Mire vagy kíváncsi? Nincs előre meghatározott időpont az építésre, elsőként a vágányzatnak és az ahhoz tartozó elektronikának kell elkészülnie. Macerás lenne a fák között vágányt fektetni.
A klubhelyiség jelenlegi funkcióját eltaláltad, a jövőbeni megfelel a feliratnak.
Először is gratulálok a művetekhez! Impozáns. Én mint helyi jellegzetesség már többször láttam, és valószínűleg még eztán is meglátogatom párszor a kiállítást. Akárhányszor megyek, felvetődik bennem a kérdés, vajon mi rejtőzik a vasútmodellező klub feliratú ajtó mögött? (gondolom most raktár, a későbbiekre gondolok). Legutóbb szeptember elején voltam, azóta van érdemi változás? Még egy kérdés: az építés egy részét a közönség szeme láttára kell elvégezni. Az én szemem főleg a terepépítés mesterfogásaira volna kíváncsi. Mikor vihetem? Köszönöm és további jó(sok) munkát a befejezésig(?). Üdv:Batka
Köszönöm a részletes leírást, így már minden világos :)
Tényleg, ilyen rövid leírások, esetleg korabeli fényképek (pl Délinél) kirakása esetleg nincs tervbe véve? Akár a falra az asztal felett, akár az üvegre vagy az asztal alsó részére (ahol nem takarna ki semmit a témából). Szerintem az ilyen érdekességek, plusz infók is hozzájárulnak a pozitív élményhez. (ha ez már most is van akkor nem szóltam, az én látogatásomkor még nem volt ilyen)
Annak idején szekérút volt, ma aszfalt amire a közvetlenül az út mellet véget érő oldalból a leguruló kövek az úttesten landoltak, mivel az aljnövényzetet kiírtották. A viadukt mögött egy család lakja az 1870-es években épült majorságot, valamint egészen a Raxig lehet tovább autózni, illetve hátulról is megközelíthető - visszafelé és felülről - Breitenstein. Nagy esőzésekkor nem kevés iszap és hordalék került az útfelületre, amit nagy munkával és költséggel főleg nyáridőben két hetenként tisztíthattak, míg két évvel ezelőtt megunták, és kinyitották a balra eső ívet. Akkor némi erdőt is írtottak, mert a fák gyökere ma már a műtárgyat rombolná.
Hely van bőven, mert valamennyi pillér több méter mélyen (ca. 4-6 méter) a szikla alapon nyugszik (ezt az eredeti tervmásolatokról, aminek alapján a viaduktok készültek, tudom). Most a jobb oldali három nyílás mellett dolgoznak. Nagy halomban áll ott a zuzalék.
Egyben építik a turista utat is, hogy a vonal közvetlen közelében is végig lehessen menni Klammtól, Untere Adlitzgrabenig. Utóbbi Semmeringhez egészen közel az utolsó egyszintes viadukt.
Az autópályáról letérve Breitensteinen keresztül, mindíg előre. Az elágazásnál
- olyan érzés, mintha a települést elhagytuk volna, pedig még oda tartozik - a Bunzenwirt fogadónál (bal kkézre esik) tovább előre pár száz métert. A viadukt előtt jobbról van két autónyi hely.
A képen látható két fa nem fenyő, hanem hamís-cédrus (egy fás prof. mondta) és a héten szombaton - mivel a kicsik (20, és 22cm magasak) elkészültek, felállítjuk őket a terepasztalon.
Egyébként a felsővezeték hiányzik, ami szintén külön épül, mivel semmeringi nem kapható.
További hiány, hogy a nagy viaduktról a villamosításkor, hogy a szögletes betonoszlopok elférjenek, a kerek, téglágból kirakott díszítéseket levésték, és 15 éve a téglából épített (csak az alsó emelet kő) viaduktot fehérre vakolták.
Alatta olyan, mint az eredeti állapotot ídéző modell.
Október 23.-án megint megnéztük a kiállítást, jó volt nézni ahogy a (Augusztushoz képest) sok szerelvény koptatta a síneket. A tisztelt főépítész Úr arcán meglátszott a Déli szakasz építése miatti fáradtság :) Már alíg várom, hogy azt is üzem közben láthassuk. Szép nagyon a kohótok! Az hol kap majd helyet? Netán az is a valóságot tükrözi, és az egyik létező kohót mintáztátok meg?
Amit kritikaként fogalmaztál meg, abban teljesen igazad van. A környezet még rengeteg munkát igényel, most még csak az "alapozást" láthattad. Nemcsak fa, rengeteg szóróanyag, fű, fa, virág kell még az asztalra, hogy azt mondhassuk, ez már igen...
A szerelvények tekintetében is hasonló a helyzet, ez most egy kényszermegoldás, úgymond a hadra fogható mozdonyokat igyekeztem valahogy szerelvénnyé alakítani, az áprilisban rendelkezésre álló készletből. Gyökeresen át kell majd szervezni az egész forgalmat is, amint a teljes asztal rendelkezésre áll. Lehet hosszú szerelvényeket összeállítani, a zalai részre pedig EPIII-as gőzös vontatta 2-3 kocsis szerelvényeket tervezünk. A jelenlegi összeállításból talán csak a Bobo fog megmaradni a 2 piros bhv kocsival.
Kedden a gyerekeimmel megnéztük a múzeumot. Nagyon tetszett, csak gratulálni tudunk hozzá, szívből kívánjuk, hogy legyen sok örömetek ebben a szép munkában, legyetek büszkék erre az alkotásra!
Nagyon érdekes az a helyszínrajz, ami alapján dolgoztok. Én már csak a mintegy 10 évvel későbbi állapotot kezdtem ismerni - gyerekként, és már amennyire felfogtam. Meglepett, hogy ez a kb. 10 év mennyire megváltoztatta a vágányhálózatot.
Egy kis (építőnek szánt) észrevételt hadd tegyek: ha van lehetőségetek még fákat tenni, ne sajnáljátok, mert helyenként kissé szavannás jellegűnek hatott környék. A másik, amit szintén javasolok megfontolni: próbáljatok meg időben összeillő szerelvényeket összeállítani. A '90 utáni festésű Szili után kötött Ep. III-as tartályszerelvény elég furcsán hatott. Gondolom a (pl. Fuggerth) kocsikra meg majd idővel felragasztjátok a kiegészítőket, mert a lyukas tetőn befolyik a víz...
Egész pontosan 1955 márciusi helyszínrajz alapján csináltam meg a pályát. Már kész van, múlt héten fejeztem be a fűtőházat. Egyedül az Alkotás utca felé eső 3 tehervágány nem lett megépítve, mert nem fért már el. Az összes többi vágány úgy van, mint a rajzon...
Az miért jó, hogy az eredeti 4 vágány helyett 6 lesz? Nem az élethűség lenne pont a cél egy konkrét állomás esetében? A vágányhálózat is az építéskori (1860-as) időszakot fogja tükrözni? Egyáltalán honnan sikerült rekonstruálni? Avagy mennyire fiktív a 6 vágány miatt? (Csak zárójelben írom ide, ha esetleg tudok vele valamilyen segítséget nyújtani, van egy 1960-as évek végéről vagy 1970-es évek elejéről származó 1:500-as helyszínrajzom, amin a korábbi, illetve a lényegében mostani állapot fel van tüntetve.)
Elnézést, ha a leírtak miatt kellemetlenül érezted magad, mármint a "bemutatás" része miatt, ez tényleg nem helyén való, bár nem én vagyok az, aki csinálta. Barátom és Kollégám nevében csak annyit tudok mondani, hogy sokszor vesszük lazábbra a hangulatot, főleg, ha reggel 6-től este 10ig ott ülünk a csarnokban. Ha konkrétan arról az esetről van szó, amikor a német asztalon a piros szerelvény siklott, én speciel annyira emlékszem, hogy az asztalnál ülve odajött egy férfi (lehet Te voltál éppen...) és szólt, hogy az egyik vonat kisiklott. Én elindultam visszatenni, mire a kollega szólt, hogy majd ő elintézi. Magam részéről egy Köszönömmel elintéztem a dolgot, leszólásra, beszólásra nem emlékszem. Aznap egyébként az a szerelvény épp kb. huszadszorra hagyta el magát azon a részen, ilyenkor minden esetben üvegbontás, stb, stb... valószínű, emiatt volt ama bizonyos kézmozdulat...
Summa: elnézést a történtekért, de szerintem a beszólás részét félreértetted, nem jellemző ránk, hogy bárkinek, aki segítő szándékkal jön, így válaszolnánk .
Na ma élőben is láttam, tényleg szép, sokat dolgoztak rajta....
de van még mit csinálni.
Bp Délire kiváncsi leszek.
Ja és még valami.......
Ma ottjártamkor az egyik szerelvény kocsijának egyik tengelye lecsúszott a sínről. Amikor is szóltam az ott dolgozó srácoknak a dologról, megjegyzésként megkaptam hogy nem kel rögtön be....ni.
Ráadásul mikor valójában már ki is siklott a vonat, akkor még a kedves modellező kolléga (fehér hajú?) be intett a szerelvénynek!
Kell ez?!
Én éreztem kellemetlenül magamat, amikor a barátnőmnek magyarázkodtam, nem beszélva kisrácról aki velünk volt!!
"A semmeringi polgármester "hazai pályája" láttán tiszteletbeli állomásfőnökké avatta Martisz Gábort. Egy nyugdíjas megölelte a főépítészt, amikor felismerte az asztalon badacsonytomaji nyaralóját. A zalaszentiváni vasútállomás egykori főnöke pedig könnyeivel küszködött, amikor rábukkant valamikori birodalma kicsinyített mására."
Talán ezért már érdemes is volt megcsinálni! Gratulálok hozzá!