odamegyek ,mondom nem jó a klíma.Ok megnézzük nincs-e gond-mondja ő.Hozott vmi gépezetet,rákapcsolta ahova kell(gondolom én)áll.minden OK nem lát semmi gondot.Színes gázzal feltölti h ha mégis vmikor gond lesz v szivárog lássuk a probl gyökerét.Ok-mondom én +Fertőtlenítette még a rendszert+vmi pollen v milyen szűrőt is cserélt.Eljöttem otthon lepark.reggel indul NO klíma.röviden ennyi.Szerintetek kellett volna látnia hol a gond?6helyen van lyuk a hűtőn...
Az én 92-es autómba is az való és az is van benne. Amikor töltetek akkor nem kérdezem, hogy honnan vette, egyrészt semmi közöm hozzá elvégre az üvegestől sem kérdezem meg honnan vette a tükröt, másrészt nem akarom kényelmetlen helyzetbe hozni. :)
Lehetni lehet, csak én már 7 éve nem láttam r12 gázt utántöltésnél, hallani hallottam, hogy ennek meg annak van, de tudtommal ők is a fekete piacon vették szerbiából...
Az lenne a gondom h feltöltettem a klímámat de másnapra már elszállt belőle a gáz.Kiderült h tiszta lyuk a hűtő :-( állítólag a nyomáspróbával kimutatható és akkor nem kellett volna jópár ezer ft-ot kifizetnem.Szerintetek ebben az esteben lehet reklamációval élni?
Az én golfom majdnem 20 éves, természetesen R12-vel volt töltve, mikor megvettem nem volt rajt gáz, ezért megtöltöttem. R12 szóba sem jöhet, mert legálisan nem forgalmazhatja senki, már jó pár éve. Először kompresszor le, olaj kiönt, majd nitrogénnel átöblít (olaj kifúj) Mivel igen kevés olaj volt rajt, nem egészen szakszerűen, de a szárítótartályt már nem is vettem le, elég avétosak a csatlakozók... szóval új olajjal és r134-el feltölt. Kb 1 éve és 7000 kilométer óta semmi probléma.
Ezenkívül több mezőgazdasági gépet is átalakítottam már,(mivel az r134 (nálunk) lényegesen olcsóbb, és a régi gépeken ez igen fontos szempont szokott lenni...)amik szintén ilyen jellegű hiba nélkül üzemelnek már több éve és több száz üzemórája.
Véleményem szerint, ha alaposan átöblítjük a rendszert és szárítótartályt is cserélünk nem lehet probléma. Igazából a régi ásványi és az új szintetikus olaj keveredése nem ajánlott. Az r413 98% ban r134 a maradék két százalékban olyan elegyet tartalmaz amely oldja az ásványi olajat. Ezért ott gyakorlatilag átalakítás nem szükséges, csak fontos hogy folyadék állapotban legyen betöltve. Illetve az expanziós szelep átállítása ill. cserélye javasolt, de tapasztalatom szerint ez nem szükséges.
Most csinálunk ilyet egy saját autóval, ha sikerült beszámolok ;)
Az tuti hogy rendszert nagyon át kell tisztítani, olajat cserélni, és a csövekkel is lehet zűr. Tehát nem egyszerű. Ja meg a csatlakozás is már a feltöltéshez ha jól tudom (nekünk másikat kellett rá aplikálni)... Egy törött autó volt, és úgyis cserélni kellett a rendszer nagy részét, ezért akkor már átalakítás lett/lesz a vége...
Van egy öreg BMW-m R12-es gázzal menne benne aklíma, de nem hűt. Mit tudnék tenni, hogy hideg legyen az autómban nyáron is? Esetleg r12 töltés, hallottam olyat is, hogy az r413a helyettesíti, meg olyat is, hogy olajat kell cserélni a rendszerben, aztán mehet bele az r134 (ez gondolom nem olyan egyszerű, ha jól tudom, a gáz viszi sz olajat szerteszét a csövekben :) ). Meg hallani r134 átalakító szettekről is, de a tapasztalatokról még nem találtam semmit.
Kérem amiken van ötlete segítsen mert megállt a tudomány.
Adott egy A8-as amibe egy új kompresszor került, minden rendben van egészen odáig amíg az autó el nem éri az üzemi hőfokot, addig hűt vagy fűt, amint elérte azonnal kikapcsol a kompresszor, a ventillátor megy tovább!
Cseréltünk klímavezérlő panelt, a hiba ugyanaz maradt!
Szerinted itt a többség mit csinál??..mert szerintem kérdez a hozzáértő szakemberektől.
Építőbb jellegű lehetne a hozzászólásod,ha segítenél a többieknek konkrét címmel,telszámmal stb,ha már Te magad találtál olyan helyet amivel meg vagy elégedve.
Sziasztok!
Olvasva a hozzászólásokat, kicsit mosolyogtam, hogy milyen klímás szakemberek vannak…
Az én véleményem, ha szeretnél valamit megjavítatni, akkor érdeklődj a lehetőségekről egy szakembertől. Ha jó szakembert kerestek Autóklímával – villamossággal – gumival kapcsolatban tudok segíteni. Már évek óta a Prestige Alarm -hoz, járok minden problémámmal, Budapesten ők a legjobbak legkorrektebbek, mindig segítőkészek árban is jók. Előttük nagyon sok műhelyben jártam, de soha nem volt olyan, hogy helyben hegesztik a klímahűtőket, csöveket, kompresszorokat javítanak, azonnali diagnózist adnak. A Műhelyük a műszerezettségük és a hozzáértésük nagyon profi. Nem egy ügyfélből akarnak meggazdagodni! A főnők korrekt rendes fiatal srác, mindenkinek ajánlom.