Elvileg 25 cm gyapot van fölfelé, oldalt pedig 30 porotherm N+F-re jön 10 cm-s grafitos. Kivéve, ahol koroszú van, vagy ahol rosszul csinálták meg a mesterek, de ez nem látható, mert gipszkartonnal el van fedve.
Nekem 2-3 óra alatt csökken 1-1,5 fokot, de nem tudom, hogy ez mennyire elfogadható. Ha rossz, akkor persze szét kell szedni, és megnézni, mi került be ténylegesen a kritikus helyekre.
Amúgy hőkamerával kivűlről (de persze lentről és nem felülnézetből) a kutyaólokat jónak találta a hőkamerás, a cserép felületi hőmérséklete megegyezik a levegő hőmérsékletével, amit pedig én mértem, hogy a padláson a szigetelés felett közvetlenül kb. 3 fokkal van melegebb, mint a kinti levegőhőmérséklet. De én sem tudok mérni olyan helyeket, amihez nem férek hozzá, ezért szeretném így a hőmérséklet csökkenés oldaláról közelíteni...
Egy új építésű családiház tetőtérbeépítéses szobáinál a mostani 0-5 fokos külső hőnérsékletnél 21 fokra felfűtött szobáknál a fűtést lekapcsolva milyen ütemben szabadna csökkennie a szobák hőmérsékletének?
2011. augusztusban kezdtünk építkezni. Most 23-án végre beköltöztünk. Öröm, bódogság, aha, az első zuhanyozásig... Természetesen nem sikerült a burkolónak a lejtetés, a víz az ajtón folyik kifele a padlóösszefolyó iránya helyett... Segítsetek légyszi! Kabint, tálcát épített kemény küszöböt nem akarunk, mert kicsi a hely. Csak zuhanyfüggöny és a padlóösszefolyó, ezt ilyen egyszerűre és akadálymentesre terveztük, mert lesz később egy "rendes" fürdőnk is, csak ahhoz még "erőt" kell gyűjtenünk. Szóval olcsó és gyors megoldás kellene, amivel kordában tarthatnánk a vízfolyás irányát. Valami szilikonnal leragasztható dologra gondolnék. De nem tudom mi lehetne az, illetve minimum milyen magasnak kéne lennie?
A ház északi falára szeretnék egy polikarbonátos tetőt tenni. Kb. 5 méter hosszú és 3 méter széles lenne. A szerkezet megtervezésénél feljött a vas is alapanyagként a fa mellett. Árban kb. ugyanannyi lenne számításaim szerint (talán a fa egy picit drágább és sokkal szebb, de a vas soha nem csavarodik meg). Mik az előnyök ill. a hátrányok szakmai szemmel?
A falon előbb utóbb lesz 10 cm szigetelés. Hogyan lehetne kiemelni a fal oldali tartó szerkezetetet, hogy később alá lehessen tenni a szigetelést? 1-2 helyen mondjuk 12 cm-es tappancsokkal?
Sziasztok, van egy szennyvízaknánk, összefolyónk (nem tudom, mi a pontos neve), ide folyik a két ikerházfélből a szennyvíz, majd innen tovább a csatornába. Jelenleg a kát házból a csövek egymás fölött csatlakoznak az aknába, ami azt eredményezi, hogy a felső csőből a cucc az alsó cső elé pottyan, és szép akadályt képez, amit az alsó csőből kijövő cucc egy idő után nem tud elmosni. Ráadásul az akna alja sem tükörsima, és valószínűleg a lejtés sem tökéletes... Arra gondoltam, hogy a felső csövet meghosszabbítom kicsit, hogy a csatornába vezető cső elé pottyantson közvetlenül. Szerintetek ez megoldaná a problémát? Ha nem, akkor mi lenne a megoldás?
Egy komolyabb elemzéshez azért az éves fogyasztás, sőt a több éves jobb.
A gázóra mindent megmutat.
Lehet a végeredmény kWó/m2, de akár gázm3 /lakásm3 is. Hogy mi a jó érték ? Hát amit annak nyilvánítanak, de ha pl. 140 kWó/m2 megy el a fűtésre már elégedett lehetsz, persze ez lehet akár 15 kWó/m2 mint a passzív házaknál.
Ennél a 110 m2 -nél fűtésre egy 1400 m3 gáz nem is sok.
1szint,a padlás alja leterítve 10cm gyapottal,igaz úgy,hogy takarásra,szóval minden csikot egy kicsit, kb.5cm-rel a másikra terítettük! és 20-21 fokot tartunk.