Hol lehet beállítani a személyes tiltólistát? Van olyan felhasználó, akit feltennék rá, hogy ne tudjon venni tőlem, mert simlis (most az lényegtelen, hogy ezt honnan tudom).
Igen, per pillanat PP keresztül levelezek vele. Csütörtökön válaszolt utoljára, arra az egyszerű kérdésemre, hogy visszaküldés esetében a kézhezvételtől hány nap múlva utalja vissza a pénzt? -erre még nem bírt válaszolni.(ezt azért kérdeztem, mert több fórumon is írták vásárlók, hogy Tinydeal hónapokig kezel garis ügyeket) Most CASE státuszban vagyunk, egy hét múlva legkésőbb nyitnom kell a dispute-t.
Vajon most küldjem vissza a telót, most vagy duspute nyitás után?
A másik dilemmám, hogy a posta trackja általában hetekig nem frissül ezért a PP addig nem fogja látni azt...
Nem akarlak elkeseríteni, de ha garanciális problémád lesz, azt sem lesz könnyű intézni.
Ha kicsit keresgélsz itt a topikban, máris tájékozottabb leszel.
Ha mást nem nézel, de a telefont kiküldeni - nem a költségére gondolok, azt esetleg a PP-n behajtod - hanem az időről, amíg kiér és esetleg javítják vagy cseredarabot küldenek, és azzal kezded elölről.
Még bonyolultabb a helyzet, ha a telefont vámolták és vissza kell küldeni, a cseredarabra meg nem akarsz újból fizetni.
Szóval a kérdésem továbbra is az, hogyan járjak el a visszaküldéssel kapcsolatban, a legbiztonságosabb módon, hogy a PayPal vissza is adja a pénzem. Azt is olvastam valamikor, hogy a magyar postai trancking számot nem fogadja el a PP. Igaz ez?
"És új boltot nem utólag csekkolunk, hanem előre..." kritika jogos, de mentségemre legyen mondva, már tavaly vásároltam a Tinydeal-en dolgokat, többek közt telefont is, vagyis bíztam bennük. A mostani szarrágó hozzáállásuk miatt bizonytalanodtam el. Kb. 5ezer foritnyi kiegészítőt igértek az 50ezres telefonhoz, amit nem kaptam meg. Az ember ebben az esetben egy valamit is magára adó eladóról azt feltételezi, hogy szól nekik és gyorsan pótolják, ahogy az Ebayes eladók nagyrésze teszi, mert ezzel kapcsolatosan pozitiv a tapasztalatom. A Tinydeal pedig ilyen filléres cuccokon rágja a szart...ezek után felmerült bennem az, hogy, hogy bizzak bennük, akár egy garanciális javítás esetében? Ez után keztem el guglizni a Tinydeal véleményeket és nagyon meglepődtem, valóban, utólag.
Nem mellesleg, a Tinydeal-en vásárolt 50ezres telefon csak 3-4ererrel volt olcsóbb mint egy itteni noname webshopban. Erre is csak utólag kerestem rá. :)
Ha én ennyire bizonytalan és bizalmatlan lennék egy céggel kapcsolatban, akkor hagynám a francba az egészet, a hiányzó kiegészítők beszerzése pedig a tanulópénz.
"Közben böngésztem a külföldi fórumokat, ahol sok elégedetlen vásárló van, szerviz és visszaküldés ügyben hónapokig ültek a pénzükön, voltak akik egyenesen csalóknak tituláltál a Tinydeal-t!"
És új boltot nem utólag csekkolunk, hanem előre...
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Igaz, nem Ebay hanem Tinydeal vásárlás, csak utóbbinak nincs topikja.
Történt hogy vettem egy telót a Tinydeal -tól és a biztonság kedvéért paypal-al fizettem, aminek utólag örülök is, mert a teló nem azzal a beígért kiegészítőkkel érkezett. Irtam a Tinxdealnak, de ők elkeztek erre ködösíteni, hogy az EU raktárról rendelt telefonra nem érvényes a plusz tartozékok ajánlata, aztán majd mégis elküldik de csak ha újra rendelek valamit vagy adnak TD pontokat inkább amit levásárolhatok (60 nap múlva ha jól olvastam), stb, stb kifogások.
Megunva a kifogásokat és az inkorrekt pitiáner hozzáállásukat, úgy döntöttem visszaküldöm a telót, DE: erre azt szajkózzák hogy visszaküldhetem amennyiben hibás! Mondom, nem hibás, csak "item not as on description".
Közben böngésztem a külföldi fórumokat, ahol sok elégedetlen vásárló van, szerviz és visszaküldés ügyben hónapokig ültek a pénzükön, voltak akik egyenesen csalóknak tituláltál a Tinydeal-t!
Szóval van bennem némi félsz a visszaküldéssel kapcsolatban. Hogy járjak el, hogy ne tudjanak utólag bele kötni? A teló ugyanolyan állapotban van, ahogy kaptam, úgy küldeném vissza, de mi van ha visszaküldés után is próbálnak ködösíteni, vagy a Paypalt megvezetni?
Milyen szolgáltatóval küldjem vissza, posta jó? Fotózzam le a csomagot? Minél kevesebb támadási felületet szeretnék adni, mert ezek után nincs bizodalmam a Tinydeal-ben.
Most ott állunk, hogy PayPal-on nyitottam vitát, ugyanazokat a kérdésköröket futom ott is a Tinydealal, de még nem escaláltam PPal fe az ügyet, hátha normálisan rendezhetem ezt a Tinydeal-al, de ennek egyre kevesebb esélyét látom.
Visszaküldés után, ha nem utalják vissza a pénz pár napon belül, akkor érdemes escalálni a vitát a PPalnál, vagy már előtte?
Szerintem meg simán megkapta. A problémám lényege a paypal eljárás, ami egyáltalán nem szabályos így, és további kérdéseket vet fel bennem. (pl. van-e értelme egyáltalán annak, hogy bármit is eladjak a továbbiakban az ebayen)
Azért, mert a státusz delivered, simán lehet, hogy nem kapta meg.
Nem csak magyarországon huncutok a postások. Elkeveredik, ráírja, hogy kézbesítve, őt meg hagyják békén.
Ugyanígy jártam: Ide angliába rendeltek egy terméket kínából, már kezdtem szarul érezni magam, hogy nincs itt. Írtam az eladónak, erre küld egy trackinget, amin az áll, hogy két hete átvettem. Hiába mentem én Royal Mailhez, vagy atyaúristenhez, velem nem állnak szóba, csak a feladóval. Az meg kötötte az ebet a karóhoz, hogy márpedig én megkaptam. Aztán valahogy visszakerült a pénz is.
A státusz delivered. Sima item not received ügyet nyitott, semmi extra nem volt benne..sőt a termék sem nagy értékű. Éppen fotóztam ki a szállítási bizonylatot, mikor továbbvitte majd a pénzt visszaküldték neki. 12 perc alatt zajlott le az egész. Írtam a paypalnak, de ha leírod pontosan hol tudok fellebezni, azt megköszönöm.
Mit adtál el? De van ilyen. Erre találták ki a döntés elleni fellebbezést. Valójában csak a nem engedélyezett tranzakció esetén szokott gyorsított dolog lenni. Vagy amikor a vevő a bankján keresztül fordulva a PayPal-hoz azt állítja, hogy nem ő kezdeményezte a vásárlást. Ha nem érkezett meg, arra lehet és kell reagálni, mert amikor a vevő elküldi ezt, az eladó azonnal megkapja. Az idővonalat nem árt tisztázni. Delivered vagy az arrived küldemény státusza?
Az alábbi sztori 30 perccel ezelőtt történt velem:
Vevő nyitott egy item not received ügyet a Paypalon. Megnéztem a trackinget, ami mutatja, hogy december 3-án megkapta a terméket. Mielőtt bármit csinálhattam volna továbbvitte - claim. Majd 1 perc múlva kaptam egy emailt a Paypaltól, hogy a pénzt visszaküldték a vevőnek.
Szerintetek ez normális, hogy ennyi jutalékot fizetek?
250usd után felszámolnak 22.88usd-t, ezt átváltják 19,61eur-ra, de végül 24.91-et kell fizetnem.
Nem értem már ezt az egészet.
Német oldalon regisztráltam(kb 100 éve), de már elég régen csak com-on adok el. Kértem az ügyfélszolgálatot, hogy állítsák be, hogy usd-be számlázzanak, és paypallal fizessek. Valamit átállítottak, és azóta totál káosz az accountom.
USD után euroban kérik a jattot, Euros eladás után(ritka) Usd-ben. Ráadásul az euro számlámat nem tudom Paypallal fizetni.
Rengeteg pénzt lenyúl tőlem a paypal az ilyen átváltások miatt.
A customer service-nek írtam már kb 1000 levelet, de teljesen fogalmatlanok. Volt olyan idióta, aki azt sem tudta értelmezni, hogy nem vevőként van problémám, hanem eladóként.
Szerintem ez kizárólag az eladó jófejségén múlik. Ő meghirdette, te megvetted, sőt ki is fizetted, elküldte, történet vége.
De ekkora összegre az áfa is komoly tétel, a vám elhanyagolható. A posta vámügyintézéses tájékoztatójában azt írják, hogy ha nem veszed át, akkor visszaküldik a feladónak. Így megúsznád a 100.000Ft nagyságrendű ÁFÁ-t is. Nem tudom, hogy ez más cégnél vagy futárnál hogyan van.
Múlt vasárnap rendeltem egy kést melynek árát sajnos elnéztem. Ugyanis valamiért úgy néztem, hogy "csak" 14 dollár 80 cent és nem 1480 dollár..Meglepően tapasztaltam most a számlámon az összeg hiányát.Nagyon megijedtem először, mert nem gondoltam volna, hogy én hibáztam ekkorát, sajnos kifizettem és elutaltam a pénzt.. Eladóval felvettem a kapcsolatot, van esély, hogy vámot leszámítva visszakapjam a pénzem? Negatív kommentektől kérlek kíméljetek meg, kérlek ha van használható segítség, ne tartsátok magatokban.
Vennék az angol ebay-en egy bukósisakot, de nem hajlandó Magyarországra postázni. Tud valaki olyan megbízható céget, akinek van UK-s címe ahova lehet kérni a küldést, és a cég onnan továbbítja Magyarországra nekem bizonyos összegért?
A korábban említett probléma miatt írtam a customer service-nek, és ez a válasz jött:
"the reason why you received two different currencies in your eBay fees is for transparency purposes. This is to make sure that we charged you for the right amount and exact charged when we convert USD into your currency."