Keresés

Részletes keresés

CorsairS Creative Commons License 2017.10.12 0 0 440497

Biatorbágy környékén megfeküdt egy teher, 910-sel itt állunk a nyílt pályán, ki tudja meddig...

 

 

segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.10.12 0 0 440496

Ausztria ebből a szempontból jobb. Egy öt perces átszállásra simán lehet számítani. Rendre 10 percen belüli csatlakozásokkal operálok (meg a fél ország), megy.

Ha mégse jönne össze (ahhoz valami esemény kell), hát nekem a vasút a munkáltatóm, egy telefon, hogy sorry, ez van, a vasút b...zta el, a vasút oldja is meg, és ennyi, még csak morgás sincs miatta. Évente 1-2 alkalom, sosem volt gondom még ebből.

Előzmény: attus germanicus (440492)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.10.12 0 0 440495

Mi kevesebbet teherezünk, idén néhány répaforda lett cudar korai, meg van egy teljesen feleslegesen nekünk idepasszolt semmeringi, ami reggel hármas kezdés, amúgy a nappalos teherek sem vészesek ilyen szempontból. Az éjjelesek teherek tudnak húzósabbak lenni, de nem a kezdés miatt, hanem mert mész egész éjjel, mint a vaknyúl.

Meg van egy csomó vegyes forda. Néhány első, vagy második személyvonathoz kell még négy után jönni, amit simán meg lehetett volna oldani másként is, de hát azt a pár hajnalost ki lehet bírni. Jellemzően a nappalos 6-7 körül kezdünk. Pont jó. Sok a bejárós. Nagyon. Még a fűtőházfőnök is bejárós... :) Akkora várólisták vannak a környékbeli vidéki fűtőházakba, hogy na.

Ha nem az ól környékén lakik egy bécsi, az is megy annyit munkába, mint mi, másik országból. :) Én 45 perc alatt bent vagyok hajnalban autóval, (vonattal 1.10-1.20), csak a reggeli dugóknál tud teljesen kiszámíthatatlan lenni, még baleset sem kell, hogy akár másfél-két óra is legyen. A reggel 8-9-re autóval menés nagyon rizikós (ha későn végzek, muszáj autóval). Van, hogy egy óra, sima ügy, van, hogy a duplája. Tud világ lenni az utakon.

Előzmény: Törölt nick (440488)
haha 1970 Creative Commons License 2017.10.12 -3 0 440494

Ebben teljesen igazad van,  pont ez a lényeg hogy akkor más világ  és kitüntetés volt ha IC-és jegyvizsgáló lehettél, mert akkor állandóan ilyen vonatot csináltál meg néha egy Pesti gyors volt! Jelenleg meg semmi rangja nincs a jegyvizsgálónak mindenki csinál mindent,felhigult a szakma és jó páran nem is mentek át a Gysevhez! 

Előzmény: M63 010 (440493)
M63 010 Creative Commons License 2017.10.11 -1 0 440493

Egyesítés után lett ennyi. Sopronból szinte mindig 3, nagyritkán több, Szombathelyről meg maximum 11.

Előzmény: haha 1970 (440402)
attus germanicus Creative Commons License 2017.10.11 0 0 440492

Nem tudom, felétek hogy van ez. Németország e szempontból semmivel nem jobb, mint a Start, sőt.

Előzmény: segélyvonókészülék (440458)
attus germanicus Creative Commons License 2017.10.11 0 7 440491

Igen, ez a stressz, ezt utálom legjobban a vasútban. Hogy miközben a nagykönyvben olyanokat írnak, hogy vonaton utazva nyugodtan hátradőlhetsz, stb., stb., valójában végig az órát nézed, és azt számolgatod, hogy meglesz-e a csatlakozás.

Amikor már Köln Hbf-ról +25-tel indultunk el, az volt az egyik legnyugodtabb utam, mert már az indulás pillanatában tudtam, hogy buktam az átszállást, nem volt min stresszelni.

Előzmény: Ashi Valkoinen (440456)
ifj Nagy Gábor Creative Commons License 2017.10.11 0 1 440490

Üdv!

 

Amellett, hogy teljesen érthető, és jogos, amit a posztban leírtál, annyit hadd jegyezzek meg - többedszerre - hogy sem autó vs. vonat, mint közlekedési eszközök összevetése, hanem a Start bizonyítványa.

 

Ez is teljesen jogos, amit te írsz :) de akárhányszor is leírod, azon szerintem nem változtat, hogy itt, Magyarországon közlekedve nem egy elméleti összehasonlítás alapján kell döntenünk, hogy milyen _lenne_, ha a vasutunk svájci _lenne_, hanem az itt működő vasúti - és közúti - lehetőségek alapján.

Előzmény: segélyvonókészülék (440458)
haha 1970 Creative Commons License 2017.10.11 -2 0 440489

Hát igen, el kell ismerni pedig a 327-es egy elég jó gép! Utána néztem ki volt a vezér......., és most már értem is a dolgot!

Előzmény: Abymot (440475)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.11 0 0 440488

Mi tehervonatozunk (is)...

gyakorlatilag csak éjszakás műszak van, vagy hajnalban kelős...

Előzmény: segélyvonókészülék (440484)
_nyunyuka Creative Commons License 2017.10.11 0 0 440487

Szintén!

Előzmény: segélyvonókészülék (440485)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.11 0 0 440486

Magyarországra is mennénk, többször meg is próbáltuk, de végül az vált be, hogy valaki jön értünk a határra, ha vonattal megyünk. Ha nem Budapest az ulticél, akkor vagy marha nagy kerülőkkel lehet menni, vagy nincs rendes csatlakozás.

 

Előzmény: Törölt nick (440483)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.10.11 0 0 440485

Utálok nagyvárosba vezetni, parkolót keresni.

 

Dettó.

Előzmény: Törölt nick (440483)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.10.11 0 0 440484

elég sok kezdés van 3-4 között

 

Minek fizetitek a szagszervezetet?

Nekünk abban a nagy ólban nincs összesen 10db öt előtti kezdés, az olyat még az éjjeles csinálja.

Ja, mondjuk nagy ólban könnyebb szétszórni a melót, szóval kb. rendes nappalosaink-éjjeleseink, általában szép 12+-os szolgálataink vannak. Persze van kivétel.

 

Húúúú de utálok olyan koránra menni!

Előzmény: Törölt nick (440481)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.11 0 0 440483

Nálam a leggyakoribb cél ha vonattal megyek, ha valamelyik közeli városba megyünk "kirándulni". Utálok nagyvárosba vezetni, parkolót keresni.  Múlt hétvégén is Bozen-ben voltunk, érdekes volt :-) 

Előzmény: segélyvonókészülék (440480)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.10.11 0 0 440482

Kvázi lapon, átlag tapadásnál, ökölszabályként 120-ról 400, 140-ről 600 méter fékutat szoktam számolni ingával (tolva is). Igaz nem a csíkossal, de nem durvulva, régi géppel, vagy dízellel.  Butusnál/dezsőfővonalinál ez inkább 500-700.

Előzmény: r1232 (440477)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.11 0 0 440481

Nekünk elég sok kezdés van 3-4 között. Én ilyenkor nem vesztegetek semmilyen időt, az alvás rovására.

Előzmény: segélyvonókészülék (440478)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.10.11 0 0 440480

Nyilván olyan úticélról érdemes összevetéseket tenni, ami elérhető racionális keretek között így is, meg úgy is.

 

Persze, hogy nem mész Ibizára villamossal, mert sziget, szóval nem is nagyon érdemes azon vitatkozni, hogy akkor oda most BKV, vagy autó... :)

Előzmény: Törölt nick (440464)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.10.11 0 0 440479

+t

Előzmény: segélyvonókészülék (440478)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.10.11 0 0 440478

fél órával előtte kelek, mint munkába kell lépnem

 

Ja, ez nekem lakhelyfüggetlenül se menne. :))

Ébredéstől számított egy órán belül még nem vagyok az "elhagyhatom a lakást" állapotban. A vasútállomás tőlünk 15' korzótempóban, így másfél órával a vonatindulás előtt kelek, kávé, izé, tipitapi, pancsi, aztán kezdődik minden. Ha ez valamiért elmarad, a napnak annyi.

Így jön ki, hogy Diensbeginn előtt kb. 3 órával kelek.

Ez van, be van kalkulálva. Majd sziesztázom napközben.

Előzmény: Törölt nick (440463)
r1232 Creative Commons License 2017.10.11 0 0 440477

A lassújelek miatt a gyorsító képessége a papagáj szilinek nem megfelelő, nagyobb fékút kell a megállásoknál , ami idővesztesség.

 

A menetidő különbség inkább a gyorsításból adódik, nem a fékezésből. Mert bár a Flirt képes 120-ról 300 méternél rövidebb fékúton megállni, normál üzemi körülmények között, utasokkal tele ez nem igazán javasolt. Így a fékút ezekkel is inkább 500-600 méter szokott lenni.

Előzmény: f_k (440470)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.10.11 0 0 440476

Persze, egyéni lehetőségek és preferenciák kérdése.

Előzmény: Törölt nick (440463)
Abymot Creative Commons License 2017.10.11 0 0 440475

Köszi.

Szerintem nem igazán meggyőző a mai eredmény. Sem Kelenföld-Tatabánya, sem Komárom-Győr között nem elég így a menetidő. Az hogy kedvező esetben Répcelakig ezt be tudja hozni, szerintem nem jelenti azt, hogy rendszerszerűen is működhetne így. Számos IC-hez Győrben is szoros csatlakozás van, ilyen esetekben ott 5 perc késés is sok.

Előzmény: haha 1970 (440471)
haha 1970 Creative Commons License 2017.10.11 -1 0 440474

A 916 gépe fordul másnap a 317-re?

Előzmény: KVZOLI (440466)
sörösgigant Creative Commons License 2017.10.11 0 0 440473

Igen...

Előzmény: haha 1970 (440472)
haha 1970 Creative Commons License 2017.10.11 -1 1 440472

Teljesen egyetértek veled mindenben, hogy csak alkalmanként használható, sajnos ennyire ki van "hegyezve" a Taurusos mozdonyforda hogy néha nincs más helyettük csak Szili! Persze ezt te is tudod, újat nem mondtam ezzel neked.

Előzmény: sörösgigant (440462)
haha 1970 Creative Commons License 2017.10.11 0 0 440471

A 916-os.

Előzmény: Abymot (440461)
f_k Creative Commons License 2017.10.11 0 0 440470

Sajnos csíkosingával nem lehet tartani a menetrendet Bp Keleti és Eger között. A lassújelek miatt a gyorsító képessége a papagáj szilinek nem megfelelő, nagyobb fékút kell a megállásoknál , ami idővesztesség.

Flirt ellenben tudja tartani a menetidőt...

Amikor még IC kocsi is be volt sorozva akkor kisebb fékút is elég volt.

Anno 18.50 helyett beértem 18.51 re vagy 18.52 re , de kevesebb lassújel volt , mint most.

Előzmény: Ashi Valkoinen (440469)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.10.11 0 0 440469

Ahogy a reggel 7-kor Keletiből Egerbe közlekedő vonat sem tudja tartani a menetidőt - ez ugyanis nyáron még FLIRT volt, most meg már csíkosinga, bár forgalmi okból nem állt és tartózkodott túl sehol sem, mégis +10-zel ért csak Egerbe.

KVZOLI Creative Commons License 2017.10.11 0 0 440468

Nincs mit!

Szerintem holnap is az lesz.

Már hétfő óta ez a masina járja ezt a fordát.

Előzmény: f_k (440467)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!