A tápra nekem is az jutott az eszembe... eg a helye is ott lesz. sajnos napellenző nincs, így vagy marad a tükör szár vagy a fülke mögött van esőcsatorna... majd megálmodom... nem hinném, hogy örülnének ha megfurkálnám a 4 éves autót:o)
Ja igen. Nem reklám, de nekem a Marco Polo atlaszok tökéletesen bejöttek. Irányítószámosak, ilyen spirálrugós megoldással vannak összefűzve, teljesen részletesek, nem takarják ki az egész szélvédőt :)
Osztom a véleményed. Inkább legyen minden országról külön atlasz, az ilyen fulleurópás atlaszok vagy használhatatlanok a méretük miatt, vagy nem elég részletesek.
És neked h jött be a kamionos élet mármint ugy kérdem h sokat mész?és pénzben jol kilehet jönni mondjuk neekem ez az életem azért szeretném csinálni te melyik cégnél vagy?
Ezt én nem fogadnám meg:( Igaz lehet a kissé több év mondatja velem, de szerintem jobb hallgatni a hasznos/tanító tanácsra mint fizetni amit lebontasz.
Amúgy Collins Európa atlasz nem igazán jó, mert túl nagy és nehezen használható menet közben. (+ túl nagy léptékű)
üdv mindenkinek sikeres kamionos vizsgát tettem Dublinban,most jön a neheze munkavadászat,nem tudna valaki valami céget ajánlani angolul-franciául beszélek,uniós meló érdekelne,didi kártya,az új GKI/driver CPC itt/,security kártya,raktáros tanfolyam,holnap vizsgázom targoncából,jövő héten kezdem az ADR-t,akármi érdekelne akárhol,további kellemes estét mindenkinek,s jó gurit!!!ciao
Esetleg aki járt MpII es abrosszal, az segíthetne, hogy van e benne cb előkészítésnek +12V és merre találom, mert sajnos a kocsiból hiányzik a kezelési.
illetve: hova kéne tenni az antennát? esőcsatorna nincs rajta így az kilőve, a tükörszárra való dolog nem vhogy nem jön be ( nem tudom, hogy kap testet a szinterezett fémen keresztül) a fülke mögött meg nem tudom, hogy a hűtő nem e zavar be neki...
Én mondjuk több mint egy éve csinálom ezt a dolgot. Úgy hogy túl sok tapasztalatom nincsen. Talán annyi, hogy vegyél egy Colliens Európa atlaszt. Nekem is ezt úgy tanácsolták, mivel mind a három nagy bátyám kamionozik. GPS nem kellett, mert olyan cégnél dolgoztam, ahol járt a kamionhoz. Nekem térképen könnyebb a tervezés. Hát ha valami beképzelt hülyéhez ültetnek fel vigyázz vele, mert általában azok a kamionosok a tudása a leggyérebb, bár ezt csak a többi fiatal sráctól hallottam, mert aki mellé beültettek egy nagyon jó fej srác volt. Vezetni úgy vezess, ahogy neked biztonságos. ne hagyd, hogy basztasson vele, hogy húzd ki jobban erre vagy arra, pár hét után úgy is megszokod a méretet, és hogy kell vele kanyarodni. Nézd a tükröt és ha elfér gázt neki. az elején húzd ki az orrát, amennyire lehet, mert akkor biztosan elfér a hátuljai is. Ha ügyes vagy ráérzel. Mindig te tolass rá a rámpára és állj le róla, hogy nagyobb rutin legyen. ha pedig marad időtök, akkor gyakoroljátok minél többször az akaszgatást. Legalább is nálam így ment. Aztán ez nem nagyon általános, mert én két hét múlva fix kamiont kaptam. Mert kellett az ADR-es sofőr, a koma akié volt a traktor, meg nem nagyon akart ADR-et vinni, aztán mondták neki, hogy viszont látásra. Egyébként jó ha legalább angolul beszélsz, mert én ha Németországban voltam ,akkor a némethez mentem oda, ha olaszban akkor az olaszhoz. Mert ő van otthon és úgy gondolom ő úgy is jobban tudja. Általában tartányosokat kerestem mindig ha voltak, mert úgy vettem észre, hogy ők jobban képben voltak, és mert általában a francia tartányos beszélt angolul (Ez nagy előny volt). Ezek jutottak eszembe gyorsba.
Fiatal soförök jelentkezését várom h kis tapasztalatot adjanak át mien is pálya lezdőnek lenni ebben a szakmában?Én wabereshez szeretnék menni h a végzek a jogsival!!!!köszi előre is
Jó most már képben vagyok, tudom melyik rész az. Szerencsére másfél éve nem járok a belvárosban, és nem is szeretem a belvárosi részt. Tökéletesen elvagyok a Hungáriától jobbra :D
Ya megvannak az első tapasztalatok a 1841 es MpII es abrosszal, majd később írom meg lesznek képek is. Mára elég anyi, hogy hülyeségből sikerült összeszednek 11 perc túlvezetést.
Te láttad már azt az utcát? Szerintem aki valamennyire is ismeri Pestet annak eszébe sem jut oda kamionnal bemenni. Még én is meggondolom kiskocsival, néha alig lehet onnan kikeveredni az épitkezések, lezárások miatt.
Nem kell sem nagyon külföldinek sem vidékinek lenni. Elég ha csak hiszékeny és nem elég elővigyázatos...
Sajnos a közút kezelő baszta el a dolgokat, őket lehet hibáztatni... Az esetek 90% ban a az előjelző táblák nem valós adatot tükröznek, és a tapasztalt pilóták ezt tudják.
Konkrét példa: Éles sarok ha a Maglódi út felől mész a buszmegállónál 3,7 es előjelző, majd mikor lemész a hídhoz ott már 3,5 van, de a 4,10 el vígan átszaladok. Az ellenkező irányból csak 3,7 van kint... Ezt látja vmi először arra járó kamionos, hogy én lassítás nélkül átcsavarok. A többi hídnál is úgy lesz vele, hogy a "másiknál is nagyobb volt mint ki volt írva akkor biztos itt is"
Az má az ő hibája hogy tempósabban próbált meg bemenni és beszorult, vagy megtörte a felépítményt.
Én is akadtam már fel, de én csak gurultam és mikor éreztem, hogy rugózott az autó egyből megálltam és megnéztem, majd tolattam.
Szerintem abban a hitben volt szegény,hogy ha látják a vészvillogót azért kikerülik,mint azt szokták is tenni sokan,de mint tudjuk vannak ökrök,barmok rendesen.Én egyszer kaptam furgonnal jobb hátsó defektet,nem tudtam elmenni parkolóig a leálósávon kellett kicserélnem.Háááááááát az zabszem nem fért oda be......alig vártam,hogy végezzek és húzzak onnan,némelyik olyan közel jött,hogy az emelőről majd leugrott a kocsi.Nem kívánom senkinek.....
A C kat nak 18 év a feltétele, és a meglévő B kat os jogsi... Az E katnak meg a meglévő C kat, de nincs kikötve hogy menyi ideje van meg. amint megvan a vizsgaeredményed a C ből jelentkezhetsz E re, de van több suli ahol egybe el tudod intézni.
Egyedül a tartányos ADR aminél kell a 2 év C kat...