van egy 1.3as feliciám. Tudja valaki hogy miért rángat?? Volt gyertya csere, de még mindig csinálja. Az alapjárat sem tökéletes.

nagyember! Creative Commons License 2009.11.13 0 0 7242
Üdv mindenki . Jelentem, sikerült megcsinálni a kocsit , jól sejtettem, hogy a bontott pillangószelepben található kis lyuk volt eltömődve és amiatt nem járt rendesen az autó (talán), visszavittem, adtak egy másikat azt megtisztítotam és beszerelés után a második inditásra úgy járt mint fénykorában , abban szeretném még a segitségeteket kérni hogy milyen időközönként kell a pillangószelepet tisztítani ?? elég valami sprét beletolni járó motorral, vagy érdemes leszedni? köszönöm
stemplis Creative Commons License 2009.11.13 0 0 7241

Hát nem hiszem el, hogy milyen emberek vannak, akik magukat "szerelőnek" nevezik... Az előbb olvastam, hogy a kolléga elvitte a JÓ! autóját folytószelep tisztításra és azzal kapta vissza, hogy vegyen rá másikat 70 ezerért.

Te pedig írod, hogy szelephézag állítás után mi  történt...  Az ilyeneknek a kezét el kellene..., de ezzel senkit nem akarok megbántani,  ez csak személyes véleményem.

Egyébként az olajat meleg motornál kell cserélni, a szelephézagot pedig hideg (szobahőmérsékletű) motornál. Már eleve nem lehet jó,ha egyszerre csinálta a kettőt...

És egy jótanács: az öreg szerelőbácsikák a szelephézagot biztos jól betudják állítani, de ne felejtse el senki, hogy ők még Zsigulin, meg régi Skodákon tanulták a szakmát. Csak óvatosan a folytószeleptisztítással és minden mással, aminek köze van az elektronikához!

Sajnos szerelőt nemtudok ajánlani, mert én miskolc közelében vagyok.

Előzmény: poppet-agi (7240)
poppet-agi Creative Commons License 2009.11.13 0 0 7240
Sziasztok! Megbízható, Gödöllő környéki autószerelőt keresek, aki megoldja kicsikocsim gondjait úgy, hogy az egyikünknek se fájjon nagyon... :)
Tiszítottunk már a leírásotok alapján pillangószelepet, az alapjárat ezáltal beállt a normális 800-ra (pár nap alatt). Aztán lecseréltettem az olajat és a szerelő szelephézagot állított, ami után nem olyan a kocsi, mint volt. Az alapjárat megint ingadozik, néha 1-2-ben nem akar menni, hiába nyomom a gázt. Szóval vannak gondok... :) Szeretném meggyógyítani, de kóklert ismerek eleget. Álmaim vágya egy idősebb bácsi, aki már az átkosban is skodákat szerelt.... :)
Bízom benne, tudtok adni elérhetőségeket! Jöhetnek e-mailben is, vagy akár nyilvánosan is. Előre is köszönöm!!! Ági
potyi20 Creative Commons License 2009.11.13 0 0 7239
Mar 1000 X le irtak itt egyparan koztuk enis,h ritkan szok elromolni a folytoszelep!Mar egy idej foglalkozok vele,voltam mar olyannal is aki mindent feladott,mert huylesegeket beszeltek neki !! Valt szerelot,es rendbe fog jonni !Ha valaki kozel lakik gyorhoz meg talakozhatunk is ,es megcsinallom !!!!!!!
kemeh Creative Commons License 2009.11.13 0 0 7238
Apuval beszéltem: a szerelő megcsinálta ezt a törlés-újra beállítást, s akkor is a fordulatszám maradt 1500 körül alapjáraton.
kemeh Creative Commons License 2009.11.13 0 0 7237

Igen, olvastam erről a progiról itt. De állítólag rá lett kapcsolva a komputerre és az kidobta, hogy nem lehet beállítani az alapjáratot. Sajna rossz úhy, hogy én abszolut nem értek ezekhez...

Azért leszedem ezt és elvisszük a szerelőhöz. Köszi.

K

Előzmény: piba gls (7235)
hubo44 Creative Commons License 2009.11.13 0 0 7236
2009.11.06 20:38:20 © (7085)
Előzmény: kemeh (7233)
piba gls Creative Commons License 2009.11.13 0 0 7235
Ha csak tisztítás után jelentkezett a magas alapjárat, akkor egyáltalán nem biztos hogy a fojtószelep a rossz. Lehet hogy Hubonak van igaza és először inkább szerelőt kellene cserélni. A sima alapbeállítás nem mindig elég, ezért találták ki azt a bizonyos cseh progit, amivel alapbeállítás előtt ki kell törölni az agyát az ECU-nak.

Innen letölthető: http://www.motordiag.cz/msm
Előzmény: kemeh (7233)
nagyember! Creative Commons License 2009.11.13 0 0 7234
Üdv urak . Idén februárban vettem a kocsit ( 2000év mpi 1.3 feli ) -mentem vele eddig kb-25e km-t , kb 1honapja kicseréltetem benne a vezérműláncot, azelőtt kezdte el azt hogy indulás elött kicsit melegíteni kellett, mert torpant és hiába nyomtam a gázt nem csinált semmit, sőt az alapjárat is vissza esett 600ra. Ez a gond kb 2-3perc melegitéssel megoldodott. Vezérműlánc csere után jötek csak a gondok

Kiderült, hogy a motordiagnosztika nem volt rádugva a pillangószelepre és még az izzó is ki volt véve a műszerfalból, így nem vettem észre hogy nem megy a motordiagnosztika. Mondjuk én nem is értek hozzá, szal nem vetem volna észre. Lánccsere után isteni volt a hangja a motornak, azt leszámitva hogy 2x annyit kellett melegíteni és összevissza járt az alapjárat (1500-2000) közt. Szerelő mondta, hogy a pillangószelep lesz a rossz
Tegnap sikerült vennem egyet, csak sajnos a szerelö nem ért rá hogy beletegye, így én tettem bele . Inditáskor 2000 volt az alapjárat és így ingadozott 1500-2000 között, néha még 2000 fölé is ment . Nemtudom hogy ez jó-e ? Mármint tudom hogy 800 körül lenne a normális alapjárat, csak hogy a motordiagnosztika több mint fél éve nem volt rádugva és talán menni kellene vele, hogy beálljon, vagy az is lehet a gond
hogy a szelepbe csatlakozik két csö, van egy nagyobb lyuk benne, meg egy kisebb, ami az olajfedőből jön, a nagyobba ha belefújok szépen szelel, de a kisebb el volt tömődve, azt nagyjábol megtakarítottam de még így is ingadozott, nem javult.
Mit tegyek, hogy beálljon az alapjárat ??? légyszi segítsetek, köszi
kemeh Creative Commons License 2009.11.13 0 0 7233

Szia,

mintha magamat olvasnám. Apunak is épp ez a baja. Tisztítás után egekben az alapjárat. A komputeres játék nem segített, a szerelő szétszedte a fojtószelepet és az döglött be. Most kell egy új, de olyan drága, hogy apu inkább nem használja az autót most!

K

Előzmény: nnlaca (7229)
piba gls Creative Commons License 2009.11.13 0 0 7232
Hali!

Rá kell dugni a kocsit számítógépre és egy alapbeállítást kell elvégezni.
Előzmény: nnlaca (7229)
stemplis Creative Commons License 2009.11.12 0 0 7231

Szerintem  a tiétek is jól fog menni utána:) Összerakás után lehetőleg ne pörgessétek szét a gépet, "normálisan" lehet vele közlekedni. Talán amit majd érdemes megcsinálni, hogy 2-3 száz kilométer után amikor összekopnak az alkatrészek, akkor érdemes megnézni újra a szelephézagot!

A dugó tetején szokott lenni egy kis korom, akkor is ha jól működik a motor.

Előzmény: Stevyy (7230)
Stevyy Creative Commons License 2009.11.12 0 0 7230
Igen, pontosan ugyanez történt itt is. Az tövényszerű hogy a dugattyú teteje is kormos,kokszos? Amúgy ma vittük el a hengerfejet leköszörülni, ugyanis voltak benne kisebb nagyobb kráterek :D. Cseréljük a szívósor, kipufogó tömítést is, amit csak lehet és kell is! Ma megérkezett a vezérműlánc szett is. Nagyon korrekt ez a cég. A rendelés után 10 perccel felhívtak, hogy nem kérek-e tömítést is hozzá, emrt már csomagolják. 1 nap se telt el és már itt is volt az alaktrész. Egyébként nagybátyámmal dolgozunk a járgányon, ő autószerelő. Ő szokta beállítani a szelephézagot is. A családban van még 1 felicia egyébként, csak az már 2000-es évjárat az sokkal jobban megy pedig 40KW-os az is. Remélem a miénk is fog legalább ugyanilyen jól menni. Apropó ha össze lessz rakva minden, gondolom nem kellene egy ideig nagyon hajtani a gépet hogy kicsit összekopjanak a dolgok.
Előzmény: stemplis (7221)
nnlaca Creative Commons License 2009.11.12 0 0 7229
Sziasztok!

Segítsetek nekem, hogy mit csináljak a magas alapjárattal.

Fojtószelep takarítás utáni megnövekedett alapjáratról lenne szó!
Megvolt már az aksi saru levétel azóta elmentem a kocsival 2000Km-ert amióta megtakarították.
Tettem a benzinhez takarítás után "Spuri motortisztító és multifunkciós energiafolyadék"-ot. teli tankhoz. A teli tankot is kiautóztam már de még mindig nem állt vissza az eredeti alapjáratra (KB: 800)

Jelenleg még mindig 1100 körüli az alapjárata a kocsinak. Persze csak akkor ha lassításnál a motorféknél folyamatosan fékezek ameddig nem rángat.
Mert ha csak simán motorfékkel lassítok akkor nem megy le a fordulatszám 2 ezer alá.
Vagy üresbe kidobva lassítok.

Mit tegyek, hogy jó legyen?
Mert már kezd zavarni a dolog így másfél hónap után.

Segítsetek mit cseréljek vagy mi tévő legyek?
stemplis Creative Commons License 2009.11.12 0 0 7228
A válasz elég egyszerű; a fogyasztás attól függ milyen mélyen nyomod a gázpedált. Ha netán túl kevés gázt adnál, akkor úgyis csak rángatni fog a motor és nem fog normálisan menni. Szóval olyankor többet kell adni neki... és ilyenkor lép életbe az első mondat amit leírtam..
Előzmény: Salex13 (7224)
daVeFR Creative Commons License 2009.11.12 0 0 7227

Ha van fordulatszám mérőd, akkor azon van egy zöld sáv. Az tuti jó! :)

Ha nincs, akkor abban a tartományban, ahol érzed, hogy "szeret" működni a motor, azaz nem rángat és nem visít, mint egy malac, amit ölnek.

 

Ennél talán még fontosabb, hogy legyen benne hűtőfolyadék és bármilyen normális olaj. Akkor szinte kinyírhatatlan.

Előzmény: Salex13 (7224)
svgyula Creative Commons License 2009.11.12 0 0 7226
Bocsi nem hengert hanem hengerfejet akartam írni!
Előzmény: daVeFR (7222)
obd2robi Creative Commons License 2009.11.12 0 0 7225

Sziasztok!

olvasgatom a fórum oldalait és úgy érzem sok problémában tudnék szivesen segíteni.

Salex13 Creative Commons License 2009.11.12 0 0 7224
Nekem egy 1.3-as Felíciám van.
Egy kicsit hülye kérdésem lenne: üzemanyag-fogyasztás és motorkímélés szempontjából kb milyen fordulaton érdemes menni az autóval?
stemplis Creative Commons License 2009.11.12 0 0 7223

Igen erre gondoltam én is, csak rosszul fogalmaztam.

Tehát pontosabban: sűrítés végén a benzin-levegő keverék a gyújtószikra hatására berobban és elég. És ilyenkor, ha egy kicsit nyitva van a kipufogó szelep, akkor az égés félig-meddig a hengeren kívül meg végbe, kiáramlik a nyitott kipufogószelepen amelyet idővel a forró gázok el is égetnek.

Előzmény: daVeFR (7222)
daVeFR Creative Commons License 2009.11.12 0 0 7222

Szerintem nem a kompressziós ütemben igazán gáz a nem megfelelő zárás, hanem sokkal inkább a munka ütemben (annak ugye úgy van értelme, ha az expanzió a dugattyú tetőre hatva érvényesül, nem pedig a kipufogóba távozik, pláne nem vissza a szívósorba). Persze azt se szeretjük, ha a kompresszió egy része "elszelel", de a felizzás a munkaütemben jön létre.

 

svgyula! Régen rossz lenne, ha nem lenne tiszta a henger! Egy átlagos 3e-s fordulatot véve mp-ként 50-szer csiszolja a dugattyú. Ott egészen szélsőséges esetet leszámítva, egyszerűen nem tud lerakódni semmi. A szelepeken már annál inkább. Koksz. Meg a kipufogó járatokban a szmötyi/trutyi.

Nyilván ennek egy szabályozott keverékképézésű motornál (lambda, MPI) nem szabad megtörténnie, ha nem eszi az olajat. Bezzeg a 120-as hf-en volt rendesen!

Előzmény: stemplis (7221)
stemplis Creative Commons License 2009.11.12 0 0 7221

Nem kell ahhoz sok kilométer, hogy így tönkremenjenek a  szelepek... elég az ,ha nincs rendesen beállítva a szelephézag.

Ha nagyon kicsi, akkor sűrítésnél mindig nyitva a kipufogószelep, ami olyankor felizzik  és végül szét is ég a pereme. Ennek pedig egyenes következménye, hogy a szelepszárszimmering  kikeményedik, valamint a motorban nincs erő és sokat zabál. És a kis kompresszió miatt tele megy  lerakódással a hengerfej, pont úgy ahogy írtad.

 

Amúgy meg a faterom felije is 96-os évjárat, és csak 63ezer km van benne. A múltkor leszedtem a hátsó dobokat... hát olyan csilli-villi volt benne minden alkatrész, mintha most jött volna le a gyártósorról... tiszta röhej az egész;)

Előzmény: Stevyy (7218)
svgyula Creative Commons License 2009.11.12 0 0 7220
Hali! Nekem van egy saját módszerem a belső tisztításhoz. Amikor szelephézagot állítom, akkor a gyertya furaton keresztül adok neki a berner super 6-os tisztítóból rendesen!! (ami befér). Ez valamilyen petróleum származékot tartalmaz mert kint is a kormot, ráégést leszedi a motortérben mindenről és a műanyagot gumit nem támadja meg és amig állítom a motort addig "hat" . Ezt már a 120-nál is csináltam és tiszta volt a henger belül mikor megbontottam (repedt hengerfej). Van direkt motortisztító is de azt nem próbáltam.
Előzmény: Stevyy (7215)
kemeh Creative Commons License 2009.11.12 0 0 7219

Tomi 01!

Írtam neked egy mailt, de nem reagáltál. Akkor még sem tuti a fojtószelep???

Stevyy Creative Commons License 2009.11.12 0 0 7218

Kösz a tanácsokat!

Amiket mondtál azt mind-mind kicseréljük. Meg ha már megbontottuk akkor a gyűrűket is+ a tömítések. Én is gondoltam rá, hogy valójában több lehet a motorban mint amit az óra mutat. Mások is mondták hogy nem szokott gond lenni ezekkel a motorokkal. A hétvégére lehet összeáll a járgyány.

Előzmény: hubo44 (7216)
faterkicsi Creative Commons License 2009.11.12 0 0 7217

Sziasztok!

Tud valaki segíteni? Alapjáraton jobban remeg az auto mint előtte, hideg motorral nagyon , üzemi hőfokon kevésbé rángat.(leginkább kigyorsításnál) 2 hete volt gyújtáskapcsoló és szénkefe csere.

hubo44 Creative Commons License 2009.11.11 0 0 7216
Akor čak ud kb. samold at haň km. lehet bene. Hat čak 30ezer evente akor tistaba lehets a km.-rel.
Tedel uj simeringeket a selep vezetore eš ed ud vezer lancot eš meg valtozik a yargaň.
Előzmény: Stevyy (7215)
Stevyy Creative Commons License 2009.11.11 0 0 7215
1996-os, 40KW
Előzmény: hubo44 (7214)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!