Ausztria ebből a szempontból jobb. Egy öt perces átszállásra simán lehet számítani. Rendre 10 percen belüli csatlakozásokkal operálok (meg a fél ország), megy.
Ha mégse jönne össze (ahhoz valami esemény kell), hát nekem a vasút a munkáltatóm, egy telefon, hogy sorry, ez van, a vasút b...zta el, a vasút oldja is meg, és ennyi, még csak morgás sincs miatta. Évente 1-2 alkalom, sosem volt gondom még ebből.
Mi kevesebbet teherezünk, idén néhány répaforda lett cudar korai, meg van egy teljesen feleslegesen nekünk idepasszolt semmeringi, ami reggel hármas kezdés, amúgy a nappalos teherek sem vészesek ilyen szempontból. Az éjjelesek teherek tudnak húzósabbak lenni, de nem a kezdés miatt, hanem mert mész egész éjjel, mint a vaknyúl.
Meg van egy csomó vegyes forda. Néhány első, vagy második személyvonathoz kell még négy után jönni, amit simán meg lehetett volna oldani másként is, de hát azt a pár hajnalost ki lehet bírni. Jellemzően a nappalos 6-7 körül kezdünk. Pont jó. Sok a bejárós. Nagyon. Még a fűtőházfőnök is bejárós... :) Akkora várólisták vannak a környékbeli vidéki fűtőházakba, hogy na.
Ha nem az ól környékén lakik egy bécsi, az is megy annyit munkába, mint mi, másik országból. :) Én 45 perc alatt bent vagyok hajnalban autóval, (vonattal 1.10-1.20), csak a reggeli dugóknál tud teljesen kiszámíthatatlan lenni, még baleset sem kell, hogy akár másfél-két óra is legyen. A reggel 8-9-re autóval menés nagyon rizikós (ha későn végzek, muszáj autóval). Van, hogy egy óra, sima ügy, van, hogy a duplája. Tud világ lenni az utakon.
Ebben teljesen igazad van, pont ez a lényeg hogy akkor más világ és kitüntetés volt ha IC-és jegyvizsgáló lehettél, mert akkor állandóan ilyen vonatot csináltál meg néha egy Pesti gyors volt! Jelenleg meg semmi rangja nincs a jegyvizsgálónak mindenki csinál mindent,felhigult a szakma és jó páran nem is mentek át a Gysevhez!
Igen, ez a stressz, ezt utálom legjobban a vasútban. Hogy miközben a nagykönyvben olyanokat írnak, hogy vonaton utazva nyugodtan hátradőlhetsz, stb., stb., valójában végig az órát nézed, és azt számolgatod, hogy meglesz-e a csatlakozás.
Amikor már Köln Hbf-ról +25-tel indultunk el, az volt az egyik legnyugodtabb utam, mert már az indulás pillanatában tudtam, hogy buktam az átszállást, nem volt min stresszelni.
Amellett, hogy teljesen érthető, és jogos, amit a posztban leírtál, annyit hadd jegyezzek meg - többedszerre - hogy sem autó vs. vonat, mint közlekedési eszközök összevetése, hanem a Start bizonyítványa.
Ez is teljesen jogos, amit te írsz :) de akárhányszor is leírod, azon szerintem nem változtat, hogy itt, Magyarországon közlekedve nem egy elméleti összehasonlítás alapján kell döntenünk, hogy milyen _lenne_, ha a vasutunk svájci _lenne_, hanem az itt működő vasúti - és közúti - lehetőségek alapján.
Magyarországra is mennénk, többször meg is próbáltuk, de végül az vált be, hogy valaki jön értünk a határra, ha vonattal megyünk. Ha nem Budapest az ulticél, akkor vagy marha nagy kerülőkkel lehet menni, vagy nincs rendes csatlakozás.
Nekünk abban a nagy ólban nincs összesen 10db öt előtti kezdés, az olyat még az éjjeles csinálja.
Ja, mondjuk nagy ólban könnyebb szétszórni a melót, szóval kb. rendes nappalosaink-éjjeleseink, általában szép 12+-os szolgálataink vannak. Persze van kivétel.
Nálam a leggyakoribb cél ha vonattal megyek, ha valamelyik közeli városba megyünk "kirándulni". Utálok nagyvárosba vezetni, parkolót keresni. Múlt hétvégén is Bozen-ben voltunk, érdekes volt :-)
Kvázi lapon, átlag tapadásnál, ökölszabályként 120-ról 400, 140-ről 600 méter fékutat szoktam számolni ingával (tolva is). Igaz nem a csíkossal, de nem durvulva, régi géppel, vagy dízellel. Butusnál/dezsőfővonalinál ez inkább 500-700.
Ébredéstől számított egy órán belül még nem vagyok az "elhagyhatom a lakást" állapotban. A vasútállomás tőlünk 15' korzótempóban, így másfél órával a vonatindulás előtt kelek, kávé, izé, tipitapi, pancsi, aztán kezdődik minden. Ha ez valamiért elmarad, a napnak annyi.
Így jön ki, hogy Diensbeginn előtt kb. 3 órával kelek.
Ez van, be van kalkulálva. Majd sziesztázom napközben.
A lassújelek miatt a gyorsító képessége a papagáj szilinek nem megfelelő, nagyobb fékút kell a megállásoknál , ami idővesztesség.
A menetidő különbség inkább a gyorsításból adódik, nem a fékezésből. Mert bár a Flirt képes 120-ról 300 méternél rövidebb fékúton megállni, normál üzemi körülmények között, utasokkal tele ez nem igazán javasolt. Így a fékút ezekkel is inkább 500-600 méter szokott lenni.
Szerintem nem igazán meggyőző a mai eredmény. Sem Kelenföld-Tatabánya, sem Komárom-Győr között nem elég így a menetidő. Az hogy kedvező esetben Répcelakig ezt be tudja hozni, szerintem nem jelenti azt, hogy rendszerszerűen is működhetne így. Számos IC-hez Győrben is szoros csatlakozás van, ilyen esetekben ott 5 perc késés is sok.
Teljesen egyetértek veled mindenben, hogy csak alkalmanként használható, sajnos ennyire ki van "hegyezve" a Taurusos mozdonyforda hogy néha nincs más helyettük csak Szili! Persze ezt te is tudod, újat nem mondtam ezzel neked.
Sajnos csíkosingával nem lehet tartani a menetrendet Bp Keleti és Eger között. A lassújelek miatt a gyorsító képessége a papagáj szilinek nem megfelelő, nagyobb fékút kell a megállásoknál , ami idővesztesség.
Flirt ellenben tudja tartani a menetidőt...
Amikor még IC kocsi is be volt sorozva akkor kisebb fékút is elég volt.
Anno 18.50 helyett beértem 18.51 re vagy 18.52 re , de kevesebb lassújel volt , mint most.
Ahogy a reggel 7-kor Keletiből Egerbe közlekedő vonat sem tudja tartani a menetidőt - ez ugyanis nyáron még FLIRT volt, most meg már csíkosinga, bár forgalmi okból nem állt és tartózkodott túl sehol sem, mégis +10-zel ért csak Egerbe.