Keresés

Részletes keresés

macislum Creative Commons License 2005.09.07 0 0 2844

Szegasztok!

 

Ma jöttem haza az olaszoktól és meglepődve látom, hogy Rivoltóról milyen nagy csend van. Nem hiszem el, hogy nem volt senki sem. Na mindegy, azért írok egy pár sort.

A nagy érdeklődésre és az ezzel járó teltházas szállásokra való tekintettel kénytelenek voltunk :-) Lignanóban foglalni szállást. Sajnos a csupán harminc kilométeres távolsághoz képest a reggel hét órai indulás túlságosan későinek bizonyult és a fél tízkor kezdődő program első részeit a kerítésen kívülről néztünk végig. A Muscletto melletti parkolóból (5 EUR) még viszonylag gyorsan bevitt a busz (további 2 EUR/fő) Rivoltóig, de onnan még egy órát kellett gyalogolni javarészt földúton. Porszüret az volt rendesen. Visszafelé még súlyosabb volt a helyzet. Háromnegyed hatkor kezdtünk elindulni kifelé a reptérről. Egy óra alatt sikerült is, aztán nyolcra már a parkolóban voltunk. Onnan bő másfél óra alatt elértünk az autópályáig, ami húsz kilométernél kisebb távolságban volt. Balszerencsénkre mi nem is akartunk felmenni az autópályára, de minket is arra vitt az utunk. Még jó, hogy a gyerekeket Lignanoban hagytuk, meg hogy a feleségem terhes barátnője itthonmaradt. Sokat köpködtek itt a fórumon a magyar szervezésre a kecskeméti programot követően. Szerintem azoknak egyszer el kellene jönniük ide is. Az olaszok nem voltak a helyzet magaslatán.

Nem úgy mint a Frecce Tricolori. Szerintem sokkal jobb volt a műsorunk, mint Kecskeméten. A Red Arrows meg gyengébbet repült, mint Zeltwegen. A Holland F-16 is nagyon ütős volt. Tetszett a Breitling Jet Team és a Jordanian Falcons is. A Spartan "műrepült", láttam végre Eurofightert, meg hosszú idő úta újra láttam repülő Tornadot és talán utoljára Drakent. Jól nézett ki az Atlantic és impozáns volt a Lutwaffe A-310 is. A déli szünetben néztem meg a statikus sort, ahol iszonyatosan nagy tumultus volt. Sajnos késő délutánra nagyon befelhősödött, ami a fotózás szempontjából kellemetlenül érintett, de szerencsére eső nem lett belőle.

Ja, és érdekes módon a rendezők itt is elegendőnek tartották a derékmagasságig érő kordont.

Mintha valahol azt olvastam volna, hogy ötszázezer embert vártak ide. A kecskeméti hetvenezres számhoz viszonyítva biztosan nem voltak annyian. Vagy Kecsón sokkal többen jelentek meg :-)

Leadfoot Creative Commons License 2005.09.07 0 0 2843
Á, igen, köszi! Ezt még anno az Éghódítók (Reaching for the skies) c. dokumentumfilm-sorozatban láttam, csak most eszembe jutott, hogy de megnézném... :-)
Előzmény: Gregor83 (2841)
prod Creative Commons License 2005.09.07 0 0 2842

Brno:

és egy rossz hír.

Vasárnapra záport, zivatart jeleznekaz időjósok.

 

Gregor83 Creative Commons License 2005.09.07 0 0 2841

Az a 707-es volt. 1955. augusztus 7. Seattle, a Washington-tó felett. a pilóta Tex Johnston volt, a Boeing berepülőpilótája.

 

http://www.aviationexplorer.com/707_roll_video.htm

 

De majd ő személyesen kommentálja neked :-)

 

 

Előzmény: Leadfoot (2840)
Leadfoot Creative Commons License 2005.09.07 0 0 2840
Sziasztok!

Kicsit OFF, de talán tudtok segíteni: a 747-es berepülésén készült egy elég híres kép, amin a gép egyik szárnya látható a hajtóművekkel, háthelyzetben egy tó fölött. Szóval ezt a képet keresem. Ha valaki tudna segíteni, megköszönném.
su37 Creative Commons License 2005.09.07 0 0 2839

Szia Kele!                                                                                                                           Korábban írtad, hogy a strizsi honlapján csak a vasárnap szerepel( ez így is van). A cseh honlap szerint viszont repül szombaton is. Most melyiknek higgyek. Én a szombati napra szeretnék menni, de főleg az oroszok miatt. Nem szeretnék hoppon maradni. CSÁ.

Előzmény: Kele64pisti (2838)
Kele64pisti Creative Commons License 2005.09.07 0 0 2838
Szerbusztok!

A Brno-i repnap résztvevői.
Még változhat..
Ami érdekes: nincs egyetlen Cseh gép sem írva repülésre, pedig biztos, hogy rpeül legalább az L-159A és B szvsz Gripen áthuzás, és Mi-24 és Sokol is biztos..
Nincs magyar résztvevő, pedig eddig 1-2 kopterünk legalább ott volt (Mi-17/24) és
ők küldtek a mi repnapunkra is gépet..

üdv.Kele



# Austria
2x F/ Pilatus PC-6 Turbo Porter
# Belgium
1x F Agusta A.109 Hirundo
..x S Dassault/Dornier Alpha Jet E
1x F Fouga CM.170 Magister
..x S Lockheed-Martin F-16 Fighting Falcon
# Canada
..x Boeing CF-188 Hornet
# Czech Republic
..x S Aero Vodochody L-159 Albatros
..x S Aero Vodochody L-39 Albatros
..x S Antonov An-26 Curl
..x S Let L-410 Turbolet
..x S Mil Mi-17 Hip
..x S Mil Mi-24 Hind
..x S PZL W-3 Sokol
..x S SAAB JAS-39C/D Gripen
..x S Tupolev Tu-154
# France
1x F Dassault/Dornier Alpha Jet E
1x F Dassault Mirage 2000C
# Germany
..x S Bell UH-1D Iroquois
..x S PANAVIA Tornado IDS
# Greece
1x S Lockheed-Martin F-16 Fighting Falcon
# Italy
1x F Alenia C-27J Spartan
# Portugal
..x Dassault/Dornier Alpha Jet A
# Romania
1x S Aérospatiale IAR.330 Puma
1x S Lockheed C-130 Hercules
# Russia
1x SP Ilyushin Il-76
5x F Swifts (MiG 29)
# Serbia and Montenegro
1x F Soko G-4 Super Galeb
1x F Soko J-22 Orao
# Slovakia
1x Antonov An-24 Curl
..x Mikoyan MiG 29 Fulcrum
..x Mil Mi-24 Hind
# Slovenia
1x Bell 412
# Sweden
1x F SAAB JAS-39A Gripen
# United Kingdom
1x F Panavia Tornado F.3
2x SEPECAT Jaguar GR.3
# United States of America
1x S Boeing E-3B Sentry
..x S Fairchild A-10A Thunderbolt
..x S Lockheed-Martin F-16 Fighting Falcon
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2005.09.07 0 0 2837
viricsi és V43: köszi, hogy megnéztétek!
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2005.09.07 0 0 2836
A család miatt csak 1 nap jöhetett számításba. A szombatot választottam. De legalább így megvan a Frecce érkezése, a Hercules és egyebek, amelyek vasárnap nem voltak.
Előzmény: Kele64pisti (2835)
Kele64pisti Creative Commons License 2005.09.06 0 0 2835
Hi!
Nem rossz az élménybeszámoló.. Kár, hogy vasárnapra nem mentél ki, mert akkor bucsuzott Topi a hazai közönség elött mint bemutató pilóta és nagyott repült, + volt olyan infracsapádázása ami nem volt az előző nap egyik pilcsinél sem..

Kele
Előzmény: DIE_ROBOTER (2831)
Vgyuri Creative Commons License 2005.09.06 0 0 2834

A csehek sem géppár (általában), hanem 4xZ50es kötelék.

 

 

Előzmény: Hülyesamu (2829)
v43 2281 Creative Commons License 2005.09.05 0 0 2833
Csatlakozom az előttem szólóhoz!Gyönyörú képeket készítettél,ragyogó az összeállítás,csak így tovább!Üdv!
Előzmény: DIE_ROBOTER (2831)
viricsi Creative Commons License 2005.09.05 0 0 2832
Ne szabadkozz, pompás munka. :)
Előzmény: DIE_ROBOTER (2831)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2005.09.05 0 0 2831
Készítettem egy élménybeszámolót sok-sok fényképpel. A szöveg még kicsit bugyuta és sok hiba lehet benne, de 1-2 nap alatt remélem a végére érek és befejezem. A képekre kattintva megjelennek a nagyobb verziók. Még van egy pár képem, de már nincs erőm most feldolgozni, de a héten talán lesz rá időm.
Nézzétek meg és mondjátok el a véleményeteket. Köszi.
Hülyesamu Creative Commons License 2005.09.03 0 0 2830
Ők az olaszok Zeltwegből, szerintem ők repülik a Szuhojokat:

Hülyesamu Creative Commons License 2005.09.03 0 0 2829
Az egy olasz pilótákból álló kötelék volt, ami Szuhokokkal repült, nem a cseh géppár.
Előzmény: Vgyuri (2828)
Vgyuri Creative Commons License 2005.09.03 0 0 2828

Ez még a Z50-nek tünik, de van egy másik garnitura is a RedBull-nál (állitólag) Szu-29 gépekkel, Az Aranysasban elvő cikkben az volt, hogy Zeltwegben az repült.

 

Előzmény: DIE_ROBOTER (2825)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2005.09.03 0 0 2827
Rákerestem, tényleg az! Köszi a segítséget!
Előzmény: Hülyesamu (2826)
Hülyesamu Creative Commons License 2005.09.03 0 0 2826
Asszem, Zlin-50.
Előzmény: DIE_ROBOTER (2825)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2005.09.03 0 0 2825
Sziasztok, kellene egy kis segítség.
A kecskeméti repülőnapról állítok össze egy saját kis weblapot, és a sportrepülőgépekben nem vagyok otthon, nem tudom az egyik nevét. A Red Bull csapatban volt, párban repült. Tehát nem a Pitts, nem a Corsair, hasonlít az extra 300-ra, de mégsem az.
Beszúrok egy képet, remélem felismerhető.

Előre is köszi.



red bull
Zivos Creative Commons License 2005.09.02 0 0 2824
Pont ezert kell menni.
Előzmény: Kele64pisti (2822)
Kele64pisti Creative Commons License 2005.09.02 0 0 2823
Hi!
Kedves Barátom figyelmeztetett, hogy,
ha minden igaz, a Stizsi, csak VASÁRNAP repül, szombaton nem.

http://www.strizhi.ru/forums/index.php?act=calendar

Kele
Kele64pisti Creative Commons License 2005.09.02 0 0 2822
Hi!
Sajna Rivoltóba nem megyek. Túl sok a kötelék. Engem csak az Olasz Typhoon, az AMX, és a olasz Harrierek (AV8) izgatna...

Kele
Előzmény: Dynax 7 (2820)
Hülyesamu Creative Commons License 2005.09.02 0 0 2821
Nem tudom, mit alkotnak a cseh kollégák, de nem értem, hogy az én kedvenc holland demo F-16-osom oldalán mi a devláért nincsen fent a CIAF időpontja, amikor mindigis jártak oda, hívták őket, és az adott időpontban máshova nem mennek. Viszont érdekes változás a CF-18 megjelenése.
Dynax 7 Creative Commons License 2005.09.02 0 0 2820
De előtte még megünnepeljük a Frecce Tricolori 45. születésnapját Rivolto-ban :)
Előzmény: Kele64pisti (2819)
Kele64pisti Creative Commons License 2005.09.02 0 0 2819
Szerbusztok!
Szép csöndben közeledig Brno...
A várható résztvevőkről is kis összefoglaló a www.airshow.cz -ről
Még ott vannak az orosz fecskék (akik jártak a MAKS-on azoknak uncsi :-)

Kele



On 10 - 11 September 2005, the 12th Czech International Air Fest (CIAF)
will take place at the Brno International Airport. This air show is one of
the largest events of this kind in the Czech Republic, and it also ranks
among the most prestigious in Europe. CIAF is a "must" for all aviation fans
and those who love the thrilling atmosphere of a large air show.

At the time of CIAF, the city of Brno will become the focus of European
aviation activities and it will bask in the friendly atmosphere of a
multinational aviation family meeting. On each of the two days you can
expect 7 hours of air show and high quality background for the whole family.
On static display, you will be able to "touch" the military aircraft like
the Gripen, L-159, Tornado, CF18, A-10, MiG 29, F16D, Alpha Jet, Mirage,
Jaguar, Super Galeb, Mi17, transport aircraft like L-410, An26, IL -76, Tu
154. Probably the most attractive "exhibit" will be the AWACS, which will be
open to public. It will be possible to talk with the pilots, ground
personnel and other interesting people.

The most attractive parts of this year´s CIAF will again include the
military aircraft displays. The Armed Forces of the Czech Republic will
present the JAS 39 Gripen supersonics, the L-159 light combat aircraft,
Mi-24, W3A Sokol, Mi17 helicopters. We can look forward to fighting, combat
and transport aircraft from invited countries, e.g. a dogfight of the MiG 29
of the Air Force of the Slovak Republic, the perfect coordination of the
pair of Alpha Jets of the Portuguese air force, the Super Galeb and Orao of
the Air Force of Serbia and Montenegro, the new Italian C-27J Spartan
transport aircraft, or the AERO 270 Ibiz.

Worth of attention will be the display of the Czech National team from the
Aerobatic Centre based in Moravská Třebová. For the first time in Czech
colours, the top special Suchoj 29 will appear; the aerobatic glider MDM 1
FOX and Z-50LS will also be presented. The fans of aerobatics can look
forward to the world famous Red Bull team 4x Z-50LS, but there will also be
the Očovskí bačovia team from Slovakia, and the Austrian Team 2000 4x
Saab -Safir 91D can also be expected to present a high-quality display.
Members of the Czech Ministry of Interior Special Unit will demonstrate
their preparedness on the Bell 412 helicopter intervening against a
dangerous perpetrator, and traditionally the Flying Circus from Hradec
Králové will also appear.

The highlight of the program is expected to be the display of the "Strizhi"
5x MiG 29 aerobatic team of the Russian Federation Air Force from Kubinka.
They have taken part in more than 50 air shows, official events at Kubinka
and in other cities of Russia. The team also performs at important events
abroad. In 1993 the "Strizhi" were awarded the title of the "best aerobatic
team of the world" for their performance during the year. We believe that we
are going to be able to get the full flavour of their display at the Czech
International Air Fest on 10 - 11 September 2005 in Brno.
Allesmor Obranna Creative Commons License 2005.08.31 0 0 2818
ha nem jó a link, akkor a 867304-es ID szám az airliners.net-en.
Allesmor Obranna Creative Commons License 2005.08.31 0 0 2817
Valóban, ott repült a Vityazi is, és szólistájuk az az igencsak sajátosan lefestett orrú, egyébként összességében jól kinéző "01"-es.
http://www.airliners.net/open.file?id=867304&WxsIERv=Fhxubv%20Fh-27HO&Wm=0&WdsYXMg=Ehffvn%20-%20Nve%20Sbepr&QtODMg=Xhovaxn%20%28HHZO%29&ERDLTkt=Ehffvn&ktODMp=Whar%208%2C%202005&BP=0&WNEb25u=Fretrl%20Evnofri&xsIERvdWdsY=20&MgTUQtODMgKE=Bcra%20qnl%20ng%20gur%20Xhovaxn%20nveonfr.%20Gnxvat-bss%20gur%20Fh-27HO%20va%20gur%20%22Xavtugf%22%20cnvagvat%20naq%20Fh-27%20va%20hfhny%20NS%20pbybef.&YXMgTUQtODMgKERD=4717&NEb25uZWxs=2005-06-26%2007%3A56%3A03&ODJ9dvCE=&O89Dcjdg=&static=yes&width=1200&height=847&sok=JURER%20%20%28cubgb_vq%20%3D%20%27867304%27%29%20%20BEQRE%20OL%20cubgb_vq%20qrfp&photo_nr=1&prev_id=&next_id=NEXTID&size=L

Allesmor Obranna Creative Commons License 2005.08.31 0 0 2816
Bizony csöndben, akár a 23-as.
Mivel Zsukovszkijnak igencsak hosszú 5,5 km-es pályája van, és a gép a bemutatókon nemigen használt másik vége felöl jött leszállni, továbbá ez a rész egy nagy "gödör", így előttünk a gép igencsak némán, hirtelen jelent meg, ráadásul már a földön.
Ez van.
A felszállás az más tészta.
Ennek a gépnek iszonyúan komoly hangja van.

A monyinói repnap kb. két héttel a MAKSz előtt volt, néztem is a tévében, az I-15-ös volt a show főműsorszáma.
Ez a piros/ezüst gép talán pont az, amit a múzeum hangárjában láttam, ott a gép alatt volt egy olajteknő is, ez arra utal, hogy "élő" gépről van szó.
Bár a légcsavarja nekem kissé kicsinek tűnt.
Remélem jövőre is lesz, bár én az "FPG"(repülő csoportok fesztiválja)-re gyúrok.

Amúgy korábban már találtam I-15-ről képet, ahogy egy orosz lakótelep felett repked, volt már ilyen gép nemrég Angliában is, nem tudom, hogy azonos-e, vagy orosz tulajdonban csak ez az "új" gép van.

AirTake Creative Commons License 2005.08.31 0 0 2815

... MiG-25-ös eddig mindig tartott bemutatót, még 2004-ben a "kis MAKSz-on" is, de most csak felszállt a nap végén (valszeg utassal) és aztán fél óra múlva leszállt a másik irányból, jó messziről, nagy csöndben....???

 

Mig-25 csöndben??


Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!