Szerintem jövőre legfeljebb két 29-es fog gyorsulási versenyt rendezni, állórajtból, majdnem egyvonalból indulnak. Ez is nagyon titkos, kötelékfelszállás néven fogják emlegetni és csak a bennfenteseknek.
Sajnos egy kicsit ki kell, hogy ábrándítsalak. Nem volt felettünk B-2 sem 99-ben sem máskor, sőt B-1 sem. Egyetlen alkalommal voltak F-117-esek, de azok is csak azért, mert az eredeti útvonalukon túl rossz volt az idő. A B-2-esek útvonalát nagyon szigorú követelmények alapján tervezik meg, csak minősített és erre előkészített repülőtereken szállhatnak le, és csak különleges viszonyban álló országok légterét használhatták, 99-ben Európában egyedül Fairford volt ilyen reptér. De akkor még oda sem telepítettek belőlük, hanem Whiteman-ről jártak bombázni, és oda is mentek vissza végig tenger felett.
Főleg, hogy jövőre nem lesz repülőnap Kecskeméten...:)
Nemnem, jövőre jönni fog egy B-2-es. A Bochkor is fog vele repülni és a Palikkal gyorsulási verseny rendeznek, aki meg egy Babettával áll majd a rajthoz. Ezen kívül lesz még egy F-16-os Avianóból, meg egy An-2-es, de azok is csak statikon.
Ilyen volt már magyar repülőnapon? Erre kíváncsi lennék. Szóljatok, ha jön. (Szerintem jövőre Kecskeméten ott leszek. Remélem a szervezők olvassák ezt a topicot. És talán még nem szólok későn.)
A felet az erdekesebbekre gondoltam. A szokasos "mindenhova megyunk, csak hivjanak" gepek ott lesznek nyilvan. Konkretan ez a 4 altalam kiemelt mar visszajelzettkent szerepel. Ebbol ha 1 elmegy mar jo. Foleg ha Strizi lenne, akkor biztos lenne a reszvetelem. De nem hiszek a Cseheknek.
Igen, az utolsó években volt egy pár darab, az orosz pilóták repülték őket, az ami légifölényről meg annyit, hogy a vadászokat kímélendő a földi csapatok támogatására ezeket használták:
Megjegyzem, a gyermeket vittem, nem kiállítási darab. :-))))))))))))))
Ezeken a gépeken kívül leginkább ők is helikoptereztek, vagy DC-3-asoztak. A vieteknek már volt MIG 19-ük és 21-esük, nem sokkal az amerikai jetek megjelenése után, illetve nagyon jól megtanulták a 15-ösöket használni, hihetetlen győzelmeket értek el velük.
Ennek a vadászgép-fejlődésnek többek között ez volt az eredménye:
Volt olyan, hogy nem jött el egy pár gép, de azért hogy a fele... Az inkább a mi régebbi repnapjainkra volt igaz, hogy a programba beleszőtték az álmokat is, de ott is inkább arról volt szó, hogy az utolsó info, amit a repülőnapról kaptunk, az egy hónappal koábban a Top Gun-ban jelent meg, és a szervezés két hónappal korábbi állapotát jelentette, de gondolom, máshol is így volt ez... Egyébként a "visszaigazoltak" listája jelentősen eltér a meghívottakétól, pl. az amcsi B-1, B-52, F-117, F-14, meg az összes többi F.
Es szerinted ebbol mennyi az igaz? A fele? Negyede? Awacs ... F116 ... Strizy ... Team 2000 ... Ha e 4 VISSZAIGAZOLT(nak) hirdetettbol 1 is lesz ... Megint nagyzolnak, es a helyszinen lenne a pofara eses.
Szia! Ha megszeretted a kötelékeket, akkor az olasz rep.nap az európai kötelékek Mekkája lesz szeptemberben( talán csak a ruszkije vityázi hiányzik, de ha ők ott lennének, akkor én is).
Egyelőre kiemelném (persze a legjobbak még nem igazolták vissza) a belga Fouga Magistert, Alpha Jet-et és Augusta A-109 Hirundot, a portugál Alpha Jetet (remélem, a géppár), görög F-16-ot, és az orosz MiG-29-est (Sztrizsi).
Ha már szóba kerültek régebbi repnapok, előástam néhány fotómat a 91-es taszáriról, gondoltam megosztom a nagyérdeművel.
Tekintettel arra, hogy nincs nálam szkenner, elnézést a minőségért. Az eredeti is a szovjet ipar csúcsgépével készült, úgyhogy inkább az emlékezés a lényeg, mint a vizuális élmény :))))))
Írta valaki, hogy a Brno és a Pozsonyi repnapok jobbak a Kecskeméten rendezettnél. Persze ez izlés dolga, de szerintem Kecsó nagyobb szabású, több repülés-szélesebb statik kínálat. A lényeg az, hogy van!! A rendezési problémákat meg lehet orvosolni. Nem tudom, hogy ki végezte a szervezést és mennyiért, de nem biztos, hogy ezt a rendezvényt üzleti alapokra kellene helyezni. Ha tényleg ez a helyzet....
Riat- Duxford: a szervezést és a repülőtéren végzendő munkák nagy részét önkéntes repülőbolondok végzik. Abból talán van nálunk is néhány... Riat: a statikusa kiállított gépek mind fotózhatóak, akár a B-1-es, vagy C-5-ös. Egyszerűen olyan emberek helyezik el őket, természetesen egyeztetve a katonákkal, akik a látogató szemszögéből nézik a dolgokat, hiszen közéjük tartoznak. Megtalálhatóak a fizetős állványok és elkerített részek, aki rááldozza a pénzét ez zavartalanul tud fotózni. Én ebben nem találok semmi kivetnivalót. Aki csak egy kellemes csaladi szórakazást akar az szépen levackol a fűben és évezi a gépeket. De aki ennél többet szeretne, lehetőséget kap arra, hogy kiélje a ferde hajlamait. Mindenki boldog, nomeg a befolyó pénz sem mindegy. A kordon mögé menegetés megint csak szervezés dolga, vagy rábízom a gépek személyzetére, vagy senki nem mehet be. Aki mégis, az kimegy, mármint a repnapról. Persze a rendező teljes joggal mondhatja, hogy könnyen beszélsz, gyere és csináld meg. Ez nem kioktatás akar lenni, de érdemes lenne a külhoni, sikeres repnap néhány elemét beépíteni rendezvénybe. Semmit sem kell kitalálni, csak átültetni.
Szerintem ha a résztvevő gépek listájában (főleg a dinamikus programban) több lenne a keleti technika, a nyugat repülő őrültjei nálunk tolonganának. A németek azt hihetnék, hogy a hollandok revansot akarnak venni. Nemsokára ezek a gépek már csak múzeumokban lesznek láthatóak. Bár ez a nyugati típusok nagy részéről is elmondható, sajnos..:-(
Mármint részt is vett a harcokban? Vagy csak kiértékelésre vitték oda? Ha ténylegesen szerepet vállalt az egy érdekes adat. Bár ez semmit nem jelent én még sehol nem olvastam arról, hogy a Vietnámi háború folyamán Mi-24-es (esek) részt vettek volna tevékenyen. A típust főleg az Afganisztáni konfliktussal kapcsolatosan említgetik (vajon miért :-)) Nekem egy kicsit kamikaze bevetésnek tünne a Mi-24-es bevetése a USAAF légifölénye mellett. Persze ettől még lehet, hogy volt ilyen, ha van erről valami megbízható adatot, megköszönném ha elküldöd.
Na igen, részben csak ismételni tudom magam, mikor azt mondom, egy részletes térkép a parkolókról (mi, hol, mennyiért) és magáról a reptérről nem ártott volna (legalább a neten).
Tavalyelőtt mi is - tahó módon, kérdezés nélkül, ezt beismerem - bemászkáltunk a kordonon belülre, mikor láttuk, hogy más is megteszi. A britek, németek még akkor se szóltak rá az emberekre, mikor a Tornadonak, Phantomnak támaszkodva fotóztatták magukat. Sőt, a pilóta kérésre oda is állt pózolni mindenki mellé, aki kérte, pedig sokan voltak. Csinosabb hölgyeket a személyzet egy-egy fotó erejéig még a szárnyra is fölvonszolt... :-)
Idén valahogy hivatalosabbnak, kevésbbé családiasnak éreztem a légkört, de könnyen lehet, hogy csak bemesélem magamnak.
Viszont ami most jutott eszembe, hogy a kordon mellől elég nehéz volt fotózni, mert gyakorlatilag a gépek pitot-csöve előtt 10 centire kezdődött. Máskor kicsit "beljebb" álltak, ha jól rémlik.