Keresés

Részletes keresés

zizikém Creative Commons License 2005.08.16 0 0 2694

Chipmunk lesz az.

 

Szerintem jövőre legfeljebb két 29-es fog gyorsulási versenyt rendezni, állórajtból, majdnem egyvonalból indulnak. Ez is nagyon titkos, kötelékfelszállás néven fogják emlegetni és csak a bennfenteseknek.

t-bird Creative Commons License 2005.08.15 0 0 2693
Sajnos egy kicsit ki kell, hogy ábrándítsalak. Nem volt felettünk B-2 sem 99-ben sem máskor, sőt B-1 sem. Egyetlen alkalommal voltak F-117-esek, de azok is csak azért, mert az eredeti útvonalukon túl rossz volt az idő. A B-2-esek útvonalát nagyon szigorú követelmények alapján tervezik meg, csak minősített és erre előkészített repülőtereken szállhatnak le, és csak különleges viszonyban álló országok légterét használhatták, 99-ben Európában egyedül Fairford volt ilyen reptér. De akkor még oda sem telepítettek belőlük, hanem Whiteman-ről jártak bombázni, és oda is mentek vissza végig tenger felett.
Előzmény: Hülyesamu (2690)
Captain Thomas Creative Commons License 2005.08.15 0 0 2692

Főleg, hogy jövőre nem lesz repülőnap Kecskeméten...:)

 

Nemnem, jövőre jönni fog egy B-2-es. A Bochkor is fog vele repülni és a Palikkal gyorsulási verseny rendeznek, aki meg egy Babettával áll majd a rajthoz. Ezen kívül lesz még egy F-16-os Avianóból, meg egy An-2-es, de azok is csak statikon.

 

De ez nagyon titkos ám, szóval psszt! :))

Előzmény: --Reaper-- (2688)
AirTake Creative Commons License 2005.08.15 0 0 2691
Vagy Tréner?
Előzmény: Leadfoot (2681)
Hülyesamu Creative Commons License 2005.08.15 0 0 2690
Inkább Taszáron :)

Ha jól tudom, a '99-es háborúban Somogy megye felett, ugye, egy csomó gép tankolt, többek között B-2-esek is.
Előzmény: prod (2689)
prod Creative Commons License 2005.08.15 0 0 2689

Persze, hogy volt már Kecskeméten. Csak olyan magasan, hogy nem lehetett látni. :-)

 

Előzmény: Directeur (2687)
--Reaper-- Creative Commons License 2005.08.15 0 0 2688
Főleg, hogy jövőre nem lesz repülőnap Kecskeméten...:)
Előzmény: Directeur (2687)
Directeur Creative Commons License 2005.08.15 0 0 2687

Ilyen volt már magyar repülőnapon?
Erre kíváncsi lennék.
Szóljatok, ha jön.
(Szerintem jövőre Kecskeméten ott leszek. Remélem a szervezők olvassák ezt a topicot. És talán még nem szólok későn.)
Előzmény: H. Balázs (2685)
muggli Creative Commons License 2005.08.14 0 0 2686

Balázs!

Tue maxima culpa! :-)))))

muggli©

Előzmény: H. Balázs (2684)
H. Balázs Creative Commons License 2005.08.14 0 0 2685
Börgöndön, állítólag szeptember 3.-4.-én.
Előzmény: Directeur (2668)
H. Balázs Creative Commons License 2005.08.14 0 0 2684
Mea culpa! Köszönöm a kiigazítást!
Előzmény: muggli (2664)
Zivos Creative Commons License 2005.08.14 0 0 2683
A felet az erdekesebbekre gondoltam. A szokasos "mindenhova megyunk, csak hivjanak" gepek ott lesznek nyilvan. Konkretan ez a 4 altalam kiemelt mar visszajelzettkent szerepel. Ebbol ha 1 elmegy mar jo. Foleg ha Strizi lenne, akkor biztos lenne a reszvetelem. De nem hiszek a Cseheknek.
Előzmény: Hülyesamu (2679)
su37 Creative Commons License 2005.08.14 0 0 2682
                                                                                                                                   Íme 1-2 képem a kecskeméti rep.napról.
Leadfoot Creative Commons License 2005.08.14 0 0 2681
A 3. képen a háttérben az egy Chipmunk?
Előzmény: muggli (2680)
muggli Creative Commons License 2005.08.13 0 0 2680

Tomizo!

Igen, az utolsó években volt egy pár darab, az orosz pilóták repülték őket, az ami légifölényről meg annyit, hogy a vadászokat kímélendő a földi csapatok támogatására ezeket használták:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Megjegyzem, a gyermeket vittem, nem kiállítási darab. :-))))))))))))))

Ezeken a gépeken kívül leginkább ők is helikoptereztek, vagy DC-3-asoztak. A vieteknek már volt MIG 19-ük és 21-esük, nem sokkal az amerikai jetek megjelenése után, illetve nagyon jól megtanulták a 15-ösöket használni, hihetetlen győzelmeket értek el velük.

 

 

MIG-17

 

MIG-19

 

 

MIG-21

 

Ennek a vadászgép-fejlődésnek többek között ez volt az eredménye:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez egy lelőtt B-52 hajtóműve.

Az amerikai gépek közül van még ott egy pár:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez egy A-37-es

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez pedig a Török Csillagoktól is ismert F-5-ös.

 

Ennyit Vietnamról.

Üdv: muggli©

Előzmény: tomizo (2669)
Hülyesamu Creative Commons License 2005.08.13 0 0 2679
Volt olyan, hogy nem jött el egy pár gép, de azért hogy a fele...
Az inkább a mi régebbi repnapjainkra volt igaz, hogy a programba beleszőtték az álmokat is, de ott is inkább arról volt szó, hogy az utolsó info, amit a repülőnapról kaptunk, az egy hónappal koábban a Top Gun-ban jelent meg, és a szervezés két hónappal korábbi állapotát jelentette, de gondolom, máshol is így volt ez...
Egyébként a "visszaigazoltak" listája jelentősen eltér a meghívottakétól, pl. az amcsi B-1, B-52, F-117, F-14, meg az összes többi F.
Előzmény: Zivos (2677)
su37 Creative Commons License 2005.08.13 0 0 2678
igazad van, a cseheknél volt már erre példa. Csak a helyszínen derült ki a program.
Előzmény: Zivos (2677)
Zivos Creative Commons License 2005.08.13 0 0 2677
Es szerinted ebbol mennyi az igaz? A fele? Negyede? Awacs ... F116 ... Strizy ... Team 2000 ... Ha e 4 VISSZAIGAZOLT(nak) hirdetettbol 1 is lesz ... Megint nagyzolnak, es a helyszinen lenne a pofara eses.
Előzmény: Hülyesamu (2673)
su37 Creative Commons License 2005.08.13 0 0 2676
Látom azért lassan alakul Brno is. :))
Előzmény: Hülyesamu (2673)
su37 Creative Commons License 2005.08.13 0 0 2675
Szia!                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             Ha megszeretted a kötelékeket, akkor az olasz rep.nap az európai kötelékek  Mekkája lesz szeptemberben( talán csak a ruszkije vityázi hiányzik, de ha ők ott    lennének, akkor én is).
Előzmény: Ercsa (2621)
Hülyesamu Creative Commons License 2005.08.13 0 0 2674
Ja, most nézem: amerikai E-3.
Előzmény: Hülyesamu (2673)
Hülyesamu Creative Commons License 2005.08.13 0 0 2673
Hohó!!!

A brno-i programot meg itten.

Egyelőre kiemelném (persze a legjobbak még nem igazolták vissza) a belga Fouga Magistert, Alpha Jet-et és Augusta A-109 Hirundot, a portugál Alpha Jetet (remélem, a géppár), görög F-16-ot, és az orosz MiG-29-est (Sztrizsi).
su37 Creative Commons License 2005.08.13 0 0 2672
Szia   Ercsa!                                                                                                                          Ha még érdekel az olasz rep.nap ( Giornata Azzurra ), akkor a proramot megtalálod itt:    http://www.aeronautica.difesa.it/SitoAM/index.asp?idsez=480&idente=1529#inglese
Előzmény: Ercsa (2621)
tomp Creative Commons License 2005.08.13 0 0 2671

 

Ha már szóba kerültek régebbi repnapok, előástam néhány fotómat a 91-es taszáriról, gondoltam megosztom a nagyérdeművel.

Tekintettel arra, hogy nincs nálam szkenner, elnézést a minőségért. Az eredeti is a szovjet ipar csúcsgépével készült, úgyhogy inkább az emlékezés a lényeg, mint a vizuális élmény :))))))

 

         
tomizo Creative Commons License 2005.08.13 0 0 2670

Írta valaki, hogy a Brno és a Pozsonyi repnapok jobbak a Kecskeméten rendezettnél. Persze ez izlés dolga, de szerintem Kecsó nagyobb szabású, több repülés-szélesebb statik kínálat. A lényeg az, hogy van!! A rendezési problémákat meg lehet orvosolni. Nem tudom, hogy ki végezte a szervezést és mennyiért, de nem biztos, hogy ezt a rendezvényt üzleti alapokra kellene helyezni. Ha tényleg ez a helyzet....

Riat- Duxford: a szervezést és a repülőtéren végzendő munkák nagy részét önkéntes repülőbolondok végzik. Abból talán van nálunk is néhány... Riat: a statikusa kiállított gépek mind fotózhatóak, akár a B-1-es, vagy C-5-ös. Egyszerűen olyan emberek helyezik el őket, természetesen egyeztetve a katonákkal, akik a látogató szemszögéből nézik a dolgokat, hiszen közéjük tartoznak. Megtalálhatóak a fizetős állványok és elkerített részek, aki rááldozza a pénzét ez zavartalanul tud fotózni. Én ebben nem találok semmi kivetnivalót. Aki csak egy kellemes csaladi szórakazást akar az szépen levackol a fűben és évezi a gépeket. De aki ennél többet szeretne, lehetőséget kap arra, hogy kiélje a ferde hajlamait. Mindenki boldog, nomeg a befolyó pénz sem mindegy. A kordon mögé menegetés megint csak szervezés dolga, vagy rábízom a gépek személyzetére, vagy senki nem mehet be. Aki mégis, az kimegy, mármint a repnapról. Persze a rendező teljes joggal mondhatja, hogy könnyen beszélsz, gyere és csináld meg. Ez nem kioktatás akar lenni, de érdemes lenne a külhoni, sikeres repnap néhány elemét beépíteni rendezvénybe. Semmit sem kell kitalálni, csak átültetni.

Szerintem ha a résztvevő gépek listájában (főleg a dinamikus programban) több lenne a keleti technika, a nyugat repülő őrültjei nálunk tolonganának. A németek azt hihetnék, hogy a hollandok revansot akarnak venni. Nemsokára ezek a gépek már csak múzeumokban lesznek láthatóak. Bár ez a nyugati típusok nagy részéről is elmondható, sajnos..:-( 

tomizo Creative Commons License 2005.08.13 0 0 2669
Mármint részt is vett a harcokban? Vagy csak kiértékelésre vitték oda? Ha ténylegesen szerepet vállalt az egy érdekes adat. Bár ez semmit nem jelent én még sehol nem olvastam arról, hogy a Vietnámi háború folyamán Mi-24-es (esek) részt vettek volna tevékenyen. A típust főleg az Afganisztáni konfliktussal kapcsolatosan említgetik (vajon miért :-)) Nekem egy kicsit kamikaze bevetésnek tünne a Mi-24-es bevetése a USAAF légifölénye mellett. Persze ettől még lehet, hogy volt ilyen, ha van erről valami megbízható adatot, megköszönném ha elküldöd.
Előzmény: muggli (2664)
Directeur Creative Commons License 2005.08.13 0 0 2668
Sziasztok!
Lesz még idén valahol repülőnap a Dunántúl északi részén?
(Veszprém, Győr, Székesfehérvár stb. )
Leadfoot Creative Commons License 2005.08.12 0 0 2667
Ha jól emlékszem, azon nem is voltam ott sajnos...
Előzmény: Hülyesamu (2666)
Hülyesamu Creative Commons License 2005.08.12 0 0 2666
Nem mindig, emlékszem, '98-ban a kordon a kanadai F/A-18 (finnyásabbaknak CF-118) orrán egy antennára és a törővégi indítósínre volt kötözve. :)
Előzmény: Leadfoot (2665)
Leadfoot Creative Commons License 2005.08.12 0 0 2665
Na igen, részben csak ismételni tudom magam, mikor azt mondom, egy részletes térkép a parkolókról (mi, hol, mennyiért) és magáról a reptérről nem ártott volna (legalább a neten).

Tavalyelőtt mi is - tahó módon, kérdezés nélkül, ezt beismerem - bemászkáltunk a kordonon belülre, mikor láttuk, hogy más is megteszi. A britek, németek még akkor se szóltak rá az emberekre, mikor a Tornadonak, Phantomnak támaszkodva fotóztatták magukat. Sőt, a pilóta kérésre oda is állt pózolni mindenki mellé, aki kérte, pedig sokan voltak. Csinosabb hölgyeket a személyzet egy-egy fotó erejéig még a szárnyra is fölvonszolt... :-)

Idén valahogy hivatalosabbnak, kevésbbé családiasnak éreztem a légkört, de könnyen lehet, hogy csak bemesélem magamnak.

Viszont ami most jutott eszembe, hogy a kordon mellől elég nehéz volt fotózni, mert gyakorlatilag a gépek pitot-csöve előtt 10 centire kezdődött. Máskor kicsit "beljebb" álltak, ha jól rémlik.
Előzmény: muggli (2663)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!