Hi! Amit barátaim mondtak a MAKS-ról az sem volt semmi, de amit Lipeckről meséltek, azon csak hüledeztem ...
Én Radomra készülök, és imádkozom, hogy az időjárás jó legyen és a tömeges (16db Szu-22 áthuzások, +8 Orlik és 8 Iskra kötelékek jól fotozhatóak legyenek. Radom ellenfényes, de vannak ötleteink :)
Igen, erre gondoltam, hogy lehet, hogy valami zártkörű rendezvény. Pl. a nyáron nagyon vártunk egy őcsényi repülőnapot, felhívtuk a repteret és közölték, hogy zártkörű lesz a móka pedig a honlapon szerepelt a fellépés. Az a baj, hogy nincs kiírva, hogy "milyen ügyben" lép fel.
Ha megtudtok valamit, légyszi írjátok majd ki ide. Köszi!
Szerintem nem tudsz a bőség zavarával élni. Mi múlt héten foglaltunk le szállást és nem nagyon tudtunk válogatni, az ottani kapcsolat szerint az egyik utolsó lehetőséggel éltünk.
Sikerült asszonyt befűzni a Rivoltói repülőnapra. Szeretnék szállást foglalni, de a bőség zavara miatt kérem a segítségeteket. Tud valaki javasolni olyan helyet, ahol már volt korábban és nem bánta meg?
Nem tudjátok, hogy szeptember 16 -án Budaörsön lesz repülőnap? Mert a Besenyei Péter honlaján olvasható egy 16. -ai budaörsi fellépés. Csak nincs oda írva, hogy "milyen ügyben". Feltételeztem, hogy repnap lesz.
Videóm van nekem, de a többieknek is, plussz nekik fotóik is. A bejárathoz közel, de a kiállítási területen kívül, egy hangár éppen akkor lángolt, amikor mi beértünk. A tűzoltók inkább sms-írkálással, a múzeum dolgozói meg relikviák mentésével foglalkoztak. Valaki hajózóruhákat is, én csak egy csillagmotort láttam távozni. De érdekes módon a múzeum belterületén ebből a katasztrófából nem sokat lehetet érzékelni, talán csak a Tu-22-es szárnya alá beparkolt szivattyús kocsi, illletve a mellette egykedvűen bámuló tűzoltó látványa, nomeg a kifelé kígyózó tömlők utaltak valamicskét arra, hogy itt gond van. Persze a háttérben sűrü füst volt látható. Az érkezésünkkor, nem sokkal du. 3 előtt még hatalmas vörös lángok takarták el az épületet, távozásunkkor viszont már csak a tető nélküli négy totálüres fal volt látható, nomeg a kb kétszerannyi tűzoltó.
Semmit sem tudtunk meg ott arról, hogy mi is égett pontosan. A www.royfc.com arról írt, hogy különböző Pe-2-es változatok, Kozsedub La-7-ese, és egy első világháborús angol gép veszett oda, vagy sérült meg.
"Monyinó ugyan pont az érkezésünkkor lángolt, csak most tudtam meg, hogy mi is veszett oda, de a főlényeget láttuk, így az élmény csak annyiban csorbult, hogy azok a gépek lettek oda, amelyeket még más se látott."
Kedves emberek! Ma reggel jöttem haza Moszkvából, a MAKSz-ról. Meg Monyinóból.
Én többet máshová már nem tolom ki a képem. Nem volt olcsó, de többszörösen megérte.
Monyinó ugyan pont az érkezésünkkor lángolt, csak most tudtam meg, hogy mi is veszett oda, de a főlényeget láttuk, így az élmény csak annyiban csorbult, hogy azok a gépek lettek oda, amelyeket még más se látott. Moszkva amúgy sokkal szebb, mint a jelenlegi Budapest. És hatalmas. Az oroszok szolgáltatni tudnak, de kiszolgálni nem. A repülőnap nézői itthon egyátalán nem tapasztalható mértékben voltak lelkesek és büszkék, egyrészt a nemzeti hovatartozásukra, másrészt a repülésre.
Nekem Moszkvába kellett elmennem, hogy lássak B-1B-t (alaszkai!) repülni. A MiG-29OVT egyszerűen fantasztikus, a Szu-30MKI szintén, csak nagyobb. Nekem inkább az előbbi jött be, de nem is lehet különbséget tenni.
300 rubelért felülről filmeztem egy hőlégballonról Zsukovszkijt. Találtam az egyik hangár mellett egy leponyvázott MiG-31M-et. A nézőtérrel szemben 7 MiG-25-öst 3 Szu-27-est (ebből egy LL rendszeresen szállt fel rekordrepülésekre, láthattunk pl.: nagymagasságban hangsebesség feletti manőverezést még a reggeli órákban!) , 1 MiG-29-est, 1 21-est, egy Szu-15UTI-t, 1 MiG-23UB-t, 1 Mig-27-est, és én látni véltem még egy Szu-22-est is. Háttal nekünk volt 2 Tu-160-as, két 144-es, 1 Tu-95-ös és még rengeteg egyéb gép. Ezek nem a bemutató területén álltak.
Vasárnap a program végeztével még öt előtt a pavilonokat járva gyanús hajtóműzajra figyeltem fel, rohantam a dísztribünhöz ahová a jegyünk miatt bejuthattunk mi magyarok, és mit látok? Épp a MiG-25UTI áll egy eddig nem látott helyen, a kifutópálya mellett! Elő a kamera, pánikszerűen rohanunk a legmagasabb széksorhoz, már gurul is ki. Egy ideig csak járatta a hatalmas hajtóműveket, majd végül felszállt! Életem eddigi legnagyobb repülőnapos élménye. Hatalas hangja van. Utána még repült a Szu-30MKK és még előtte felszállt egy MiG-23UB, majd már miután kifelé tartottunk a busszal, mégegyszer a 23-as majd a 25-ös!
Gyűjtöttem jópár kinti magazint, melyből megtudhattam, hogy most már tolóerővektoros a Szu-27KUB is, vagy, hogy a Tu-144D Koleszov hajtóművében tényleg nem utánégető volt, hanem egy tengelykapcsolóval a kilépő gázt egy újabb kompresszorral tovább sűrítették, vagy legalábbis ezt lehet a metszetrajzoról leolvasni... Mindegy.
Tizen egy-két éve még volt rajtuk jelzőrakéta. Annak idején adtak légvédelmi készültséget (sőt, a háború alatt több kitelepített egységgel is). A saját-ellenség azonosításhoz szükség volt a rakétákra. Minden napra megvolt a kérdező és a válasz kód, pl. kérdés: 2 piros 1 zöld, válasz: 1 sárga 2 zöld.
És ha még hozzáveszed, hogy a Palik közölte, hogy itt jön a Napvirág... Na ott majdnem beestem a Dunába. A Bocskor mindig olyan állati büszke az angol nyelvtudására, oldalba lökhette volna ezt a faszt és közölhette volna vele, hogy a Sunflower az Napraforgó te kö...g!
A szo szerinti forditas az InterTrain szerint :-):
Ék vadászat ez ) megszökik , nem leír -ból ügyesség typu F -117, B BETŰ -2 vajon F -22 vagy máshol cikk -val nem Érkezés amíg Wuj Önmaga csinál ti magatok -ból minket ikra.
Ahogy a Cseheknek sem hiszem el a F117, stb ... -t, ugy itt sem varhato.
jut eszembe... tegnap a tüzijáték előtt a Duna fölött egy Mi-24-ről lőtték ki a tűzijátékokat (sajnos csak TV-ben láttam)? Hogy oldották ezt meg? Betöltötték az infracsapda-kilövőbe? Lehet ilyet? Mert úgy láttam, nem hagyományos infracsapdák voltak.
A lengyel nyelvhez nem sok közöm van, ezért valaki esetleg leírhatná, hogy miről szól az az F-22-es dolog (F-15, F-18, F-14, A-10, KC-10, KC-135, B-52, AH-64D (chociaz polowa tego) - brak, nie pisze o samolotach typu F-117, B-2 czy F-22 bo wiadomo ze nie przyleca ale Wuj Sam robi sobie z nas jaja !! ), bár elég nehezen hiszem, hogy először Európában pont a lengyeleknél mutogatnák...
Beneztem a forumra mi varhato meg esetleg. Az Oroszok, Ukranok ha jol ertelmeztem mindent lemondtak, viszont az USA -nal ez van:
F-15, F-18, F-14, A-10, KC-10, KC-135, B-52, AH-64D (chociaz polowa tego) - brak, nie pisze o samolotach typu F-117, B-2 czy F-22 bo wiadomo ze nie przyleca ale Wuj Sam robi sobie z nas jaja !!
Ez annyit jelent(het) van meg valami esely. Valamint, ami nem szerepel a programban:
Elvileg megvoltunk Radomra 4 -en, de valaki megsem er ra, igy volna 1 helyen. Pentek 23 korul indulnank, vasarnap program utan jonnenk. Kb. 11 lenne + belepo + szallas. Rivoltora is elkepzelheto, hogy marad 1 helyem, oda allitolag csak vasarnap lehet menni, igy szombat ejszaka mennenk, hetfo hajnalra ernenk. Az kb. 11 lenne, mert belepo, meg szallas sincs.
Amikor olvastam itt a topicban a programot eléggé megörültem, mert láttam, hogy ott van a Catalina, bár nem értettem, hogy mit keres itt, mert ugye azon egy darab vörös bika sincs (szerencsére). Sajnos a legnagyobb várakozásom ellenére sem jelent meg az a szép fehér repülő csónak, de pár élményt megint begyűjtöttem.
Akár tetszik, akár nem minden gépen ott volt a két vörös bika, de legalább nekik köszönhetően láthattuk megint ezeket a szép régi vasakat repülni. A Mitchell polírozott felülete még mindig elképesztő, a Trojan fürgeségén és hangján még mindig meglepődöm és a Corsairről egyszerűen fölösleges írni. Talán annyit, hogy egy kicsit otthonosabban érezhette magát, mert víz felett repülhetett :o)
Az Alpha meg csak megint megmutatta magát, de ennyi és nem több. Igaz Kecskeméten nem láttam, de Zeltwegben is felszállt és leszállt, de közte semmi értelmes. Lehet nincs százas állapotban a gép, esetleg a pilóta; bár ha erről valakinek van értelmes infója az ne habozzon és ossza meg velünk. Ha már negatívum, akkor "éljen Palik és Bochkor".
De voltak náluk sokkal üdítőbb dolgok, mint például a régi nagy vasak. A Li-2-es és a DC-6-os még mindig gyönyörű és tiszteletet ébresztő, bár ezt a környezetemben nem sokan vélték így. Számomra a legkellemesebb azonban a Sea Vixen és a Po-2-es repülése volt. Érdekes volt együtt látni az égen ezt a két gépet. A "csotrogányt" (ahogy egy kis srác hívta a környezetemben) el tudtam volna még nézni egy darabig, de szerencsére jó néhányszor elhúztak mindkét part előtt.
A nap másik egyik kedvenc jelenete számomra, amikor Besenyei erőteljesen tartott a budai partok felé és az addig nyugodtan, az olasz gazdi kezében tétlenkedő kutya kikelt magából és próbálta az Extrát leugatni az égből. Így leírva nem érezhető át igazán a helyzet komikuma, de az ott lévők még jó néhány percig nevettek ezen.
Röviden valahogy így éreztem a tegnapi programmal kapcsolatban és előszőr végre megnéztem milyen is az az Air Race és egész jó volt (de talán ez csak az újdonság varázsa volt).
Néhány kép a délelőtti vízi- és a délutáni légiparádéról. A sportgépeket kihagytam, azok nem hatottak meg annyira. Szépek voltak az öreg vasak, vízen és levegőben is.