Többször előkerült már ez a téma. A konklúzió az volt, hogy ilyenből nincs műszakilag jó megoldás (a lámpatest nem LED-re van tervezve) tehát a vetített fény rossz lesz, és legalább még szabálytalan is.
Én is srudolf1 topiktársunkat ajánlottam volna kompresszor ügyben, de ha valóban az első évjáratokból való az autó akkor szinte biztos, hogy klímahűtő is kelleni fog majd. Abból simán jó bele egy utángyártott is! ...olyan 30 körül emlékszem az árakra amennyiért már jókat lehet kapni.
Nem tudom, hogy milyen felnik vannak az autón, de ha tényleg ennyit kapott az az autó és ennyire lelakták a futóművét, akkor én belevágnék egy garnitúra lemezfelnibe! Az megvan olyan 20-25 körül már az újszerűek is! Sőt, szerintem jó állapotú gumival is lehet találni, ha esetleg a gumik is kukások lennének...
Oké köszönöm, a kocsit egy baráttól vettem. Úgy egyeztünk meg mert nem volt sok pénzem, hogy elvisszük átvizsgálásra és a piaci ár aljából elengedi a javítási tételek árát. Így közel háromszázezerrel olcsóbban kaptam meg. Most kezdtem hozzá a rendbehozatalhoz, a klíma kompresszor lesz még egy nagy tétel. Apropó azok milyen áron mennek bontottan, egyáltalán érdemes olyant?
Az autót újkorától ismerem, kétszázezer alatt kapott ez is jócskán , a futómű valóban nagyon gatya volt. Jártak vele teljes terheléssel a Balkánon keresztül jócskán. A karoszszéria a balső és a motor viszont szép állapotú és garantáltan nem volt törött.
Nem akarok ezzel semmit sem mondani, de mivel magam is beletettem +300 ezer km-t egy kettes Octaviaba néhol úttalan utakon, és mint írtam sokszor kellett a felnimet is javíttatnom, de a futóművet nem sikerült elpusztítani, ezért nem tudom, hogy milyen autót vehettél, ha ennyire le volt gatyásodva a futóműve...
A problémádra visszatérve: egy jó gumishoz mennék el legelőbb és nem csak a kiegyensúlyozatlanságot de a felni peremeit is alaposan szemügyre vetetném...
Félre érted a kettő egymástól teljesen függetlenül ment. A futóművet szakszervizben átvizsgáltattam vásárlás előtt és ezeket a tételeket mondták cserésnek. Megvettem az autót és amikor lett pénzem akkor megcsináltattam a szerelőmmel. Az alkatrészek rossz állapotban voltak.
A pattogás ettől függetlenül kb 1 héttel a javítás előtt jött elő, gondoltam ezek közül valamelyik okozhatja hiszen tudtam, rossz állapotban vannak. De mégsem javult meg. Ezek szerint a felni vagy a gumi sérülése lehet? Vagy még mi szerinted?
A Scouton stab. pálcákat cseréltem vagy ötször (elől és hártúl) 31oe km alatt, úgy látszik nem szeretik a rossz utakat.
Diót egyet sem. Amúgy a dió csúnyán dörömböl ha megkopott, a stab. pálcát néha nagyritkán koppan. Lengőket sosem, toronycsapágyat sem. Egyszer segédrugót.
Első villa hátsó perselyén és jobb első csapágyon kivül, szerintem az O2 felfüggesztése örök életű.
Vagy nem értett hozzá a szerelő, aki hozzányúlt a kérdező autójához (vagy meg akarta vágni), vagy rettenesen ökör módon vezette a kocsit valaki földúton, nagyon gyorsan és nagyon sokat.
Osztom Octi19 véleményét, a gumis-felnis meg fogja oldani a kérdező problémáját.
Szerintem a felnit kell megforgatni a gépen gumi nélkül. Ovális lessz.
A stab pálcák nekem 265 ezer km et birtak elől az O2 nek egyszerű de tartós futóműve van, szillenteket kell csak cserélni azon kívül nem sok baja tud lenni.
Nyilván valami forgó tömegre, vagy esetleg "szögletes" felnire gyanakodtam volna mielőtt kibelezem a futóművet... Egyébként milyen állapotban voltak a cserélt alkatrészek? ...csak mert az a futómű, például a gömbfejek kivételesen sokat ki szoktak bírni. Nekem például szinte alig volt olyan szezon ami után nem kellett görgőztetni legalább egy felnimet, de a futómű a két hátsó szilent kivételével még az eredeti volt... és akárhányszor valami miatt szét kellett szedni mindig tökéletesen feszesek voltak a gömbfejek, még a stab-pálcák is!
Na igen, őket néztem utána én is ki, már csak azért is, mert rendeltem már tőlük korábban többször is cuccot, csak valahogy megfeledkeztem róluk.
Lemegy az "ünnepi" forgatag próbálom kicseréltetni helyben, ha nem akarnák, akkor befogom Octit. :)
Kösz mindenkinek!
(Egyébként lehet fújni bármit, de egy tengely esetén 30, két tengely esetén 60 ezer mondjuk fél óra írkálsáért, nézelődésért ahhoz képest, mint amit eléd tesznek ugyanennyi könyörgésért a "jó nevű" szervizek első körben. Aztán mindenki azt hisz, amit akar.)
Nem tudom, mennyi a 7 col, de van egy garnitúra R17 225-ös Romana Route alufelnim felesleges. 225/45-ös gumi volt rajta, O2-n volt. Ha érdekel, csinálok róluk képeket. Zuglóban lehet megnézni, átvenni. Elérhetőség a nick alatt!
Az octavia 1-esem most 10 eves, es a hatso dobfekek esos hideg teli idoben mindig iszonyatosan nyikorog fekezesnel. volt amikor kitisztattam de ugy is csak egy hetig tartott. Megeri lecsetelni a dobfeket egy vadiujra?