Keresés

Részletes keresés

Dynax 7 Creative Commons License 2005.08.31 0 0 2814

A minimális hiányérzetek ellenére azt hiszem aki ott volt a MAKS-on és szereti a keleti technikát vagy legalábbis érdeklődik iránta az MAKSzimálisan elégedett lehet, mert ezeket a gépeket így együtt sehol nem láthatjuk... Ennyi érdekesség és különlegesség semelyik másik általam már látott (ILA, RIAT, LeBourget, CIAF, SIAD, Rivolto, Duxford, stb. hogy csak a legnagyobbakat említsem) rendezvényen nincsen.

Előzmény: Allesmor Obranna (2809)
sdragon Creative Commons License 2005.08.31 0 0 2813

Ha már érdekes orosz repülőnapra gyúrsz én ezt néztem ki, remélem lesz jövőre is. A helszín magáért beszél, Monyino, az idei felhozatal se semmi I-15 től a két kötelékig.

 

http://www.avialegend.ru/

Előzmény: Allesmor Obranna (2809)
Allesmor Obranna Creative Commons License 2005.08.30 0 0 2812
Nem rendelkezem jogosultsággal.
Sajnos.
Pedig volt itt minden.
MiG-31M egy hangár előtt, hőlégballonról csináltam, felszálló MiG-25UTI stb.stb...
Allesmor Obranna Creative Commons License 2005.08.30 0 0 2811
Néhány kedves emlékkép az idei moszkvai kalandról.
Videók és celluloid-szkennelések, a minőség nem a legjobb, de az enyém.
Most rakok ide föl először, ha nem sikerül, nagyon sajnálom.[image1][image1][image2][image2][image3][image4][image5][image6][image7][image8][image9][image10][image11]
Allesmor Obranna Creative Commons License 2005.08.30 0 0 2810
Néhány kedves emlékkép az idei moszkvai kalandról.
Videók és celluloid-szkennelések, a minőség nem a legjobb, de az enyém.
Most rakok ide föl először, ha nem sikerül, nagyon sajnálom.
Allesmor Obranna Creative Commons License 2005.08.30 0 0 2809
Én úgy látom, az idén direkt lenyúlták előlünk a dolgokat a repnapokon.
A Kecsói eleve gyengusnak indult, igaz nem voltam ott és ti is mondtátok, hogy lényegében azért nem volt rossz.
De tény, hogy jóformán nem volt ott se semmi.
Radom is pont az idén nem tartogatott semmi szenzációt, oda az ember a Szu-22-esért megy, de pont az idén nem volt az se.
MAKSz.
Összeségében szuper volt, nagyságrendileg is más kategória de:
-A Tupoljev-kötelék csak kedden repült.(Tu-95, Tu-22M3, Tu-160, Tu-334, Tu-204)
-A Mil-kötelék (Mi-28N, Mi-38, Mi-24PM) csak kedden repült. A 28-ast pont az orrunk elől vitték el a statikusról, de, hogy hová nem tudtuk meg, nem is láttuk egyátalán.
-A Berkut csak kedd-szerda-csütörtökön repült. A Berkutot sem láttuk sehol.(egyébként is már csak a szentlélek tartja össze)
-A Vityazi minden nap szórogatta az oly híres infracsapdáit, kivéve szombat -vasárnap, amikor kinnt voltunk. Na jó, szombaton a szólista UB egy intenzív forduló után, emelkedésben lecsavart egy orsót, kilőtt párat, de ennyi.
Se szombaton, se vasárnap nem csinálták meg az emelkedésben orsózva oszolj!-t infracsapdákkal.
-A Ka-50-es eddig mindig orsózott-loopingozott. Most a bemutatója szó szerint alulmulta a legbénább Mi-24-es bemutatót is. Enyhe bedöntésű fordulók, laza tolatások, nagyon gyér harcfordulók, a Mi-2-es is jobb ennél.
A MiG-25-ös eddig mindig tartott bemutatót, még 2004-ben a "kis MAKSz-on" is, de most csak felszállt a nap végén (valszeg utassal) és aztán fél óra múlva leszállt a másik irányból, jó messziről, nagy csöndben.
(Mondjuk, ez a programon kívüli meglepetés rám nagy hatással volt. Hol láthat az ember még máshol MiG-25-öst?!)

Mindezek ellenére nekem így is szuper volt, de egy dologban biztos vagyok.
A hiányérzetemre a legjobb szer, ha jövőre (ha lesz ez a kötelékek parádéja, állítólag a 2004-esen kevesen voltak, lehet, hogy nem erőltetik) kimegyek.
De két év múlva biztosan!

t-bird Creative Commons License 2005.08.30 0 0 2808
Ja, ha ez ennyibe kerül, akkor Kemét olcsó volt.
Előzmény: sdragon (2805)
Hülyesamu Creative Commons License 2005.08.30 0 0 2807
Már csak az a baj, hogy az előzőről lemaradtak a képek. Legközelebb ígérem, kevesebbet teszek fel.























































Hülyesamu Creative Commons License 2005.08.30 0 0 2806
No még pár szót Radomról.

Összességében megint sikerült összehozni egy ellenfényes repülőnapot, gondolom, ezt nem csak a fényképezők bánták, hanem kisebb mértékben a közönség szeme is, bár a dolog folyamatosan javult, a végére a lengyel Mi-24 és a Red Arrows csodálatos alkonyati fényben repült, elég különleges volt a gépek színe.
A másik probléma a programmal volt, gyakorlatilag délután 2-3 óráig nem volt semmi különös, reménytelenül hosszú sportrepülőblokk volt néhány komolyabb géppel (pl. dán F-16). A délutáni programra meg egészen meglepő mennyiségű ember jött össze, szerintem a a repülőtér semelyik pontján nem lehetett volna futni, mert akkora volt a tömeg.

A dinamikus program felét gyakorlatilag a különböző (holland, dán, belga, amcsi) F-16 repülések valamint az ugyancsak népes Albatrosz-család (magyar és szlovák Albatros, cseh ALCA és L-139) tette ki, jellemző módon a lengyel MiG-29 tényleg alig repült, a Szu-22 meg egyáltalán nem, leszámítva a köteléket. Ezt soha nem fogom megérteni, hogy a legegyszerűbben előkeríthető, egyszersmind a legegzotikusabb gépek miért nem repülnek. Az amcsi F-16-osnak volt egy nagydumájú speakerje, mint egy boxmeccsen, lehet, hogy őt kellett volna a pilótakabinba tenni, mert a gép eléggé hevenyészett programot repült, bár inkább a show-elemek hiányoztak. A holland gép viszont végre tökéletesen szerepelt, háromszor is szórt infracsapdát, kétszer emelkedés/emelkedő forduló, egyszer meg a program végi dugóhúzó közben.

A két lengyel bemutatócsoport, a spanyolok és a franciák elfogadhatóan repültek, igaz, a franciák dolgát nehezítette, hogy már nem is tudom, hanyadszor látom őket. A lengyeleknek volt néhány (kevés) fárasztó húzása, nagyon sok elemet nyúltak le másoktól, de az Iskrákkal pl a "szív"-et lerepülni nem célszerű, mert a gép túl lassú, a füstgenerátor meg nem olyan erős, és a szél egyszerűen szétfújja a tetejét, mire a gépek leérnek az aljára. Viszont pl. a svájciaktól látott kötelékbontás legyezővel meg infracsapdával nem sikerült rosszul, bár a gépeken nincsen túl sok infracsapda. Egyébként a statikuson látott Iskra feltűnően jó állapotban, "kisuvickolva" volt kitéve.

Az angolok dolgát megkönnyítette a csodálatos napnyugta, egyépként a speakerjük nagyon jól beszélt angolul :), olyan kellemes, tiszta hangon, ez sem volt hátrány.

A lengyel repcsik alapvetően nagyon izgalmasak voltak, a C-295-ösök folyamatosan repültek a nagyprogram előtt és után, nagyon látványos, meredek felszállásokkal, a PZL SW-4 könnyűhelikopter, az An-28 is elegáns volt. A lengyel modernizált Mi-2 (PZL Kania)-géppár is elegéns volt.
sdragon Creative Commons License 2005.08.30 0 0 2805

A börgöndi repülőnap honlapja

 

http://www.ard7.hu/

Zaku Creative Commons License 2005.08.29 0 0 2804
Hali !

Bocs az OFF-ért.

Attila ! 3-án Rev. OB !

ON

Üdv Gábor
Előzmény: belic (2800)
JHE Creative Commons License 2005.08.29 0 0 2803

Nincs mit, ez a legkevesebb!

Üdv.!

Előzmény: belic (2802)
belic Creative Commons License 2005.08.29 0 0 2802
Hello!

Koszi!

Bel
Előzmény: JHE (2801)
JHE Creative Commons License 2005.08.29 0 0 2801

Helló!

 

Én is úgy tudom, hogy lesz ott 3-án -4-én rep.nap. A reptér Székesfehérvár alatt található DélKeleti -i irányban. Itt egy link, itt pontosabban megnézheted:

http://www.hungaryairport.hu/airport_data.php?id=4

 

Engem is érdekel ez a rep.nap, még megpróbálom megfűzni a bátyámat, hogy menjünk. (Szerintem nem lesz nehéz) :-)

 

Üdv.!

Előzmény: belic (2800)
belic Creative Commons License 2005.08.29 0 0 2800
Sziasztok!

Hol van a Börgöndi repuloter? Allitolag lesz ott egy repulonap szeptember 3-4-en.

Bel
Hülyesamu Creative Commons License 2005.08.28 0 0 2799
Zivos: persze sokat számít az a négy óra, én ugyanannyit voltam fent, mint te, és hazafelé már néha hallucináltam, szerencse, hogy nem én vezettem, kemény volt.

A statikus sor tele volt látványosságokkal és ínyencségekkel, nem csak a fegyveres Sokol volt király, nagyon tetszett az SH-2G Seasprite, a Mi-14 Haze, az An-28, a határőr Wilga, bár hiányoltam pl. (nem határőr) Mi-2-est, An-2-est (ha még rendszerben van), nem tigrises Szu-22-est ill. Szu-22 UM-et. Ha jól emlékszem, összesen egy Szuhoj és Egy MiG-29 jött át Radomra, ez nem sok, és a Szuhoj nem is repült displayt. Nem emlékszem egyetlen nagyobb kiállított szállítógépükre sem (An-26, C-295).















Előzmény: Zivos (2797)
Kele64pisti Creative Commons License 2005.08.28 0 0 2798
Kész vagyok a Radomi képekkel.

Kele
Zivos Creative Commons License 2005.08.28 0 0 2797

Mivel a statikus sorra is kell ido, igy nyilvan nem 13 orai beesesre gondoltam, hanem 10-11 -re, es a helyi/kornyezo lakosoknak. Mi mar 7 utan Radomban voltunk, 8 utan meg mar a bazison. 4 oraval tobb alvas azert nem artott volna. Persze 650 km -rol nehez kicentizni, es inkabb koran erjunk, mint a vegere. Amugyis tapasztaltuk, hogy a lengyelek 1xuen nem tudnak vezetni.

 

Rivoltot semmi esetre sem igy. Valoszinusitem, hogy szombat korai indulas, es valahol a kornyeken aludni. 1 napot nem nehez eltolteni Olaszorszagban/Ausztriaban. Vasarnap a program utan haza. Nagyon sok volt 1 ora alvassal az 1.3k km.

 

Mig29: Mivel volt egy Mi24 -es hosszu bemutato is utana, kevesse valoszinu, hogy csak ezt roviditettek le. Persze a kulfoldi gepeket nehezebb megkerni a roviditesre, de ez lengyel volt. Szemre az egyik srac 10G feletti figurat saccolt, ezert gondoltuk, hogy akar a pilotaval, akar a geppel lehetett valami. De feltunoen hamar lelepett, es nem hiszem, hogy ez az 1 gep hianyzott a zarokotelekbol.

Előzmény: Hülyesamu (2796)
Hülyesamu Creative Commons License 2005.08.28 0 0 2796
Azt a felfegyverzett Sokolt kitették a statikusra is, mégpedig nem kevés fegyverrel.

Zivos: csak gondold meg, ha délután egyre érünk oda, lehet, hogy három órát ülünk a kocsiban egy dugóban. Nagyon-nagyon sokan voltak, én ezen voltam a legjobban meglepődve, a kora délutáni órákban nem volt egy talpalattnyi szabad folt. Egyébként a statikusra télleg kitehettek volna még pár stuffot, pl. a Szu-22-esből csak a display gép volt kiállítva, nem lett volna baj egy-két hadrendi példány, kétüléses, stb.
Rivolto-t te hogyan tervezed? Még gondolkodom rajta, Brno-ba külön megyek.

Kele64pisti Creative Commons License 2005.08.28 0 0 2795
A közönség oldallal szemben voltunk. A lengyel MIG-29 bejött k.b 5 méteren tolta magát a két bazi erős hajtóművével, majd a végén szinte függőlegesen fel amugy Blue Angels módra. Sajnos a program csúszott, igy a MIG csak kb. 6 percig volt a légtérban, pedig nagyon erőteljes és lassú szük fordulókat produkált a programjában.
Az USA Spanhdalemi F-16C szvsz nem repült rosszat nagyon dinamikus volt, kb. egy szinten a dánok Falconjával. A hollandok 16-osa és a Mirage2000 nálam fej-fej mellett voltak. Meglepő volt, hogy az Iszkra kötelék ocsak gépeivel magához képest nagyon szépet repült, akárcsak az Orlik. A szlovákok és a mi L-39-es pilótánk a gép képességeihez képest gyenge müsort repültek (lehet vitatkozni, de ott van az oroszok L-39 köteléke, vagy a volt Biele összehasonlításnak. Az ALCA és az ALCAB viszont ismét szokott dinamikával repült. A kétüléses ALCA smokewindere kicsit égett.
A Szu-22-esekből nagyon elviseltem volna még 2-3 áthuzást, valamint, hogy 2-3 órával elöbb tették volna, mikor még fény is volt.

Legyünk telhetetlenek.

+ pénteken beengedtek egy lezárt részbe ahol a hangár elött több fotot készíthettem a rakétablokkokkal és 2csövü kb 20mm gépágyuval (amugy Mi-24P módra) felszerelt Swiednik W-3 (Sokol? Scorpion?) ról.

üdv. Kele
Zivos Creative Commons License 2005.08.28 0 0 2794
En meg mar (majdnem) ki is aladtam magam, 4 korul ertunk haza. Nincs is nagy kedvem, majd het kozben esetleg. Altalanossagban jo volt a dolog, de tenyleg eleg lett volna 13 orara menni. A Mig29 -en mi tetszett? Repult egy keveset, majd ugy eltunt, hogy nem is Radomban szallt le ... Valami gond lehetett vele/pilotaval. A "hires" USA F15 meg erosen ego volt, ennyit Jozsi bacsi is tudott volna repulni. Ennyit a negativumokrol, a tobbi eleg jo volt. Osszeseben megerte kimenni.
Előzmény: Kele64pisti (2793)
Kele64pisti Creative Commons License 2005.08.28 0 0 2793
Szerbusztok!
Most érkeztem Radomból.
Gyenge délelött, erős délután - Csúcs Mirage, Holland F-16 infracsapdával, Lengyel MIG-29 Lengyel CASA-k, Nagyon jó Red Arrows, és A nagy áthuzás a Szu-22M4 kötelékkel, valamint MIG-29 kisérőkkel..

Képek majd holnap lesznek fennt a honlapomon. Addig is egy kis izelitő


üdv. Kele
t-bird Creative Commons License 2005.08.26 0 0 2792
A buli előtt pár héttel rákérdeztem illetékes elvtársnál, hogy miért ilyen drága, Azt mondta, azért, hogy ne jöjjenek annyian, mint két éve.
Előzmény: Zivos (2789)
Hülyesamu Creative Commons License 2005.08.26 0 0 2791
Taavalyelőtt.
Előzmény: Hülyesamu (2790)
Hülyesamu Creative Commons License 2005.08.26 0 0 2790
Azért az az igazság, hogy tavaly mindkét napon jó idő volt (ie. nagyon jó), most meg a vasárnap elég tré lett. Mindenesetre sokat elmond, hogy Radomra a beugró 20 PLN = 1200 HUF.
Előzmény: Zivos (2789)
Zivos Creative Commons License 2005.08.26 0 0 2789

Most volt a Halozaton, hogy 100k ember volt kb. a repulonapon. Nem lett volna jobb olcsobban adni a belepot, mint elore megmondtuk? A 2 evvel ezelotti 250k helyett, meg fele annyian sem mentek ki. A Honvedseg 0 tamogatast tervezett az esemenyre ... Na mindegy, lassan indulunk Radomba inkabb. Jovo heten Rivolto, utana Brno. Kicsit sok egymas utan, de sajnos igy jott ki. 

tomcat#01 Creative Commons License 2005.08.26 0 0 2788
Köszi a figyelmeztetést. Javítottam, most már jók!!! :-)
Előzmény: gyoz_tesh (2771)
HEnci Creative Commons License 2005.08.25 0 0 2787

Tárgytalan, megoldódott

 

on

 

Előzmény: HEnci (2786)
HEnci Creative Commons License 2005.08.25 0 0 2786

Off

 

Nem tagja véletlen valaki a www.wiw.hu-nak? Ha igen, meglephetne egy meghívóval.

 

köszi

 

bocs az offért

 

On

macislum Creative Commons License 2005.08.25 0 0 2785

Sajnos abban teljesen igazad van, hogy ilyenkor már nem lesz könnyű szállást találni.

Viszont továbbra is fenntartom, hogy tonnányi szállás(hely) közül mazsolázgathat az ember. Annyit írtam a google keresőjébe, hogy "udine bed" és közel 317 000 találatot adott ki. Nyilván ennek töredéke sincs valójában, szabad helyről meg nem is beszélve. De szerintem az is belátható hogy sokkal könnyebb helyzetben lennék, ha néhányan megírták volna hogy hol szálltak már meg a repülőnap idején, mert akkor azok megkeresésével kezdeném.

üdv

Előzmény: sdragon (2780)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!