Hát, nem szó szerint, de verbálisan eléggé intenzíven. Kissé visszás volt, mert tavalyelőtt azért nem volt ez ennyire durva. Egyébként nem 18.30-kor kezdték, hanem már 18.00-kor. Mindenki ész nélkül csomagolni kezdett, a gépek leponyvázva, valahogy az volt az érzésem, hogy az a...ba kíván a rendezőség. Vasárnap este nem volt ilyen katasztrofális, akkor viszont már fél ötkor összepakolt több kiállító is. Ami nem tetszett, az az volt, hogy az ingyenes parkolót kivágták a reptér nyugati végétől kb 1 km-re lévő búzamezőre, ahonnan majd két km volt az első "Beléptető pont". A reptér keleti végénél, a főbejárat felőli parkoló fizetős lett, de ez csak a legutolsó táblán volt feltüntetve. Innen könnyedén megközelíthető volt a statikus sor és a középső rész, de a LI-2-est pl meg sem lehetett közelíteni. A kiállítók (a külföldiek) nagyon készségesek voltak, a 29-esben készült fénykép (saját géppel) a szlovákoknál ingyen volt, a hazai fotó (szutyok polaroid) 800Ft. A lengyelek megengedték, hogy a fiamnak megmutogassam a SZU 22-t, a hazaiak kizavartak a kordon mögé, mikor mondtam, hogy a személyzet engedélyével jöttem be, közölték, hogy azok nem engedhetnek be. Szóltam az egyik lengyelnek, amire ő odajött és rögtön nem volt baj az ottlétünk (hallván a lengyel beszélgetést), a hazai őrhölgy otthagyott minket. Az sem hatotta meg, hogy van kiképzésem a gépek körüli mozgásra, mivel ezt csináltam két évig, meg egy jónéhány tartalékos hónapon át. Hozzá nem nyúltam semmihez, csak mutogattam és végig fogtam a gyerek kezét, nehogy rossz helyre menjen. Szóval ettől eltekintve, élveztem a lehetőséget, hogy ismét gépközelbe kerülhettem és a fiam is láthatta, hogy "mitől repül a repülő". Egyébként a bejárattól fogva érződött a szervező cégről, hogy nekik a pénzről szól az egész (3 éves korig nem kellett jegy, afölött 2000Ft-ért adták a belépőt a gyereknek, máshol, még Vietnamban is ilyen helyeken a gyerekeket nem is számolják, ők jöhetnek ingyen). Az, hogy egy darab sült kolbász és egy marék sült krumpli kevés uborkával 1600Ft legyen, kissé lehangoló volt. (Ha nem a fiammal vagyok, akkor inkább kibekkeltem volna a hazamenetelig kaja nélkül. Egyébként az 5 és fél éves fiam nem sokat hagyott az 1600 Ft-ból, pedig a képeken látszik, hogy nem egy dagadt, nagyevő fajta.)
Összegezve a dolgokat, a külfödi kiállítók nagyon kedvesek voltak (mindenhol jelvényeket, matricákat kaptak a gyerekek, minden megközelíthető gépbe bemászhattak, még a német F4-esbe is megpróbálta a szerelő felvinni, gurulós létra nélkül nem ment sajnos, de megpróbálta legalább), ahol volt közös nyelv, rögtön mesélni kezdték a gépek tulajdonságait, műszereit (sok helyen volt, mert két szláv és két egyéb nyelvet beszélek). A "Rendező" kitűzős emberkék informáltsága alulmúlta a várakozást, az őrszemélyzet amolyan "katonás" volt, a rendező cégen pedig a pénz szaga érződött. Még a török F5-öshöz is odavitt az egyik pilóta, csak sajnos addigra kimerült a fényképezőgépem akksija.
Azért a következőre is elmegyek és viszem a gyerekeimet is.
Ez nagyon szép volt Tőletek, de ha lehet, legközelebb az aranyhalat ne menesszétek ilyen könnyen:)) Legalább egy hamarabbi repnapot -javasolhatom a 2005. 08. 03-14-es időpontot- csikarjatok ki belőle. :)
Ami hiányzott: igazi nagy vas (B52, C5, An124? brrr)
Az amik voltak már itt eleget, nekem nagyon nem hiányoztak (talán egy F22). De az oroszok jöhetnének már! (Szu 27, Tu22 M3, Mig 31...) Legalább lenne egy kis izgalom is.
A szervezés jó volt. Kivéve a beléptetést. Amikor a parkolóknál is árulták a jegyeket nem volt ilyen gáz.
A jegy ára elfogadható volt. A 18.30-as záróra nem.
Ha emlékeim nem csalnak (anno katonaidőmben AN-26-os szerelő voltam), akkor ennek a kütyünek a (bece)neve "Hörbölő" és eredetileg MIG-15-ös hajtóműből és az azt toló teherautóból állt. A mostaniak nem tudom milyen turbinák, de már nem a 15-ösé van felszerelve (az kövérkésebb). Szolnokon még nekünk a régi volt, olyan négyzetméteres táblákban szaggatta a jeget a pályáról (10 - 30 cm vastag jégről van szó). Nem csak jégtelenítette a pályát, de fel is szárította. A működése pofonegyszerű, a hajtómű menetiránnyal szemben működött, a teherautó meg tolta előre.
A képeimmel kapcsolatban köszi a dícséretet, ennél sokkal többet csináltam, de a párszáz km/h-val haladó gépek sokszor gyorsabbak voltak. :-)) Sok szép tájképet csináltam! :-))))
Megnéztem a képeidet. A levelit is ott kaptad le? :) Tudsz róla, hogy a jetfly.hu -n repnapi fényképversenyt hirdettek? A kötelékes képeid nagyon tetszenek, meg jónéhány azokon kívül is. A teherautón az a porszívó-szerű ormány mi célt szolgál?
Más: Látta valaki a internetes közvetitést. Tők érdekes volt.
Igen, én ott néztem végig az egészet :) Sokat gondolkodtam menjek-e, de aztán a maradás mellett voksoltam. Amikor pedig megláttam, hogy a hollandok nem az átfestett bemutatós gépüket hozták, akkor teljesen megnyugodtam (az volt az egyik, amiért kimentem volna). A programból talán a Mig-29-es "kobra közben infracsapdázunk" mutatványát emelném ki, az nagyon jól ki lett találva.
Ahhoz képest, hogy ingyenesen lehetett nézni egész jó volt a műsor, igaz olyan összedobott helyszini közvetitésnek tünt, amikor nincs igazi rendező és probál valaki helyette összehangolni egy közvetitést...
Hát igen, néha elég gáz volt, de én is úgy voltam vele, hogy legalább ingyen láthatok mindent itthonról. Egyébként szerintem nagyon jó ötlet volt, nem tudom, próbálkoztak-e ilyesmivel máshol.
Én is kint voltam a hétvégén Kkeméten, a repülőnapon. Sajnos mindkét nap csak délután sikerült kiérni, de csináltam egy marék képet, talá 10%-a élvezhető is. Megnézhető a www.muggli5.atw.hu oldalon. Ha valaki megdobna egy pár AN-26-os és MIG-29-es képpel a bemutatóról, nem dobnám vissza :-)). Ha esetleg kell valamelyik az enyémekből, írj egy mailt. 2 Mb/darab.
BMW7er: Egyrészt ez a sok "proli" tartja el a repnapot, és bizonyos szempontból ez a normális, másrészt azt gondolom, hogy a szlovákoknál, cseheknél, osztrákonknál is van annyi "proli" és besörözött német, mint nálunk. Pl. sokat elárul, hogy Hradec Královén, 2002-ben, egy olyan repnapon, amihez képest bármelyik Kecsó a kanyarban nem volt (spanyol Mirage F-1, olasz AMX, svéd C-130, Team-60, eggyel korábban pl. amcsi B-1) a vidápark egy óriás hajóhintával együtt közvetlenül a kordon mellett volt. Ott mégsincs szükség ilyen acélkerítésre.
papugaja: Azért a repülőnapnak is megvannak a maga szempontjai az időpont vonatkozásában, ha a kis Kecskeméti repülőnap beleütközik egy nagy, pénzes nyugati airshow időpontjába, akkor b...hatják az egészet, mert senki sem jön el a nyugatiak közűl. Talvaly ilyen volt Brno, és meg kell mondani, hogy az idén is ilyennek indult, de nagyon hamar áttették az időpontot egy héttel későbbre, amikor kiderült, hogy a szept 3-4-iki időpont ütközik a Giornata Azzurra-val. Egyébként nem tudom, hogy a díjugratásra mennyien érkeznek, de valszeg sokkal kevesebben, mint a repülőnapra.
Látom, Te leszel a legújabb divatcsászár:), kényelmes (?) öltözék természetközeli színekben, nem koszolódik egykönnyen, így vevőköröd nyugodt szívvel helyezheti el bájos hátsóját a betonra, körülményeihez képest kényelmesen. Pontosan értem az indítékod, nem leszek ellenfeled a női ruha készítésben, hiszen én a férfiruházatot fogom gyártani:)))
A kerítés témához: Ne magatokból induljatok ki. Sajnos a repnap az utóbbi időben (legalábbis a mostani biztosan), elment egyfajta proli majálisba, ennek megfelelően, egyre több hülye ember is volt a közönségben. Tanuja voltam, amikor a szombati nap végefelé miközben mentünk ki a tömegben a kerítésekkel övezett sikátorban, néhány okostóni gondolt egyet, és egy ponton szétszedte a kerítést, gondolván, hogy majd levágják az elkerített részen keresztül az utat, és egyenest eljutnak a parkolóhoz.
Mit tesz isten, az első néhány hülye után a tömeg fele -mint a birkák-, mentek utánuk. A dolog vége az lett, hogy felfegyverzett járőrök toloncolták vissza őket a kijelölt útra, méghozzá igen kemény hangnemben. A sok napernyős vattacukros ostoba meg tele gatyával rombolt vissza a helyére.
Most képzeljül el ugyanezt a kifutó közelében.
Én azt gondolom, a proli magyarnak sajnos saját érdekében kell a kerítés.
Én egyiken sem látom őket de ez valszeg az én hibám. A 747-et a 340-től még megkülönböztetem (púp, szárnnyilazás) de a 767-et a 330-tól 10km távolságból már nem vállalom :-)
"Ha legközelebb lesz repnap, tutira elmegyek már csütörtökön, megszállok valahol a közelben"
Ha jó érzékkel nem megint arrra a hétvégére időzítik, amikor egy másik olyan esemény is van Kecskeméten, ami egymaga képes megtölteni a környék szálláshelyeit (Díjugrató világkupa). Örülhettek a vendéglátósok, meg lóbarátok akik beszorultak a dugóba. Hogy a lovakat zavarta-e esetleg a zaj, azt már nemtom.