Keresés

Részletes keresés

3dhazard Creative Commons License 2008.11.19 0 0 378

Mire vagy kíváncsi? Nincs előre meghatározott időpont az építésre, elsőként a vágányzatnak és az ahhoz tartozó elektronikának kell elkészülnie. Macerás lenne a fák között vágányt fektetni.

A klubhelyiség jelenlegi funkcióját eltaláltad, a jövőbeni megfelel a feliratnak.

Előzmény: BaTTka 1 (376)
Astrás Creative Commons License 2008.11.17 0 0 377
Azt lehet tudni hogy mostanság hogy állnak az asztalok?
Változtak nyár óta?
Úgy elmennék már megint!:)
BaTTka 1 Creative Commons License 2008.11.15 0 0 376
Először is gratulálok a művetekhez! Impozáns. Én mint helyi jellegzetesség már többször láttam, és valószínűleg még eztán is meglátogatom párszor a kiállítást. Akárhányszor megyek, felvetődik bennem a kérdés, vajon mi rejtőzik a vasútmodellező klub feliratú ajtó mögött? (gondolom most raktár, a későbbiekre gondolok). Legutóbb szeptember elején voltam, azóta van érdemi változás? Még egy kérdés: az építés egy részét a közönség szeme láttára kell elvégezni. Az én szemem főleg a terepépítés mesterfogásaira volna kíváncsi. Mikor vihetem? Köszönöm és további jó(sok) munkát a befejezésig(?). Üdv:Batka
EglyT Creative Commons License 2008.11.14 0 0 375

KAlte Rinne 1854

 

Elnézést, lemaradt.

 

Íme

Előzmény: simico (373)
EglyT Creative Commons License 2008.11.14 0 0 374

Addig is, mellékelten a legszebb és leghíresebb viadukt tervrajza.

Az út ma jobbról a negyedik ív alatt vezet.

A völgy alapszintje napjainkban majd két méterrel magasabb, mint a terv készítésekor

Előzmény: simico (373)
simico Creative Commons License 2008.11.14 0 0 373
Köszönöm a részletes leírást, így már minden világos :)

Tényleg, ilyen rövid leírások, esetleg korabeli fényképek (pl Délinél) kirakása esetleg nincs tervbe véve? Akár a falra az asztal felett, akár az üvegre vagy az asztal alsó részére (ahol nem takarna ki semmit a témából). Szerintem az ilyen érdekességek, plusz infók is hozzájárulnak a pozitív élményhez.
(ha ez már most is van akkor nem szóltam, az én látogatásomkor még nem volt ilyen)
Előzmény: EglyT (372)
EglyT Creative Commons License 2008.11.13 0 0 372

Jól látod, de mégse...

 

Mindkét út a helyén van, de:

 

a terepasztal az eredeti állapotot rögzíti.

Annak idején szekérút volt, ma aszfalt amire a közvetlenül az út mellet véget érő oldalból a leguruló kövek az úttesten landoltak, mivel az aljnövényzetet kiírtották. A viadukt mögött egy család lakja az 1870-es években épült majorságot, valamint egészen a Raxig lehet tovább autózni, illetve hátulról is megközelíthető - visszafelé és felülről - Breitenstein. Nagy esőzésekkor nem kevés iszap és hordalék került az útfelületre, amit nagy munkával és költséggel főleg nyáridőben két hetenként tisztíthattak, míg két évvel ezelőtt megunták, és kinyitották a balra eső ívet. Akkor némi erdőt is írtottak, mert a fák gyökere ma már a műtárgyat rombolná.

Hely van bőven, mert valamennyi pillér több méter mélyen (ca. 4-6 méter) a szikla alapon nyugszik (ezt az eredeti tervmásolatokról, aminek alapján a viaduktok készültek, tudom). Most a jobb oldali három nyílás mellett dolgoznak. Nagy halomban áll ott a zuzalék.

Egyben építik a turista utat is, hogy a vonal közvetlen közelében is végig lehessen menni Klammtól, Untere Adlitzgrabenig. Utóbbi Semmeringhez egészen közel az utolsó egyszintes viadukt. 

 

 

Előzmény: simico (371)
simico Creative Commons License 2008.11.13 0 0 371
A két képen mintha máshol, másik "lyukon" keresztül menne át az út. Vagy csak én látom rosszul?
Előzmény: Törölt nick (367)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.12 0 0 370

OFF

Pénteken érkeznek a műhelybe a megbeszélt MÁV térvilágító oszlopok!

Viszont csak hétfőn vagyok legközelebb.

ON

Előzmény: EglyT (369)
EglyT Creative Commons License 2008.11.12 0 0 369

Az autópályáról letérve Breitensteinen keresztül, mindíg előre. Az elágazásnál 

- olyan érzés, mintha a települést elhagytuk volna, pedig még oda tartozik - a Bunzenwirt fogadónál (bal kkézre esik) tovább előre pár száz métert. A viadukt előtt jobbról van két autónyi hely.

 

A képen látható két fa nem fenyő, hanem hamís-cédrus (egy fás prof. mondta) és a héten szombaton - mivel a kicsik (20, és 22cm magasak) elkészültek, felállítjuk őket a terepasztalon.

Egyébként a felsővezeték hiányzik, ami szintén külön épül, mivel semmeringi nem kapható.

További hiány, hogy a nagy viaduktról a villamosításkor, hogy a szögletes betonoszlopok elférjenek, a kerek, téglágból kirakott díszítéseket levésték, és 15 éve a téglából épített (csak az alsó emelet kő) viaduktot fehérre vakolták.

Alatta olyan, mint az eredeti állapotot ídéző modell. 

Előzmény: Törölt nick (368)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.12 0 0 368
off

kocsival el lehet valahogy evickélni a nagy helyszínhez??

on

ja már tom mi hiányzik a kicsiről: fenyőfák az előtérben:P:)
Előzmény: Törölt nick (367)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.11 0 0 367
a kicsi, és a nagy
a kicsi, és a nagy :)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 365
Pedig annak veTTem:-)))
Előzmény: 2xlion (364)
2xlion Creative Commons License 2008.11.01 0 0 364
14-e után ne felejtsetek el szólni, ha mindketten lent lesztek, mert mennék én is. Nem fenyegetés. :-))
Előzmény: Törölt nick (363)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 363
Pedig Herr Mr. Senor Dir. Dipl. Ing arca szerintem majd marad ilyen, készítőnél vannak bizonyos NYÁK lemezek beültetésen:-)))
Előzmény: baktairrrr (362)
baktairrrr Creative Commons License 2008.11.01 0 0 362

Október 23.-án megint megnéztük a kiállítást, jó volt nézni ahogy a (Augusztushoz képest) sok szerelvény koptatta a síneket. A tisztelt főépítész Úr arcán meglátszott a Déli szakasz építése miatti fáradtság :) Már alíg várom, hogy azt is üzem közben láthassuk. Szép nagyon a kohótok! Az hol kap majd helyet? Netán az is a valóságot tükrözi, és az egyik létező kohót mintáztátok meg?

 

Sok kitartást kívánok a további munkához!

martisz Creative Commons License 2008.10.31 0 0 361

Hello !

 

Köszönöm észrevételeidet.

Amit kritikaként fogalmaztál meg, abban teljesen igazad van. A környezet még rengeteg munkát igényel, most még csak az "alapozást" láthattad. Nemcsak fa, rengeteg szóróanyag, fű, fa, virág kell még az asztalra, hogy azt mondhassuk, ez már igen...

A szerelvények tekintetében is hasonló a helyzet, ez most egy kényszermegoldás, úgymond a hadra fogható mozdonyokat igyekeztem valahogy szerelvénnyé alakítani, az áprilisban rendelkezésre álló készletből. Gyökeresen át kell majd szervezni az egész forgalmat is, amint a teljes asztal rendelkezésre áll. Lehet hosszú szerelvényeket összeállítani, a zalai részre pedig EPIII-as gőzös vontatta 2-3 kocsis szerelvényeket tervezünk. A jelenlegi összeállításból talán csak a Bobo fog megmaradni a 2 piros bhv kocsival.

 

Üdvözlettel:

Martisz Gábor

 

Előzmény: alkotasu (360)
alkotasu Creative Commons License 2008.10.30 0 0 360
Kedden a gyerekeimmel megnéztük a múzeumot. Nagyon tetszett, csak gratulálni tudunk hozzá, szívből kívánjuk, hogy legyen sok örömetek ebben a szép munkában, legyetek büszkék erre az alkotásra!

Nagyon érdekes az a helyszínrajz, ami alapján dolgoztok. Én már csak a mintegy 10 évvel későbbi állapotot kezdtem ismerni - gyerekként, és már amennyire felfogtam. Meglepett, hogy ez a kb. 10 év mennyire megváltoztatta a vágányhálózatot.

Egy kis (építőnek szánt) észrevételt hadd tegyek: ha van lehetőségetek még fákat tenni, ne sajnáljátok, mert helyenként kissé szavannás jellegűnek hatott környék. A másik, amit szintén javasolok megfontolni: próbáljatok meg időben összeillő szerelvényeket összeállítani. A '90 utáni festésű Szili után kötött Ep. III-as tartályszerelvény elég furcsán hatott. Gondolom a (pl. Fuggerth) kocsikra meg majd idővel felragasztjátok a kiegészítőket, mert a lyukas tetőn befolyik a víz...
Előzmény: martisz (359)
martisz Creative Commons License 2008.10.30 0 0 359

Hello!

 

Egész pontosan 1955 márciusi helyszínrajz alapján csináltam meg a pályát. Már kész van, múlt héten fejeztem be a fűtőházat. Egyedül az Alkotás utca felé eső 3 tehervágány nem lett megépítve, mert nem fért már el. Az összes többi vágány úgy van, mint a rajzon...

A forrás: MÁV Vasúttervező Ü.V. 

 

Üdv

Martisz

Előzmény: alkotasu (358)
alkotasu Creative Commons License 2008.10.27 0 0 358
Az miért jó, hogy az eredeti 4 vágány helyett 6 lesz? Nem az élethűség lenne pont a cél egy konkrét állomás esetében?
A vágányhálózat is az építéskori (1860-as) időszakot fogja tükrözni? Egyáltalán honnan sikerült rekonstruálni? Avagy mennyire fiktív a 6 vágány miatt?
(Csak zárójelben írom ide, ha esetleg tudok vele valamilyen segítséget nyújtani, van egy 1960-as évek végéről vagy 1970-es évek elejéről származó 1:500-as helyszínrajzom, amin a korábbi, illetve a lényegében mostani állapot fel van tüntetve.)
Előzmény: EglyT (335)
jenss Creative Commons License 2008.10.14 0 0 357
meggondolom.. javítva
jenss Creative Commons License 2008.10.14 0 0 356

Ok, nem érdemel több szót....

Legközelebb azért megondolom hogy szóljak-e, hátha elkergettek. :)

Na jó ez csak humor volt...

Jens

Előzmény: martisz (355)
martisz Creative Commons License 2008.10.13 0 0 355

Szervusz !

 

Elnézést, ha a leírtak miatt kellemetlenül érezted magad, mármint a "bemutatás" része miatt, ez tényleg nem helyén való, bár nem én vagyok az, aki csinálta. Barátom és Kollégám nevében csak annyit tudok mondani, hogy sokszor vesszük lazábbra a hangulatot, főleg, ha reggel 6-től este 10ig ott ülünk a csarnokban. Ha konkrétan arról az esetről van szó, amikor a német asztalon a piros szerelvény siklott, én speciel annyira emlékszem, hogy az asztalnál ülve odajött egy férfi (lehet Te voltál éppen...) és szólt, hogy az egyik vonat kisiklott. Én elindultam visszatenni, mire a kollega szólt, hogy majd ő elintézi. Magam részéről egy Köszönömmel elintéztem a dolgot, leszólásra, beszólásra nem emlékszem. Aznap egyébként az a szerelvény épp kb. huszadszorra hagyta el magát azon a részen, ilyenkor minden esetben üvegbontás, stb, stb... valószínű, emiatt volt ama bizonyos kézmozdulat...

Summa: elnézést a történtekért, de szerintem a beszólás részét félreértetted, nem jellemző ránk, hogy bárkinek, aki segítő szándékkal jön, így válaszolnánk .

 

Üdvözlettel:

 

Martisz Gábor

 

Előzmény: jenss (354)
jenss Creative Commons License 2008.10.13 0 0 354

Na ma élőben is láttam, tényleg szép, sokat dolgoztak rajta....

de van még mit csinálni.

Bp Délire kiváncsi leszek.

 

Ja és még valami.......

Ma ottjártamkor az egyik szerelvény kocsijának egyik tengelye lecsúszott a sínről. Amikor is szóltam az ott dolgozó srácoknak a dologról, megjegyzésként megkaptam hogy nem kel rögtön be....ni.

Ráadásul mikor valójában már ki is siklott a vonat, akkor még a kedves modellező kolléga (fehér hajú?) be intett a szerelvénynek!

Kell ez?!

Én éreztem kellemetlenül magamat, amikor a barátnőmnek magyarázkodtam, nem beszélva kisrácról aki velünk volt!!

 

Jens

marslakó Creative Commons License 2008.10.12 0 0 353
jenss Creative Commons License 2008.10.11 0 0 352

Na végre egy jó cikk!

Hiába a Népszabadság, akkor is jól sikerült:)

 

A legaranyosabb rész:

 

"A semmeringi polgármester "hazai pályája" láttán tiszteletbeli állomásfőnökké avatta Martisz Gábort. Egy nyugdíjas megölelte a főépítészt, amikor felismerte az asztalon badacsonytomaji nyaralóját. A zalaszentiváni vasútállomás egykori főnöke pedig könnyeivel küszködött, amikor rábukkant valamikori birodalma kicsinyített mására."

 

Talán ezért már érdemes is volt megcsinálni! Gratulálok hozzá!

Jens

Előzmény: Törölt nick (351)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.10 0 0 351
marslakó Creative Commons License 2008.10.09 0 0 350
Vasárnap lehet, hogy én is ellátogatok ismét Keszthelyre.

Addig is nézegessétek a megnyitó utáni képeimet
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.06 0 0 349
Köszönöm, sikerült a vasutallomasok.hu-n megtalálnom. Csak a gugli nem találta, én meg azzal próbálkoztam idáig :(

Ide csak gőzösök fognak bejárni? Érdekes látvány lenne néhány mai szerelvénnyel a korabeli déli :)
Előzmény: EglyT (341)
2xlion Creative Commons License 2008.10.06 0 0 348
Bermuda "háromszög"? :-)))
Előzmény: Törölt nick (347)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!