Keresés

Részletes keresés

Ramius Creative Commons License 2005.08.18 0 0 2724

Ezt úgy, hogy vitorlázógéppel fog műrepülni. Itten van benne a hivatalos programban.

 

 

Előzmény: Discus (2722)
macislum Creative Commons License 2005.08.18 0 0 2723
Ha már szóba került gusztus huszadika, tudtok javasolni valami jó helyet, ahonnan rendesen látni is lehet mindent, ugyanakkor el lehet lenni egész nap?
Előzmény: Ramius (2719)
Discus Creative Commons License 2005.08.17 0 0 2722
"Tóth Ferenc vitorlázó műrepülés"
és ezt igy hogy?
Előzmény: Ramius (2719)
Kele64pisti Creative Commons License 2005.08.17 0 0 2721
Hi!
Az AXALP-ra kocsival 4 fős csoportban, edzeni addig mert mászni is kell...
Ott alvás valahol aztán vissza. A többi még alakul...

Nem valószínűm hogy VIP vendégként felvisznek a svájci légierősők kopterrel. Legalábbis a tavalyi Payerne-i repnap nem ezt mutatta. A kommunikációs tisztjük kb. 10 embert akreditált összesen, és vagy 100-an anyáztunk és álltunk sorba a presscenter elött...

üdv Kele
Kele64pisti Creative Commons License 2005.08.17 0 0 2720
Hi!

Igen elnézést, Deltán repült és nem Thug-on...
A Delta eszembe volt a munkahelyemen, csak a F-10.. nem....

Szvsz dokumentumokból gondolom, csak lehet tudni, hogy volt-e pilóta és repült e Deltán..

Más: Nem tudom a Szolnoki programot. Annyit tudok, hogy kb. fél 9-kor lehet bemenni, gondolom 10-kor kezdődik valami...

A mult évben, volt Mi-17 mürep, Mi-8 kutató mentő, Mi-24? mürep, AN-24 (ami Kecson is volt + szarajevó leszállás + alacsony áthuzásból rakomány kidobása, Jak-52 műrep, MiG-29 Topi,
statik. Minden típusból egy + olasz és francia szállító, szlovén kopter
ennyi-inni veteránés jelenkori repülősök találkozója, Gulyáságyu, szinpadon néhány müvész és zenekar, Légierő BigBand...
Én tavaly csak a repprogramon maradtam, szerintem az idén is "csak " addig leszek, utána ünnepeljenek az igazi légierősők :-))

Kb. ennyire számítok most is, csak a külföldi vendégekre nem (remélem azért lesz valami nem honi gép is)..

üdv Kele


Ramius Creative Commons License 2005.08.17 0 0 2719

Teljesen kimaradt a topikból az augusztus 19-20-i budapesti repülőnap.

 

Helyszín: a Lánchíd és a Margithíd közötti Duna-szakasz.

 

 

Program:

 

Augusztus 19.:

 

6.55-8.10 tréning

 

 

17-18.52-ig

 

2 db Mi-17 HUAF és 2 db MD 500 Rendőrség

CessnaCaravan

B-25, T-28, Corsair formációban

F4U Corsair szóló

B-25 szóló

T-28 Trojan szóló

Zlin 50 kötelék

Li-2

DC-6

Po-2szóló

Po-2, Vixen

Sea Vixen szóló

Alphajet műrepülés

Besenyei Péter műrepülés

 

 

 

 

Augusztus 20.:

 

6.55-8.10 Kvalifikáció

 

12.20-12.43-ig

Li-2, Zlin 50 kötelék

Zlin 50 kötelék

?? műrepülő bemutató

Pitts S2B műrepülés

 

15-17.09

 

2 db Mi-17 HUAF és 2 db MD 500 Rendőrség

CessnaCaravan és TandG vagy L

B-25, T-28, Corsair formációban

F4U Corsair szóló

B-25 szóló

T-28 Trojan szóló

Zlin 50 kötelék

Li-2

PBY Catalina

DC-6

Sea Vixen szóló

 

RB Air Race 1. futam 16.20-16.50

 

Alphajet műrepülés

Tóth Ferenc vitorlázó műrepülés

 

 

 

18.45-19.50

 

PBY catalina

RB Air Race 1. futam 19-19.30

PBY leszáll!!!

 

Hülyesamu Creative Commons License 2005.08.17 0 0 2718
goldeneagle: Kb egy hete toltam neked levelet a teljes felbontású képekkel az áthúzásotokról, szerintem kiszűrte a tűzfalatok, ha nem kaptad meg. Ha még érdekel a dolog, az e-mail-em publikus.
Mahawk2 Creative Commons License 2005.08.17 0 0 2717
Kele64Pisti,

mire lehet ott számítani? Mármint, ha valamilyen csoda folytán nem dolgoznék?:))
Előzmény: Kele64pisti (2713)
Dynax 7 Creative Commons License 2005.08.17 0 0 2716

F-102 Delta Dagger-en repült állítólag a Bush. Az F-105 csapásmérő volt, nem elfogóvadász. Bár az ellenzéke erősen vitatja, hogy volt e valaha is pilóta Bush... ki-ki döntse el hisz e neki és a kevéske fennmaradt dokumentumnak.

Előzmény: Kele64pisti (2712)
Ramius Creative Commons License 2005.08.17 0 0 2715

Hmmm.. Ebbe jól belemelegedtünk, most esett le, hogy ez tkppen itt offtopik, elnézést!!

 

 

Előzmény: Ramius (2711)
Zivos Creative Commons License 2005.08.17 0 0 2714
El is felejtettem, de tegnap lattam oriasplakaton hirdetni a II. Haditechnikai Napot (vagy ilyesmit). Mikor lesz, hol lesz, belepo, web oldal? Eppen 100 korul jarhattam igy nem volt idom elolvasni. A helyszin gondolom a 3 evvel ezelotti.
Kele64pisti Creative Commons License 2005.08.17 0 0 2713
Hi!

Pár nappal ezelött volt a Légierő Napja. Ennek keretében érdemes holnap Szolnokon lézengeni a pálya vége környékén, aki nem tud bejutni a reptérre ...

Kele
Kele64pisti Creative Commons License 2005.08.17 0 0 2712
Hi!
Putyinnál jól nézett ki, hogy volt egy kis vérnyomásmérés, az orvos mondott valamit, Ő meg felemelte az újját és valamit mondott az ovosnak. Utána térkép, hajózóruha - eléggé érdekes hajózóruha volt, a bordo sisak nemkülönben. Aztán fel a Tu-160-ra.
A felszállás eléggé impresszív volt. Igaz Putyin többször repült már Flankeren is, tehát nagy meglepetés nem érhette.
Bush elnök is repült Vikigen elnöksge idején, mivel nem engedtek neki "komolyabb" gépet. Ő meg F-105-el volt "honi légvédelmi" pilcsi...

Nagyon fáj a szivem a MAKS-ért....

Kele
Ramius Creative Commons License 2005.08.17 0 0 2711

A kérdés nem az volt, hogy leszálltak-e, hanem az, hogy megfordultak-e a magyar légtérben.

 

Természetesen hiteles információt nagyon nehéz beszerezni, lévén a bevetések ilyen mély részletei em igazán publikusak.

Ami nem jelenti azt, hogy nem lehet tudni semmit, hiszen sok szem sokat lát.

 

Ha azt tudjuk, hogy a jugóknál JDAM-mal bombáztak, ugyanakkor a bevetés előtt fél nappal B-2-es(ek) szálltak fel, és egy napra eltűntek, akkor az kijelenthető, hogy a Jugoszláviát B-2-esek bombázták.

 

A bevetési profil viszont hitelt érdemlően nem fog nyilvánosságra kerülni.

 

Egyszerűen azért, mert aki hivatalból tudja, az titkos információként kezeli, illetve azt fogja nyilatkozni, amit mondanak neki, hogy nyilatkozzon.

 

Rajtuk kívül viszont senki sem fogja megmondani, merhogy ugye azt a bogárkát pont arra tervezték, hogy úgy tudjon föl-alá flangálni, hogy senki se tudja, hogy merre jár.

 

Éppen ezért még a magyar légiirányítás, illetve a katonai szervezetek sem tekinthetők hiteles forrásnak, hiszen a gép képes úgy átrepülni az ország fölött, hogy arról senki sem fog tudni.

Így a magyar irányító teljesen nyitott, tiszta szemmel mondhatja az "igazat", sosem járt felettünk B-2.

 

Meglehetősen hiteles forrásból származó információ szerint a háború első éjszakáján a gépek a magyar légtérből léptek be a jugoszláv légtérbe.

Az pedig tény, hogy azon az éjszakán B-2-esek bevetésen voltak.

 

 

A B-1-esekről a zombori reptér kapcsán óhatatlanul felmerül a kérdés, hogy mi az életszerűbb:

Az Adriáról jövet átrepülik a teljes hadműveleti területet, vagy a semleges magyar légtérből átrepülnek a határtól ~30 kilométerre lévő reptérhez?!

 

 

Egyébiránt a TG/TF/Pléhvanyúban nem igazán olvashattál olyat, hogy tényként közölték volna a két típus valamelyikének Magyarország fölötti átrepülését.

 

 

 

Előzmény: Hülyesamu (2705)
Tophatters Creative Commons License 2005.08.17 0 0 2710

Szeretnélek tájékoztatni titeket arról a lehetőségről, hogy a www.trefort.hu oldalon csevegőszoba nyílt!
A szoba elnevezése " Harcirepulok"
Látogassuk minél többen!

Dynax 7 Creative Commons License 2005.08.17 0 0 2709

A B-2-eseket alapvetően az USA-beli támaszpontokról üzemeltetik, azonban a fairfordi légibázis is alkalmassá lett téve a B-2-esek fogadására és kiszolgálására, megépültek az ehhez szükséges speciális hangárak is! Ezen kívül csak az Indiai-óceánon található Diego Garcia szigeten lévő bázis alkalmas erre. Ezek a bázisok tartalékként szolgálnak, valamint előretolt támaszpontként.

 

http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/napok/nemzetkozi/riat_fairford/

Tophatters Creative Commons License 2005.08.16 0 0 2708
Ismeri valaki a Thales RDY-2 radart? Ez jó? Írjatok légyszi.
Allesmor Obranna Creative Commons License 2005.08.16 0 0 2707
Megkezdődött a MAKS 2005.
Putyi-tévé (RTR Planeta) be is mutatta a dolgokat.

Putyin megnyitotta a kiállítást, majd vett egy jégkrémet és megtekintette Mihajlov vezérkai főnökkel a programot. Ezután sandán állva a háttérben tető alá hozta a Mi-28N eladását Indiának.
A kétorási híradóban még csak ennyi, egy áthúzó MiG-29 OVT és a nagy konkurens a Szu-30MKI.

A nyolcórásiban már sokkal több.
Szokásos és nem szokványos kötelékek:
-Szu-47+Szu-30MKK (lemezszínű)+Szu-27SzK (ezúttal a Szu-35UB nem)
-Tu-95+Tu-160+Tu-22M3+Il-78 (!!!)

Szu-30MKI hanyatt-harang zuhanásban helyben loopinggal...

Ezután Putyin ellátogatott a stratégiai légiérő parancsnokságára.
Itt elromlott a diavetítő, de az elnöknek humorérzéke is van, ezután persze már a többi jelenlévőnek is lett.
Majd ezután az egész világ szeme láttára Putyint megvizsgálta a hajózóorvos és repülésre alkalmasnak nyilvánította.
Ezután kapott egy metálbordó sisakot és elnöki látogatást tett a Pável Taran nevű Tu-160-ason.
Elvitték egy körre.
A leszállást nem mutatták...
t-bird Creative Commons License 2005.08.16 0 0 2706

Szóval, a reptérhasználatról szóló félmondatom csupán plusz információ volt. Azt sem mondtam, hogy Fairfordból üzemeltek. De Fairford volt az első, nem az USA területén lévő reptér, melyre szükség esetén leszálhattak. Később ugyanilyen minősítést kapott Diego Garcia. És továbbra is 100%-os bizonyossággal állítom, hogy a magyar légteret B-2 és B-1 bombázók egyetlen alkalommal sem vették igénybe.

Előzmény: Hülyesamu (2705)
Hülyesamu Creative Commons License 2005.08.16 0 0 2705
Nos, kedves t-bird, egy dolog nem világos a hozzászólásodból, hogy tudniillik mit jelent nálad a "volt felettünk" szerkezet, mert a szöveg második felében egyértelműen arról írsz, hogy mi szállt/szállhatott le magyar repterekre, én meg arról, hogy mi repült keresztül magyar légtéren, és ez a kettő persze nagyon más.

Én a saját, TG-s és Haditechnikás műveltségemmel annyit tudok/vélek tudni, hogy a B-2-esek ugye mindig a saját bázisról repültek, mert az USA-n kívül máshol nem is tudnak leszállni (Fairfordban sem, ott is csak a B-52-eseknek és esetleg a B-1-eseknek van infrastruktúra, most építenek két B-2 hangárt, amelyben pl. a radarabszorbens burkolat minden bevetés után esedékes javítását is meg tudják oldani), három vagy négy utántöltést vettek fel, ebből az egyiket közvetlenül a szerb légtérbe való belépés előtt, részben Magyarország felett, a ferihegyi tankerekből.
A Haditechnikás cikk maga egyébként elég részletes volt, mert leírta pl., hogy a gépszemélyzetek hány bevetést teljesítettek (tipikusan 1-2-3-at az egész háború alatt), sza amit ott leírtak, az nekem hihető.
Előzmény: t-bird (2693)
t-bird Creative Commons License 2005.08.16 0 0 2704
Nagyon is pontos infóval rendelkezem, de ezt nem feszegetem tovább. Csak egy mítoszt akartam eloszlatni, ha akarsz, hiszel nekem, de ha mégsem, akkor sem sértődöm meg.
Előzmény: Ramius (2702)
Hülyesamu Creative Commons License 2005.08.16 0 0 2703
Hú Kele, ha te ezeket a repnapokat mind ledarálod, akkor én előre gratulálok neked :)

Egyébként még érdemes a fél szemedet Máltán tartani, esetleg egy utószezonos alst minute formájában, mert az ottani repülőnap sem szokott semmi lenni...

Az igazság az, hogy én od vágyakozom minden évben, meg persze Axalpra. 2001-ben ígértek oda, bár gondolom, nem lett belőle semmi, líbiai Szu-24-est és MiG-25-öst, ezek nekem kb. a kedvenceim...
Előzmény: Kele64pisti (2695)
Ramius Creative Commons License 2005.08.16 0 0 2702

A 99-es nyitó csapás kapcsán ellentmondó hírek szálldogálnak. A zombori reptér is elég sanszos.

 

(Persze nem lehet kizárni, hogy a radar előtt ülsz, és pontosabb infóval rendelkezel.)

 

 

Előzmény: t-bird (2699)
Dynax 7 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 2701

Monyino, a Győzelem Park és a két nap MAKS a Forgóval is meglesz, különjegyet meg mi is vettünk. Persze a kazanyi bázis meg a Lipeck nagyon ütős, néztem én is ezt az angol utat de árban nagyon durva lett volna...

A MAKS-on meg úgyis ott lesznek azok a típusok, amik mondjuk Kazanyban.

 

Axalp-ra hogy mész?

 

Üdv: Dynax

Előzmény: Kele64pisti (2700)
Kele64pisti Creative Commons License 2005.08.16 0 0 2700
A MAKS-ot azért hagytam ki, mert ma már megkezdődőtt. És én meg itt vagyok a fenébe, mert ez évre nem jött össze. Majd fényékpezzetek helyettem is Gáborral, Lacival kedves Dynax7 :-)

Ketten kimentek ismerőseim brit utazási irodával. Kicsit durvább mint a forgoék. Hadászati bombázóbázis Kazanynál, Szállitóbázis, Lipeck és külön hely a MAKS-on 2 nap, + 1nap monyino..

No hát ez most kimaradt... Sajnos, de lesz még jövőre is - csak attól félek, hogy a Berkut illetve a MIG-25 már nem repül akkor...

A leírt többre viszont valszeg megyek... + AXALP

Kele
t-bird Creative Commons License 2005.08.16 0 0 2699
Kössél bátran. Tudom, a valóság néha kiábrándítóbb, mint a legendák.
Előzmény: Ramius (2697)
JHE Creative Commons License 2005.08.16 0 0 2698

Nagyon hálás lennék, ha valaki fel tudna rakni képeket a májusi zalakarosi repülőnapokról! Előre is köszi!

Üdv.!

Ramius Creative Commons License 2005.08.16 0 0 2697

Azért erre nagy összegű fogadást nem kötnék...

 

 

Előzmény: t-bird (2693)
Dynax 7 Creative Commons License 2005.08.16 0 0 2696
A hétvégi MAKS 2005-öt kihagytad. Pedig ott is lesz látnivaló bőven.
Kele64pisti Creative Commons License 2005.08.16 0 0 2695
Hello!

Biztos, humortalan vagyok, de a következő Kecskeméti repnap - előzetes barmolása helyett - (akkor már Griffek és MIG-ek is repülnek, ráadásul a magyar blokk ebben az évben az eddigi egyik legjobb volt) inkább a közelgő Radom-i, Brno-i, Rivolto-i, Tanagra-i repnapokkal foglalkozzunk.

Radom: Én legalábbis amire nagyon kiváncsi vagyok - a Szu22 kötelék... (bár ellenfényes a reptér, de remélem sikerül jó képeket csinálni máshonnan)

Brno: Jön-e a Striszi? Vissza van igazolva (legalábbis zöld szinü az oroszoknál a jel), de eddig csak szivatás volt Brno-ban orosz gép nélkül... (nem számitom bele az ukrán szuhojt.)

Rivoltó: Én lehet, hogy hülye vagyok, de az olasz Harrierek illetve AMX csigázott fel inkább, mint a kötelékek.

Tanagra: elsősorban A-7 Cordair II, illetve a görögök egyéb saját cuccai...

üdv. Kele

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!