Jah és biztos lehet javítani,de én nem szoktam próbálkozni vele.Mert az elpárogtató általában porózus lesz és ma itt ereszt,holnapután meg máshol.Ezért én a cserét favorizálom.De ha az ügyfél úgy dönt,akkor bármit beépítek. ;-)
Sziasztok! Corsa-mban, mostanában furcsa dolgot művel a klíma! Bekapcsolom, szépen hűt, majd eltelik pár-perc és melegszik a levegő amit befúj! Voltam vele klímaszervízben, ott töltöttek bele gázt, mert állítólag kicsit hiányzott belőle. Volt nyomáspróba is és minden rendben! De a jelenség sajnos megmaradt, azt mondták olyan mintha keverne hozzá egy kis meleg levegőt! Mi lehet a baj, van ilyen tapasztalatotok?
Kicsi fiúnk korábban kelt mint mi és a mobilklímánk elejébe, a rácsok közé betette a bankkártyámat ill. még valamit(névjegykártyát talán...)... Onnan pedig becsúszott a ventillátor alá, éppen csak látni lehet, de súrlódik is így a venti, szal nem is működne így... Azóta nem is mertük bekapcsolni.
Mivel a klímánk viszonylag új, ill.nagyon jó állapotú eléggé kétségbe estünk, hoyg akkor most mi is van...
Az eleje borítást és a rácsot leszedtük, de közelebb nem jutottunk a megoldáshoz.
Mellékelek képeket, hátha valaki tuda tanácsot adni mit tegyünk...
Ilyen kéréssel fordulhatunk egyáltalán klíma szerelőhöz, ő szét tudná szerelni, hogy hozzáférjen?
Köszönök minden választ előre is!!! A dolog sűrgős lenne, jön a meleg és a 4. emeleten lakunk... :(
Hi all. _lenne 1-2 kérdésem mert nem igazodok el a témában ahány szaki annyi válasz... a történet: toyota klima beállt kompresszorral > bontó másik kompi...-sosem volt igazi ,évente töltés eddig kétszer ,most új kompi ez is Toyotaról két kompi összehasonlitva a régi de nem az ami benne volt mert az már nincs meg,4 tüskés az újabbik csatija 3. Ismétlem a régiről nincs adat csak a matrica a motortetőn 1 régebbi töltésről.. de a lényeg - a kivett kompin R12 gáz ND 8 oil az újjon R134a gáz ND 8 oil
Az a hengeres cucc a hütő mellett a kémlelőn tiszta por ...a levett csövek végeiből is jött valami szutyok ...
kérdés: -lehet e a régi rendszerre új gázt tölteni a kompi csere után, -ki lehet tisztitatni azt a hengeres szutykot..-v mindenképp csere -állitólag a 134 -es gáz kicsinálja az összes tömités a csövekben-igaz ez?
Kaposváron van egy cég(srác+a faterja), akik javítanak alu és réz hűtőket is. Ha nem érdemes vagy nem lehet javítani megmondja és nem is kér érte zs-t. Átlagban 10000+áfa szokott lenni náluk egy javítás nyomáspróbával. Lehet a bontó olcsóbb, csak lehet-e kapni???
Megnyomáspróbáztattam az R19-ünk álltalam beszerelt rendszerét,és kiderült hogy az elpárologtató kilukadt.
Nem nagyon értem hogy lehet,mert egész télen hozzá sem nyultunk a kocsihoz,és tavaly még tartotta a nyomást.most is csak annyi időre vettem ki amíg kicseréltem a fűtőradiátort.
Eszi ezt belülről a korrózió?..mert semmi másra nemtok gondolni.Lehet ezt javítattni?
Köszi az ötletet,én is így cselekedtem.Kicsit talán olcsóbban megúsztam...már csak tölteni kellene.Csak kíváncsi voltam h hibázott -e a srác ill. bizonyítható-e ha igen mert hát ebben a mai világban sajna minden fillér számít:-(
A nitrogénes nyomáspróba palackból történik.Ízlés szerint 15-20 barral.
Ha sziszegés nem hallható és külsérelmi nyomot sem látni,akkor elég nehéz behatárolni,hogy hol ereszt.Ennek ellenére én pár gyanús helyet beszoktam fújni szivárgásjelzővel.Sokszor vagyok úgy,hogy látom,hogy esik a nyomás,de nem tudom egyből megmondani,hogy hol.Ilyenkor Uv festék bele és megtöltöm.
Tehát nem színes gáz! ;-)
Nálad valószínű csak vákuumteszt volt.Ami csak 1 barnyi különbség.
Én úgy jártam, hogy le lett nyomáspróbázva, nem engedett látszólag sehol. Aztán megkapta a klimagázt+jelzőfolyadékot. 1-2 napig jártam vele, majd visszamentem, UV-lámpa és látszott ha a klimahűtőm kirohadt, a kompi tömitései se voltak világbajnokok. Bár ha 1 nap alatt elengedte akkor szerintem a nyomáspróbán jelenkezni kellett volna, és "felelőtlenség" volt gázzal feltölteni. Bár így legalább látszik hol ereszt. Ha az illetővel csináltatod a javítást, akkor úgy korrekt ha a javítás után, "ingyen" feltölti.
Lehet hogy nem leszek népszerű, de ha látod hol ereszt, akkor szerintem egy mezei autószerelő is ki tudja a klimahűtőt cserélni, illetve a szárítószűrőt. (ha a kompi nem ereszt).
odamegyek ,mondom nem jó a klíma.Ok megnézzük nincs-e gond-mondja ő.Hozott vmi gépezetet,rákapcsolta ahova kell(gondolom én)áll.minden OK nem lát semmi gondot.Színes gázzal feltölti h ha mégis vmikor gond lesz v szivárog lássuk a probl gyökerét.Ok-mondom én +Fertőtlenítette még a rendszert+vmi pollen v milyen szűrőt is cserélt.Eljöttem otthon lepark.reggel indul NO klíma.röviden ennyi.Szerintetek kellett volna látnia hol a gond?6helyen van lyuk a hűtőn...
Az én 92-es autómba is az való és az is van benne. Amikor töltetek akkor nem kérdezem, hogy honnan vette, egyrészt semmi közöm hozzá elvégre az üvegestől sem kérdezem meg honnan vette a tükröt, másrészt nem akarom kényelmetlen helyzetbe hozni. :)
Lehetni lehet, csak én már 7 éve nem láttam r12 gázt utántöltésnél, hallani hallottam, hogy ennek meg annak van, de tudtommal ők is a fekete piacon vették szerbiából...
Az lenne a gondom h feltöltettem a klímámat de másnapra már elszállt belőle a gáz.Kiderült h tiszta lyuk a hűtő :-( állítólag a nyomáspróbával kimutatható és akkor nem kellett volna jópár ezer ft-ot kifizetnem.Szerintetek ebben az esteben lehet reklamációval élni?