Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stemplis Creative Commons License 2009.11.27 0 0 7390

Régebben volt már róla szó, meg fotók is voltak, ha jól emlékszem, szerintem még én is tettem fel, csak hát vissza kellene olvasni...

Ezt egy leírásból másoltam be:

 

Felicia ajtókárpit leszedése

    

Az ablaktekerő burkolatát le kell óvatosan pattintani. Alatta csavar, amivel a tekerőt leveheted. A könyöklő egy része is lepattintható. Ha figyelmesen megnézed, akkor meglátod, hogy melyik része pattan le. Persze nagyon óvatosan, hogy ne legyen "sorjás" a műanyag.

Ha jól emlékszem, itt is vannak csavarok. Utána már "csak" maga a kárpit lebontása van hátra. Én csavarhúzóval álltam neki, de a fényezés és a csavarhúzó éle közé tettem egy vékony műanyag lapocskát, hogy arra feküdjön föl. Pár bolhát azért érdemes venni tartalékba, hogyha mégis törik valamelyik, egyből pótolhasd.

Először én is félve álltam neki. Az első kárpitot kb. egy óra alatt szedtem le, a többit már 5-10 perc alatt. 

Ja, az ajtó belsején levő nejlonburkolatra vigyázz, hajlamos elszakadni, mert a szegélye elég jól meg van ragasztva az ajtóhoz, de kellő óvatossággal sérülés nélkül is leszedhető.

Előzmény: kst (7387)
Epeter01 Creative Commons License 2009.11.27 0 0 7389
Kalapáccsal :)))
Előzmény: V43_1285 (7388)
V43_1285 Creative Commons License 2009.11.27 0 0 7388
Márkatársak!!!

Az első lámpának az üveg búráját hogy tudom leszedni hogy belül is kitakaritsam???
kst Creative Commons License 2009.11.27 0 0 7387
Segítsetek!

1 Anyósnak kölcsönadtam az autót, hiba volt de ő addig ideadta az oktáviát. Sajnos valahogy kiakasztották a vezető felőli ajtó zárát, azaz belülről lehet zárni gombbal de kívülről kulccsal csak nyitni lehet zárni nem.
Hogyan kell levenni a bal első ajtó burkolatát (és ablaktekerő kart)?
2 Bal hátsó ajtó bovdenje megnyúlhatott mert egyre nehezebben lehet nyitni, a bal hátsó ajtó burkolatát hogy veszem le?

Nem akarok semmit eltörni rajta, csak nem tudom hol van csavar és hol van patent? Az ablak tekerő kart se tudom, hogy szedjem le?

1-2 fotó többet mondana mindennél, de azért valami leírás is jól jönne?
Előre is köszi.
hubo44 Creative Commons License 2009.11.27 0 0 7386
At pereg a siytača a fô tengejen. Huza čikot a sij tarčan eš maš nap nezd meg. Nem fog jol alni a jel.
Előzmény: mocika032 (7385)
mocika032 Creative Commons License 2009.11.27 0 0 7385
Az a baj, hogy csak hidegen csinálja. Így meg kell várnom, hogy kihüljön az autó, illetve amotor. Nem ékszíj hangja van. Szerintem valami csapágy lesz. Szombaton ki is próbálom.
AMúgy mire gondolsz, mi lehet. Generátos tengely gyönyörűen forod, megpörgetem és utánas még fél percig forog amíg le nem lassul.
Előzmény: Adm (7384)
Adm Creative Commons License 2009.11.27 0 0 7384
Inditsd be a hosszbordásszíj nélkűl, hogy akkor is nyikorog.
Előzmény: mocika032 (7381)
mocika032 Creative Commons License 2009.11.26 0 0 7383
Megvan még a váltóbox, engem érdekelne. Postai szállítás megoldható?
Előzmény: qwrt (7331)
mocika032 Creative Commons License 2009.11.26 0 0 7382
Ja és 1.9D., 98.03. havi
mocika032 Creative Commons License 2009.11.26 0 0 7381
Sziasztok, új tag lévén üdvözlöm a többieket. Múlt héten hozzájutottam egy Skoda FeliciaPick Up-hoz, van egy kis bosszantó hibája viszont. Tehát hidegen alapjáraton nyikorog valami a mutortérben, ha növelem a fordulator egy kicsit, elhalkul, majd melegszik egy kicsit és elhallgat. Levettük a szíjat, megpörgettem minden kereket, de nem hallottam semmi furát. Új szj, s még mindig csinálja. Hajnalban járok dolgozni, nem akarom, hogy a szomszédok szóvá tegyék. Aki tudja esetleg, hogy mi a baja, vagy találkozott már ilyennel az kérem segítsen, vagy ha megtudja javítani, felvenném vele a kapcsolatot. Nagyon finom háziszalámim van cserébe, igazi falusi termék, saját részre.
redrum89 Creative Commons License 2009.11.26 0 0 7380
Nekem muszáj volt kitisztítani mert már lefulladt szinte indulásnál!Lassan 2 éve történt és azóta 10ezret vagy többet ment az autó és még mindig csinálja hidegen!
Előzmény: stemplis (7372)
homa78 Creative Commons License 2009.11.26 0 0 7379
Speciel én sem szedtem le a kormányt!:o
Előzmény: svgyula (7370)
Epeter01 Creative Commons License 2009.11.26 0 0 7378

Hali!

Van egy pár hangszóróm - gyári, mivel lecseréltem a régit egy kicsit nagyobb teljesítményüre.

Ha érdekel és értejössz, akkor a tied!

Hibátlanok

Előzmény: Zájborg (7376)
drtuka Creative Commons License 2009.11.26 0 0 7377

13cm, a watt meg mindegy. Nem egy teljesítmény őrült hangszóró(kb. RMS 50-60Watt)

Veszel egy 13cm komp.szettet és agyő.

Előzmény: Zájborg (7376)
Zájborg Creative Commons License 2009.11.26 0 0 7376

Végre nem ázik be!

Visszaragasztottam az ajtófóliát!

Köszi a segítséget!

Nem tudja  véletlenül valaki, hogy az eredeti felícia első ajtóhangfalnak mik a paraméterei?

Nincs ráírva sokminden, csak hogy 4 ohm-os.

Előzmény: arthur877 (7348)
drtuka Creative Commons License 2009.11.26 0 0 7375

hello,

 

Kuplung-bowdent akarok cserélni.

Mennyire nagy a különbség a 1.9d és a 1.3b bowdenje között?

Csak azért mert 1.9d-s bowdent újat tudok ma szerezni, de 1.3b-st cssak hétfőre hoznának.

 

Kösz,

 

arthur877 Creative Commons License 2009.11.26 0 0 7374
NEM kell leszedni a kormányt hozzá!
Nekem nem kicsi kezem van, de mégis befér, és a km. spirált is fent kötöm ki, és úgy fordítom ki a műszer egységet...
Előzmény: svgyula (7370)
bgombas Creative Commons License 2009.11.25 0 0 7373
Úgy is lehet, csak felesleges. Elég a motortérben a spirált kipattintani az egyik csövön lévő rögzítőből, a kormányt meg alapállapotba tekerni ami sima 55 lovasnál általában annyit jelent, hogy mindkét küllő lefelé áll. Ezután ha kiszedte a csavarokat, akkor már enged annyit, hogy mögé lehessen nyúlni és a csatlakozókat kiakasztgassa. A műszeregység ezután oldalra szépen kifér. A kormányt még nem szedtem le, a műszereket már vagy 5-6-szor. azt mondjuk nem árt megjegyezni, hogy melyik kapcsolóról mit húzott le az ember, mert aztán az elakadásjelzővel kapcsoljuk a ködlámpát...
stemplis Creative Commons License 2009.11.25 0 0 7372

Folytószeleptisztítás után nekem  is pl. sebességvátáskor 2-3 másodpercig magasan maradt a fordulat és  csak utána állt vissza normális értékre. Meg a fogyasztás is megugrott madnem egy literrel.

De aztán 3-4száz km után észhez tért és olyan lett mint tisztítás előtt, alapbeállítást nem is csináltattam rajta.

Ja, és utána azt is megfogadtam, hogy "karbantartás" miatt nem fogom többé tisztogatni a folytószelepet, majd csak akkor nyúlok hozzá, ha valami érezhető jele lesz az elkoszolódásnak:)

 

Más. A műszerfalkiszerereléshez nem kell leszeni a kormánykereket, bár biztosan jobban hozzáférni, de nem muszály... én legalábbis nem szedtem le.

 

Előzmény: redrum89 (7371)
redrum89 Creative Commons License 2009.11.25 0 0 7371

Szia!

Igazság az az,hogy családban 2 felicia van,mindegyiknél csináltam fojtószelep tisztítást, a sajátomnál semmi probléma nem akadt, apámén viszont ugyanaz a probléma van amit leírtál, bár nála csak hidegen csinálja, de ha adsz neki egy nagy gázfröccsöt már vissza is áll!Az enyémnél az a probléma, hogy az alapjárat nem az igazi, nem olyan vészes,csak pl állás közben remeg a kormány meg az egész kasztni, pluszba a kipufogó időközönként köp egyet!Elvittem én is Szekszárdon alapbeállításra srác azt mondta teljesen normális minden egy két dolgot azért állított rajta, de mondta ha már kettő felicia van vigyük le a másikat is és össze hasonlítja, levittük de mindegyik elvileg teljesen rendben van!egészért fizettem 3 ezer forintot!Most még arra gyanakszom, hogy lehet valahol falsot szív a motor vagy nem tudom.

Előzmény: badi01 (7364)
svgyula Creative Commons License 2009.11.25 0 0 7370
Hali egy dolgot nem említettetek hogy azzal kell kezdeni hogy leveszi a kormányt!
Előzmény: arthur877 (7367)
DEM992 Creative Commons License 2009.11.25 0 0 7369
Cseheknél elvétve találni újat, horror áron (50e HUF; amíg nem szüntették be a gyártását, huszonpárezer Ft volt az új ára).
Én is vadászok egy működő példányra, de eddig semmi...

TC6 TC 6 Trip Computer a neve.
Előzmény: bordoLX (7368)
bordoLX Creative Commons License 2009.11.25 0 0 7368
Köszi szépen. Csak azért kérdeztem ezt a gomb izzó dolgot, mert hallottam már mást, aki cserélte. De mindegy. Köszi az infokat.

Arról a computerről csak az érdekelt volna, hogy van-e a műanyag lap mögött valami csatlakozója gyárilag.
arthur877 Creative Commons License 2009.11.25 0 0 7367
A gombokban elvileg nem lehet kicserélni az izzót, mert gyárilag be van forrasztva, és ha szétszeded a kapcsolót, baromira kell figyelni, mert szétesik, és annyi....
Én nem vagyok laikus hozzá, de inkább megvettem az új kapcsolókat valami kemény 1100-Ft-ért/db
A műszerfalban a visszajelzőket ki lehet cserélni, de ki kell venni hozzá a műszer egységet!
Bemásolom:
Skoda Felicia Műszerfal kiszerelés

Igen, a csavarokat ott kell kivenni, ahogy az a 651-es hozzászólásban van. De az órákat nem kell külön kivenni. Én már szereltem ilyet, többször. Ha csak a háttérvilágítás égett ki, tehát nemlátod a számot vagy számokat vagy csak az egyik fele nem világít, azt csináld hogy:

1. 651-es szerint csavarokat eltávolítani

2. óvatosan pattinsd ki a középső (dupla) melegítörácsot (ebből jön a meleglevegő ha fűtesz) és húzd ki, ez kb. 6-8 centire lóg be a műszerfalon, tedd félre, így könnyebben tudsz majd manipulálni vele.

3. kicsit húzd ki jobban és eggyenként vedd le a kapcsolók csatlakozóját hátulról, húzd le róla mindet (duplaindex, hátsó ködlámpa, hátsó ablakfűtés, +ha még van más is, és a bal felin a 2 drb. lámpa kacsolóját is).

4. az egészet bátran húzd meg még jobban, nem fog semmi szakadni, kb. 5 centit fog engedni, ha ezzel megvagy, fordísd az egészet enyhén a jobb válad felé, nyúlj a műszerfal mögé, ott 3 darab patent 3 kül. színű csatlakozás van, mérete eggynek kb. 1 centi x 4 centi. mindjárt az elsöt látni is fogod az a jobb szélén van, a két szélét benyomva ki tudod húzni, aztán a közepén és a bal szélén is, ezután kapcsold le a tachométerről a sprirált úgy hogy megfogod és lessz rajta egy kis pöcök, azt nyomd a sprirál fele, hogy kikapcsolódjon, és erősebben nyomd előrefelé.

5. ha megvan, ezután kiemeled a műszerfalat úgy hogy kicsit fordítasz rajta, és jobbfelé emeled ki, szűkősen de ki fog férni.

6. a hátulján van sok kék és más színű 6 szögletű mütyür, ezek a kis égők hátuljai, patetnok, egy hegyes szájú fogóval ki lehet venni úgy hogy csavarsz rajtuk eggyet amerre engedi, de téged csak a világoszöld fog érdekelni, a tachó mögött 2, az óra vagy fodulatszámmérő mögött szintén 2 darab van, ezek világítják meg este. Sikeres javítást kívánok.

7. visszaszerelés ugyanúgy mint a szétszerelés, de ha sikerül, akkor már úgyis látni fogod.






A fedélzeti computer volt hozzá, a bal oldalon abban a furcsa formájú helyen volt, de hogy a külső hőmérsékletet mérte volna, azt nemtom...
Olajban a 10W-40 addig okés, amíg nem kopott a motor, de akkor váltani kell a 15W-40-re...
Előzmény: bordoLX (7363)
potyi20 Creative Commons License 2009.11.24 0 0 7366
Komaromtol 50 km ,dunyaszerdahely !
Előzmény: Bombyna (7362)
Feliciapubi Creative Commons License 2009.11.24 0 0 7365
Sziasztok,

Nekem olyan problémám van a feliciával,hogy párás időben induláskor csak 2-3 henger megy.és amig be nem melegszik nincs alapjárat.
badi01 Creative Commons License 2009.11.24 0 0 7364
Szia. Nekem nagyon rossz volt az alapjárat meleg motornál is fentragadt 2000 es fordulaton. A múlt héten voltam Tolnán, Antal Zoltán szervizében Ő csinált rajta alapbeállítást azóta csak mikor elinditom az autót és elindulok vele váltáskor marad fent a fordulat kb. 1500-as fordulaton de csak pár másodpercig utána beáll a fordulatszám a normális értékre. Előtte meleg motornál is fentmaradt a fordulatszám. Ez a javulás azóta van mióta a fenti szervizben jártam. Próbáld meg hátha segít neked is a beállítás az autón mindent átnézett hibakódtároló kiolvasás valamint a beállításért kért 10000-ft-ot, de egy nagyon becsületes szerelőnek ismertem meg. Nekem azt mondta hogy ha nem javul nyugodtan vigyem vissza de akkor ott kell hagyni az autót tüzetesebb kivizsgálásra, de ez a javulás is hatalmas, mert előtte tőbb szervizben is voltam vele, de ott maradt meleg motornál is a magas fordulat. Még Fejér megyében Abán van egy diagnosztikai mühely ahol álítólag tudják a cseh törlöprogramot is de rólúk nem tudok többet.
Előzmény: redrum89 (7360)
bordoLX Creative Commons License 2009.11.24 0 0 7363
Sziasztok!

Csak most regisztráltam a fórumra, és kérdeznék pár dolgot, hátha tudnátok rá válaszolni. Lassan 2 éve van egy 99-es 55 lovas feliciám, de már pár éve volt egy a családnak, csak lecseréltük egy fabiára (hiba volt). Ki szeretnék cserélni pár izzót a gombsorból (pl tompított gombja), és a műszerfalon sem világít a helyzetjelző, és a tompított égője. Hogy lehet kiszedni a gombokat az izzócseréhez? Próbálkoztam már, de nem megy, a műszerfalat meg nem akarom szétbarmolni.

A másik, hogy létezett feliciához valami fedélzeti computer, ami mérte a külső hőmérsékletet stb. ezt utólag be lehet kötni, vagy be kell huzalozni az egészet?

A válaszokat előre is köszönöm.

Az olajtémához csak annyit, hogy szerintem 10w40 a legjobb. Én is ezzel használom, egy grammot sem eszik belőle (nem úgy mint a 16v 100 le-s fabia). Van, aki 5w40 et tesz bele. Mondjuk az túl vékony szerintem.

üdv
Bombyna Creative Commons License 2009.11.24 0 0 7362
Szlovákiában hol?
Előzmény: potyi20 (7361)
potyi20 Creative Commons License 2009.11.24 0 0 7361
OK,rosszul ertelmeztem.
Előzmény: svgyula (7356)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!