Ma jöttem haza az olaszoktól és meglepődve látom, hogy Rivoltóról milyen nagy csend van. Nem hiszem el, hogy nem volt senki sem. Na mindegy, azért írok egy pár sort.
A nagy érdeklődésre és az ezzel járó teltházas szállásokra való tekintettel kénytelenek voltunk :-) Lignanóban foglalni szállást. Sajnos a csupán harminc kilométeres távolsághoz képest a reggel hét órai indulás túlságosan későinek bizonyult és a fél tízkor kezdődő program első részeit a kerítésen kívülről néztünk végig. A Muscletto melletti parkolóból (5 EUR) még viszonylag gyorsan bevitt a busz (további 2 EUR/fő) Rivoltóig, de onnan még egy órát kellett gyalogolni javarészt földúton. Porszüret az volt rendesen. Visszafelé még súlyosabb volt a helyzet. Háromnegyed hatkor kezdtünk elindulni kifelé a reptérről. Egy óra alatt sikerült is, aztán nyolcra már a parkolóban voltunk. Onnan bő másfél óra alatt elértünk az autópályáig, ami húsz kilométernél kisebb távolságban volt. Balszerencsénkre mi nem is akartunk felmenni az autópályára, de minket is arra vitt az utunk. Még jó, hogy a gyerekeket Lignanoban hagytuk, meg hogy a feleségem terhes barátnője itthonmaradt. Sokat köpködtek itt a fórumon a magyar szervezésre a kecskeméti programot követően. Szerintem azoknak egyszer el kellene jönniük ide is. Az olaszok nem voltak a helyzet magaslatán.
Nem úgy mint a Frecce Tricolori. Szerintem sokkal jobb volt a műsorunk, mint Kecskeméten. A Red Arrows meg gyengébbet repült, mint Zeltwegen. A Holland F-16 is nagyon ütős volt. Tetszett a Breitling Jet Team és a Jordanian Falcons is. A Spartan "műrepült", láttam végre Eurofightert, meg hosszú idő úta újra láttam repülő Tornadot és talán utoljára Drakent. Jól nézett ki az Atlantic és impozáns volt a Lutwaffe A-310 is. A déli szünetben néztem meg a statikus sort, ahol iszonyatosan nagy tumultus volt. Sajnos késő délutánra nagyon befelhősödött, ami a fotózás szempontjából kellemetlenül érintett, de szerencsére eső nem lett belőle.
Ja, és érdekes módon a rendezők itt is elegendőnek tartották a derékmagasságig érő kordont.
Mintha valahol azt olvastam volna, hogy ötszázezer embert vártak ide. A kecskeméti hetvenezres számhoz viszonyítva biztosan nem voltak annyian. Vagy Kecsón sokkal többen jelentek meg :-)
Á, igen, köszi! Ezt még anno az Éghódítók (Reaching for the skies) c. dokumentumfilm-sorozatban láttam, csak most eszembe jutott, hogy de megnézném... :-)
Kicsit OFF, de talán tudtok segíteni: a 747-es berepülésén készült egy elég híres kép, amin a gép egyik szárnya látható a hajtóművekkel, háthelyzetben egy tó fölött. Szóval ezt a képet keresem. Ha valaki tudna segíteni, megköszönném.
Szia Kele! Korábban írtad, hogy a strizsi honlapján csak a vasárnap szerepel( ez így is van). A cseh honlap szerint viszont repül szombaton is. Most melyiknek higgyek. Én a szombati napra szeretnék menni, de főleg az oroszok miatt. Nem szeretnék hoppon maradni. CSÁ.
A Brno-i repnap résztvevői. Még változhat.. Ami érdekes: nincs egyetlen Cseh gép sem írva repülésre, pedig biztos, hogy rpeül legalább az L-159A és B szvsz Gripen áthuzás, és Mi-24 és Sokol is biztos.. Nincs magyar résztvevő, pedig eddig 1-2 kopterünk legalább ott volt (Mi-17/24) és ők küldtek a mi repnapunkra is gépet..
üdv.Kele
# Austria 2x F/ Pilatus PC-6 Turbo Porter # Belgium 1x F Agusta A.109 Hirundo ..x S Dassault/Dornier Alpha Jet E 1x F Fouga CM.170 Magister ..x S Lockheed-Martin F-16 Fighting Falcon # Canada ..x Boeing CF-188 Hornet # Czech Republic ..x S Aero Vodochody L-159 Albatros ..x S Aero Vodochody L-39 Albatros ..x S Antonov An-26 Curl ..x S Let L-410 Turbolet ..x S Mil Mi-17 Hip ..x S Mil Mi-24 Hind ..x S PZL W-3 Sokol ..x S SAAB JAS-39C/D Gripen ..x S Tupolev Tu-154 # France 1x F Dassault/Dornier Alpha Jet E 1x F Dassault Mirage 2000C # Germany ..x S Bell UH-1D Iroquois ..x S PANAVIA Tornado IDS # Greece 1x S Lockheed-Martin F-16 Fighting Falcon # Italy 1x F Alenia C-27J Spartan # Portugal ..x Dassault/Dornier Alpha Jet A # Romania 1x S Aérospatiale IAR.330 Puma 1x S Lockheed C-130 Hercules # Russia 1x SP Ilyushin Il-76 5x F Swifts (MiG 29) # Serbia and Montenegro 1x F Soko G-4 Super Galeb 1x F Soko J-22 Orao # Slovakia 1x Antonov An-24 Curl ..x Mikoyan MiG 29 Fulcrum ..x Mil Mi-24 Hind # Slovenia 1x Bell 412 # Sweden 1x F SAAB JAS-39A Gripen # United Kingdom 1x F Panavia Tornado F.3 2x SEPECAT Jaguar GR.3 # United States of America 1x S Boeing E-3B Sentry ..x S Fairchild A-10A Thunderbolt ..x S Lockheed-Martin F-16 Fighting Falcon
A család miatt csak 1 nap jöhetett számításba. A szombatot választottam. De legalább így megvan a Frecce érkezése, a Hercules és egyebek, amelyek vasárnap nem voltak.
Hi! Nem rossz az élménybeszámoló.. Kár, hogy vasárnapra nem mentél ki, mert akkor bucsuzott Topi a hazai közönség elött mint bemutató pilóta és nagyott repült, + volt olyan infracsapádázása ami nem volt az előző nap egyik pilcsinél sem..
Készítettem egy élménybeszámolót sok-sok fényképpel. A szöveg még kicsit bugyuta és sok hiba lehet benne, de 1-2 nap alatt remélem a végére érek és befejezem. A képekre kattintva megjelennek a nagyobb verziók. Még van egy pár képem, de már nincs erőm most feldolgozni, de a héten talán lesz rá időm. Nézzétek meg és mondjátok el a véleményeteket. Köszi.
Ez még a Z50-nek tünik, de van egy másik garnitura is a RedBull-nál (állitólag) Szu-29 gépekkel, Az Aranysasban elvő cikkben az volt, hogy Zeltwegben az repült.
Sziasztok, kellene egy kis segítség. A kecskeméti repülőnapról állítok össze egy saját kis weblapot, és a sportrepülőgépekben nem vagyok otthon, nem tudom az egyik nevét. A Red Bull csapatban volt, párban repült. Tehát nem a Pitts, nem a Corsair, hasonlít az extra 300-ra, de mégsem az. Beszúrok egy képet, remélem felismerhető.
Nem tudom, mit alkotnak a cseh kollégák, de nem értem, hogy az én kedvenc holland demo F-16-osom oldalán mi a devláért nincsen fent a CIAF időpontja, amikor mindigis jártak oda, hívták őket, és az adott időpontban máshova nem mennek. Viszont érdekes változás a CF-18 megjelenése.
Szerbusztok! Szép csöndben közeledig Brno... A várható résztvevőkről is kis összefoglaló a www.airshow.cz -ről Még ott vannak az orosz fecskék (akik jártak a MAKS-on azoknak uncsi :-)
Kele
On 10 - 11 September 2005, the 12th Czech International Air Fest (CIAF) will take place at the Brno International Airport. This air show is one of the largest events of this kind in the Czech Republic, and it also ranks among the most prestigious in Europe. CIAF is a "must" for all aviation fans and those who love the thrilling atmosphere of a large air show.
At the time of CIAF, the city of Brno will become the focus of European aviation activities and it will bask in the friendly atmosphere of a multinational aviation family meeting. On each of the two days you can expect 7 hours of air show and high quality background for the whole family. On static display, you will be able to "touch" the military aircraft like the Gripen, L-159, Tornado, CF18, A-10, MiG 29, F16D, Alpha Jet, Mirage, Jaguar, Super Galeb, Mi17, transport aircraft like L-410, An26, IL -76, Tu 154. Probably the most attractive "exhibit" will be the AWACS, which will be open to public. It will be possible to talk with the pilots, ground personnel and other interesting people.
The most attractive parts of this year´s CIAF will again include the military aircraft displays. The Armed Forces of the Czech Republic will present the JAS 39 Gripen supersonics, the L-159 light combat aircraft, Mi-24, W3A Sokol, Mi17 helicopters. We can look forward to fighting, combat and transport aircraft from invited countries, e.g. a dogfight of the MiG 29 of the Air Force of the Slovak Republic, the perfect coordination of the pair of Alpha Jets of the Portuguese air force, the Super Galeb and Orao of the Air Force of Serbia and Montenegro, the new Italian C-27J Spartan transport aircraft, or the AERO 270 Ibiz.
Worth of attention will be the display of the Czech National team from the Aerobatic Centre based in Moravská Třebová. For the first time in Czech colours, the top special Suchoj 29 will appear; the aerobatic glider MDM 1 FOX and Z-50LS will also be presented. The fans of aerobatics can look forward to the world famous Red Bull team 4x Z-50LS, but there will also be the Očovskí bačovia team from Slovakia, and the Austrian Team 2000 4x Saab -Safir 91D can also be expected to present a high-quality display. Members of the Czech Ministry of Interior Special Unit will demonstrate their preparedness on the Bell 412 helicopter intervening against a dangerous perpetrator, and traditionally the Flying Circus from Hradec Králové will also appear.
The highlight of the program is expected to be the display of the "Strizhi" 5x MiG 29 aerobatic team of the Russian Federation Air Force from Kubinka. They have taken part in more than 50 air shows, official events at Kubinka and in other cities of Russia. The team also performs at important events abroad. In 1993 the "Strizhi" were awarded the title of the "best aerobatic team of the world" for their performance during the year. We believe that we are going to be able to get the full flavour of their display at the Czech International Air Fest on 10 - 11 September 2005 in Brno.
Valóban, ott repült a Vityazi is, és szólistájuk az az igencsak sajátosan lefestett orrú, egyébként összességében jól kinéző "01"-es. http://www.airliners.net/open.file?id=867304&WxsIERv=Fhxubv%20Fh-27HO&Wm=0&WdsYXMg=Ehffvn%20-%20Nve%20Sbepr&QtODMg=Xhovaxn%20%28HHZO%29&ERDLTkt=Ehffvn&ktODMp=Whar%208%2C%202005&BP=0&WNEb25u=Fretrl%20Evnofri&xsIERvdWdsY=20&MgTUQtODMgKE=Bcra%20qnl%20ng%20gur%20Xhovaxn%20nveonfr.%20Gnxvat-bss%20gur%20Fh-27HO%20va%20gur%20%22Xavtugf%22%20cnvagvat%20naq%20Fh-27%20va%20hfhny%20NS%20pbybef.&YXMgTUQtODMgKERD=4717&NEb25uZWxs=2005-06-26%2007%3A56%3A03&ODJ9dvCE=&O89Dcjdg=&static=yes&width=1200&height=847&sok=JURER%20%20%28cubgb_vq%20%3D%20%27867304%27%29%20%20BEQRE%20OL%20cubgb_vq%20qrfp&photo_nr=1&prev_id=&next_id=NEXTID&size=L
Bizony csöndben, akár a 23-as. Mivel Zsukovszkijnak igencsak hosszú 5,5 km-es pályája van, és a gép a bemutatókon nemigen használt másik vége felöl jött leszállni, továbbá ez a rész egy nagy "gödör", így előttünk a gép igencsak némán, hirtelen jelent meg, ráadásul már a földön. Ez van. A felszállás az más tészta. Ennek a gépnek iszonyúan komoly hangja van.
A monyinói repnap kb. két héttel a MAKSz előtt volt, néztem is a tévében, az I-15-ös volt a show főműsorszáma. Ez a piros/ezüst gép talán pont az, amit a múzeum hangárjában láttam, ott a gép alatt volt egy olajteknő is, ez arra utal, hogy "élő" gépről van szó. Bár a légcsavarja nekem kissé kicsinek tűnt. Remélem jövőre is lesz, bár én az "FPG"(repülő csoportok fesztiválja)-re gyúrok.
Amúgy korábban már találtam I-15-ről képet, ahogy egy orosz lakótelep felett repked, volt már ilyen gép nemrég Angliában is, nem tudom, hogy azonos-e, vagy orosz tulajdonban csak ez az "új" gép van.
... MiG-25-ös eddig mindig tartott bemutatót, még 2004-ben a "kis MAKSz-on" is, de most csak felszállt a nap végén (valszeg utassal) és aztán fél óra múlva leszállt a másik irányból, jó messziről, nagy csöndben....???