Én meg most hagynám a napon kiszáradni annyira, amennyire csak lehet. (max egy hét) aztán meggépelném 180-nal, és fújnék rá egy epoxyt. aztán a többit.
A kérdésem az lenne, hogy használható-e alapozásra UREKOR-S korróziógátló alapozó, az igazság az hogy már felvittem egy réteget. Későn szembesültem azzal, hogy erre fel lehet-e vinni bekevert színű 2 komponensű festék (edző+festék)
Vagy inkább csiszoljam vissza fémtisztára majd használjak HB BODY 969 alapozót, majd erre a kevert szín? (elég nagy meló lenne vissza csiszolni, de inkább most mint 2 hónap múlva ismét kezd rozsdásodni)
Nem olyan nagy dolog ez ám.. egy jobban kinéző lakatosműhely szerintem megbírkózik vele.. :) Mondjuk az se kell legyen, az én bérelt műhelyem szerintem romos, néha foglalkozok vele, de másét nem szívesen újítgatom.
Van olyan hogy nem teljesen van lepucolva a festék a javított részről és egy érintkezési hiba okán apró lukat éget a szerszám de ahhoz már igazi amatörnek kell lenni.
Az akksisarut nem kell levenni, van egy erre a célra kifejlesztett "high voltage killer" -túlfeszűlségvédő amit csak rá kell csíptetni az akksi két pólusára.
De ha esetleg nincs kéznél akkor simán levehető a saru, egy mai normális műhelyben van már szoftver amivel lehet hibakódot kezelni. Bár nem tudom hogy egy szinte új kocsiban milyen törölt vagy elrejtett hibák lehetnek.? :)
Amúgy szinte "nullára" ki lehet egyengetni mindent csak ez erősen függ a szaki ügyességén és türelmén. Egy minimális gittre mindíg szükség van de van úgy hogy egy húsosabb füller is elviszi a javítást.
Így valószínűleg marad a márkaszerviz. Nekik talán van. Igaz, nem az én autómnak megfelelő "márka szerviz", de gondolom az mindegy. Legalább van lakatos és fényező műhelyük.
aramtalanitani... nem, kell az akkura egy minosegi hegesztesvedelem. nem a hibakkal van a god hanem a kobor arammal, ami ha veletlenul avezerlon megy at akkor szetegeti...
draga autonal, en a fontos vezerloket anno kiszedtem (minimum ECU, de ugye ABS/ESP, legzsakvezerlo, BCM, stb stb). bosch a legkevesbe nyügös
Mivel azzal is riogattak, hogy esetleg a spotter átégetheti a lemezt ezért került szóba a gitt. Tehát véleményed szerint ez nem fordulhat elő ? Elvileg annyira ki lehetne a spotterel egyengetni, hogy festés előtt csak a szórógitt kerüljön rá ? Azzal kapcsolatban mi a tapasztalat ilyen beavatkozásoknál, hogy feltétlenül áramtalanítani kell az autót (saru levétele az akkuról) vagy sem ? Ez csak azért érdekelne mert ilyen esetben esetleg hibajelet dob az autó amit kellene üttetni.
(Hozzá tenném hogy olyan meleg volt ma hogy a szemeimen folyt az izzadtság és egyszer sem kellett orrot fújnom és ha kell is időnként már nincs szaga,úgyhogy köszönöm a sóoldatos orrcsepp tippet a kollégádnak :) :))
Ez kb egy órás spotterezés és persze a szélvédőkoszorút fújni kell. A spotter az mindegy hogy lendítősúlyos, csavaros vagy akár levegős, egy a lényeg hogy a lemez sima legyen. Ezt ki kell fényezés előtt egyengetni, eszedbe ne jusson kigitteltetni mert ez már elég mély horpi amit telibehuzatni nem valami egészséges.
A spotterezés kövezkeztében a horpadás túloldalán pontszerű elszíneződések lesznek amit egy fényezés utáni üregvédelemmel simán helyreállítható. Nem kell attól tartani hogy később belülről rozsdásodni fog ott mert az az autó majdnem legmagasabb pontja ami nem olyan nyírkos.
Ha ennyira bizalmatlan vagy az ismeretlen szervízekkel (érthető) akkor vidd be egy márkaszervízbe ahol nyoma lesz a javításnak (papíron) és a késöbbiekben tudsz reklamálni és persze nem tudnak belekötni egy esetleges garanciális problémánál. Ráadásul még egy számlád is lesz a javításról egy márkaszervíztől ami sokat segít majd eladásnál. Nem kell majd bizonygatnod hogy nem tetőt vágtak ott rá ahol kicsit húsosabb a fényezés hanem csak egy "spotjavítás" volt.
Pedig 34 éves korom alatt egyszer nem tapasztaltam még csak hasonlót sem,egyébként a sóoldatos orrcsepp úgy helyre tett hogy ma már a kertem is le kaszáltam a békebeli kaszával... :D Szerintem az miatt lehetett pedig :)
alvazmosast idaig en csak 1x csinaltattam a csalad eddgi 4 autoja kozul... neha meg kell nezni es celiranyosan fél - 1 evente kipucolni a kritikus helyeket. ha nincs hatul dobbetet akkor kimosni. elöl lefolyok es dob betet mogott
- ha van napfenyteto akkor annak a lefolyoit
(golf3-nal pl. azert rohad le folyamatosan az A oszlop alja es rohad ki sarvedo, mert a dobbetet mogott osszegyulik a fentrol lefolyo falevel meg hasonlok)
- mx5-k kuszobje azert rohad le mert a tetolefolyo eldugul es a kuszobe folyik az osszes viz ==> neha megnezni...
- mx5 hatso kerekjarataban a perem fele elfelejtettek rücsit fujni... (a kerekjaratban van de a szele fele egy 4cm savon nincs...)
- primet nalam a megane 2 megoldasa viszi... a ventilator legbeszivoja alacsonyabban van mint a többi perem. Ha eldugul a lefolyo, akkor a vetilatoron keresztul beazik az egesz belter (all benne kuszobik a viz es termesztesen a venti is kuka. 18eFt... ha szerencsed van az elotetallat is meghal)
(- bar ugye a a4-nel/B5-nel ha eltomodik a lefolyo, akkor a fekrasegito tellik meg vizzel... es ha tel van, akor be is fagy :-) nem tudod lenyomni a pedalt :-DD)
ilyen neuralgikus pontok vannak minden tipusnal. erdemes ilyenekrol vetel elott tajekozodni es vasarlaskor megnezni (tuom, nagyon okos vagyok...) ill. ha ujonnan veszed a kocsit idonkent ranezni es megpucolni, vagy "atalakitani/utokezelni"
berbeadom lanyanak völegénye a bmw-nel dolgozott a korroziovedelemi osztalyon. Mondta, h szoljak ha uj bmw-t veszek majd mondja hova kell meg cucc. (ki van sporolva. idö, penz es SULY...)
(ma neztem alulrol az uj X-osztaly (Navara), haaaaaaat. erzesre kb 3kg varrattomito, 5kg ruci es 8kg alvazvedo hianyzik rola)
Nem mind hanem most kaptam az infót Fórumon hogy az előző tulajcsaj akié 10 évig volt valószínűleg lusta volt időnként alvázmosást csinálni és az emelési pontoknál ha lerakódik a sár magába szívja a vizet és tárolja elvileg ez a hiba oka. Mondjuk ezt eddig én se tudtam.. (Egyébként E34-em meg a küszöb 3 százaléka málott,ez szerintem inkább típus hiba minthogy széria :))
(Na,saját márkatársam ezzel nyugtat,tényleg van valami a legendában:"Nem akarok szemétkedni senkivel,de ha az emelési pontok elkezdtek rohadni,vagy már szét is rohadtak,akkor az az autó a bontóba való.Akkor már máshol is ugyanúgy rohad...") Valaki aki Újszilvás közelében van alá nézne nekem hogy nyugodtabban aludjak? :)
azbeszt a 70evekben volt elterjedt, ha akkoriban modernizaltak, akkor lehet. de szamomra nem ismert, hogy festekbe lett volna valaha is azbeszt.
olom viszont inkabb, es 1 es 2. VH kozott elöfordulhatnak radioaktiv festekek. mivel ha jolertem faig csiszoltad, ezert az összes korban elöfordulo anyagot lecsiszoltad... leven gyakran szokas ujrafesteni (rafestessel)
remelem, h egyik sem volt. a helyedben a tengervizes orrcseppet, sok folyadekor folytatnam meg egy ideig a panaszok utan is es a jovoben maszk
A 16394-es hozzászólásomban (képeket is tartalmaz) kértem segítséget tőletek és kaptam is amit ezúton is köszönök. A javítás még mindig nincs elvégezve és ha eddig nem találtam meg a megfelelő embert rá akkor már nem kapkodok. Mivel a hagyományos (ragasztós) horpadásjavítással nem lehet eltüntetni a sérülést, azt hiszem két lehetőség maradt.
1. spotter-el kihuzat, fényez
2. gittez, fényez
Véleményetek szerint melyik a jobb megoldás (mindent figyelembe véve) egy 1 éves autónál??
A spotter nem égetheti ki a lemezt ?
Itt helyben ahol lakom viszonylag sok a szaki, de technikában véleményem szerint eléggé el vannak maradva.
A "bexxter" által említett spotter feszítő keretről még talán nem is hallottak (a kalapács szerűt használják).
A horpadás miatt (2db) gittelni és fújni akarták a tetőt az 1 éves autón !!
Az ugyancsak "bexxter" által említett Teroson-t sem használja senki.
Szeretném megtalálni a lehető legjobb megoldást és ehhez a lehető legjobb mestert.
Tudnátok valakit ajánlani lehetőleg nem túl messze (Zala megye)?
Amennyiben nem úgy hajlandó lennék felmenni akár a fővárosba is csak szakszerűen a mai kornak megfelelő eszközökkel és anyagokkal legyen elvégezve a munka.
Köszönöm előre is ha végig olvastátok és még válaszoltok is :)
nem hiszem. ffp3 olyan helyre kell ahol azbeszt, penesz, raioaktiv por, sporak vannak.
viszont lehet radioaktiv a festek, attol függ mikori a festes. (viszont ha az valoszinuleg akkor sem tulzottan radioaktiv). olomtartalom lehet meg viszont magas...
ffp2 elvileg eleg, de kozben eljutottam odaig hogy festeshez mas besorolasi osztalyok vannak A1/P2.= ha jol ertem kombinalt szürö A1 fenyezeshez + FFP2 (porszürö)
viszont ez is olyan lehet mint az olaj es viz a motorban. Ha ontesz 2L venuszt az olajteknobe es telepisiled a hutorendszert, fenyevekre tovabb vagy mintha olaj es viz nelkul hasznalnad... meg rakhatsz bele nagyon fasza olajat es fagyallo/desztvizet, eleg ha csak 10km-t mesz vmelyik nelkul, többet artasz mintha 10evig teszkos cuccal jartal volna.
climax 755-a1 volt a tesztgyöztes (egy tesztben amit most gyorsan elolvastam)