Egyébként a piros szinü gépekben is voltak jócskán elfuserált szériák amikben pl: folyamatosan főtengely törés volt,állandöan hengerfelyes lett a fülke az üveg gumi alól rozsdásodott,a fülketartó konzolok eltörtek vagy fel lazultak állandóan,a fogaskerekek kipikkelyesedtek,és még voltak olyan dolgok amik még hibák voltak-gyári hibák.Szóval minden szériában voltak hibák.
Ha kiveszed a lengéscsillapítót, akkor le fog ütni az ülés. A magasságát hátul lehet állítani, a rugónál, ricniszerű valamivel. De leszel te még bajban azzal az üléssel, oszt majd úgyis megveszed a gyári MTZ ülést.....
Szia és üdv mindenkinek.Hát ezeket a szineket már párszor kidumáltuk ,hogy melyik milyen és miért olyan a szine.De az biztos ,hogy egy gépnek ha jó gazdája van akkor az lehet bármilyen szinű is akkor is jó de ha rossz a gépkezelő mert durva és nincs hozzá szakértelme és érzéke akkor meg teljesen mindegy ,hogy milyen a szine.Persze ha egy gépet ha széria hibával gyártják le az teljesen más mert ott az a széria hiba minden esetben ki fog jőnni.
Bepróbáltam az Ifudli űlést, nagyon kényelmes de vagy 5 centivel valahogy lejjebb kéne az ülés pozícióját hozni. Ha kiveszem a lengéscsillapítót, akkor lehet-e lejjebb menni vele? Szerintem nem de hátha valakinek volt már ilyen tapasztalata. Jó 10 centi a fejem meg a tető között és nincs rugózás :O)
Ezzel én is egyet értek. Én ismerek egy barnát meg egy kéket is. A barna az már elég öreg gép de mindent csinál az égvilágon, szánt, tárcsáz, vet (több 10 Ha-t), dohányt locsol, hordanak vele dohányt, sőt még a szomszédban egész nap ment tavaly nyár elején mert a dohánylocsolóval szívták a vizet ki az árokba az almás alól, hogy lehessen permetezni és érdekes még mindig megy. A kékről már ennyit nem tudok, de hogy gyönyörű hangja van az biztos!
Szemi te meg ne hogy bele válassz úgy a kombiba mint a trakiba is:DDD
Annyit hogy szépen le volt festve amikor megvette azt mondta idös bácsika ,amugy kombinátorját néztem meg mert most olyat árulnak ujonnan ,ö megvette 2 éve nem tudja 250-300eft törötöl most meg 365+álfa.Ma megnéztem a 3.2m kombit 200eft vége de csinált kombi 4 sor rugós 2 sor rögtörö pálcás olyan nehézis meg szar is nem ér az árát azt mondta nem sokat dolgozot akkor egy ujj megér 5-600eft álfával ja de ott ált az uj tárcsa 65lappokkal amugy 952 mtzje van , aki árulja a kombit!
Én is néztem egy traktort,ami 86os kiadátu volt.A gazda 1.3 millióért vette kb 2-3 éve és neki is meg volt hegesztve ott ahol nekem az alváznál. Az nem lehet hogy az gyári heggesztés? Ja még annyit láttam hogy azt mondta 3000üzemórával vette, most meg 6000 körül van benne. Na még annyit a motort nem tudtam elolvasni,azt D-240-42-43 annyira lekopot a utolsó szám , hisz akkor csak 240-242est csináltak lehet hogy átütötték a bilétát!
Én meg inkább vettem egy kevés üzemórást, de még a jó szériából (2001). Ezt felújítani se kellett, a szemem láttára rakták rá a tiszta új hátsó gumikat, amit belealkudtam, mert egy gumistól vettem a traktort. A fuvar volt sok, de közelebb csak vackokat találtam.
Fél évig kerestük a 82.1-est, állandóan a netet bújtuk és a fiam akadt rá. Mentünk mi el potyára Tolna megyébe is, mert gyönyörű volt képen, amikor odamentünk a Contstar telepre akkor össze volt törve a felni, meg egy dágvány volt, felborultak erdőn, stb két millió feletti árral. Végül Csornáról vettünk. A jó után menni kell, jó gépeket nyugaton lehet venni. Olcsóbbat meg Somogyban, Nyugat-Dunántúlon.
Én nem nézem le, de pl haveromnak, akinek van talán már 6 traktorja is ő úgy járt a kék 90 lovassal, hogy kettétört alatta a darázsderék és spaniferrel húzatták valahogy össze, hogy haza bírjon menni. Másik ismerősnél is a kék beszart. A barna és kék trakikat nem első osztályú alkatrészekből rakták össze. Én abban az időben 94 körül, amikor azokat behozták már gazdálkodtam, gépeztem és emlékszek arra, hogy nem voltak magyar szabványosak a TLT csonkok, meg más se. Azok a gépek a belső ruszki piacra készültek, csak hát a magyar nyomorúságba behozták az olcsó gépeket is, amik még átalakítás után is olcsóbban voltak, mint a pirosak. Attól függetlenül lehetnek jó gépek köztük, megint másik ismerősöm is 96 óta hajtja a kék 80-ast. A kékek jobbak , mint a barnák.
Én ha most traktorvásárlásra adnám a fejemet inkább vennék olcsón egy leharcoltat és azt újítanám fel minthogy vegyek egy felújítottnak mondott szépen lefestettet.
Szétszedném darabokra és felújítanám az én kedvem szerint.
Lehet, hogy végül többe kerülne, de legalább tudnám, hogy minden jó rajta.
Új gépre ugysincs pénzem, hitelt soha nem vettem fel és nem is fogok. Ahhoz tartom magam amit a közmondás is mond " Addig nyújtózkodj amig a takaród ér"
amikor még a szürkét nem vettem meg elmentem a VÁCI M UTRA egy NYIREGYEN van,ahol volt egy traki 92 évjáratu 6100üzemórás 1.7 milla -1.6milláért elvihetö lett volna de pl a kardán szarr volt nem volt olyan mint nekem a szürkén meg egyébb alváz megrepedve de az nem biztos hogy lehet igen lehet nem 1év mulva tudtam volna hogy bevált volna 6000meg lehet 16000is és ha bele kellet volna nyulnipl motor generál-kuplung-váltó elsóhajtás felujjitás akkor belekellet volna nyulni a pénztárcába és az már lett volna 2 milla is ezt ha felujjitom még nem lesz csak 1.7be és most el tudnám adni 1.7milláért!